AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Og jeg lurer på om det er flere som erfarer lignende? Jeg prøver å la samværet med henne være sjeldnere og kortere- slik at hun ikke rekker å "trekke meg ned i sølen" Ja så sterkt vil jeg karakterisere måten hun er på. Jeg kan foreksempelvis be henne på middag ( ganske sjelden 4-- ganger i året )så sliter jeg meg ikke ut og da har jeg nesten glemt hvordan hun kan være og det er en fordel den korte stunden, men så skjer det ofte da også.. at hun blir på en annen måte Et eksempel: Min mann og jeg har et meget godt forhold og etter middagen og hvis det er glatt ute kan han si lett henslengt om det er greit han tar min bil som har bedre dekk enn hans. Jada helt ok det svarer jeg. Min mor utbryter:. men da kan jo du bli med bort til meg imens han er der så kan han svippe deg opp etterpå. Jeg drar på det men sier ok da, for nå var det egentlig ganske så hyggelig. Så sier jeg til mannen det er ok men legger til, ikke bli så veldig sen da,,,,,,, kjekt å ikke kommer alt for sent i seng det har vært en lang dag . Neida svarer han og smiler- hadde uansett ikke tenkt det sier han og smiler jeg smiler tilbake- tonen er lett Da setter min mor igang: NÅ må du da la han få lov til å være så lenge han vil!- nå må du være litt snill med han- messer hun på med en mørk og ond stemme jeg ikke kjenner igjen. Vel- slik er hun og slik har hun alltid vært. En måte og så splid mellom meg og mine på , både venner og familie. En vanskelig oppvekst hos henne da jeg alltid følte meg dårlig uten at jeg visste hvorfor. Akkurat som hun elsker å konstruere konflikter. Flere som har opplevd noe slikt? Det er mye annet også men blir for mye å nevne her. Energityv deluxe Anonymkode: 01a6a...824
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Akkurat den setningen du hadde som eksempel var en en formaning enn manipulering. Ikke bry deg så mye om hva hun mener og sett grenser for deg selv. Bare si at hun ikke skal blande seg i deres forhold og ferdig med det. Du får ikke forandret henne men hvordan du agerer, og om du reagerer. Anonymkode: 31371...8a7
Pinner Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 16.44): Og jeg lurer på om det er flere som erfarer lignende? Jeg prøver å la samværet med henne være sjeldnere og kortere- slik at hun ikke rekker å "trekke meg ned i sølen" Ja så sterkt vil jeg karakterisere måten hun er på. Jeg kan foreksempelvis be henne på middag ( ganske sjelden 4-- ganger i året )så sliter jeg meg ikke ut og da har jeg nesten glemt hvordan hun kan være og det er en fordel den korte stunden, men så skjer det ofte da også.. at hun blir på en annen måte Et eksempel: Min mann og jeg har et meget godt forhold og etter middagen og hvis det er glatt ute kan han si lett henslengt om det er greit han tar min bil som har bedre dekk enn hans. Jada helt ok det svarer jeg. Min mor utbryter:. men da kan jo du bli med bort til meg imens han er der så kan han svippe deg opp etterpå. Jeg drar på det men sier ok da, for nå var det egentlig ganske så hyggelig. Så sier jeg til mannen det er ok men legger til, ikke bli så veldig sen da,,,,,,, kjekt å ikke kommer alt for sent i seng det har vært en lang dag . Neida svarer han og smiler- hadde uansett ikke tenkt det sier han og smiler jeg smiler tilbake- tonen er lett Da setter min mor igang: NÅ må du da la han få lov til å være så lenge han vil!- nå må du være litt snill med han- messer hun på med en mørk og ond stemme jeg ikke kjenner igjen. Vel- slik er hun og slik har hun alltid vært. En måte og så splid mellom meg og mine på , både venner og familie. En vanskelig oppvekst hos henne da jeg alltid følte meg dårlig uten at jeg visste hvorfor. Akkurat som hun elsker å konstruere konflikter. Flere som har opplevd noe slikt? Det er mye annet også men blir for mye å nevne her. Energityv deluxe Anonymkode: 01a6a...824 Hun formaner ja. Å manipulere er å forsøke å endre. Men jeg skjønner at du reagerer på det, fordi i samme setning sier hun samtidig at du er overkontrollerende ovenfor mannen din, slik at han ikke kan gjøre som han vil. Min mamma gjør det samme, hun tenker rett og slett ikke igjennom hva hun sier.. Hun kan finne på å si ar jeg må huske på å ta på bilbelte på ungen osv.. Jeg har aldri opplevd andre voksne mennesker si det til hverandre.. Det er litt rart Endret 10. januar 2023 av Pinner
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Hun har et poeng da, det er opp til han hvor lenge han vil væe ute og når han vil legge seg Anonymkode: 8ef93...1e3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hun har et poeng da, det er opp til han hvor lenge han vil væe ute og når han vil legge seg Anonymkode: 8ef93...1e3 Det har du rett i , men hun maner meg samtidig til å forskyve mine egne grenser. Å få en til å føle at en er litt feil eller urimelig. For henne er det optimalt å være litt selvutslettende , som vil si å gjelde kun meg og ikke hun eller noen andre. Når hun gjør det ofte blir hun en energityv. Anonymkode: 01a6a...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå