Gå til innhold

Eksen nekter gi tilbake private eiendeler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks nekter å levere tilbake mine private eiendeler. Tingene skal holdes tilbake pga han ikke liker at jeg snakker han imot og ikke liker at jeg er åpen om at han var voldelig og kontrollerende. Det nermer seg 4 år siden jeg flyttet ut og dette er ting som ikke kan erstattes, for verdien er mer nostalgisk og personlig verdi en verdien i penger. Vi har felles barn så må samarbeide, ikke bare kutte kontakten. Er det noe måte å få tilbake disse tingene? Er vel liten vits å anmelde?

Anonymkode: abea8...f3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han beholdt alt av felles ting etter bruddet. Møbler, bil og alt... meste ev dette er vel solgt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt om advokat? 

Det er slike mennesker som har tatt utdannelse for å løse tvister og uenigheter, blant annet. 

Anonymkode: 2241a...0d6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hørt om advokat? 

Det er slike mennesker som har tatt utdannelse for å løse tvister og uenigheter, blant annet. 

Har hørt om adv og har hatt mange store regninger pga denne mannen. Derfor jeg lurer på h ilden muligheter jeg har eller om advokat eller anmeldelse er eneste løsningen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du hørt om advokat? 

Har du hørt om hvor mye advokat koster? 

Anonymkode: b472b...2d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har hørt om adv og har hatt mange store regninger pga denne mannen. Derfor jeg lurer på h ilden muligheter jeg har eller om advokat eller anmeldelse er eneste løsningen.

Du må enten sivilt komme til enighet eller rettslig. Det er vell i grunnen de to eneste alternativ. 

Møbler å annet nips ville jeg gitt blanke i, det må jo uansett dokumenteres at dette i så fall er ditt. Eiendeler av affeksjonsverdi er det vell kanskje verdt å kjempe litt for, samtidig må man vell gjøre seg opp en mening om det koster mer enn det smaker.

Anonymkode: 24334...737

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres kanskje ut som en sak det kan være aktuelt å ta til konfliktrådet, om man ikke ønsker å gå rett til anmeldelse.

https://konfliktraadet.no/sivil-sak/

Anonymkode: 20aef...abc

• Liker 2
Skrevet

Min eks gjorde det samme med å nekte utlevere ting. Jeg truet med å anmelde han og han sa værsågod hvis du trur de vil hjelpe med dette. Jeg dro til politiet og politiet ringte han mens jeg satt der og eksen fikk klar beskjed om anmeldelse hvis jeg ikke fikk tingene.

Jeg fikk utlevert tingene samme dag 😊

Hør med politiet, men trur du han fremdeles har de tingene etter 4 år? Hsn kan like gjerne ha kastet det for å være jævlig.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (56 minutter siden):

Min eks gjorde det samme med å nekte utlevere ting. Jeg truet med å anmelde han og han sa værsågod hvis du trur de vil hjelpe med dette. Jeg dro til politiet og politiet ringte han mens jeg satt der og eksen fikk klar beskjed om anmeldelse hvis jeg ikke fikk tingene.

Jeg fikk utlevert tingene samme dag 😊

Hør med politiet, men trur du han fremdeles har de tingene etter 4 år? Hsn kan like gjerne ha kastet det for å være jævlig.

Ja han har de. Han har tarr de med over flere flyttinger. Viser det til ungen og minner meg på det med diskré nevne ting på fvk foreksempel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres kanskje ut som en sak det kan være aktuelt å ta til konfliktrådet, om man ikke ønsker å gå rett til anmeldelse.

https://konfliktraadet.no/sivil-sak/

Men det kan han bare si nei til å bli med på...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja han har de. Han har tarr de med over flere flyttinger. Viser det til ungen og minner meg på det med diskré nevne ting på fvk foreksempel. 

Kontakt politiet og be om hjelp. Kan politiet hjelpe kan du true han med anmeldelse, gi han en siste sjanse før anmeldelse. Han driver med selvtekt og det er ikke lov.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men det kan han bare si nei til å bli med på...

Og da anmelder man, selvfølgelig. Men da har man iallfall selv vist at man kan være konstruktiv.

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min eks nekter å levere tilbake mine private eiendeler. Tingene skal holdes tilbake pga han ikke liker at jeg snakker han imot og ikke liker at jeg er åpen om at han var voldelig og kontrollerende. Det nermer seg 4 år siden jeg flyttet ut og dette er ting som ikke kan erstattes, for verdien er mer nostalgisk og personlig verdi en verdien i penger. Vi har felles barn så må samarbeide, ikke bare kutte kontakten. Er det noe måte å få tilbake disse tingene? Er vel liten vits å anmelde?

Skal gå litt mot strømmen her. Ikke gå til advokatgribbene for å prøve å få tilbake noe som tydeligvis har en "nostalgisk verdi". 

Avskriv det og gi faen, selv om det er vondt. Jeg gjetter på at om du slutter å spørre etter det, så mister det sin verdi for ham og han vil etter hvert begynne å tilby det til deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan ta kontakt med politiet og de kn ringe å gi han en advarsel. Mine ting ble kidnappet av en eks i 2.5 år før politiet hjalp meg slik.

Anonymkode: f8355...e3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (13 timer siden):

Skal gå litt mot strømmen her. Ikke gå til advokatgribbene for å prøve å få tilbake noe som tydeligvis har en "nostalgisk verdi". 

Avskriv det og gi faen, selv om det er vondt. Jeg gjetter på at om du slutter å spørre etter det, så mister det sin verdi for ham og han vil etter hvert begynne å tilby det til deg.

Jeg maser ikke etter det hele tiden. Jeg ba om det siden han igjen flytter nå og da inn med kjæresten og mye av tingene må han da kvitte seg med. Han ødela tingene mine og kontrollerte økonomien når vi var sammen så ingen tvil om at han ødelegger eller hiver det på faenskap. 

Skrevet

Hei TS Anonymkode: abea8...f3f

Du kan forsøke å skremme vedkommende med tvangsbegjæring. Tviler sterkt på om det er noe særlig hold i dette rent juridisk, men det kan jo være et forsøk verd.

Send et brev med varsel om begjæring.

Skriv øverst:

Tekst i kursiv er den teksten jeg anbefaler du skriver:

Dato: 30.01.2023

Saksøktes navn: eksens navn

Adresse

Postnr og sted

VARSEL OM BEGJÆRING OM UTLEVERING AV PRIVATE GJENSTANDER ETTER BRUDD, Bruddato (også skriver du datoen for bruddet.)

Sentrer ovenstående tekst og uthev den ved bruk av store bokstaver og fet skrift, slik som vist ovenfor.

Saken gjelder: Varsel om utleggsforretningen

Jf. tvangsl § 7-10.

(tvangsl. er en forkortelse for Tvangsfullbyrdelsesloven, men skriv kun forkortelsen)

De varsels med dette om utlevering av formuesgoder, hvor det heter i 3dj. ledd

Tvangsl. § 10-9. Virkningen av anvisningen

Nekter saksøkte å utlevere formuesgodet, kan saksøkeren kreve utlevering etter kapittel 13.

Jf. tvangsl. Kapittel 13. Tvangsfullbyrdelse av krav på annet enn penger.

Jf. § 13-2. Tvangsgrunnlag

Grunnlag for fullbyrdelse etter dette kapitlet er de alminnelige tvangsgrunnlagene og forhold som er tvangsgrunnlag etter særlig lovbestemmelse.

Særlig tvangsgrunnlag for utlevering av løsøre er dessuten:

Overleveres ikke formuesgode/ne innen 30 – tretti dager etter dette varselets dato, vil saken bli oversendt namsmannen på dere hjemsted for tvangsinndrivelse.

Alle omkostninger ved tvangsinndrivelse vil belastet saksøkte.

Dette vil i det minste ikke koste deg noe.

Og ja paragrafhenvisningen og teksten er reell tekst hentet fra tvangsl.

Med vennlig hilsen

TS sitt navn

Det kan være et forsøk verd.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Nyttig 8
Skrevet
TBergh skrev (5 timer siden):

Du kan forsøke å skremme vedkommende med tvangsbegjæring. Tviler sterkt på om det er noe særlig hold i dette rent juridisk, men det kan jo være et forsøk verd.

TS jar jo ingen juridisk myndighet her.

Denne bløffen blir garantert gjennomskuet, og TS Står der fullstendig avkledd.

Trådens dårligste råd.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at den eneste måten er å få noen du kjenner til å hente det. Helst en som han også kjenner og har respekt for, som en slektning, nabo, kompis el. Politiet og krisesenteret kan også følge deg inn og ut.

Jeg fikk ikke mine ting, så jeg måtte gi opp. Men det var ting fra et helt liv, en del pakket ned i kasser. Han var voldelig. Nå har han bøkene mine i bokhyllen sin, han har mine pynteting, mine møbler. Det eneste han er villig til å gi meg er søppel, typ en studentkalender det ikke er skrevet noe i fra 1995 eller reklame fra coop. 

Anonymkode: cd02a...825

Skrevet

Hei Snok1

Hvordan vet du dette?

Basert på din skråsikre uttalelse så antar jeg at du besitter en bakgrunn med lang juridisk erfaring, eller tar jeg feil?

Jeg har forsøkt å hjelpe TS, på en måte som kan føre frem, ikke som vil føre frem.

Hva har du bidratt med for å hjelpe TS?

Eller er du også en av dem, som det florer med på Kvinneguiden, som kun kommer med negative kommentarer som er irrelevante for saken.

Ditt svar tyder også på at du ikke har forstått hva jeg har skrevet. Jeg skrev: «Tviler sterkt på om det er noe særlig hold i dette rent juridisk, men det kan jo være et forsøk verd.»

For deg da å påpeke hva jeg allerede har sagt fremstå som relativt «kjenner de fleste og kan det meste» og «limer og lodder kalt og vet alt» kommentar, men, men, hver sin lyst, så vintapperen og drakk når de andre sloss.

Hva i all verden mener du med: «TS jar jo ingen juridisk myndighet her.»

Du behøver ikke svare.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 6
Skrevet
Snok1 skrev (29 minutter siden):

TS jar jo ingen juridisk myndighet her.

Denne bløffen blir garantert gjennomskuet, og TS Står der fullstendig avkledd.

Trådens dårligste råd.

Dette stemmer 100% tvangsfullbyrdelsesloven har ingenting med ts situasjon og gjøre.

Anonymkode: 24334...737

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...