Gå til innhold

Kvalme varierer fra svangerskap til svangerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som ikke var kvalme første gangen, men kvalme feks senere? Evt omvendt? Jeg var ikke kvalm sist jeg var gravid. Mistet lysten på enkelte matvarer, men var aldri kvalm. Skal begynne å prøve på nr 2, og håper jo jeg er like heldig. Men er det noen med ulike erfaringer som vil dele?

Anonymkode: a3f97...518

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var overhodet ikke kvalm med første. Er i uke 15 med nr. 2 nå, og ca. fra uke 5 til 12 var jeg ganske ofte kvalm.... Men kasta ikke opp. Heldigvis gitt seg nå😊 

Anonymkode: 1fdc8...367

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var lite kvalm med første, nå er jeg 7 uker med nr.2 og er rimelig uvel om morgenen. Ikke kastet opp, men veldig kvalm.

Anonymkode: 8bdb9...99d

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske jeg var spesielt kvalm med første. Er gravid i uke 10 nå og har vært kvalm siden uke 5-6😅 ikke konstant, men i bølger. Og kaster opp nesten hver dag, med første kastet jeg aldri opp.

Anonymkode: a5dea...35e

Gjest Orangutangen
Skrevet

Hverken kvalm med første eller andre🥰

AnonymBruker
Skrevet

Veldig kvalm og uggen med første, varte fra uke 6 og til fødselen. Kastet opp så og si daglig.

Gravid med nr 2 nå, 21+0, og selv om jeg har kjent litt kvalme fra uke 6 så er det ikke i nærheten av hva det var i det første svangerskapet. Har kastet opp kun 1 gang så langt.

Anonymkode: f94da...93b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kvalme eller noen ting med første, merket nesten ikke jeg var gravid før magen kom. Når 2, små kvalm hele første trimester og delvis sykemeldt fra rundt uke 8 til fødsel pga utmattelse. To vidt forskjellige svangerskap. 

Anonymkode: 150cd...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mye mer kvalm med nr 2 enn med nr 1. Dette er litt naturlig. 

Å hvile hjelper mot kvalme. Da jeg hadde en spinnvill ettåring mens jeg var gravid, ble det fint lite hvile, og da slet jeg også mye mer med kvalme. Første graviditet tok jeg meg en god middagslur hver ettermiddag, og fikk sove hele natten og til langt på formiddagen i helgene. Andre graviditet fikk jeg 5-6 timer oppstykket søvn om natten, både hverdag og helg, og alt var helt hurramegrundt hele ettermiddagen så ingen blund da heller ;)

Anonymkode: b5420...62c

• Liker 1
Skrevet

Jeg var nokså kvalm med nr 1. Nr 2 var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Nr 3 småkvalm av og til. 
Alle 3 er samme kjønn også 🙂🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 var jeg så kvalm hele tiden, og kastet opp mye (jente). 
Med nr 2 var jeg kvalm men kastet aldri opp. (jente).

Med nr 3 var jeg aldri kvalm, og kastet opp bare brått en gang i uke 7. Ble akutt kvalm og kastet opp, og følte meg helt fin etterpå. Og det vedvarte resten av svangerskapet😀

Anonymkode: 150e5...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...