Gå til innhold

Tora eller Torah?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker faktisk på èn bestemt person når jeg hører navnet Tora. Og det er hun norske dama, Tora, som hadde sex med forloveden til den svenske prinsessen Madeleine i 2009. Han var på et eller annet skisportsted, Åre, og møtte en dame ved navn Tora der. De hadde sex. Det kom for en dag, han ble avslørt, og det ble slutt mellom ham og prinsessen året etter.

Jeg har aldri klart å tenke på noe annet enn det fæle kvinnfolket etterpå når jeg hører navnet Tora....

Anonymkode: db0b3...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes dere skal gå for Torah Vanessah 

Anonymkode: ab4ad...aeb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 15.06):

ToraH minner meg om jødedommen 

Anonymkode: ca3d3...4c6

Måtte sjekke her om noen hadde skrevet det samme som jeg tenkte. Minnet meg på mosebøkene ja. Synes Tora i seg selv er et helt ok navn. Enig i den at om om det skal en h i så må det være Thora. 

Tipper Tora er et av de eldre navnene som snart kommer mer igjen 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært borti søte eldre damer med det navnet og et søtt lite barn, så jeg tenker ikke på noe negativt med det navnet. Ante ingenting om koblingen til den svenske prinsessen og tipper mange andre heller ikke kobler det dit hen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på om du vil kalle opp ungen etter en norrøn gud eller en jødisk hellig bok, det. 

Torah Vanessa høres forøvrig ut som en direktebillett til Paradise Hotel, så det kan jo være en ambisjon i livet. 

Anonymkode: e41a9...839

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten h..blir tungvint å si 'Torah me h og Vanessa med en n og to s-er'

Anonymkode: 6c0d7...0c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du synes det var gøy å måtte stave navnet ditt HVER bidige gang du skulle gi det til noen...? Og at alle alltid stavet det feil? Å måtte introdusere deg som "Tora med h" i stedet for bare "Tora" som en normal person? 

Anonymkode: dac26...135

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville du synes det var gøy å måtte stave navnet ditt HVER bidige gang du skulle gi det til noen...? Og at alle alltid stavet det feil? Å måtte introdusere deg som "Tora med h" i stedet for bare "Tora" som en normal person? 

Anonymkode: dac26...135

Normal person? Man blir ikke unormal fordi man må stave navnet sitt. Jeg må alltid stave etternavnet mitt, men føler meg forholdsvis normal likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder heller ikke å si "Torah med h". Da havner h som andre bokstav. Må si "Torah med h til slutt".

Dropp den h-en.

Anonymkode: f85ff...302

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig preferanse er Tora.  

Jeg liker også Thora, men ser på det som en mer engelsk versjon av T(h)or-something navn. 

Anonymkode: 57718...de4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anonymus Notarius skrev (På 9.1.2023 den 15.48):

Ville du kalt barnet ditt Bibelen eller Koranen?

Det måtte i så fall ha vært Bibelenh eller Koranenh! 😅

Anonymkode: 9ad48...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med en h som uansett ikke har noen funksjon for uttalen? Jeg har en h på slutten av etternavnet som ikke gir noen funksjon, tar jeg den bort er navnet akkurat det samme. Eneste grunnen til at den er der er fordi ingen i min manns slekt vil ta den bort til tross for plunder hver gang man skal oppgi navnet og må stave det for at det skal bli riktig.

Anonymkode: f5932...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tora :) 

Et flott navn, TS :) Et av barna mine har et navn som ligner, og de fleste tror hun heter Tora. Og alle syns det er så koselig. 
Nå heter hun jo ikke det da, men koselig lell :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...