Gå til innhold

Når rydder du /dere bort Julen ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi rydder ut tjuende dag jul.  Julepynten kommer opp lille julaften.  Det er dog ganske begrenset med pynting, vi har blant annet ikke juletre (jeg er allergisk,katten blir helt vill av det og vi er aldri hjemme hos oss selv på julaften uansett).

Anonymkode: 19b28...f18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke mye julepynt, da vi ikke er mye hjemme hos oss i jula, og kattene har en stor trang til å ta det når det ikke frister å være ute. I år hadde jeg ikke fått opp det lille vi hadde av pynt en gang, før katten hadde vært i esken og tatt med seg en nisse og tygd i stykker :( 

Dvs det var bare adventsstjernene og 2 pynteting som ble tatt bort den 13. januar, dvs 20. dag jul. Mens utebelysningen lar jeg stå til det ikke lenger virker akseptabelt. Var utrolig deilig hvor lyst det ble når den kom opp i starten av desember! Så gruer meg litt til å ta den ned. Får ikke veldig julevibber av den belysningen vi har i alle fall. Enkle lenker som går langs rekkverk og møne. De som blinker synes jeg er fryktelig forstyrrende, og håper ikke jeg trenge å se de nå etter 20. dag. 

Anonymkode: 3efc5...042

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess før dess bedre. Tar det vekk etter nyttårsaften, liker å få hverdagen tilbake igjen da. 

Anonymkode: 0afd3...96b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet ble kastet ut, og juleduker og det meste av pynten ble pakket ned på 13.-dagen, og i dag ryddet jeg vekk det aller siste av julepynten. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjuendedag jul, dvs 13. januar. Den ble fjernet med tungt hjerte.

Anonymkode: 41e40...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket vekk jula med unntak av et par lysestaker i vindu 1.januar. Har levd et helt liv ned en eks som hadde bursdag 2.1 å nektet å ha noe med jul fremme da. Vanskelig å endre, men jula er liksom før nyttår. 
Jobber i NILLE så har god tid til jul….

Anonymkode: a8a37...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 14.55):

Noen rydder tradisjonelt bort Julen 13 dag jul, medan hos andre varer den til langt uti januar. og  lysslynger, og julebelysning m.m  hengende til langt uti februar. Tidligere blei julutstillingen åpnet i butikkene 01.12, men nå er julepynt plassert i butikkene i begynnelsen av oktober. Personleg synes eg det er ein uting m/ jul i butikkene i Oktober, og synes idet minste dei burde avvente til første søndag i advendt

Nå har vi framleis juletreet ståande, men øvrige julepynt, og adventstjerne, og adventstaker er tatt ned.  

Anonymkode: 33622...53e

Juletrærne hentes jo på søppeltømmingen som kommer rett etter 13dag jul (altså er det alt gjort) så da sparer en seg for mye styr med å kvitte seg med treet om det blir med på den hentingen.. 

Anonymkode: f93d5...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett fjerner jeg alt 13. januar, men i år røsset juletreet mitt så jævlig så da tok jeg alt rett etter nyttår.

Utebelysningen tar jeg aldri ned, bare tar ut kontaktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig 20. dag jul, men har ikke gjort det enda. Det er så fint med de ekstra lysene og treet, januar er så mørk og dyster. Trenger og nye gardiner i stua, så blir ikke gjort noe før vi har fått dem.. 

Anonymkode: 15d8f...bcb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Juletrærne hentes jo på søppeltømmingen som kommer rett etter 13dag jul (altså er det alt gjort) så da sparer en seg for mye styr med å kvitte seg med treet om det blir med på den hentingen.. 

Anonymkode: f93d5...fa4

Du skriver dette som om det er en allmenn regel. Dette varierer med hvilken avfallsordning man har, så det kommer helt an på hvor du bor. Noen har en henteordning for juletrær, mens andre har en leveringsordning. 

Anonymkode: bf178...782

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skriver dette som om det er en allmenn regel. Dette varierer med hvilken avfallsordning man har, så det kommer helt an på hvor du bor. Noen har en henteordning for juletrær, mens andre har en leveringsordning. 

Anonymkode: bf178...782

godt å bo på landet og bare kaste det på nærmeste steinrøys. 

Anonymkode: 485eb...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...