AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Del Skrevet 8. januar 2023 Noen rydder tradisjonelt bort Julen 13 dag jul, medan hos andre varer den til langt uti januar. og lysslynger, og julebelysning m.m hengende til langt uti februar. Tidligere blei julutstillingen åpnet i butikkene 01.12, men nå er julepynt plassert i butikkene i begynnelsen av oktober. Personleg synes eg det er ein uting m/ jul i butikkene i Oktober, og synes idet minste dei burde avvente til første søndag i advendt Nå har vi framleis juletreet ståande, men øvrige julepynt, og adventstjerne, og adventstaker er tatt ned. Anonymkode: 33622...53e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 8. januar 2023 #2 Del Skrevet 8. januar 2023 Inne - vanligvis seinest første helg etter nyttår. Da jeg bodde usentralt ventet jeg med utebelysning til slutten av januar for å ha litt lys ute, men nå tar jeg det samtidig med det innvendig. I år er jeg litt på etterskudd - har begynt å ta ned, har dratt ut kontakt på stjerne og adventsstake men de er fortsatt i vinduet. Rett og slett fordi jeg må få tak i en boks til for og samle julepynt i.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
den Skrevet 8. januar 2023 #3 Del Skrevet 8. januar 2023 Pynter til jul 1. søndag i advent og fjerner alt 2. januar. Da er det nytt år og jeg vil starte friskt. Jeg har ikke noe særlig lys ute, men om jeg får det en gang vil jeg nok både henge det opp tidligere og fjerne det senere siden det er mer vinter enn julepynt for meg. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Del Skrevet 8. januar 2023 Mellom 15. januar og 1.februar forsvinner den. Har tatt vekk noen duker som er søla på , men ellers er det full jul her. Trivsel. Anonymkode: 485eb...916 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 8. januar 2023 #5 Del Skrevet 8. januar 2023 Vanligvis 20. dag jul. Altså 13. januar. I år blir det i dag, den 8. - for jeg skal være bortreist neste uke, og orker ikke å komme hjem til full jul. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Del Skrevet 8. januar 2023 Ryddet bort i går. Ofte gjør jeg det før, både ute og inne. Før pyntet jeg den 23/12, nå ble det litt før pga jobb og at jeg var bortreist siste dagene før jul. Anonymkode: 63c5a...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Del Skrevet 8. januar 2023 I går 😊 Anonymkode: 10cef...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #8 Del Skrevet 8. januar 2023 20. jul dvs. 13. januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Del Skrevet 8. januar 2023 Vanligvis første helgen i januar, rundt 13.dag jul/hellige tre kongersdag (6.januar). Vi setter frem adventslys etc 1.søndag i advent og pynter til jul lille julaften. Anonymkode: 19554...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 8. januar 2023 #10 Del Skrevet 8. januar 2023 Jeg er enig med deg at julen har begynt alt for tidlig samtidig så er det slik det er og en får ikke gjort noenting med dette bortsett fra å irritere seg og det har jeg funnet ut at bare er en energityv delux. Når jeg går i butikker før jul har jeg alltid headsettet på så jeg luker ut all julemusikk, og jeg kjøper ikke julestæsj før i desember. Jeg forholder meg til det jeg kan gjøre for å ha julen slik jeg ønsker, så får andre gjøre slik de ønsker. Pynter huset nærmere jul og er avhengig av å ha en ventetid-advent først. Så der er jeg av den gamle sorten. Men julepynt og slikt går ned den 1. januar eller der omkring. Rydet julen vekk og stuet den i boden forgje søndag. Da vil jeg ha et nytt år, hverdag og en ny start. Julen er over og det kjennes bare helt feil-for meg å ha den til langt uti januar/februar. Det er kjekt og pynte til jul og det er kjekt å få det vekk også😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Del Skrevet 8. januar 2023 her står juletreet i plast som vi har hatt i mange år fullpyntet, men det øvrige er stablert bort i eit skap egnet for oppbevaring av adventstaker, minijuletr, og utdørs tresnisser lagret på egnet sted i garasjen. Vi har tilbrakt både Jule-og nyttårshelgen hos barn-og barnebarn, og synes derfor at det er bare triveleg å la juletreet stå pyntet litt i januarmnd.. Tidligere nyttet vi ekte grantre til jul, men siste gang var alle nålene falt av før vi fekk juletreet utav huset, og dermed blei det slutt på ekte garntre. Juletrelysene er fra 1960 talet, og arv etter mine avdøde foreldre, funker heilt fint. Anonymkode: 33622...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Del Skrevet 8. januar 2023 Jeg skal ta ned julepynten og adventssjerne 20 dag jul. Vurderte å ta det denne helga, men har ikke ork + at juleserviset mitt blir så lite brukt, så kjører jul ei uke til. Anonymkode: c4eba...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 8. januar 2023 #13 Del Skrevet 8. januar 2023 Det snakkes om 13. dag og 20. dag, og dette er gamle tradisjoner. Tradisjoner er fint å ta vare på, men jeg tenker dette er noe hver enkelt fint kan bestemme selv. Gjør det når det passer for deg og dine og ikke tenk så mye over når andre gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 8. januar 2023 #14 Del Skrevet 8. januar 2023 13 januar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 8. januar 2023 #15 Del Skrevet 8. januar 2023 Jeg rydder som regel bort jula mellom 2. og 13. januar. I år rydda jeg den bort i går, 7. januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2023 #16 Del Skrevet 8. januar 2023 1. nyttårsdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alphabetacharlie Skrevet 8. januar 2023 #17 Del Skrevet 8. januar 2023 I går, fikk tatt en skikkelig utvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Del Skrevet 8. januar 2023 Når jeg føler for det, men aldri senere enn første uka i januar. Har tatt ned litt etter litt denne uka og i dag røk juletreet. Julestjerner i vindu og lyslenke ute får henge litt til, hyggelig å ha noe lys når det er mørketid. Anonymkode: 57bbc...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 8. januar 2023 #19 Del Skrevet 8. januar 2023 Vanligvis 2.helgen i januar men i år ble det i dag. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Del Skrevet 9. januar 2023 Jule er over, for oss, 1 januar. Da er vi over i nytt år, og julefeiring 2022 avsluttes. Da pakker vi ned, vasker bort granbar og legger på lysere duker etc. Deilig! Anonymkode: 06442...4a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå