AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hvor lang tid kan det ta før en sak kommer opp for retten når det er en som er siktet i saken? Gjelder seksuelt misbruk. (Jeg er ikke part i saken men hadde et nært forhold til siktede fram til han blei siktet) Anonymkode: 8ca45...993
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 En sak jeg kjenner til tok nesten 1 år og 4 måneder. I utgangspunktet skulle saken vært oppe etter ca 8 måneder, men det tok ekstra tid bl.a. på grunn av mengden bevismateriale som måtte gjennomgås. Anonymkode: 9f563...b1b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Hvor langt er et tau? De involverte partene har nok sikkert fått et anslag, de nysgjerrige må bare vente til det går sin gang. Anonymkode: 9bcde...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 14.53): Hvor lang tid kan det ta før en sak kommer opp for retten når det er en som er siktet i saken? Gjelder seksuelt misbruk. (Jeg er ikke part i saken men hadde et nært forhold til siktede fram til han blei siktet) Anonymkode: 8ca45...993 Du kan regne med et år fra siktelse. Anonymkode: 52263...a11 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 On 1/8/2023 at 4:00 PM, AnonymBruker said: Hvor langt er et tau? De involverte partene har nok sikkert fått et anslag, de nysgjerrige må bare vente til det går sin gang. Anonymkode: 9bcde...7b5 Jeg synes det er unødvendig å kalle en som har hatt en relasjon til en som er siktet for "nysgjerrig". Anonymkode: ba20f...ff2 5
Purple_Pixiedust Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Fra jeg var i første avhør i en sak som pågrepet mistenkt til rettsaken tok det over tre år. Fra siktelsen nesten ett år. Det er ikke lov å bruke så lang tid, det strider mot menneskerettighetene mtp den belastningen det er å gå og vente så lenge.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 16.00): Hvor langt er et tau? De involverte partene har nok sikkert fått et anslag, de nysgjerrige må bare vente til det går sin gang. Anonymkode: 9bcde...7b5 Greit nok, jeg kan vanligvis være nysgjerrig men er nok ikke det i akkurat her. Fikk vite om det av barnevernet da det gjelder incest og politiet hadde sendt bekymringsmelding siden jeg har en datter. Så etter at jeg etter at jeg laget tråden at i innkallingen sto det at han var under etterforskning og i referatet sto det siktet. Hva som ble sagt på møtet husker jeg ikke, når ordet incest blei sagt sluttet hjernen min å fungere... Anonymkode: 8ca45...993 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Takk til dere andre som har svart Anonymkode: 8ca45...993
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 On 1/9/2023 at 4:34 PM, Purple_Pixiedust said: Fra jeg var i første avhør i en sak som pågrepet mistenkt til rettsaken tok det over tre år. Fra siktelsen nesten ett år. Det er ikke lov å bruke så lang tid, det strider mot menneskerettighetene mtp den belastningen det er å gå og vente så lenge. Dette får man vel å merke som oftest strafferabatt for. Anonymkode: ddba9...040
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette får man vel å merke som oftest strafferabatt for. Anonymkode: ddba9...040 Håper ikke det skjer i saken til exen. TS Anonymkode: 8ca45...993
Snok1 Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Håper ikke det skjer i saken til exen. TS Anonymkode: 8ca45...993 Bodde dere sammen? Hvordan snakker du med datteren din om slikt? Får du tilbud av Politi/BVT?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Snok1 skrev (52 minutter siden): Bodde dere sammen? Hvordan snakker du med datteren din om slikt? Får du tilbud av Politi/BVT? Vi bodde heldigvis ikke sammen og han var heller omtrent aldri alene med datteren min. Hun er hos meg ca 50 % og vi fant i hovedsak på ting når hun var hos faren (var sammen i et drøyt år). Har ikke fortalt henne grunnen til at det ble slutt men hun fikk en annen grunn som årsak til at ingen av oss skal ha noe som helst kontakt med ham (far, jeg og bvt var enige om at det er det beste for henne). Da vi fikk vite det (barnefar og jeg) ventet jeg allerede på time hos psykiatrisk sykepleier på grunn av andre ting - så barnevernet ringte for å få fortgang der. Fikk time allerede uka etter. Mener hun på bvt sa det bare var å ta kontakt ved behov. Anonymkode: 8ca45...993 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper ikke det skjer i saken til exen. TS Anonymkode: 8ca45...993 La oss håpe saken hans kommer opp raskt. Men han kan også få overraskende stor strafferabatt for f.eks. tilståelse, selv om det for oss andre kan virke som tilståelsen ikke har hatt noen praktisk betydning. 😣 Anonymkode: 9f563...b1b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men han kan også få overraskende stor strafferabatt for f.eks. tilståelse, selv om det for oss andre kan virke som tilståelsen ikke har hatt noen praktisk betydning. Det skal være avhengig av om de hadde funnet ut av det uansett. Tilståelse for noe de åpenbart hadde funnet ut ved videre etterforsking og uten store ressurser vil ikke være grunnlag for særlig rabatt. Anonymkode: ddba9...040
Purple_Pixiedust Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette får man vel å merke som oftest strafferabatt for. Anonymkode: ddba9...040 Ja det fikk jeg også. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skal være avhengig av om de hadde funnet ut av det uansett. Tilståelse for noe de åpenbart hadde funnet ut ved videre etterforsking og uten store ressurser vil ikke være grunnlag for særlig rabatt. Anonymkode: ddba9...040 Jeg tilsto ikke før langt ut i etterforskningen og etter siktelse og rettsdato var satt av ulike grunner, men fikk likevel strafferabatt. Gikk fra 1 år og 4 mnd til 8 mnd fengsel omgjort til 249 timer samfunnstjeneste. Formildende omstendigheter og rabatter var tilståelse, lang saksgang som strider mot menneskerettighetene og psykisk sykdom, altså en mild bevissthetsforstyrrelse.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 1 minutt siden, Purple_Pixiedust said: Jeg tilsto ikke før langt ut i etterforskningen og etter siktelse og rettsdato var satt av ulike grunner, men fikk likevel strafferabatt. Gikk fra 1 år og 4 mnd til 8 mnd fengsel omgjort til 249 timer samfunnstjeneste. Formildende omstendigheter og rabatter var tilståelse, lang saksgang som strider mot menneskerettighetene og psykisk sykdom, altså en mild bevissthetsforstyrrelse. Ja, strafferabatt vil klart bli gitt i en del tilfeller. Nå vet jeg ikke noe om din etterforskning, så må da svare (du siterte meg) på generelt grunnlag. Anonymkode: ddba9...040
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det skal være avhengig av om de hadde funnet ut av det uansett. Tilståelse for noe de åpenbart hadde funnet ut ved videre etterforsking og uten store ressurser vil ikke være grunnlag for særlig rabatt. Anonymkode: ddba9...040 Tilfellet jeg omtaler i det første svaret i tråden fikk en tilståelsesrabatt på rundt 20 %. Der forelå det mye bevismateriale i form av bilder og film. Ja, han tilsto. Ja, han oppga passordene sine. Sånn sett sparte han nok politiet for noen ressurser. Men jeg mistenker at ressursbesparelsen for å bryte passordbeskyttelsen på beslaglagte PCer og telefoner var musepiss i havet sammenliknet med jobben de hadde med å gjennomgå alt materialet. Og med brutt passordbeskyttelse hadde de alle bevisene de trengte, uavhengig av tilståelsen. Anonymkode: 9f563...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå