Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har flyttet fra hverandre. Vi har 2 felles barn.

For 1 uke siden flyttet han hjem igjen i påvente av at jeg skal flytte ut(huset mitt er innflyttingsklar den 20.denne mnd)

Barna går dårlig overens med faren sin og tenåringen vil ikke ha noe med han å gjøre. Når vi begge er hjemme er det veldig anspent her. Han snakker stygt til meg og snakker stygt om meg til barna. Han anklager meg for å lyve og sier det motsatte av meg til barna, eks i går skulle 6 åringen se en film, far sa da at hun kunne se akkurat hva hun ville, å da ville hun se en skummel zombifilm. Jeg sa at den var skummel og at hun absolutt ikke fikk se den filmen. 6 åringen ble veldig lei seg for far hadde jo sagt at hun kunne se hva hun ville, tingen var at far var sarkastisk når han sa det, men han sa det med sint stemme så for 6 åringen hørtes det ut som far var uenig med meg og at 6 åringen skulle få se det hun ville.

jeg har sagt til samboer at vi ikke kan krangle fremfor barna, men han nekter å høre. Så han slenger utrolig mye dritt til meg når barna er tilstede og jeg nekter å gå ned på hans nivå så jeg overhører all denne negativiteten, men egentlig vil jeg bare gråte.

i går stod han og kjeftet og tenåringen sier til faren at nå oppfører han seg som en fitte. Jeg er ikke enig i slik språkbruk så sa til tenåringen at det er ikke greit å kalle folk slike ting. Far går da mot tenåringen, løfter hånden å later som han skal slå, går videre forbi, snur seg og viser fingeren til barnet.

når jeg er alene med tenåringen ber jeg om unnskyldning for at hun måtte oppleve at far gjorde som han gjorde, hun sa at hun var vant til det for han gjør det hele tiden. Jeg ble kald innvendig når jeg hørte det og lovet henne at hun skulle få slippe slik oppførsel i fremtiden, og at jeg skal gjøre alt jeg kan for å skåne henne.

Nå har far begynt å mase på meg for å finne ut hvor mye jeg tjener, for meg virker det som han skal prøve å få full omsorgsrett til barna for å få penger hos meg. Jeg må si at jeg er livredd for å gå inn til mekling nå, for han lyver og manipulerer alle rundt seg. Jeg vet at barna ikke får det bra om han får full omsorg. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe barna mine?

Anonymkode: 0be77...3ad

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenpringen din er nok gammel nok til å bli hørt om hvor de foretrekker å bo, slik jeg leser det. De yngste er det så klart verre med, men forbered deg på å ta den kampen. Hans oppførsel er unormal, ikke greit og høres syk ut.

Anonymkode: 17d9b...8cb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er lenge til den 20. Kan dere bo et annet sted i mellomtiden? En som løfter neven for å «late som» han skal slå??? Dere kan ikke bli der😔

Om du var min venninne hadde jeg tatt deg og barna inn med det samme❤️

Anonymkode: 81805...271

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst skal du sørge for at barna dine ikke lever en dag til med vold i hjemmet. Det du beskriver er vold.

Om dere ikke har et annet sted å dra, tar du kontakt med krisesenter. Da vil du også få hjelp til kontakt med advokat, som du høres ut til å behøve.

Anonymkode: 10c60...095

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned alt. Film og ta opptak.

Anonymkode: e79d4...744

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne mannen et ikke vel bevart. 
Du må aldri la han få overtaket på deg og barna. De har ikke godt av å vokse opp i et sånt miljø. 

Anonymkode: 1d514...221

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det er lenge til den 20. Kan dere bo et annet sted i mellomtiden? En som løfter neven for å «late som» han skal slå??? Dere kan ikke bli der😔

Om du var min venninne hadde jeg tatt deg og barna inn med det samme❤️

Anonymkode: 81805...271

Takk, jeg fikk tårer i øynene av det du skrev. Etter mange års samboerskap har han skremt bort vennene mine, jeg har i dag ingen nære venner lenger. Jobber litt med det nå men har liten tid og ønsker ikke å være borte fra barna og la far være alene med de. Når jeg får flyttet skal jeg på nytt forsøke å ta opp relasjoner, men det føles uendelig lenge, ikke minst for barna sin del som bare vil ut av huset

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Støtter rådet om krisesenter. Nesten to uker til med dette er alt for lenge.

Anonymkode: d8f78...6bf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skriv ned alt. Film og ta opptak.

Anonymkode: e79d4...744

Jeg har satt klar opptak på tlf så jeg fort kan trykke på rec. Er litt redd at om dette blir lagt frem så blir det brukt mot meg siden det kanskje ikke er lov og ta opp uten den andres samtykke

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Først og fremst skal du sørge for at barna dine ikke lever en dag til med vold i hjemmet. Det du beskriver er vold.

Om dere ikke har et annet sted å dra, tar du kontakt med krisesenter. Da vil du også få hjelp til kontakt med advokat, som du høres ut til å behøve.

Anonymkode: 10c60...095

Tanken har slått meg, men har sett det for meg at krisesenter er for mennesker som utsettes for vold, han har ikke slått meg eller barna. Men han er veldig verbal og bruker stygge ord mot oss. Samtidig vil han nok mene at jeg krisemaksimerer alt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tanken har slått meg, men har sett det for meg at krisesenter er for mennesker som utsettes for vold, han har ikke slått meg eller barna. Men han er veldig verbal og bruker stygge ord mot oss. Samtidig vil han nok mene at jeg krisemaksimerer alt

Ring nærmeste krisesenteret og snakk med dem. Hør om de har råd og evt midlertidig bolig. 

Ikke minst angående hvilken hjelp du kan få framover til eldste dattera di, som er "vant" til en far som bruker stygge skjellsord på henne, og later som han skal slå henne. 

Anonymkode: aae2a...c69

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg ikke anonymBruker over, men jo vold er også truende adferd og psykisk vold. Politi har egen avd nå for beskyttelse når man går ut av et forhold til potensielt farlige menn. Jeg hjalp en venninne med dette .. politi først, så krisesenteret. Jeg kunne ikke ta henne inn fordi politi mente han ville oppsøke henne hos meg og det stemte. Han kjørte forbi huset mitt i 5 døgn etter hun var dratt.

Når du har barn så må du ikke leve en dag til med dette!

Anonymkode: acb3d...ab1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk vold er vold. Det er det viktig at du beskytter barna dine mot. Det må ikke være blåmerker for at man skal kunne få hjelp av krisesenteret!

Anonymkode: d8f78...6bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter må da være et alternativ i denne situasjonen? Stakkars barna dine😔 og stakkars deg. 

Anonymkode: 3249c...f5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har satt klar opptak på tlf så jeg fort kan trykke på rec. Er litt redd at om dette blir lagt frem så blir det brukt mot meg siden det kanskje ikke er lov og ta opp uten den andres samtykke

Du har helt lov til å ta opp en samtale du er en del av selv!

Har du råd til å leie en Airbnb i to uker?

Fars oppførsel er absolutt vold!

Skjønner at han har isolert deg men ikke vær redd for å ta kontakt med noen av dem som pleide å være gode venner, de har mest sannsynlig en god mistanke om hvordan dette forholdet (og han) er.

Jeg hadde ei god venninne som var i, det vi rundt, mistenkte var ett forhold preget av kontroll og psykisk misbruk.

Hun tok kontakt etter mange år, når hun endelig begynte å bli klar for å gå.

Jeg var bare kjempe glad for at hun turte å ta kontakt og at jeg kunne være der for henne praktisk og følelsesmessig.

Anonymkode: 12b15...5c9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dere er utsatt for psykisk vold, det er like ille som fysisk vold. Så kontakt krisesenteret. 

Jeg har blitt utsatt for både fysisk og psykisk vold, og jeg synes den psykiske volden var værst, den setter dype spor.

Anonymkode: 8f2bb...d11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk vold, og det er like alvorlig som annen type vold f.eks fysisk eller seksuell vold. Ta kontakt med krisesenteret, de fleste som tar kontakt er slike som deg Ts som opplever psykisk vold❤️

Det er forresten fullt lovlig å gjøre lydopptak av noen som ikke er klar over dette så lenge du selv deltar i samtalen! Lykke til!

Anonymkode: 1b6da...2f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg siden jeg leste dette innlegget i går.

Anonymkode: 12b15...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Håper dere kommer dere på krisesenter eller et annet sted. Dette var skikkelig fælt å lese, for jeg er helt enig med de andre her: dette er vold, og hverken du eller barna må bli en dag til i et sånt miljø!

Anonymkode: 92fd3...328

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på krisesenter i flere mnd pga akkurat den typen adferd, i samme livssituasjon som du beskriver her ❤️ Vold er vold ❤️

Anonymkode: df4ea...f9a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...