AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Del Skrevet 8. januar 2023 Skal skifte ut den tamme takplafonden som gir elendig lys, med litt spotter på kjøkkenet. Dette er et lite og kvadratisk rom, så trenger ikke noe flombelysning. Hva er best, spotter på skinne (ca 1 meter), eller på rondell? Eller er det hipp som happ? Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Del Skrevet 8. januar 2023 Dytter Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Del Skrevet 8. januar 2023 Downlights er finest. Jeg har spotter på skinne i ett rom og rondell på ett annet. Hater begge deler. Kost på deg downlights, de kan du også vri sånn du vil lyset skal være. Anbefaler også dimmer, så kan du ha svak belysning i rommet når dere ikke er der. Jeg elsker mine downlights Anonymkode: 01bc5...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Del Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Downlights er finest. Jeg har spotter på skinne i ett rom og rondell på ett annet. Hater begge deler. Kost på deg downlights, de kan du også vri sånn du vil lyset skal være. Anbefaler også dimmer, så kan du ha svak belysning i rommet når dere ikke er der. Jeg elsker mine downlights Anonymkode: 01bc5...459 Har man ett lampepunkt i taket, er det ikke downlightsene i seg selv som vil utgjøre den store kostnaden, men bytting av tak og det elektriske arbeidet ved å etablere flere lampepunkt. Anonymkode: 6918c...36e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 8. januar 2023 #5 Del Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Downlights er finest. Jeg har spotter på skinne i ett rom og rondell på ett annet. Hater begge deler. Kost på deg downlights, de kan du også vri sånn du vil lyset skal være. Anbefaler også dimmer, så kan du ha svak belysning i rommet når dere ikke er der. Jeg elsker mine downlights Anonymkode: 01bc5...459 Jeg synes ikke downlights er spesielt fint. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Del Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Downlights er finest. Jeg har spotter på skinne i ett rom og rondell på ett annet. Hater begge deler. Kost på deg downlights, de kan du også vri sånn du vil lyset skal være. Anbefaler også dimmer, så kan du ha svak belysning i rommet når dere ikke er der. Jeg elsker mine downlights Anonymkode: 01bc5...459 Jeg har ikke anledning til å koste på downlights. Jeg skal ha spotter på skinne eller rondell, der kan du også vri lyset der du vil det skal være. Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Del Skrevet 10. januar 2023 Dytter igjen. Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 10. januar 2023 #8 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg synes spotter på skinner er penest. Mange jeg kjenner angrer veldig på at de "ødela" tak og vinduskarmer med innebygde spotter. Det kan bli dyrt å endre på. Vi har to vegglamper på kjøkkenet som kan vris og vendes på. Det kan også være en løsning om du har noe veggplass. Lyset blir ikke så skarpt som spotter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 12.51): Skal skifte ut den tamme takplafonden som gir elendig lys, med litt spotter på kjøkkenet. Dette er et lite og kvadratisk rom, så trenger ikke noe flombelysning. Hva er best, spotter på skinne (ca 1 meter), eller på rondell? Eller er det hipp som happ? Anonymkode: 3a515...c7c Jeg tror det kommer an på rommet; hvilken fasong det har og hvordan det er innredet. Hvis rommets preg/arbeidsflate er avlang (skap på to sider, lang gulvflate) er det kanskje best med skinne, men om skaper og benker er relativt jevnt fordelt langs veggene passer det kanskje best med rondell? Du må prøve å se for deg lampene og lyset de kan gi hos deg. Anonymkode: 43507...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #10 Del Skrevet 10. januar 2023 Amossa skrev (35 minutter siden): Jeg synes spotter på skinner er penest. Mange jeg kjenner angrer veldig på at de "ødela" tak og vinduskarmer med innebygde spotter. Det kan bli dyrt å endre på. Vi har to vegglamper på kjøkkenet som kan vris og vendes på. Det kan også være en løsning om du har noe veggplass. Lyset blir ikke så skarpt som spotter. Jeg skal ikke ha downlights eller noe innebygget. Jeg skal ha spotter på skinne eller på rondell (i taket), begge deler kan vris og vendes på. Lurer på hva som gir best lys i et lite rom. Anonymkode: 3a515...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #11 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror det kommer an på rommet; hvilken fasong det har og hvordan det er innredet. Hvis rommets preg/arbeidsflate er avlang (skap på to sider, lang gulvflate) er det kanskje best med skinne, men om skaper og benker er relativt jevnt fordelt langs veggene passer det kanskje best med rondell? Du må prøve å se for deg lampene og lyset de kan gi hos deg. Anonymkode: 43507...1b4 Som nevnt er det et lite kvadratisk rom. Det er L-kjøkken med mye skap hele veien. Lite dagslys inn. Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 10. januar 2023 #12 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som nevnt er det et lite kvadratisk rom. Det er L-kjøkken med mye skap hele veien. Lite dagslys inn. Anonymkode: 3a515...c7c Jeg tror spotter på skinner vil gi et bedre fordelt lys enn rondell. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 11. januar 2023 #13 Del Skrevet 11. januar 2023 Skinner gir best mulighet til å få lyset der du trenger det. L kjøkken med en skinne over hver benk burde bli bra. Har aldri sett en rondell som ser bra ut (inkludert den vi har selv i en garderobe. Irriterer meg hver gang jeg ser opp i taket). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #14 Del Skrevet 11. januar 2023 spinner skrev (28 minutter siden): Skinner gir best mulighet til å få lyset der du trenger det. L kjøkken med en skinne over hver benk burde bli bra. Har aldri sett en rondell som ser bra ut (inkludert den vi har selv i en garderobe. Irriterer meg hver gang jeg ser opp i taket). Har hatt rondell i tidligere bolig, var fornøyd med den jeg. Var veldig pen og gikk ton i ton med tak. Kjøkkenet er som sagt lite, så jeg trenger ikke så mye spotter. Holder nok med en skinne på 1 + meter. Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #15 Del Skrevet 11. januar 2023 Rondell om rommet er lite og kvadratisk, skinne om rommet er stort og rektangulært Anonymkode: 157d1...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #16 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rondell om rommet er lite og kvadratisk, skinne om rommet er stort og rektangulært Anonymkode: 157d1...d66 Som sagt lite og kvadratisk. Lampepunkt er ikke sentrert i rommet. Anonymkode: 3a515...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå