Gå til innhold

Weekendtur med datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Min datter fyller 13 år og for å markere at hun nå blir offisielt tenåring, så vil jeg reise på en weekend tur.

Det må være rimelig, helst maks 2 timer flytur. 
Har noen tips?

Anonymkode: 129bc...927

Skrevet

London

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

London, helt klart ja :) Spåk hun mestrer, et sted med kjendiser og store begivenheter.. Kanskje en konstert hun vil på i The O2 fks! Mine jenter fikk se Billie Eilish der i sommer. STOR HIT! 

Anonymkode: 31ee8...606

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

London, helt klart 👍

Anonymkode: 54bba...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Budapest eller Krakow

Anonymkode: 780c4...dd9

Skrevet

Dublin er også et alternativ :) liten storby, gode shoppingmuligheter, god mat, mye å oppleve også for ungdommer :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er hun interessert i da? Og hvor i landet reiser dere fra? Reykjavik kan være artig, eller mest alt rundt. 

Anonymkode: 1ca1f...5ae

• Liker 1
Skrevet

Gdansk med Wizzair er iallfall billig.

Anonymkode: 1f5fb...5ae

Skrevet

"rimelig" er et veldig relativt begrep. Ca hvor mye tenker du å bruke? Og hva er din datter interessert i å gjøre/se/oppleve? 

Hjelper ikke med tips om storby-tur hvis hun ikke er interessert i shopping, cafe, kultur. :) Shopping er for så vidt kanskje heller ikke det beste for lommeboka? 

Uten noe kunnskap om hva dere ønsker anbefaler jeg likevel Portugal! Lisboa + Sintra i nord, eller Alvor-Faro-området i sør.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Gdansk med Wizzair er iallfall billig.

Anonymkode: 1f5fb...5ae

Wizzair flyr jo bare på teite tider, du må opp midt på natten, så alt i alt er det ikke så billig.

Men til TS hvor flyr du fra? Det er forskjell på å fly fra Gardermoen og Bodø feks. 

Skrevet

Hvorfor ikke spørre hun hva hun ønsker? 

London går jo igjen her, mye å finne på. Jeg er også glad i Edinburgh 😊

Anonymkode: 11d09...086

Skrevet

Edinburgh tenkte jeg også å si. Mange av de samme butikkene som London, men mindre og mer oversiktlig, og en utrolig vakker by. Og så forstår hun språket.

Anonymkode: 42965...54b

Skrevet

Det spørs jo hvor dere reiser fra hvis flyturen skal ta maks to timer. Spør datteren din hva hun ønsker, jeg anbefaler som flere andre her London. Alternativt ville jeg vurdert Paris med en 13 åring. Men det spørs jo hva hun er interessert i. Er hun «Harry Potter jente» ville jeg valgt London. Er hun mer interessert i natur og varme kilder ville jeg valgt Reykjavik (er forresten litt lenger flytur dit). Er hun mest interessert i shopping kan dere reise til nesten hvilken som helst storby. Er hun interessert i kunst ville jeg reist til Paris. Er hun opptatt av historie (som ett av mine tantebarn på samme alder) ville jeg valgt Berlin eller Roma. Min bonusdatter elsket ellers Gdansk da hun var 14, hun er shoppingjente.

Anonymkode: c4f52...46c

Skrevet

Tenåringer flest er miljøbevisste og vil ikke fly, og i hvert fall ikke fly for en weekendtur. Så ville heller tatt toget til Göteborg eller tatt en helg i Oslo. 

Anonymkode: 22911...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...