Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har bipolar med hypomani og har hatt en ekstrem depressiv periode nå i flere mnd. Vi har hatt sporadisk kontakt etter bruddet og det har bare vært hyggelig og fint. Han ville til og med prøve på nytt igjen nå nylig. Plutselig på fredag så forteller han meg at han "endelig" skal stå opp for seg selv og at han har slått opp. Og at han derfor skal blokke meg overalt og slutte å anerkjenne at jeg eksisterer når vi møtes. Vi har felles venner og møtes flere ganger i mnd pga dette og han skal da tydeligvis plutselig ignorere min eksistens selv om vi sitter vedsiden av hverandre i samme rom. Selv om han for 1 uke siden sa at det var viktig for han at vi fortsatt kunne snakke sammen når vi møttes. I denne samtalen så var alt jeg sa irrterende og han lo av mye av det jeg sa når jeg forklarte at dette gjorde meg lei meg. Han snakket også om at han har hatt det dritbra i det siste og at han nettopp hadde den beste dagen i sitt liv. 

Ingenting av dette ligner den friske han i det hele tatt. Han går på medisiner og til psykiater men ingen i familien hans eller vennene vet om diagnosen. Skal uansett respektere han og holde meg unna slik som han ønsker. Men lurer på om jeg bør gjøre noe?

Anonymkode: 39df5...812

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om han er manisk eller ikke er ikke lenger di sak, med mindre du tror han kan skade seg selv. 

Mange blir innsett ganske "manisk" av å slå opp, det er jo ei stor forandring. 

Anonymkode: d7f06...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke noe å gjøre. Hadde holdt meg unna og holdt meg rolig og fornuftig. Når han kommer til seg selv igjen og vil koseprate hadde jeg bare sagt at jeg ikke var interessert i det pga jeg ikke orket å forholde meg til all ustabiliteten hans. 

Anonymkode: 91983...1ec

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre. Gi han ro og ta avstand frem til han blir litt bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta avstand og la han kontakte deg igjen. Et genuint spørsmål uten å dømme: Vil du virkelig tilbringe livet ditt med en psykisk sliter så mye at de ene uken vil ha deg og andre uken ignorerer deg?

Anonymkode: 14cbe...0ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har slått opp, og det er ikke din jobb å fikse han. Og du ødelegger deg selv ved å prøve. Han har venner og familie som er hans nærmeste nå. Hvis han holder på slik du sier, så vil de jo merke at noe er "off"

Anonymkode: f94ae...107

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...