Gå til innhold

Taxi til dps

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg skal til psykolog/dps i morgen. Skulle egentlig kjøre, men er i utgangspunktet livredd for å kjøre. Nå er føret ille her vi bor. Jeg har lyst til å bare avbestille time. Før jeg gjør det- ville jeg bare sjekke om noen vet, om en har rett på taxi til dps hvis en ikke tør å kjøre. (Har sterke tvangstanker omkring kjøring) 

peoblemer er også at timen er kl 10.30, slik at jeg har kort tid på meg, for å eventuelt få tak i taxi. (Bor en plass det ikke er bussforbindelser - dvs går en buss en eller to ganger om dagen).

Anonymkode: 2af43...1e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

jeg skal til psykolog/dps i morgen. Skulle egentlig kjøre, men er i utgangspunktet livredd for å kjøre. Nå er føret ille her vi bor. Jeg har lyst til å bare avbestille time. Før jeg gjør det- ville jeg bare sjekke om noen vet, om en har rett på taxi til dps hvis en ikke tør å kjøre. (Har sterke tvangstanker omkring kjøring) 

peoblemer er også at timen er kl 10.30, slik at jeg har kort tid på meg, for å eventuelt få tak i taxi. (Bor en plass det ikke er bussforbindelser - dvs går en buss en eller to ganger om dagen).

Ring dps  og få de til å bestille pasientreise for deg :) 

Anonymkode: 0efc9...7b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ring dps  og få de til å bestille pasientreise for deg :) 

Tusen takk for svar! Tror du de rekker det, hvis jeg ringer i morgen tidlig? Eller blir det for kort varsel tror du? Trenger den timen veldig, så håper det ordner seg. Har en backup plan, der noen kan kjøre meg, men kjedelig om de må ta seg fri fra jobb for min del…

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke det ordner seg må du betale taxi selv.

Anonymkode: 9aaaf...69b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt veldig strengt for å få dekket pasientreiser. Men hør med DPS.

Anonymkode: 29dba...163

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan få pasientreise men jeg tror det må bestilles noen dager i forkant og ikke samme dag

Anonymkode: d4dcb...705

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At du betaler taxien selv blir nok langt billigere enn om noen skal ta seg fri fra jobben for å kjøre deg. 
Hvorvidt du får pasientreiser eller ei, er det for oss umulig å svare på. 

Anonymkode: 59029...7b4

• Liker 1
Skrevet

Bestill og betal taxi selv. Få kvittering fra taxi og bekreftelse fra behandler på DPS om nødvendigheten av taxi, så kan du søke å få det refundert i etterkant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar! Tror du de rekker det, hvis jeg ringer i morgen tidlig? Eller blir det for kort varsel tror du? Trenger den timen veldig, så håper det ordner seg. Har en backup plan, der noen kan kjøre meg, men kjedelig om de må ta seg fri fra jobb for min del…

Det kan bestilles på minuttet :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja du kan få pasientreise men jeg tror det må bestilles noen dager i forkant og ikke samme dag

Det kan bestilles på minuttet :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gjort det selv? 

Anonymkode: e8ab8...5c4

Jeg har opplevd at det kan bestilles der og da når jeg er på sykehuset, men fastlegekontoret må bestille dagen før.

Anonymkode: db9fc...7fa

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjort det selv? 

Ja hvis ikke hadde jeg ikke sagt det. Og husk det er mange pasienter som for eksempel skal blitt utskrevet eller som kommer inn på for eksempel legevakta og trenger transport hjem og da blir passientreiser kontaktet der og da. Jeg har også opplevd å få passientreiser hjem fra Dps selv om det egentlig ikke var planlagt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gjort det selv? 

Nei, det er det leger/ helsesekretærer som gjør. 

Anonymkode: ce7ad...b50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan bestilles der og da. 

Anonymkode: ce7ad...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...