Fremmed fugl Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Manglende sexlyst... Pliktsex... Er mye tråder med slikt som tema. Lurer litt på hvordan folk snakker om slikt i forhold. "Jeg blir kvalm og uvel bare å tenke på at du kanskje vil prøve deg ikveld" Kan vel være ærlig, men hvis man er glad i sin partner og ønsker at forholdet skal fortsette, sier folk slikt... eller bruker man en snillere versjon? Og hva sier man til seg selv. Kan virke som noen lager en fortelling til seg selv at man har blitt aseksuell, istedenfor at man spesifikt har mistet lysten på sin partner. 1
Nymerïa Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ville heller ha sagt at jeg ikke hadde lyst på sex lenger enn at jeg ikke hadde lyst på partner. Men man bør jo ha tenkt gjennom hva man gjør hvis partneren sier at han/ hun ikke er klar for å gi opp sexlivet. Foreslår man åpent forhold? For hvis man selv også ønsker å ha sex med andre så er det ikke til å komme unna at det er partneren man ikke vil ha sex med. Og da tror jeg ikke det er håp for forholdet, det blir for skjevt. Egentlig et ganske godt spørsmål, TS. Jeg lurer også på hvordan disse samtalene foregår. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Vanskelig dette. Har mest lyst å si: jeg tenner ikke på deg lenger fordi du drikker alkohol hver dag, ligger mest på sofaen og ser på youtube eller anna fjas, ikke gir meg noe positiv respons for det jeg gjør, aldri kompliment, og viss du prøver deg er det rett på pupp og mus (og + blir fornærma viss jeg da ikke gir etter), ikke stiller krav til dine egne voksne barn om å bidra i hjemmet, som oftest ikke tørker deg eller vasker henda etter dobesøk. Har sagt at han kan forlate meg viss det er det han egentlig vil. Men kanskje jeg skal forlate han. Hater livet med han akkurat nå, sex er kanskje det minste problemet når jeg tenker meg om. Anonymkode: c2505...9c9 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vanskelig dette. Har mest lyst å si: jeg tenner ikke på deg lenger fordi du drikker alkohol hver dag, ligger mest på sofaen og ser på youtube eller anna fjas, ikke gir meg noe positiv respons for det jeg gjør, aldri kompliment, og viss du prøver deg er det rett på pupp og mus (og + blir fornærma viss jeg da ikke gir etter), ikke stiller krav til dine egne voksne barn om å bidra i hjemmet, som oftest ikke tørker deg eller vasker henda etter dobesøk. Har sagt at han kan forlate meg viss det er det han egentlig vil. Men kanskje jeg skal forlate han. Hater livet med han akkurat nå, sex er kanskje det minste problemet når jeg tenker meg om. Anonymkode: c2505...9c9 Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Bare det at han ikke vasker hender etter dobesøk blir turnoff. Hvis vi ikke er verdt å gi "hverdagsoppmerksomhet" til så mister iallefall jeg lysten. Da nytter det ikke å plutselig komme her å ta rett på mus og pupper og tro at det er opphissende. Jeg tenker at det nærmer seg et brudd for deg og typen. "Løpet virker til å være kjørt". Nok er nok. Vil du fortsette å ha det sånn? Du må nesten ta et valg utfra det. Anonymkode: cab1e...00b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Fremmed fugl skrev (39 minutter siden): Manglende sexlyst... Pliktsex... Er mye tråder med slikt som tema. Lurer litt på hvordan folk snakker om slikt i forhold. "Jeg blir kvalm og uvel bare å tenke på at du kanskje vil prøve deg ikveld" Kan vel være ærlig, men hvis man er glad i sin partner og ønsker at forholdet skal fortsette, sier folk slikt... eller bruker man en snillere versjon? Og hva sier man til seg selv. Kan virke som noen lager en fortelling til seg selv at man har blitt aseksuell, istedenfor at man spesifikt har mistet lysten på sin partner. Hvis det er bare en kveld, kan man bare si rett ut, "i kveld har jeg ikke lyst på/ork til sex". Er det en periode, "jeg har ikke så lyst på sex akkurat nå for tida". Er det et problem med hygiene ol: "Jeg liker ikke og ærlig talt synes det er usexy når du/ikke..." Hvis alt har kjørt seg: "Nå har vi rota det skikkelig til for oss selv. Sexen vår har gått i stå. Hva skal vi gjøre?" Anonymkode: 383b3...306 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er bare en kveld, kan man bare si rett ut, "i kveld har jeg ikke lyst på/ork til sex". Er det en periode, "jeg har ikke så lyst på sex akkurat nå for tida". Er det et problem med hygiene ol: "Jeg liker ikke og ærlig talt synes det er usexy når du/ikke..." Hvis alt har kjørt seg: "Nå har vi rota det skikkelig til for oss selv. Sexen vår har gått i stå. Hva skal vi gjøre?" Anonymkode: Doffen har daua: dama har ikke lyst på sex med mannen sin pga av han ikke gir henne det hun trenger av oppmerksomhet i hverdagen. Anonymkode: cab1e...00b 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Doffen har daua: dama har ikke lyst på sex med mannen sin pga av han ikke gir henne det hun trenger av oppmerksomhet i hverdagen. Anonymkode: cab1e...00b Dette var mine konkrete måter å ta opp et tema på, har du bedre forslag til fraser så kom gjerne med dem. Anonymkode: 383b3...306 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette var mine konkrete måter å ta opp et tema på, har du bedre forslag til fraser så kom gjerne med dem. Anonymkode: 383b3...306 Glemte å skrive at det var fine forslag for å ta opp temaet uten å nødvendigvis såre partneren så altfor mye. 🫶 Anonymkode: cab1e...00b 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Det er kjempevanskelig. For min del svinger jeg med å synes han er helt okei, til å tenke at han må være tilbakestående. Det er så mye som tilsier det siste, f.eks at han kan finne på å skrive «ADA» i et kryssord der de ber om et fembokstavers jentenavn. Når jeg påpeker det, mener han at «det går sikkert bra.» Så da, når kryssordet ikke går opp, mener han at det er et drittkryssord. Vanvittig turnforening at han er så «dum.» Men han er snill, og derfor gjorde det kjempevondt da jeg fortalte han at jeg ikke hadde nytt sex med han på mange, mange år. At det for meg har vært preget av plikt, kun for å glede ham, og fordi det er det som skiller kjærester fra venner. Han ble selvsagt lei seg, og nå har han gått inn i en forsvarsposisjon der han gjør seg ynkelig. Hele kroppen hans lyser motstand, han er trist og stille. Dette har nå vart i snart ett år, og jeg orker ikke mer. Jeg er utslitt. Anonymkode: 7ab39...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er kjempevanskelig. For min del svinger jeg med å synes han er helt okei, til å tenke at han må være tilbakestående. Det er så mye som tilsier det siste, f.eks at han kan finne på å skrive «ADA» i et kryssord der de ber om et fembokstavers jentenavn. Når jeg påpeker det, mener han at «det går sikkert bra.» Så da, når kryssordet ikke går opp, mener han at det er et drittkryssord. Vanvittig turnforening at han er så «dum.» Men han er snill, og derfor gjorde det kjempevondt da jeg fortalte han at jeg ikke hadde nytt sex med han på mange, mange år. At det for meg har vært preget av plikt, kun for å glede ham, og fordi det er det som skiller kjærester fra venner. Han ble selvsagt lei seg, og nå har han gått inn i en forsvarsposisjon der han gjør seg ynkelig. Hele kroppen hans lyser motstand, han er trist og stille. Dette har nå vart i snart ett år, og jeg orker ikke mer. Jeg er utslitt. Anonymkode: 7ab39...6bb Ikke turnforening, men turn off 😅 Anonymkode: 7ab39...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er kjempevanskelig. For min del svinger jeg med å synes han er helt okei, til å tenke at han må være tilbakestående. Det er så mye som tilsier det siste, f.eks at han kan finne på å skrive «ADA» i et kryssord der de ber om et fembokstavers jentenavn. Når jeg påpeker det, mener han at «det går sikkert bra.» Så da, når kryssordet ikke går opp, mener han at det er et drittkryssord. Vanvittig turnoff at han er så «dum.» Men han er snill, og derfor gjorde det kjempevondt da jeg fortalte han at jeg ikke hadde nytt sex med han på mange, mange år. At det for meg har vært preget av plikt, kun for å glede ham, og fordi det er det som skiller kjærester fra venner. Han ble selvsagt lei seg, og nå har han gått inn i en forsvarsposisjon der han gjør seg ynkelig. Hele kroppen hans lyser motstand, han er trist og stille. Dette har nå vart i snart ett år, og jeg orker ikke mer. Jeg er utslitt. Anonymkode: 7ab39...6bb Jeg tror at når man lever i et forhold som ikke fungerer, blir man reint både litt dummere og mange hakk mindre sjarmerende. Tipper det gjelder dere begge. Det høres forøvrig ut som mannen din er blitt deprimert, noe som ikke er så rart ettersom du har fortalt ham at store deler av livet hans har vært en løgn, og nå ser ned på ham fordi han uttrykker at han faktisk innser dette. Anonymkode: 383b3...306 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror at når man lever i et forhold som ikke fungerer, blir man reint både litt dummere og mange hakk mindre sjarmerende. Tipper det gjelder dere begge. Det høres forøvrig ut som mannen din er blitt deprimert, noe som ikke er så rart ettersom du har fortalt ham at store deler av livet hans har vært en løgn, og nå ser ned på ham fordi han uttrykker at han faktisk innser dette. Anonymkode: 383b3...306 Du har nok rett i at han er deprimert. Jeg ser ikke ned på ham, men jeg klarer heller ikke å snu synet mitt på ham. Jeg har virkelig prøvd å finne tilbake til hva jeg falt for hos han for flere år siden, men det er ikke der lenger. Det er borte. Anonymkode: 7ab39...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har nok rett i at han er deprimert. Jeg ser ikke ned på ham, men jeg klarer heller ikke å snu synet mitt på ham. Jeg har virkelig prøvd å finne tilbake til hva jeg falt for hos han for flere år siden, men det er ikke der lenger. Det er borte. Anonymkode: 7ab39...6bb Det høres ut som det er på overtid å sette strek for forholdet. Anonymkode: 383b3...306 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det høres ut som det er på overtid å sette strek for forholdet. Anonymkode: 383b3...306 Uff, det er så trist å innse. Jeg er jo glad i han. Han var min beste venn og han er en god pappa for barna våre. Jeg har ikke lyst til å gi opp hus og hjem, men er det rett å være ihop kun for det? Anonymkode: 7ab39...6bb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Uff, det er så trist å innse. Jeg er jo glad i han. Han var min beste venn... Anonymkode: 7ab39...6bb Nå er ingen av dere en venn for den andre. Og situasjonen gjør minst én av dere deprimert. Anonymkode: 383b3...306 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, det er så trist å innse. Jeg er jo glad i han. Han var min beste venn og han er en god pappa for barna våre. Jeg har ikke lyst til å gi opp hus og hjem, men er det rett å være ihop kun for det? Anonymkode: 7ab39...6bb Hvordan har han fått råd til å kjøpe hus hvis han er så tilbakestående som du synes? Han har vel ikke tjent disse pengene ved å sette varer på plass i en tilrettelagt bedrift? Poenget mitt er at han kanskje ikke ER usmart. Men at du bare synes det nå pga at du ikke elsker han lenger. Det er en måte å skyve han fra deg på. Jeg var sammen med en jeg synes var "dum". Men det var nok fordi vi var smarte på hver våre ting og at jeg mentalt prøvde å overtale meg selv til å dumpe han. Jeg tror han har mye bedre jobb han i dag enn meg. Anonymkode: 6832b...10f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 Svar til TS Jeg var ærlig av og til. Sa det var pga surskap og dårlig stemning. Håpte han ville bli blidere da for at vi skulle ha mer sex. Men han sa bare at jeg tok feil. End of discussion. Og så kranglet vi til jeg lot som jeg plutselig ble kåt. Som regel sa jeg at jeg var trøtt eller hadde vondt i magen (var sant det da i tillegg til det i første avsnitt) Anonymkode: 6832b...10f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 Hvis man ikke lenger føler tiltrekning til en livsledsager, er forholdet slutt. Den seksualiserte vinlingen er en selvfølgelig en ren avsporing i relasjon til det som er problemet. Anonymkode: 8ab4f...1d4 1
Fremmed fugl Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke lenger føler tiltrekning til en livsledsager, er forholdet slutt. Den seksualiserte vinlingen er en selvfølgelig en ren avsporing i relasjon til det som er problemet. Anonymkode: 8ab4f...1d4 Er du sikker på det? Er det umulig at det faktisk kan være den fysiske attraksjonen som har et problem, men resten er på plass?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan har han fått råd til å kjøpe hus hvis han er så tilbakestående som du synes? Han har vel ikke tjent disse pengene ved å sette varer på plass i en tilrettelagt bedrift? Poenget mitt er at han kanskje ikke ER usmart. Men at du bare synes det nå pga at du ikke elsker han lenger. Det er en måte å skyve han fra deg på. Jeg var sammen med en jeg synes var "dum". Men det var nok fordi vi var smarte på hver våre ting og at jeg mentalt prøvde å overtale meg selv til å dumpe han. Jeg tror han har mye bedre jobb han i dag enn meg. Anonymkode: 6832b...10f Jeg tjener dobbelt så mye som han og hadde godt med egenkapital. Sammen fikk vi råd til å kjøpe felles hus, men det er jeg som eier 70% av den. Han er ikke tilbakestående, men han er jaggu ikke blant de smarteste heller. Men han er snill, pen og hjelpsom, og han har flere gode egenskaper. Likevel føler jeg at vi er langt fra hverandre på det mentale plan. Anonymkode: 7ab39...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå