AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg er overvektig. Og har høy bmi. Jeg vil senke bmi før fødsel og vil virkelig gjøre noe med helsen min. Kan det trygt gå fint å gå ned i vekt mens gravid og samtidig være sunn? Anonymkode: e79a5...08b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Selv om man er overvektig skal man IKKE slanke seg når man er gravid. Da er fokuset på å ikke gå opp for mye, ha et sundt kosthold og holde seg aktiv. Anonymkode: ed46a...abd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Selv om man er overvektig skal man IKKE slanke seg når man er gravid. Da er fokuset på å ikke gå opp for mye, ha et sundt kosthold og holde seg aktiv. Anonymkode: ed46a...abd Kan jo ikke skade å slanke seg? Eller må man spise mer kalorier? Anonymkode: e79a5...08b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Venninnen min gjorde det, men hun var såpass overvektig at det var risiko for barnet. Hun gjorde ikke noe annet enn å kutte ut usunn mat og bytte med sunn, så hun lå ikke i kaloriunderskudd sånn at det gjorde noe for babyen. Anonymkode: 6a605...274
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Snakk med legen din. Jeg hadde også høy BMI, og fikk beskjed om at jeg ikke burde legge på meg i svangerskapet. La på meg 1 kg, og mistet 12 etter fødsel, så det var i praksis en slags slankekur. Men viktig å følge råd fra dine helserkontakter og ikke søke slankehjelp på et forum når man er gravid. Hvis man som meg får anbefalt å ikke gå opp i vekt under svangerskapet er det desto viktigere at man spiser variert og får i seg nok næringsstoffer. Anonymkode: 2082a...e1e 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Ikke spør på kg om dette! Baby tar den næringen de skal ha, og om du bytter kosthold og spiser sunt vil jo mye av den usunne vekta reagere positivt, men mulig du bør ha litt ekstra oppfølging for å sikre at barnet vokser. Et raskt nettsøk viser at overvektige i noen tilfeller bør gå ned i vekt i svangerskapet, men med hjelp. Oppsøk lege,ikke kg! Anonymkode: 3730b...913 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jo ikke skade å slanke seg? Eller må man spise mer kalorier? Anonymkode: e79a5...08 Du skal ikke slanke deg, men du kan spise sunt og dermed gå ned i vekt Anonymkode: bdf83...0d2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Snakk med legen din. Jeg hadde også høy BMI, og fikk beskjed om at jeg ikke burde legge på meg i svangerskapet. La på meg 1 kg, og mistet 12 etter fødsel, så det var i praksis en slags slankekur. Men viktig å følge råd fra dine helserkontakter og ikke søke slankehjelp på et forum når man er gravid. Hvis man som meg får anbefalt å ikke gå opp i vekt under svangerskapet er det desto viktigere at man spiser variert og får i seg nok næringsstoffer. Anonymkode: 2082a...e1e Sist gikk jeg ned 4 kg i svangerskapet og 12 etter fødsel... Gikk opp i vekt igjen pga medisiner osv... Anonymkode: e79a5...08b
Nassenøff Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Jeg veide 57 da jeg ble gravid, veide 60 fullgått. 49kg 3 dager etter fødsel. Spiste og drakk mye brus gikk absolutt ikke inn for å slanke meg. Barnet var normal i str, 50 vcm, 3552.... gikk ned til 47 med vanlig kake, mat, godt brus,te. Første året, når ammingen var over raste kg på igjen
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har hørt at hvis du slanker deg vil næring til fosteret komme fra giftstoffer som du har lagret. Men jeg tror ikke det er så farlig å ikke gå opp i vekt. Men hør med noen som kan mer om det og deg. Anonymkode: dd1b8...131
Matas Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for helseskadelig innhold. Med vennlig hilsen, Matas, mod.
Anbefalte innlegg