AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg hadde to dager med omgangssyke. Lå på badegulvet og visste ikke mine arme råd. Hadde en baby å passe på samtidig og mannen jobba jo og var såå trøtt, og måtte sove Nå er han syk, hoster litt. Han er sur, må sove hele dagen og ble sur når jeg vekte han. Ærlig talt? Anonymkode: f9080...546 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 https://www.insider.com/a-new-study-shows-that-men-get-sicker-than-women-2016-6 Anonymkode: 944be...681
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Jeg synes også det er plagsomt når samboeren er syk. Da er det ikke grenser på hvor mye trøst og dulling hun vil ha bare hun har litt feber og vondt i halsen. Skal selvfølgelig vise omsorg når man er skikkelig sykt, men sånn forskjølelse dulling gidder jeg ikke. Oppfører seg som en baby. Anonymkode: 944be...681 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Ja, ærlig talt😳 Få han opp, evt bli like syk selv neste gang, gjør akkurat det samme, nekt å forlate senga😆 Kan hende pipa får en annen lyd da... Anonymkode: 7cbf5...de4 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ærlig talt😳 Få han opp, evt bli like syk selv neste gang, gjør akkurat det samme, nekt å forlate senga😆 Kan hende pipa får en annen lyd da... Anonymkode: 7cbf5...de4 Ja, oppfør dere som barn, det er jo sååå mye bedre. 😆 Anonymkode: abd7f...371 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, oppfør dere som barn, det er jo sååå mye bedre. 😆 Anonymkode: abd7f...371 Likt skal være likt🤣 Anonymkode: 7cbf5...de4 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, ærlig talt😳 Få han opp, evt bli like syk selv neste gang, gjør akkurat det samme, nekt å forlate senga😆 Kan hende pipa får en annen lyd da... Anonymkode: 7cbf5...de4 Men jeg hadde jo omgangssyke og han var forsatt tettere enn meg, enda jeg lå på badegulvet? Og nå så skal jeg også ta meg av barna fordi han er så syk, og må sove...? Og i tillegg er forbanna for at jeg vekker han, og kaller han et barn Anonymkode: f9080...546 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Dette er en generell ting med menn. Din mann er som min mann, og min eks. Tilsynelatende svake. Jeg ble innlagt med corona og kon hjem med lungebetennelse også, og spydde omtrent hele tiden osv. Så ble mannen min forkjøla (uten corona), og da ble han sur og grinete. Skikkelig usjarmerende. Anonymkode: 6839e...c06 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men jeg hadde jo omgangssyke og han var forsatt tettere enn meg, enda jeg lå på badegulvet? Og nå så skal jeg også ta meg av barna fordi han er så syk, og må sove...? Og i tillegg er forbanna for at jeg vekker han, og kaller han et barn Anonymkode: f9080...546 Det der er jo ikke greit i det hele tatt. Han må jo bidra. Men kanskje snakke om det når ingen er syk. At han må ta sin del. Anonymkode: 7cbf5...de4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde to dager med omgangssyke. Lå på badegulvet og visste ikke mine arme råd. Hadde en baby å passe på samtidig og mannen jobba jo og var såå trøtt, og måtte sove Nå er han syk, hoster litt. Han er sur, må sove hele dagen og ble sur når jeg vekte han. Ærlig talt? Anonymkode: f9080...546 Men hvordan har det seg at menn (som gruppe) tar sjeldnere ut sykemeldinger? SSB sin statistikk over sykemeldinger Jeg som mann går sjelden til legen og er svært sjelden borte fra arbeid. Men de få gangene jeg går til legen eller er sengeliggende så er jeg ikke "syk", jeg er syk. Allmenntilstanden min er så dårlig at jeg ikke evner å gjøre annet enn å lage kroppen gjøre jobben med å bli frisk. De siste 20 årene har jeg vært sykemeldt 4 ganger, kreft i lymfesystemet, 2 ryggoperasjoner og korona. Anonymkode: 25184...826 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan har det seg at menn (som gruppe) tar sjeldnere ut sykemeldinger? SSB sin statistikk over sykemeldinger Jeg som mann går sjelden til legen og er svært sjelden borte fra arbeid. Men de få gangene jeg går til legen eller er sengeliggende så er jeg ikke "syk", jeg er syk. Allmenntilstanden min er så dårlig at jeg ikke evner å gjøre annet enn å lage kroppen gjøre jobben med å bli frisk. De siste 20 årene har jeg vært sykemeldt 4 ganger, kreft i lymfesystemet, 2 ryggoperasjoner og korona. Anonymkode: 25184...826 Asking the real questions. Kjerpings damer, kom dere på jobb og vis litt ansvar selv om dere føler dere litt pjusk. Dere er voksne nå, ikke barn lengre. Anonymkode: 944be...681 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 Jeg er visst en av få som ikke har en slik mann. Han later som ingenting når han blir forkjøla. Slik er min far også. Han hoster, snufser og hangler rundt, men syk, nei det er han iallefall ikke🤣 Antar utfra denne tråden at jeg er heldig🤣 Anonymkode: 7cbf5...de4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ville spilt på rettferdighet. Hvis jeg måtte ta ungen ved omgangssyke, må du nå. Hvis du stepper opp når jeg er syk, skal jeg steppe opp for deg. Men det er lov å være litt sur. Anonymkode: 394f1...79e 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Foeskning viser at menn faktisk blir sykere enn kvinner. Derfor. Anonymkode: 2fbac...334 2
Bombasi Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde to dager med omgangssyke. Lå på badegulvet og visste ikke mine arme råd. Hadde en baby å passe på samtidig og mannen jobba jo og var såå trøtt, og måtte sove Nå er han syk, hoster litt. Han er sur, må sove hele dagen og ble sur når jeg vekte han. Ærlig talt? Anonymkode: f9080...546 Men hvorfor vekte du han når han er syk og det er søndag? Sykdom er individuelt og rammer ulikt, og det er ikke om å gjøre å ha det verst, men å komme igjennom det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Likt skal være likt🤣 Anonymkode: 7cbf5...de4 Ja, om man vil oppføre seg barnslig, så må man man gjerne gjøre det. Men da er man jo ikke noe bedre enn de man bitcher og whiner på KG om. Men for all del, bær prinsessekronen med stolthet. 🤷♂️ Anonymkode: abd7f...371
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 Bombasi skrev (Akkurat nå): Men hvorfor vekte du han når han er syk og det er søndag? Sykdom er individuelt og rammer ulikt, og det er ikke om å gjøre å ha det verst, men å komme igjennom det. Fordi minsten på 7 mnd ikke hadde sovet, og jeg hadde vært våken halve natta? Jeg visste ikke at han var syk en gang, han var sur sekundet jeg vekte han? Han var også sur da jeg var syk, fordi han var sååå trøtt. Anonymkode: f9080...546 5
Freesummer3 Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan har det seg at menn (som gruppe) tar sjeldnere ut sykemeldinger? SSB sin statistikk over sykemeldinger Jeg som mann går sjelden til legen og er svært sjelden borte fra arbeid. Men de få gangene jeg går til legen eller er sengeliggende så er jeg ikke "syk", jeg er syk. Allmenntilstanden min er så dårlig at jeg ikke evner å gjøre annet enn å lage kroppen gjøre jobben med å bli frisk. De siste 20 årene har jeg vært sykemeldt 4 ganger, kreft i lymfesystemet, 2 ryggoperasjoner og korona. Anonymkode: 25184...826 Mye av årsaken er kanskje som det denne historien viser- at menn oftere «slipper unna» og hviler mer generelt? (og ikke tar «det tredje skiftet» med å planlegge og drifte familien)? Så da kan man skryte på seg lite sykmeldinger? Og færre menn i jobb som sykepleier osv. der det skal spares penger og mye stress? 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvordan har det seg at menn (som gruppe) tar sjeldnere ut sykemeldinger? SSB sin statistikk over sykemeldinger Jeg som mann går sjelden til legen og er svært sjelden borte fra arbeid. Men de få gangene jeg går til legen eller er sengeliggende så er jeg ikke "syk", jeg er syk. Allmenntilstanden min er så dårlig at jeg ikke evner å gjøre annet enn å lage kroppen gjøre jobben med å bli frisk. De siste 20 årene har jeg vært sykemeldt 4 ganger, kreft i lymfesystemet, 2 ryggoperasjoner og korona. Anonymkode: 25184...826 Det er fordi menn bare tar vare på seg selv når de er syke. Da har de også overskuddet tilbake etter kort tids sykdom. Kvinner tar seg ofte av barn og familien as selv om de er syke selv. Man er ikke frisk og uthvilt etter sykdom, og har lite å gå på. Da smeller det også til slutt, og ender gjerne i en kortere eller lengre sykmelding. Vet det av egen erfaring, og ser det også i vennekretsen. Anonymkode: 741f6...443 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå