Gå til innhold

Bruker du refleksvest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånn "sele" som er avbildet i hovedinnlegget, den er veldig strekkelige og når den først er på merker jeg ikke at jeg har den. Siden noen nevnte at den så ubehagelig ut.  Jeg er veldig tilhenger av refleks uansett hvor man går. Som bilist synes jeg det er veldig guffent med folk uten, under visse kjøreforhold blir myke traffikanter helt usynlige hvis ikke de er godt merket. Og det kan ikke sammenlignes hvor mye mer synlig man er med et vest/sele, enn vanlig refleks. Ofte er det mye is på fortauet så  folk går helt inntil, eller kanskje t.o.m ut i veibanen. Det er greit å bli sett da og det er en billig investering i helsen å bruke en sånn. For ikke å snakke om de som bruker elsparkesykkel i mørket, av og til uten både lys eller refleks 😖

Anonymkode: 53d27...849

Skrevet

Klart jeg bruker refleks hvis jeg er ute i mørket! Både jeg og hunden, faktisk. 

Skrevet

Hvis du ikke klarer å se forgjengere uten refleksvest på natta bør du ikke kjøre bil i mørket

Anonymkode: 5cb09...76c

Skrevet

Nei bruker aldri refleksvest. Men går bare på fortau, blir jeg på skjørt oppe på den er det ikke min feil i alle fall. Og når jeg krysser gaen ser jeg jo for om det kommer biler. Så ser ikke noe poeng med at jeg skal bruke det. 

Anonymkode: 84444...983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...