Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #21 Skrevet 8. januar 2023 Hva er poenget med en tråd som gjør narr av dem som bruker refleksvest?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #22 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja. Det er jo stort sett fortau de fleste steder. Hvis man skal stå midt i veien og jobbe forst0r jeg mer behovet for en slik vest. Eller hvis man skal ta sats og hoppe ut i gata. Anonymkode: be5c6...1ff Det skumleste er egentlig småveiene inn til boliger, som ofte er dårlig belyst. Jeg klarer fint å passe meg selv, og hører jo om det kommer en bil. Men jeg er jo også sjåfør i disse gatene, og vet hvordan man kvepper til når det plutselig er et menneske. Det er gjerne mange lyspunkter, vinduer, og så videre, i Oslo, så disse små tullerefleksene vekker ikke oppmerksomhet i det hele tatt. Derfor vest. Anonymkode: f9e46...878 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #23 Skrevet 8. januar 2023 Stor takk til de som bruker det langs vei i mørket. Hvert år dør det mange som ikke gjør det, og jeg har ikke lyst å bli drapsmann og meie ned noen jeg ikke ser. Anonymkode: add8d...a36 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #24 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poe get mitt er vel at det er litt overkill å gå med en slik en midt i Oslo sentrum. Langs E6, ja klart. Men langs Vaterland blir det litt merkelig. Anonymkode: be5c6...1ff Jeg kjørte mye i Oslo da jeg bodde der, og jeg hadde mye større oversikt over trafikkbildet om folk brukte refleks, og kunne skvette litt til om jeg kjørte forbi folk uten refleks og ikke så dem før jeg kom veldig nærme. Det var et lite problem der gangvei er fysisk adskilt, men i nærheten av boliger eller andre bygg folk går til og fra, kan det ofte være vanskelig å se selv om det finnes gatelys. Det er også mange som krysser veien en eller annen gang, og man hjelper sjåfører veldig ved å bruke refleks. Nå bor jeg et sted uten gatelys eller fortau, så det er ikke et veldig vanskelig valg. Anonymkode: 8bc65...dfa 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #25 Skrevet 8. januar 2023 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Men jøssenavn da. Er det noe å kverulere på? Refleks er ikke en motegreie. Hvorfor henger du deg deg opp i hvilken type refleks folk bruker? Hvis man kan ha en mange tusen sider lang tråd om for eksempel CBE har vel jeg lov til å ha en tråd om refleksvest. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #26 Skrevet 8. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (54 minutter siden): Hva er poenget med en tråd som gjør narr av dem som bruker refleksvest? Gjør ikke narr. Er bare fascinert over denne trenden og hvor jeg ser folk bruker disse vestene. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #27 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjørte mye i Oslo da jeg bodde der, og jeg hadde mye større oversikt over trafikkbildet om folk brukte refleks, og kunne skvette litt til om jeg kjørte forbi folk uten refleks og ikke så dem før jeg kom veldig nærme. Det var et lite problem der gangvei er fysisk adskilt, men i nærheten av boliger eller andre bygg folk går til og fra, kan det ofte være vanskelig å se selv om det finnes gatelys. Det er også mange som krysser veien en eller annen gang, og man hjelper sjåfører veldig ved å bruke refleks. Nå bor jeg et sted uten gatelys eller fortau, så det er ikke et veldig vanskelig valg. Anonymkode: 8bc65...dfa Men det finnes jo mange andre reflekser enn full refleksvest når man verken skal gå enten på fortau eller på gangsti. Hvorfor har denne vesten plutselig blitt så pop midt i sentrum av Oslo? Anonymkode: be5c6...1ff
Daisy-love Skrevet 8. januar 2023 #28 Skrevet 8. januar 2023 Jeg bruker refleks, og gjerne en sånn som det er i hovedinnlegget. Jeg bruker det også ved dårlig vær, fra kraftig regn, til tåke midt på dagen. Jeg liker å si at «å bli påkjørt er ikke min foretrukne måte å dø på», og kler meg deretter. En må jo krysse gater i Oslo også. En vet heller ikke hvor langt folk har gått, og hvordan belysning og fortau er der de kom fra. Jeg synes sånn sele er ganske så praktisk. De som henger ut av lommen fester seg lett i ting om jeg skal handle, og de en surrer rundt armen har det med å falle av. Jeg har de en surrer rundt armen festet på vesker og sekker da, til om jeg skulle trenge det. Det er også gjort forsøk hvor en tydelig ser forskjellen mellom de ulike typene av reflekser, samt det å ikke bruke refleks, også der det er opplyst. 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #29 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør ikke narr. Er bare fascinert over denne trenden og hvor jeg ser folk bruker disse vestene. Anonymkode: be5c6...1ff Du må alt for mye fritid 🙄
Hjerte Skrevet 8. januar 2023 #30 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kunne kanskje dratt på meg en slik om jeg gikk langs E6 midt på vinteren, men hvorfor trasker folk rundt på gangstier med dem midt i Oslo? Har sett så mange med disse vestene de siste månedene. Anonymkode: be5c6...1ff Ja. Av flere grunner, ikke nødvendigvis rangert: 1. Hvordan skal jeg med noe som helst troverdighet pålegge barna mine å bruke refleksvest om jeg øar være? 2. Hvor pinlig er det ikke å bli påkjørt i mørket uten refleks? Om jeg trasker på gangst har jeg nok sikkert gått langs bilvei for å komme til gangstien, det gir ikke mening å ta av refleksen og skulle bære den med seg når den like godt kan sitte på. 3. Om jeg av ulike grunner må letes etter, er det mye enklere å finne meg om jeg lyser opp når lyktene treffer meg. Ikke at jeg går rundt med refleks døgnet rundt av den grunn, men det er i det minste et incentiv til å beholde refleksen på når jeg forlater trafikkert vei. Forfengelig som jeg er bruker jeg heller reflesbånd som vist i sitert innlegg, men i mangel på det vil jeg definitivt bruke vest. 1 3
mjau87 Skrevet 8. januar 2023 #31 Skrevet 8. januar 2023 Ja jeg bruker slik som på bildet når jeg løper, orker ikke sitte i rullestol eller i verstefall dø pga at jeg ikke brukte det hvis jeg skulle bli påkjørt . 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #32 Skrevet 8. januar 2023 Daisy-love skrev (1 minutt siden): Jeg bruker refleks, og gjerne en sånn som det er i hovedinnlegget. Jeg bruker det også ved dårlig vær, fra kraftig regn, til tåke midt på dagen. Jeg liker å si at «å bli påkjørt er ikke min foretrukne måte å dø på», og kler meg deretter. En må jo krysse gater i Oslo også. En vet heller ikke hvor langt folk har gått, og hvordan belysning og fortau er der de kom fra. Jeg synes sånn sele er ganske så praktisk. De som henger ut av lommen fester seg lett i ting om jeg skal handle, og de en surrer rundt armen har det med å falle av. Jeg har de en surrer rundt armen festet på vesker og sekker da, til om jeg skulle trenge det. Det er også gjort forsøk hvor en tydelig ser forskjellen mellom de ulike typene av reflekser, samt det å ikke bruke refleks, også der det er opplyst. Den ser bare så fryktelig ubehagelig ut å gå med. De store, mer profesjonelle vestene er jo løse og mye mer behagelige. Og så er jeg fascinert da, over at noe plutselig er "overalt" i områder og i aktiviteter man klarer seg med andre typer refleks. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #33 Skrevet 8. januar 2023 ♥ skrev (2 minutter siden): Ja. Av flere grunner, ikke nødvendigvis rangert: 1. Hvordan skal jeg med noe som helst troverdighet pålegge barna mine å bruke refleksvest om jeg øar være? 2. Hvor pinlig er det ikke å bli påkjørt i mørket uten refleks? Om jeg trasker på gangst har jeg nok sikkert gått langs bilvei for å komme til gangstien, det gir ikke mening å ta av refleksen og skulle bære den med seg når den like godt kan sitte på. 3. Om jeg av ulike grunner må letes etter, er det mye enklere å finne meg om jeg lyser opp når lyktene treffer meg. Ikke at jeg går rundt med refleks døgnet rundt av den grunn, men det er i det minste et incentiv til å beholde refleksen på når jeg forlater trafikkert vei. Forfengelig som jeg er bruker jeg heller reflesbånd som vist i sitert innlegg, men i mangel på det vil jeg definitivt bruke vest. Men er det nå slik at kun denne refleksvesten er godkjent og at vi som går med andre reflekser ikke passer godt nok på? For mine reflekser vises godt nok de, selv om jeg ikke har dem fastspent rundt mage og rygg. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #34 Skrevet 8. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden): Du må alt for mye fritid 🙄 Det har vel de fleste som er her på KG. Anonymkode: be5c6...1ff 1
Mardina Skrevet 8. januar 2023 #35 Skrevet 8. januar 2023 Har refleksjakke som jeg kjøpte på Jula for mange år siden. Bruker den hele mørketiden, når jeg vil og hvor jeg vil 😊 Bør ha meg en ny refleksjakke snart, da jeg synes den er litt liten den jeg har nå. Har også refleksvest, men bruker mest jakken. 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. januar 2023 #36 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har vel de fleste som er her på KG. Anonymkode: be5c6...1ff Jeg notere ikke ned hvor mange refleksvester jeg ser når jeg er utenfor huset.
Hjerte Skrevet 8. januar 2023 #37 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det nå slik at kun denne refleksvesten er godkjent og at vi som går med andre reflekser ikke passer godt nok på? For mine reflekser vises godt nok de, selv om jeg ikke har dem fastspent rundt mage og rygg. Anonymkode: be5c6...1ff Vest er synligere enn de fleste andre. Alternativet er å bruke mange reflekser, og det må du gjerne gjøre for min del men det gidder ikke jeg å styre med. 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #38 Skrevet 8. januar 2023 Har reflekssele av den typen i sort og de er veldig gode!! Diskret på dagtid (den sorte iallefall) og vises godt igjen i mørket. Jeg går av og til til jobb og det er langt; går langs hovedvei, gjennom sentrum, boligfelt, sykkelsti..må krysse flere veier osv.. Det er gjerne dagslys når jeg drar fra jobb, tar den liksågodt på da og så blir det mørkt etterhvert når jeg går. At disse selene har blitt en trend må vel bare være positivt?!! Det var faktisk en bilfører som stoppet ved siden av meg og sa ALLE burde ha slike på seg, han hadde like før nesten truffet en som krysset veien uten refleks og fikk seg en skikkelig støkk. Anonymkode: c6942...bd8 4 4
Daisy-love Skrevet 8. januar 2023 #39 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den ser bare så fryktelig ubehagelig ut å gå med. De store, mer profesjonelle vestene er jo løse og mye mer behagelige. Og så er jeg fascinert da, over at noe plutselig er "overalt" i områder og i aktiviteter man klarer seg med andre typer refleks. Anonymkode: be5c6...1ff Den kan jo justeres, mer enn vanlig refleksvest. Jeg synes den er litt styr å få på, men så merker jeg den ikke i det hele tatt. Hvilken type refleks mener du er mer passende til aktiviteter som handling hvor en lett kan miste den på armen, eller hekte noe som henger ned? Spør ikke for å være frekk, bare lurer på hva du tenker 😊 4
Sententia Skrevet 8. januar 2023 #40 Skrevet 8. januar 2023 Elsker disse bandolærene, jeg! Både som fotgjenger og bilist. De viser tydelig kroppen til folk som går. De er tøyelige nok til å få utenpå alle klær (også dunjakker), samtidig som de er små nok til å legge i lomma når man kommer inn. Geniale! Jeg har blitt MYE flinkere til å bruke refleks etter de kom! 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå