AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg kunne kanskje dratt på meg en slik om jeg gikk langs E6 midt på vinteren, men hvorfor trasker folk rundt på gangstier med dem midt i Oslo? Har sett så mange med disse vestene de siste månedene. Anonymkode: be5c6...1ff 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Refleks er bra både i byen og på landet for det gjør deg mye mer synlig for bilister. Så ja, jeg bruker alltid refleks når jeg går eller løper. Vil tro at du ikke kjører mye selv siden du stiller dette spørsmålet? Anonymkode: 4a2a1...b05 11 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Selvfølgelig bruker jeg refleksvest! Anonymkode: b8f11...3bd 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Refleks er bra både i byen og på landet for det gjør deg mye mer synlig for bilister. Så ja, jeg bruker alltid refleks når jeg går eller løper. Vil tro at du ikke kjører mye selv siden du stiller dette spørsmålet? Anonymkode: 4a2a1...b05 Nei, jeg går mye rundt med hunden og det finnes da mye finere reflekser man kan bruke. Disse vestene som er så trendy nå ser bare helt jævlige ut. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig bruker jeg refleksvest! Anonymkode: b8f11...3bd Da bor du kanskje på landet og går mye langs trafikkert vei? Er jo nesten som slike vester de som jobber midt i veien bruker. Rart at folk ikke hadde dette behovet for to år siden. Merkelig å se folk gå rundt midt i Oslo sentrum med slike vester. Anonymkode: be5c6...1ff 1
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Selvfølgelig bruker jeg refleks når jeg er ute å går i mørket. Men jeg bruker denne typen 4
Meadow Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Jeg bruker refleks, har den sorte versjonen på bildet over her. Har i tillegg flere bånd til å ha på sekken, på armene etc. Bryr meg virkelig ingenting om hvordan den ser ut, jeg vil bare ikke bli påkjørt. 5 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Bruker kun refleksvest på jobb. Fra bilen til garderoben og tilbake igjen. Helt idiotisk så lenge det er inne på arbeidsplassen. Alle ler av det, og skjønner virkelig ikke poenget. Men når noen har makt, bruker de den for alt det er verdt. Anonymkode: 17d35...59f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Athena Catalina. skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig bruker jeg refleks når jeg er ute å går i mørket. Men jeg bruker denne typen Midt i Oslo Sentrum, uten at du jobber i eller ved veien? Sprekt. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Meadow skrev (Akkurat nå): Jeg bruker refleks, har den sorte versjonen på bildet over her. Har i tillegg flere bånd til å ha på sekken, på armene etc. Bryr meg virkelig ingenting om hvordan den ser ut, jeg vil bare ikke bli påkjørt. Men driver du og hopper rundt i veien? I Oslo sentrum er det få steder man trenger å gå med refleksvest, liksom. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Poe get mitt er vel at det er litt overkill å gå med en slik en midt i Oslo sentrum. Langs E6, ja klart. Men langs Vaterland blir det litt merkelig. Anonymkode: be5c6...1ff 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 Jeg bor I Oslo og bruker sånn vest. Er ofte bekmørkt når jeg henter og leverer barnet. Kronglete bilvei ved barnehagen. Nesten alle foreldrene bruker sånn vest eller noe annet. Ellers syns man ikke for førerne. Anonymkode: 4f52f...059 4 1
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Midt i Oslo Sentrum, uten at du jobber i eller ved veien? Sprekt. Anonymkode: be5c6...1ff Bor ikke i Oslo, men hadde brukt den om jeg bodde i Oslo. Ønsker nemlig ikke å bli påkjørt, og med refleks ses man mye tidligere enn uten refleks. 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Athena Catalina. skrev (5 minutter siden): Bor ikke i Oslo, men hadde brukt den om jeg bodde i Oslo. Ønsker nemlig ikke å bli påkjørt, og med refleks ses man mye tidligere enn uten refleks. Man må gjøre mange rare krumspring om man skal ha behov for refleksvest midt i Oslo. Det finnes da mange andre typer refleks? MÅ det være refleksvest eller ingenting? Anonymkode: be5c6...1ff
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må gjøre mange rare krumspring om man skal ha behov for refleksvest midt i Oslo. Det finnes da mange andre typer refleks? MÅ det være refleksvest eller ingenting? Anonymkode: be5c6...1ff Hva mener du nå? Refleks er ikke et moteplagg, du kan bruke andre type refleks også, bruk hva du vil. Men bruk refleks. For selv om du ser bilen er det ikke sikkert den ser deg, før det er for sent. 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 Athena Catalina. skrev (1 minutt siden): Hva mener du nå? Refleks er ikke et moteplagg, du kan bruke andre type refleks også, bruk hva du vil. Men bruk refleks. For selv om du ser bilen er det ikke sikkert den ser deg, før det er for sent. Jeg har ikke noe sted skrevet at jeg ikke bruker refleks. Jeg bare stusser over at så mange går rundt med disse i områder hvor det åpenbart ikke er et voldsomt behov. Som langs Akerselva. Da holder det vel med mer normale reflekser. Da jeg jobbet som trafikkdirigent brukte jeg refleksvest, selvfølgelig. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Poe get mitt er vel at det er litt overkill å gå med en slik en midt i Oslo sentrum. Langs E6, ja klart. Men langs Vaterland blir det litt merkelig. Anonymkode: be5c6...1ff Men hva vet du om hvilke veier de har gått på, og skal gå på, mellom denne lyse gata? Anonymkode: f9e46...878 12 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva vet du om hvilke veier de har gått på, og skal gå på, mellom denne lyse gata? Anonymkode: f9e46...878 Tja. Det er jo stort sett fortau de fleste steder. Hvis man skal stå midt i veien og jobbe forst0r jeg mer behovet for en slik vest. Eller hvis man skal ta sats og hoppe ut i gata. Anonymkode: be5c6...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 Bruker reflexvest (bandolær) som de på bildet når jeg trener eller går tur. Til og fra bussen har jeg vanlig refleks. Bor ikke i Oslo- men skjønner ikke hva som er problemet? Som bilkjører setter jeg stor pris på alle som gjør det de kan for at jeg skal se de. Det finnes nok av svartkledde idioter som går langs veibanen eller spretter ut på en overgang uten noen som helst refleks. Anonymkode: aecb7...15f 5 2
Adrenalina1 Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man må gjøre mange rare krumspring om man skal ha behov for refleksvest midt i Oslo. Det finnes da mange andre typer refleks? MÅ det være refleksvest eller ingenting? Anonymkode: be5c6...1ff Men jøssenavn da. Er det noe å kverulere på? Refleks er ikke en motegreie. Hvorfor henger du deg deg opp i hvilken type refleks folk bruker? 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå