Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brudd på rommets retningslinjer, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er personen i 30-årene som ble siktet fortsatt siktet? For frihetsberøvelse eller lignende 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Girlygirl9 skrev:

Er personen i 30-årene som ble siktet fortsatt siktet? For frihetsberøvelse eller lignende 

Han er siktet. Politiet har ingen steder å ro. De vet de må få spikret disse to stakkarene til oppkoket sitt.

• Liker 3
Gjest Made4u
Skrevet
40 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Han er siktet. Politiet har ingen steder å ro. De vet de må få spikret disse to stakkarene til oppkoket sitt.

Aldri har jeg hatt svakere tillit til Politiet i en sak, slik jeg opplever det i denne saken, jeg forstår rett og slett ikke at de får være på saken mer for vurderingsevnen til de som er på saken nå er en skandale og de fortjener virkelig den kritikken de mottar.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Made4u skrev:

Aldri har jeg hatt svakere tillit til Politiet i en sak, slik jeg opplever det i denne saken, jeg forstår rett og slett ikke at de får være på saken mer for vurderingsevnen til de som er på saken nå er en skandale og de fortjener virkelig den kritikken de mottar.

Det er greit at politiet på villspor. I dette tilfellet er det derimot så innlysende at for dem at det er verre å innrømme dette, enn det er å få tatt noen for ugjerningen, samme hvem. Her har det i over ett år vært bestemt at siden vi ikke finner noen andre, må det være ektemannen. Dette er sånn bygedyret og folkeopionen lett kan få seg til å tro, man bør kunne forvente mer av politiet.

Endret av kjøkkenkar
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Her har man altså oversikt over alt politiet har etterforsket, alle avhør, alle funn, osv.?  Resultater av prøver i hjem, hus og hytte har dere klart for dere? Dere har også full oversikt over all mobiltrafikk går jeg ut fra?  Dere sitter med opplysninger om all trafikk, alle biler av interesse?  Dere vet bakgrunnen for siktelsen 100%? 

Jeg er imponert...:ironi:

Endret av Frida
glemte ironiflagget
  • Liker 17
Skrevet
7 minutter siden, Frida skrev:

Her har man altså oversikt over alt politiet har etterforsket, alle avhør, alle funn, osv.?  Resultater av prøver i hjem, hus og hytte har dere klart for dere? Dere har også full oversikt over all mobiltrafikk går jeg ut fra?  Dere sitter med opplysninger om all trafikk, alle biler av interesse?  Dere vet bakgrunnen for siktelsen 100%? 

Lagmannsretten har avvist at det er grunnlag for varetektsfengsling. Selv med spaning på han i ett år har de altså ingenting på han, og nå som de har ransaket bolig er det heller ingenting so tyder på at de vil få noe annet enn noe like tynt til å spe på den syltynne indisierekken de allerede har.

Når de begrunner en manglende vaskebøtte og blodvask med at det må være ektemannen, for det umulig kan være noen interesse fra andre gjerningsmenn å faktisk få det til å se som om hun er bortført på en betryggende måte, så sier det alt om hvilket tunellsyn de har. Det er gått mulig vi ikke kjenner til alle detaljer i etterforskningen, men det de lekker kjenner vi til, og det tegner et bilde av en særdeles tynn bevisrekke, men verre er det at det tegner et bilde av et uprofesjonelt politi som prøver å bølle hagen til tilståer for noe de vet de aldri kan bevise at han står bak.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Lawyam skrev:

Bortført på en betryggende måte?

Hvis du har skadet et kidnappingsoffer så blodet ligger igjen, og hvertfall så hardt at vedkommende er drept, så har du vel ingen interesse av å legge igjen beviser for dette om du ønsker å få penger.

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Frida skrev:

Her er det vel et par stykker som med sikkerhet vet han er uskyldig og at politiet ikke har noen ting på ham til tross for at han er siktet. Og at politiet ikke gjør jobben sin og snart blir byttet ut 😊 Selv håper jeg politiet løser saken, at hun blir funnet og at de skyldige får sin rettmessige straff. 

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, Justlooking skrev:

Her er det vel et par stykker som med sikkerhet vet han er uskyldig og at politiet ikke har noen ting på ham til tross for at han er siktet. Og at politiet ikke gjør jobben sin og snart blir byttet ut 😊 Selv håper jeg politiet løser saken, at hun blir funnet og at de skyldige får sin rettmessige straff. 

Jeg håper det samme og har tiltro til at politiet kan jobben sin. De vet at de har hele Norges øyne på seg, og ikke minst KG! 😄 

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, Made4u skrev:

Nå er du i gang igjen med å skulle bytte ut etterforskerne, mot hvem da mener du?

Norges fremste etterforskere med kripos i spissen jobber på spreng i denne saken, vi har ingen bedre enn disse.

Mener du eksperter fra utlandet skulle gjort jobben bedre, eller hva mener du egentlig?

• Liker 13
Gjest Lawyam
Skrevet
1 time siden, kjøkkenkar skrev:

Hvis du har skadet et kidnappingsoffer så blodet ligger igjen, og hvertfall så hardt at vedkommende er drept, så har du vel ingen interesse av å legge igjen beviser for dette om du ønsker å få penger.

Men så er det vel ikke akkurat det smarteste å bruke tid på å vaske og rydde etter deg heller...

Skrevet
8 timer siden, Stroganoff skrev:

Nå er du i gang igjen med å skulle bytte ut etterforskerne, mot hvem da mener du?

Norges fremste etterforskere med kripos i spissen jobber på spreng i denne saken, vi har ingen bedre enn disse.

Mener du eksperter fra utlandet skulle gjort jobben bedre, eller hva mener du egentlig?

FBI var også koblet inn i denne saken, men de er vel ikke bra nok heller🙈

• Liker 9
Gjest Made4u
Skrevet
9 timer siden, Stroganoff skrev:

Vi har her i landet mange dyktige etterforskere, så vi trenger absolutt ikke bevege oss ut av landet for å finne nye øyne til å se på saken. Nå trenger heller ikke enhver byttes ut, men påtaleansvarlig i saken samt en del andre burde etter mitt syn byttes ut (og det tror jeg at også kommer til å skje) for de oppleves veldig fastlåst i ett tunnelsyn selv om de hevder annet selv.

De gjentakende dårlige vurderingene vitner om at ordene deres blir tomme, de benytter store ressurser på å ettergå små og umulige spor, samtidig som de bare telefonavhører henne som har gjort den mest interessante observasjonen av samtlige (ei heller etterlyser de bil og personer observert i Ås). Ser man på hvor tungt de har gått inn i annet til sammenligning, så vil jeg påstå at ord blir tomme når de sier at de har tatt observasjonen i Ås på alvor, virkeligheten viser jo at det ikke stemmer for kontrastene er store her og sågar vitnet stusset jo over at Politiet bare hadde ringt henne... At Politiet i denne sak kritiseres tungt for å ha tunnelsyn burde være grunn nok til å betvile dem som er på saken nå, den kritikken kommer ikke uten grunnlag og i denne saken er det mange avgjørelser Politiet kritiseres for.

Klart det er flere enn meg som da snakker om tunnelsyn, tegnene er der jo og det tydelig også, så nye etterforskere på saken hadde gitt forhåpninger om oppklaring, men mest av alt bidratt til at tilliten til Politiet i denne saken hadde blitt større. Påtaleansvarlig i saken har fremstått arrogant og vært i konflikt med pårørende også i tidligere saker, slik fremstår han også i denne sak og det har flere påpekt og kritikken av han er ikke en gang noe som stammer fra meg men noe jeg er veldig enig med dem som har blitt intervjuet om han har kommet med.

Nei, en som påstår at observasjonen i Ås er blitt tatt seriøst, når det er tydelig at det har det ikke, han forsvarer seg bare mot kritikken og det må han jo nædvendigvis også. Man skal merke seg at bil og personer aldri ble etterlyst, observasjonen ble aldri lekket av politiet (var media som måtte omtale det) og vitnet virker å være overrasket over hvor lite Politiet har snakket med henne (telefonsamtale). Det er IKKE å ta et tips seriøst og ettergå dette dypt, selv om påtaleansvarlig står og regelrett lyver for det norske folk om at de har ettergått det tipset grundig. Tror neppe de har gjort mer enn hva de strengt tatt må angående dette tipset, det selv om tipset er helt avgjørende å finne ut av hva var...

Men et skokjøp som ville vært umulig å finne ut av, eller finne ut hvor en strips er kjøpt etc. det har de lagt all verden i... Hvorfor har Politiet selv aldri nevnt en så oppsiktsvekkende observasjon som den i Ås og hvorfor ble bil og passasjer samt andre vitner aldri etterlyst?

Det er nok å kritisere Politiet for i denne saken, og hvorfor går de til pågripelse og vil varetektsfengsle uten at de har noe fellende på personen? Det er tydelig at i denne saken så har Politiet gjort den ene dårlige vurderingen etter den andre, at de har fokusert mer på ting som gagner deres teorier og tydelig ikke etterforsket annet like grundig (selv ikke et oppsiktsvekkende tips av mest alvorlige sort)... Så nei, min tillit til Påtaleansvarlig i denne sak er nedslitt.

Gjest Made4u
Skrevet
1 time siden, bonsaijenta skrev:

FBI var også koblet inn i denne saken, men de er vel ikke bra nok heller🙈

All statistikk sier at vi her i Norge og i Europa som helhet er flinkere til å oppklare saker enn hva de er i USA, så de burde se mot oss heller enn omvendt. Greit nok at nå kan de sitte på kompetanse vi her i landet ikke besitter, er helt vanlig at land innhenter kompetanse fra hverandre, skjer ut over politiarbeid og ved analysering av prøver etc det... For eksempel søkes norske bedrifter ofte om hjelp i maritime problemstillinger, da det er vi verdensledende i og der bidrar vi.

Hva gjelder FBI så sliter de nok i eget land, med en oppklaringsprosent som er under den Politiet har her i Norge, ei heller alt de gjør er riktigere enn hva Politiet her hjemme gjør (snarere tvert imot). I Norge, i motsetning til i USA, så må kreves høyskoleutdanning over år for å bli Politi, og derfor har vi også et vesentlig bedre Politi enn hva Amerikanerne har. Skal man se Kripos opp mot FBI så vil jeg også si at Kripos er å foretrekke fremfor FBI. At du kanskje har sett for mange filmer betyr absolutt ikke at FBI er så flinke, de sliter vesentlig mer enn Kripos og de som jobber der er heller ikke like vellutdannet som dem man finner i Kripos.

Ikke all verden FBI har påvirket denne saken, jeg tenker at FBI nok er benyttet for å få noen svar Politiet og Kripos manglet kompetanse på selv... Vi bor fortsatt bare i et land med bare noen og fem millioner mennesker, klart at i andre land kan de sitte på kompetanse vi ikke har. At FBI har vært inne i denne saken betyr derimot uansett ikke at Politiet har en lang rekke av mer eller mindre merkelige avgjørelser i denne saken, og det møter de jo kritikk på som er berettiget.

Skrevet

Det er en kunst å ordlegge seg med få ord for å få frem det en mener. 

• Liker 19
Skrevet

Det har vært en uregistrert, hvit, Audi A3 på eiendommen til Tom Hagen på Fjellhamar.

- Kjørt fra stedet for 10 min siden. Politiet ønsker kontakt med fører, skriver de på Twitter 17.23.

Få minutter seinere skriver politiet at de har stoppet bilen på Lørenskog, og har kontroll på føreren.

• Liker 2
Skrevet

Kan det være sønnen i huset som var en tur hjemom?

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Pointman skrev:

Kan det være sønnen i huset som var en tur hjemom?

Er nok bare en nysgjerrig fyllik som har driti på leggen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...