Callisto83 Skrevet 13. juli 2020 #1881 Skrevet 13. juli 2020 20 minutter siden, Snuppelupp.. skrev: Det helt ulogisk at noen skulle kidnappe AEH. Det er snakk om en helt ukjent familie. Vel, en milliardær familie tross alt... Så jo, det er logisk at noen kunne valgt akkurat denne husstanden. Så levde de ganske nøkternt i tillegg, og lot fremmede gå på befaring i hjemmet. Så vidt jeg vet er INGEN av de etterlyste "vitnene" på overvåkningskamera stått fram og blitt sjekket ut. Det er jo litt spesielt med tanke på medieomtalen av saken. Litt off topic, men politiet har vel hverken funnet personene som sto bak bortføringen av mangemillionær Reidar Osen i 2015, eller ranerne som banket opp ekteparet på Rygge høsten 2018. Så at det skulle være en selvfølge at "ekte kidnappere" blir tatt og får sin straff er rett og slett ikke sant. 5
Gjest Albbas Skrevet 13. juli 2020 #1882 Skrevet 13. juli 2020 Teorien om tidspunkt for anrop syns jeg blir vel søkt, altså... Jeg heller mot drapsteorien fordi det er det politiet har som hovedmistanke. Bevisene kjennere politiet til, ikke jeg. Men politiet er fortsatt åpne for at det er en reell kidnapping, så å utelukke det så bastant som noen gjør ser jeg virkelig ingen grunn til. Da er man over på tunnellsyn igjen.
Ann Mo Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #1883 Skrevet 13. juli 2020 53 minutter siden, Snuppelupp.. skrev: Du svarte heller ikke på mitt forrige svar til deg. Der skrev jeg om tingrettens avgjørelse vedr ransaking. Nye bevis ble lagt frem, og bevisene gir grunn for å mistenke TH for drap. Jeg skrev dette helt til start vedrørende dette (side 92) om rettenes antakelser om mulig skyld: 1) Retten fant ikke skjellig grunn til mistanke, for å få Tom Hagen varetektsfengslet. 2) Retten fant skjellig grunn til mistanke av ektemannen, i formål at politiet ønsket å undersøke hans eiendommer. Det vil jeg si er nesten en selvfølge i alle kriminalsaker der en kone er forsvunnet. Selvfølgelig finnes det nok grunn til å få ransaket eiendommene til enhver etterlatte ektemann i Norge dersom konen er mystisk borte. Det handler om å lete etter mulige spor. 3) Ektemannen Tom Hagen har heller ikke motsatt seg denne godkjenningen. Han var villig til at politiet fikktillatelse her til ransaking av hans eiendommer. 4) Alle ektemenn er automatisk en mulig mistenkt i sliksak. Det ville deres far, bror, mann eller sønn vært også om deres kjære var borte Det er jo flott at politiet får godkjenning til å ransake alle eiendommer til en ektemann, dersom hans kone er forsvunnet og politiet ikke aner hvem som står bak bortføring. Det er jo slik det bør være. Er du ikke enig? 53 minutter siden, Snuppelupp.. skrev: Nei, det er ikke.. (Legger hele det øvrige innlegget ditt i grått under her, og svarer deg) Jeg kommenterer de ulike delene i ditt innlegg i grått under her: Nei, det er ikke sannsynlig at dette er noen kidnapping foretatt av ukjente kidnappere. Dette er ingen bortføring, og det har heller aldri vært det. Det er et drap, forkledd som å være bortføring. —> Dette er kun dine meninger. Det er ikke en etablert sannhet, og det finnes ikke bevis for det du påstår. Det finnes antakelser om dette. Men ikke bevis. Motivet synes og være delvis økonomisk. Ikke bare pga skilsmissen, men også trusler fra AEH om å avsløre noe som ikke tålte dagens lys. —> Dette er kun en gjetning (fantasi) fra deg. Det finnes ikke noe som er fremkommet i saken som tilsier at AEH satt på farlig info og kom med trusler om å avsløring. Det helt ulogisk at noen skulle kidnappe AEH. Det er snakk om en helt ukjent familie.—> Det du sier her er uriktig. Familien var ikke ukjent. 1) Et halvt år før bortføringen var det til og med en artikkel i avisen om rask ervervelse om milliardformue til ektemannen. 2) Mannen som feilet i ønsket å få med seg milliardæren på investeringer, annonserte i kryptomiljøet på Internett at han var kommet i kontakt med en «hval» som kunne gi mulighet til mangemillionutbytte. 3) Formuen var kjent i både lokalmiljø, finansmiljø og i skattelister. Hadde noen ønsket penger hadde de kidnappet et barnebarn, eller et barn. Hvem ønsker å kidnappe ei 70 år gammel dame som går på medisiner? —> 1) Når et par har vært gift i 49 år, og lever et stille tilbaketrukket liv *sammen* hver dag i alle disse årene, så er det rimelig å anta at konen vil ha en verdi for ektemannen. Enig? 2) Det er enklere å kidnappe en 70 år gammel kvinne, istedenfor en småbarnsmor som lever sammen andre. Enig? 3) Det vil være større sannsynlighet for at milliardæren følger kidnappernes krav om å ikke varsle politiet, dersom det i hovedsak er kun han som er rammet. Dersom en småbarnsmor eller andre i familien var tatt, så ville deres nærstående sannsynlig varslet politiet. Enig? 4) Det er enklere å få til kidnappernes krav om å holde dette hemmelig, samtidig med nok tid til å kjøpe opp Monero, dersom den bortførte var 70 år gamle konen og ikke andre i øvrig familie. Enig? 5) Konen var hjemme ubeskyttet og alene i et hus man kunne observert fra avstand. Kidnappere ville hatt lett for å kjenne til rutinene til paret. Hvem er det som skriver et kravbrev på mange, mange sider? Det har kommet frem at brevet er uvanlig langt, skrevet av en som latet som man ikke er norsk. —> 1) Det finnes millioner av kriminelle og potensielle kriminelle. Det er sikkert flere av disse som har en slik hjerne. Enig? 2) Brevet kan ha hatt formål som gjorde dette nødvendig. Enig? 3) De som lagde brevet oppnådde suksess med dette: 3.1) Det er ikke oppnådd å identifisere skriverens bakgrunn eller identitet, fra brevet. Enig? 3.2) Brevet gav mottakere grunn til å tro at dette var alvor. Enig? 3.3) Brevet gav klar beskjed om kommunikasjon videre, slik at dette muliggjorde det nøyaktig stramme opplegget som gjorde at de kunne få pengene samtidig med å ikke kunne bli identifisert. Enig? .....alt dette er jo suksess. Hvorfor da klage på hvordan brevet var? Hvorfor skulle kidnapperne vaske åstedet før de dro derfra? —> 1) Vi vet ikke om dette skjedde. 2) Dersom AEH ble skadet og slik at det ble blodsprut i trappen under kidnappingen, og dette ikkkke var intensjonen, så ville det være fornuftig å fjerne sporene fra dette. Enig? 3) Dersom det var ønskelig å få ut hele 90 millioner kroner, uten å måtte vise livsbevis (for mulig død kvinne) så lønte det seg å fjerne mulige dødsbevis. 4) Dersom kidnappere skulle få ektemannen til å holde seg i ro, med å tro brevets innhold om at AEH var trygg, så lønte det seg å ikke ha blod i leiligheten. Hvorfor skulle AEH ringe sønnen som tilforlatelig var på ferie? Ringe tidlig på morgenen og vekke han på ferie for og snakke jobb? Det er åpenbart at det ikke var AEH som ringte. —> 1) Vi vet ikke om dette var normal atferd fra AEH. Enig? 2) Dersom andre ringte, så betyr det at sønnen står i ledetog med de som bortførte. Det betyr ikke at faren må stå i ledetog med de. Enig? 3) Dersom sønnen står i ledetog med de, så er det underlig at han ikke hadde historien sin klar vedrørende innholdet i samtalen. Enig? Hvem er det som kommuniserer via kryptovaluta? Opplegget med kommunikasjon og betaling i Monero er så amatørmessig. —> Dette er jo ikke amatørmessig: 1) Det opplegget de laget, muliggjorde at identiteten til de kriminelle her fortsatt er ukjent. Enig? Det er svært verdifullt for de kriminelle at deres identitet forble ukjent, og at mottaket deres av pengene også skjedde uten at de ble avslørt. Enig? 2) Kidnapping med krypto innblandet er den nye trenden. Kan legge inn link under. Det finnes ikke så mye Moneri kidnapperne skal ha krevd. —> 1) Dette må ha vært en megatabbe. Det betyr i så fall at kidnapperne ikke hadde en perfekt plan. Enig? 2) Må kidnappere ha alt perfekt, for at det er mulig at en kidnapping kan ha skjedd? 3) Planen muliggjorde at de fikk minst 10 millioner. Kanskje var det mulig med mere? 4) Kan det ha vært andre motiver enn kun økonomisk gevinst hos kidnappere? Eller er ikke dette mulig dersom det var en kidnapping? I tillegg er det umulig og kommunisere. —> Dette er jo ikke sant. 1) Plattformen umuliggjorde for politiet og TH å kommunisere annet enn nøyaktig hva kidnapperne tillot. Enig? 2) Både kidnapperne og TH/politiet kommuniserte. Og TH/politiet lot være å høre etter det kidnapperne sa. Enig? I tillegg fremkommer det i brevet at TH skulle opprette en konto og kjøpe 1 mill Monero om dagen. "Kidnapperne" la dermed opp til at det ville gå minst 10 dager før TH hadde nok Monero til å betale. Sykt å sitte på et kidnappingsoffer så lenge! —> Ja. 1) Derfor lønte det seg med et slikt offer sim en 70 år gammel millardærfrue med et veldig stille liv. Det var aldri meningen og sende noe livstegn - det er ikke mulig via denne kommunikasjonskanalen. —> Ja. 1) Derfor lønte det seg heller ikke med blodsøl i huset. 2) Det gav TH og politiet ingen andre muligheter enn å enten høre etter de, eller miste konen. 2 Hvem er det som nekter og samarbeide med politiet? Fra dag 1 har TH nektet og signere avhør, stille til avhør, nektet politiet ransaking osv. —> Dette er ikke sant. TH har vært tålmodig og gjort som politiet har sagt. Det kan skrives en lang tråd om hvor mye han har gjort og hørt etter politiet med. I tillegg skriver han en rekke brev til politiet med sine egne teorier. —> Ja, han har bidratt Til politiet med alle mulige ideer han har. Hva tenker du om dette dersom han er uskyldig? Og nå siler de hvilke tips politiet skal få! Det er helt sykt. —> 1) Dette er fullstendig usant. Alle tips de får inn går rett til politiet. 2) Ville ikke du etter så lang tid, gitt belønning for tips? 3) Synes du det er rart dersom de er uskyldige, at de søker info nå, når politiet hovedsakelig fokuserer på at de som er uskyldige er forbryterne? I tillegg gjør TH, familien og Holden alt de kan for og få politiet/media til å tro dette er kidnapping. —> Ville ikke du gjort det samme dersom en av dine kjære var bortført og politiet hovedsakelig kun jobbet for å prøve å felle deg for bortføringen? De trosser politiets arbeid. —> Fortell hva du selv ville gjort etter så lang tid, med en slik atferd fra politiet, dersom du var uskyldig og dine kjæreste var borte. Dette kan jeg bare huske og ha sett en gang tidligere (Tor M Wara) - og hun er nå tiltalt for å ha fabrikkert alt! —> Ok. 3
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1884 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 21 minutter siden, Albbas skrev: Teorien om tidspunkt for anrop syns jeg blir vel søkt, altså... Ikke mer søkt enn å tro at dette er tilfeldig. Disse er ikke et utvalg, men ALLE anrop fra TH denne dagen er tatt med: 1006 og 1007 (TH slettet disse på sin tlf) 1113 og 1114 1118 1306 og 1308 1318 Den som ikke ser noe som helst påfallende i dette, VIL ikke se det. Bare se på 06, 07 og 18 minutter over hel time, hvor sannsynlig er det at disse gjentas? Legger man i tillegg til 0910 sms til D1, 0950 anrop fra S, 1340 fra D1 til huset, 1400 fra TH til S og 1410 til politiet ser man et tydelig mønster av planlagt telefonbruk for alibier. Dette gjør det enklere å pugge en sikker plan slik at man slipper å glippe på disse tingene. Endret 13. juli 2020 av Stroganoff 7
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1885 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, Stroganoff skrev: Ikke mer søkt enn å tro at dette er tilfeldig. Disse er ikke et utvalg, men ALLE anrop fra TH denne dagen er tatt med: 1006 og 1007 (TH slettet disse på sin tlf) 1113 og 1114 1118 1306 og 1308 1318 Den som ikke ser noe som helst påfallende i dette, VIL ikke se det. Bare se på 06, 07 og 18 minutter over hel time, hvor sannsynlig er det at disse gjentas? Jeg prøver virkelig å se det, men jeg klarer ikke. Minuttene over hel time er: 6 7 13 14 18 6 8 18 Hva er mønstret liksom? 🙂 6
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1886 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, Snuppelupp.. skrev: Nei, det er ikke sannsynlig at dette er noen kidnapping foretatt av ukjente kidnappere. Dette er ingen bortføring, og det har heller aldri vært det. Det er et drap, forkledd som å være bortføring. Motivet synes og være delvis økonomisk. Ikke bare pga skilsmissen, men også trusler fra AEH om å avsløre noe som ikke tålte dagens lys. Det helt ulogisk at noen skulle kidnappe AEH. Det er snakk om en helt ukjent familie. Hadde noen ønsket penger hadde de kidnappet et barnebarn, eller et barn. Hvem ønsker å kidnappe ei 70 år gammel dame som går på medisiner? Hvem er det som skriver et kravbrev på mange, mange sider? Det har kommet frem at brevet er uvanlig langt, skrevet av en som latet som man ikke er norsk. Hvorfor skulle kidnapperne vaske åstedet før de dro derfra? Hvorfor skulle AEH ringe sønnen som tilforlatelig var på ferie? Ringe tidlig på morgenen og vekke han på ferie for og snakke jobb? Det er åpenbart at det ikke var AEH som ringte. Hvem er det som kommuniserer via kryptovaluta? Opplegget med kommunikasjon og betaling i Monero er så amatørmessig. Det finnes ikke så mye Moneri kidnapperne skal ha krevd. I tillegg er det umulig og kommunisere. I tillegg fremkommer det i brevet at TH skulle opprette en konto og kjøpe 1 mill Monero om dagen. "Kidnapperne" la dermed opp til at det ville gå minst 10 dager før TH hadde nok Monero til å betale. Sykt å sitte på et kidnappingsoffer så lenge! Det var aldri meningen og sende noe livstegn - det er ikke mulig via denne kommunikasjonskanalen. Hvem er det som nekter og samarbeide med politiet? Fra dag 1 har TH nektet og signere avhør, stille til avhør, nektet politiet ransaking osv. I tillegg skriver han en rekke brev til politiet med sine egne teorier. Og nå siler de hvilke tips politiet skal få! Det er helt sykt. I tillegg gjør TH, familien og Holden alt de kan for og få politiet/media til å tro dette er kidnapping. De trosser politiets arbeid. Dette kan jeg bare huske og ha sett en gang tidligere (Tor M Wara) - og hun er nå tiltalt for å ha fabrikkert alt! Du svarte heller ikke på mitt forrige svar til deg. Der skrev jeg om tingrettens avgjørelse vedr ransaking. Nye bevis ble lagt frem, og bevisene gir grunn for å mistenke TH for drap. Hadde du hatt mulighet til å dokumentere det som er uthevet med noen linker? Slik jeg ser det så er de påstandene det man kan kalle for "forumsannheter" altså at de har versert såpass lenge som rykter på forum at de blir tatt for å være sannheter uten å være det. Når det gjelder Hagens brev til politiet er det noe politiet selv har bedt om: Politiet har også i en tidlig fase av etterforskningen bedt Tom Hagen om å komme med sine tanker til politiet, får VG opplyst. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRbJ5K/tom-hagen-til-politiet-om-forsvinningen-loesningen-ligger-lokalt 3
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1887 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 19 minutter siden, EMG skrev: Jeg prøver virkelig å se det, men jeg klarer ikke. Minuttene over hel time er: 6 7 13 14 18 6 8 18 Hva er mønstret liksom? 🙂 10: 06 og 07 - «dobbeltoppkall« - hensikt? SLETTET 11: 13 og 14 - «dobbeltoppkall« - hensikt? 13: 06 og 08: - «dobbeltoppkall« - hensikt? 11 og 13: 18 - nøyaktig samme minutt Endret 13. juli 2020 av Stroganoff 4
Frida Skrevet 13. juli 2020 #1888 Skrevet 13. juli 2020 Jeg tror Stroganoff er inne på noe med tidspunktene. En annen ting med tidspunktene er at det plutselig er et langt hopp på nesten to timer i oppringningene. Mellom 11.18 og 13.06 er det 1 time og 48 min. Hva gjorde TH i denne tiden? Er dette tidspunktet ingen vet sikkert hvor han er? Om han forlot Futurum så kunne han ikke ta med mobilen og ringe kona sin telefon, da ville selvsagt politiet sett at han forlot arbeidsplassen. Men han kunne dradd og latt mobilen ligge igjen. For meg er det et tydelig mønster i oppringningene. To tette først, 1006 og 1007 (som han slettet) En drøy time før nye oppringninger To tette igjen, 1113 og 1114 En like etterpå, 1118 Nesten to timer før nye oppringninger To tette igjen 1306 og 1308 En like etterpå , 1318 Tilfeldigheter? Jeg tror ikke på tilfeldigheter som danner så mye mønster som dette. Særlig oppholdet på nesten to timer virker merkelig siden vi vet at han mangler alibi deler av arbeidsdagen. Og han har gitt uttrykk for å bekymre seg for kona, men plutselig nesten to timers opphold i oppringningene? Tre ganger ringer han konas telefon med kun minutts mellomrom. To ganger følger han opp få minutter etterpå. Tre frekvenser med henholdsvis en drøy time og nesten to timers mellomrom. Det virker for skjematisk til å være tilfeldig, iallfall for meg. 11
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1889 Skrevet 13. juli 2020 4 minutter siden, Stroganoff skrev: 10: 06 og 07 - «dobbeltoppkall« - hensikt? SLETTET 11: 13 og 14 - «dobbeltoppkall« - hensikt? 13: 06 og 08: - «dobbeltoppkall« - hensikt? 11 og 13: 18 - nøyaktig samme minutt Ååå dobbeltoppkall du mener - da skjønner jeg litt mer - går litt tregt noen ganger 🙈 Når jeg driver sånn «terror-ringing» til mine nærmeste er det fordi de ikke svarer første gangen og jeg vil gjerne snakke med dem. 2
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1890 Skrevet 13. juli 2020 2 minutter siden, Frida skrev: Jeg tror Stroganoff er inne på noe med tidspunktene. En annen ting med tidspunktene er at det plutselig er et langt hopp på nesten to timer i oppringningene. Mellom 11.18 og 13.06 er det 1 time og 48 min. Hva gjorde TH i denne tiden? Er dette tidspunktet ingen vet sikkert hvor han er? Om han forlot Futurum så kunne han ikke ta med mobilen og ringe kona sin telefon, da ville selvsagt politiet sett at han forlot arbeidsplassen. Men han kunne dradd og latt mobilen ligge igjen. For meg er det et tydelig mønster i oppringningene. To tette først, 1006 og 1007 (som han slettet) En drøy time før nye oppringninger To tette igjen, 1113 og 1114 En like etterpå, 1118 Nesten to timer før nye oppringninger To tette igjen 1306 og 1308 En like etterpå , 1318 Tilfeldigheter? Jeg tror ikke på tilfeldigheter som danner så mye mønster som dette. Særlig oppholdet på nesten to timer virker merkelig siden vi vet at han mangler alibi deler av arbeidsdagen. Og han har gitt uttrykk for å bekymre seg for kona, men plutselig nesten to timers opphold i oppringningene? Tre ganger ringer han konas telefon med kun minutts mellomrom. To ganger følger han opp få minutter etterpå. Tre frekvenser med henholdsvis en drøy time og nesten to timers mellomrom. Det virker for skjematisk til å være tilfeldig, iallfall for meg. Du tok poenget, veldig bra oppsummert! 5
Ann Mo Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #1891 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, Stroganoff skrev: Antop SLETTET Ps. Det er på ingen måte avdekket at TH skal ha slettet anrop. Det er en eldre telefonen som er benyttet, og politiet selv har gitt info om at det kan være flere årsaker til at anropene ikke står. 3 minutter siden, Frida skrev: To tette først, 1006 og 1007 (som han slettet) Viktig att lesere er klar over dette er en usann opplysning. Før dette blir en ny «forumsannhet» .... Endret 13. juli 2020 av Ann Mo 2
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1892 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 2 minutter siden, EMG skrev: Ååå dobbeltoppkall du mener - da skjønner jeg litt mer - går litt tregt noen ganger 🙈 Når jeg driver sånn «terror-ringing» til mine nærmeste er det fordi de ikke svarer første gangen og jeg vil gjerne snakke med dem. Går det også en til to timer mellom terrorringingene uten at du har fått svar? Og er de på samme minutt etter hver time hver gang? Endret 13. juli 2020 av Stroganoff 5
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1893 Skrevet 13. juli 2020 1 minutt siden, Stroganoff skrev: Går det også en til to timer mellom terrorringingene uten at du har fått svar? Og er de på samme minutt etter hver time hver gang? Ja det kan fort skje hvis jeg må på et møte på jobb for eksempel. Men de er jo ikke på samme minutt...? 10: 06 og 07 11: 13 og 14 13: 06 og 08 11 og 13: 18 1
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1894 Skrevet 13. juli 2020 3 minutter siden, Ann Mo skrev: Ps. Det er på ingen måte avdekket at TH skal ha slettet anrop. Det er en eldre telefonen som er benyttet, og politiet selv har gitt info om at det kan være flere årsaker til at anropene ikke står. Viktig att lesere er klar over dette er en usann opplysning. Før dette blir en ny «forumsannhet» .... Var det alt du greide å argumentere mot? Politiet har så langt ikke funnet andre holdepunkter enn at TH fysisk har slettet disse, men det rokker ikke ved «telefonteorien» en millimeter likevel. 8
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1895 Skrevet 13. juli 2020 Akkurat nå, EMG skrev: Ja det kan fort skje hvis jeg må på et møte på jobb for eksempel. Men de er jo ikke på samme minutt...? 10: 06 og 07 11: 13 og 14 13: 06 og 08 11 og 13: 18 Nå VIL du bare ikke se det, men det er en ærlig sak. 3
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1896 Skrevet 13. juli 2020 Akkurat nå, Stroganoff skrev: Var det alt du greide å argumentere mot? Politiet har så langt ikke funnet andre holdepunkter enn at TH fysisk har slettet disse, men det rokker ikke ved «telefonteorien» en millimeter likevel. Hvis du sparer deg for sleivbemerkningen som "var det alt du greide" så blir det mye hyggeligere å diskutere her inne. Hva er kilden din på at politet ikke har funnet andre holdepunkter? 3
EMG Skrevet 13. juli 2020 #1897 Skrevet 13. juli 2020 3 minutter siden, Stroganoff skrev: Nå VIL du bare ikke se det, men det er en ærlig sak. Tro meg - det er ikke viljen det står på 🙂 3
Ann Mo Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #1898 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 11 minutter siden, Stroganoff skrev: Var det alt du greide å argumentere mot Det er jo sant. Hva mer skal sies? 11 minutter siden, Stroganoff skrev: Politiet har så langt ikke funnet andre holdepunkter enn at TH fysisk har slettet disse, men det rokker ikke ved «telefonteorien» en millimeter likevel. Jeg ser fortsatt ikke noe logikk i din telefonteori. Hva er spesielt med dette? 10: 06 og 07 11: 13 og 14 13: 06 og 08 11 og 13: 18 Du har fortsatt ikke svart på det jeg skrev til deg fra før om teorien din: For at man skal ha en teori om dette, så er det greit å finne litt fakta ved situasjonen for hvorfor dette skulle være riktig. Som: 1- Kunne slike koder fra TH hatt et verdifullt formål under bortføring/drap? Ville de tilført situasjonen noe positivt? 2- En presumpsjon må også være mottakerne hadde telefonen og dermed kunne se disse «kodene». Men er dette tilfelle dersom de ikke var i huset hvor telefonen lå igjen i alle disse timene? Jeg ser ikke at dette var tilfelle. Jeg antar de som bortfortførte forsvant rimelig raskt, og jeg ser ingen nytte de kunne fått av at TH sendte «koder» til de om hvordan alt var Ok. Ser du eller noen andre her noe nytte ved dette? 3- Hvor kommer denne «sannheten» om at TH var en slik kontrollfreak fra? Hadde han et slikt type privatliv? Eller et slik type businessliv? Var han egentlig noe sykelig uvanlig ut fra å være en vellykket forretningsmann med gode vaner som gav suksess der? Det er jo ikke noe galt å være det, ogman trenger jo ikke å være en sykelig kontrollfreak av dette Endret 13. juli 2020 av Ann Mo
Stroganoff Skrevet 13. juli 2020 #1899 Skrevet 13. juli 2020 (endret) For meg er det mer interessant å gå videre for å finne ut hva som skjedde med stakkars Anne-Elisabeth, enn å gå to skritt tilbake. Derfor synes jeg poster fra @Frida @fotballjenta@Snuppelupp..@The Kitten @T-Rex ..med flere er mer givende å lese enn vegger av ord og gjentagende forsøk på å argumentere for Tom Hagens uskyld. Han kommer til å bli dømt til 21 år, så vi bør ha mer fokus på hvordan det skjedde, og hvem som eventuelt hjalp han. Endret 13. juli 2020 av Stroganoff 12
T-Rex Skrevet 13. juli 2020 #1900 Skrevet 13. juli 2020 16 hours ago, Stroganoff said: Jeg har prøvd før, og gidder ikke diskutere med noen som ikke vil forstå, det er bare bortkastet. Allikevel, sett bort fra tunge motiv som er tatt opp mange ganger, velger jeg ett tema jeg tror forteller det meste til de som VIL forstå: TELEFONKODENE For å unngå digitale spor har MGM kun forholdt seg til AE’s telefon. TH har ringt denne til følgende tider (alle ubesvarte): 1006 og 1007 (TH slettet disse på sin tlf) 1113 og 1114 1118 1306 og 1308 1318 Se på klokkeslettene: Det er for de fleste åpenbart at dette er en form for kodemeldinger, og minner om crypto-kodene i trusselbrevet. 1113 og 1114 ble trolig forsinket fordi Hettemannen/TH ikke kom tilbake til bilen før 1105. Han var muligens i huset og hjalp til å løfte lik, vaske sølet, ellers hadde han nok ringt 1106 og 1107. Dette er bare en liten del av det jeg mener knytter TH til det som har skjedd med stakkars AE. Politiet har mye mer. Ooh - these russians!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå