Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1861 Skrevet 12. juli 2020 10 minutter siden, Stroganoff skrev: Jeg tenker kodene betyr «Alt ok, vi følger planen» men at de er knyttet til hver sin time. TH var trolig minst en gang innom huset for å få en tilbakemelding, kontroll på åstedet, og hjelpe til, nemlig «Hetterunden». F.eks. 1006/07: «Alt ok, jeg går mot huset, legg telefonen på bordet» 1113/14: «Alt ok, jeg er tilbake» 1118: «Alt ok» 1306/08: «Alt ok» 1318: «Alt ok» Dette er selvsagt bare en hypotese, men etter min mening er ikke klokkeslett og ringesignaler tilfeldig valgt. Selvfølgelig svarer ikke MGM, det råder fullstendig «radiotaushet» i huset. AE er jo «kidnappet« og huset står tomt. Regissøren er TH, og han gir kommandoene til huset. Det er han som må ha alibi. Kodene ble ringt fordi man er avhengig av en viss kommunikasjon under et slikt samarbeid. Hva i all verden skulle disse kodene hatt til formål? 5
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1862 Skrevet 12. juli 2020 7 minutter siden, Ann Mo skrev: Hva i all verden skulle disse kodene hatt til formål? Ved siden av å villede politiet til å tro at han var en bekymret ektemann, var kodene ment å gi korte beskjeder til den/de som var i huset som tok seg av fjerning av lik, blodvask og staging. 11
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1863 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, Stroganoff skrev: Ved siden av å villede politiet til å tro at han var en bekymret ektemann, var kodene ment å gi korte beskjeder til den/de som var i huset som tok seg av fjerning av lik, blodvask og staging. Men hvordan skulle disse beskjedene på noen måte hjulpet medsammensvorne? 3
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1864 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Ann Mo skrev: Men hvordan skulle disse beskjedene på noen måte hjulpet medsammensvorne? Nå var jeg verken i huset eller med TH, så jeg vet ikke hva beskjedene inneholdt, men som en detaljstyrende leder tror jeg det var viktig for TH å ha en viss kontroll over situasjonen. Denne planen måtte ikke sprekke, den var nøye planlagt i månedsvis, kanskje år, og gjaldt liv eller død. 11
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1865 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 26 minutter siden, Stroganoff skrev: Nå var jeg verken i huset eller med TH, så jeg vet ikke hva beskjedene inneholdt, men som en detaljstyrende leder tror jeg det var viktig for TH å ha en viss kontroll over situasjonen. Denne planen måtte ikke sprekke, den var nøye planlagt i månedsvis, kanskje år, og gjaldt liv eller død. For at man skal ha en teori om dette, så er det greit å finne litt fakta ved situasjonen for hvorfor dette skulle være riktig. Som: 1- Kunne slike koder fra TH hatt et verdifullt formål under bortføring/drap? Ville de tilført situasjonen noe positivt? 2- En presumpsjon må også være mottakerne hadde telefonen og dermed kunne se disse «kodene». Men er dette tilfelle dersom de ikke var i huset hvor telefonen lå igjen i alle disse timene? Jeg ser ikke at dette var tilfelle. Jeg antar de som bortfortførte forsvant rimelig raskt, og jeg ser ingen nytte de kunne fått av at TH sendte «koder» til de om hvordan alt var Ok. Ser fu eller noen andre her noe nytte ved dette? Tillegg: 3- Hvor kommer denne «sannheten» om at TH var en slik kontrollfreak fra? Hadde han et slikt type privatliv? Eller et slik type businessliv? Var han egentlig noe sykelig uvanlig ut fra å være en vellykket forretningsmann med gode vaner som gav suksess der? Det er jo ikke noe galt å være det, og man trenger jo ikke å være en sykelig kontrollfreak av dette Endret 12. juli 2020 av Ann Mo 6
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1866 Skrevet 12. juli 2020 7 minutter siden, Ann Mo skrev: For at man skal ha en teori om dette, ser ikke at dette var tilfelle. Jeg antar de som bortfortførte forsvant rimelig raskt, og jeg ser ingen nytte de kunne fått av at TH sendte «koder» til de om hvordan alt var Ok. Det har ikke skjedd noen bortføring. Stakkars AE ble drept i huset av kyniske rovmordere med TH i spissen, som planla dette nøye, og brukte hele dagen på å fabrikkere bevis og villede politiet. 11
bonsaijenta Skrevet 12. juli 2020 #1867 Skrevet 12. juli 2020 3 timer siden, Stroganoff skrev: Jeg har prøvd før, og gidder ikke diskutere med noen som ikke vil forstå, det er bare bortkastet. Allikevel, sett bort fra tunge motiv som er tatt opp mange ganger, velger jeg ett tema jeg tror forteller det meste til de som VIL forstå: TELEFONKODENE For å unngå digitale spor har MGM kun forholdt seg til AE’s telefon. TH har ringt denne til følgende tider (alle ubesvarte): 1006 og 1007 (TH slettet disse på sin tlf) 1113 og 1114 1118 1306 og 1308 1318 Se på klokkeslettene: Det er for de fleste åpenbart at dette er en form for kodemeldinger, og minner om crypto-kodene i trusselbrevet. 1113 og 1114 ble trolig forsinket fordi Hettemannen/TH ikke kom tilbake til bilen før 1105. Han var muligens i huset og hjalp til å løfte lik, vaske sølet, ellers hadde han nok ringt 1106 og 1107. Dette er bare en liten del av det jeg mener knytter TH til det som har skjedd med stakkars AE. Politiet har mye mer. Interessant teori. Det hadde vært interessant å vite om dette tipset er sendt TH/Holden med kopi til politiet. Hvis det er slik at klokkeslettene betyr noe og TH skjønner at tampen brenner. 8
bonsaijenta Skrevet 12. juli 2020 #1868 Skrevet 12. juli 2020 33 minutter siden, Stroganoff skrev: Nå var jeg verken i huset eller med TH, så jeg vet ikke hva beskjedene inneholdt, men som en detaljstyrende leder tror jeg det var viktig for TH å ha en viss kontroll over situasjonen. Denne planen måtte ikke sprekke, den var nøye planlagt i månedsvis, kanskje år, og gjaldt liv eller død. https://www.tv2.no/a/11538725/ I denne artikkelen så var det en bil i Sloraveien på det tidspunktet hvor TH fortsatt var hjemme. Eller husker jeg feil? Denne bilen kan ha fraktet AEH. 2
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1869 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, Stroganoff skrev: Det har ikke skjedd noen bortføring. Stakkars AE ble drept i huset av kyniske rovmordere med TH i spissen, som planla dette nøye, og brukte hele dagen på å fabrikkere bevis og villede politiet. Helt greit at du tror dette. Men foreløpig så ser det ikke ut til at det finnes noen bevis som støtter denne teorien. Politet har minst to teorier. Den ene teorien deres som de tror mest på, er at TH står bak og at dette dreier seg om et fordekt mord. Den andre teorien til politiet er at dette er en kidnapping. De har uttalt seg om at de ikke har lagt bort denne muligheten. Politiet aner ikke hvem som bortførte AEH eller hvem de kommuniserte med på kryptoplattformen. (De som skrev at det tok for lang tid og at AEH ville bli drept. Du vet, når TH og politiet ikke ville betale slik som det sto i avtalen at skulle gjøres.) Men! Gøy at noen endelig kommer med noen ideer vedrørende teorier i tråden. Selv om jeg ikke ser enda et eneste argument for at det skulle vært en riktig teori. Veldig fint om du har mulighet til å svare på de 1)2)3) over her, som hadde med teorien du lanserte. 1
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1870 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 29 minutter siden, bonsaijenta skrev: https://www.tv2.no/a/11538725/ I denne artikkelen så var det en bil i Sloraveien på det tidspunktet hvor TH fortsatt var hjemme. Eller husker jeg feil? Denne bilen kan ha fraktet AEH. Den bilen skal ha kommet 0856 og snudd etter 20 sek så jeg tror den bare slapp av en av MGM/MGK som hjalp TH med å drepe AE før han dro på jobb. Denne personen ble igjen i huset etter raskt å ha hentet den ryggende bilen 0905 som var parkert ved Andebrygga. Den tror jeg AE ble fraktet i. Dette er som sagt bare en hypotese, men jeg tror begge bilene har en rolle i saken, men det kan også ha vært en og samme bil. Endret 12. juli 2020 av Stroganoff 9
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1871 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 8 minutter siden, Stroganoff skrev: Den bilen skal ha kommet 0856 og snudd etter 20 sek så jeg tror den bare slapp av en av MGM/MGK som hjalp TH med å drepe AE før han dro på jobb. Denne personen ble igjen i huset etter raskt å ha hentet den ryggende bilen 0905 som var parkert ved Andebrygga. Den tror jeg AE ble fraktet i. Dette er som sagt bare en hypotese, men jeg tror begge bilene har en rolle i saken. Og for at denne teorien skulle stemt, så er det en presumpsjon om at noen andre enn AEH ringte sønnen og noen andre sendte melding til datteren. Forresten, litt vill villedning med valget av sms her da. Hvorfor sprite opp historien ekstra ved at drapsmannen sender sms fra AEH om at hun velger bort avreise til hytta samme dag, for å sitte barnevakt for sitt barnebarn? Endret 12. juli 2020 av Ann Mo 4
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1872 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Ann Mo skrev: Og for at denne teorien skulle stemt, så er det en presumpsjon om at noen andre enn AEH ringte sønnen og noen andre sendte melding til datteren. Forresten, litt vill villedning med valget av sms her da. Hvorfor sprite opp historien ekstra ved at AEH sender sms velger bort avreise salme dag, for å sitte barnevakt for sitt barnebarn? Enkelt, da kunne TH vise at han «ikke kjente til» alt som foregikk i huset etter at han var dratt på jobb. Selvfølgelig gjorde han det, det var ett av alibitrekkene hans. 4
bonsaijenta Skrevet 12. juli 2020 #1873 Skrevet 12. juli 2020 4 minutter siden, Stroganoff skrev: Den bilen skal ha kommet 0856 og snudd etter 20 sek så jeg tror den bare slapp av en av MGM/MGK som hjalp TH med å drepe AE før han dro på jobb. Denne personen ble igjen i huset etter raskt å ha hentet den ryggende bilen 0905 som var parkert ved Andebrygga. Den tror jeg AE ble fraktet i. Dette er som sagt bare en hypotese, men jeg tror begge bilene har en rolle i saken. Jo, men 08.56 så var TH fortsatt hjemme. Ifølge han selv/aviser, dro han hjemmefra i 9-tiden. Da må han ha sett/visst hvem det var som kom kjørende på dette tidspunktet. Det ville vært veldig rart om han ikke visste om det, han som liker å ha kontroll. Tekstmeldingen kan være noen andre som har sendt. Og den siste samtalen med et familiemedlem var det noe som skurrer. Det har jo kommet fram at politiet har måttet avhøre familiemedlemmet flere ganger pga forklaringene som ble gitt. 7
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1874 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Stroganoff skrev: Enkelt, da kunne TH vise at han «ikke kjente til» alt som foregikk i huset etter at han var dratt på jobb. Selvfølgelig gjorde han det, det var ett av alibitrekkene hans. Du føler ikke at alt dette, blir som en helt vill thrillerfilm? Og ikke helt virkelighetstro? Er det ikke mere sannsynlig at det ble utført en økonomisk motivert kidnapping av milliardærenes kone? 5
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1875 Skrevet 12. juli 2020 6 minutter siden, bonsaijenta skrev: Jo, men 08.56 så var TH fortsatt hjemme. Ifølge han selv/aviser, dro han hjemmefra i 9-tiden. Da må han ha sett/visst hvem det var som kom kjørende på dette tidspunktet. Det ville vært veldig rart om han ikke visste om det, han som liker å ha kontroll. Tekstmeldingen kan være noen andre som har sendt. Og den siste samtalen med et familiemedlem var det noe som skurrer. Det har jo kommet fram at politiet har måttet avhøre familiemedlemmet flere ganger pga forklaringene som ble gitt. TH var hjemme ja, og han visste godt hvem som kom, for han sto for regien utført med stoppeklokkepresisjon. Alt som skjedde etter 0856 er en del av det planlagte drapet og gjort for å gi TH og familien alibi. 11
Stroganoff Skrevet 12. juli 2020 #1876 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 14 minutter siden, Ann Mo skrev: Du føler ikke at alt dette, blir som en helt vill thrillerfilm? Og ikke helt virkelighetstro? Er det ikke mere sannsynlig at det ble utført en økonomisk motivert kidnapping av milliardærenes kone? Jeg skulle ønske det var en film, men dessverre er AE drept på ordentlig. Kidnappere som ikke vil ha penger og ikke gir livsbevis eller kommuniserer, tror jeg ikke på. Alt peker mot TH nå, og det er ikke fordi han tilfeldigvis er ektemannen. Sannsynlig? Det er jo akkurat TH og hjelperne ville ha oss til å tro, men politiet og en del av oss andre går ikke på det trikset der. Endret 12. juli 2020 av Stroganoff 15
The Kitten Skrevet 12. juli 2020 #1877 Skrevet 12. juli 2020 4 minutter siden, Stroganoff skrev: Jeg skulle ønske det var en film, men dessverre er AE drept på ordentlig. Kidnappere som ikke vil ha penger og ikke gir livsbevis eller kommuniserer, tror jeg ikke på. Alt peker mot TH nå, og det er ikke fordi han tilfeldigvis er ektemannen. Jeg syns teorien din gir veldig mening. 13
Ann Mo Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #1878 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 23 minutter siden, Stroganoff skrev: TH var hjemme ja, og han visste godt hvem som kom, for han sto for regien utført med stoppeklokkepresisjon. Alt som skjedde etter 0856 er en del av det planlagte drapet og gjort for å gi TH og familien alibi. Det er ikke mer sannsynlig med en økonomisk motivert kidnapping av milliardærfrue? Enn at en milliardærfamilie av far og hans barn dreper den familiekjær moren i familien, fordi den 70 år gamle kvinnen kunne fått med seg endel millioner av fars 2 milliarder store formue dersom hun skilte seg? 20 minutter siden, Stroganoff skrev: 1) Jeg skulle ønske det var en film, men dessverre er AE drept på ordentlig. Kidnappere som ikke vil ha penger og ikke gir livsbevis eller kommuniserer, tror jeg ikke på. 2) Alt peker mot TH nå, og det er ikke fordi han tilfeldigvis er ektemannen. 1) Det er jo bevist at motparten ville ha penger, fra brevet som lå igjen. Og de skrev også dette flere ganger på kryptoplattformen, og at de skrev at det tok for lang tid og AEH ville bli drept som følge. 1.1) I saken her så valgte jo politiet og TH bevisst å ikke betale kidnapperne. De lot være å gjøre hva kidnapperne sa. Kidnapperne ba om penger. 1.2) I tillegg er det stor sjanse for at eventuelle kidnappere ville registrert at politiet ble innblandet. TH ble kjørt bort i uniformert politibil etter å varslet om kidnappingen. Og det sto skrevet i brevet at TH ville bli holdt under oppsikt, og dersom politiet ble innblandet, så ville AEH bli drept. 1.3) I tillegg er det deler av bevisbildet som kan tyde på at AEH kan ha omkommet eller blitt alvorlig skadet før hun ble bortført fra huset. Telefonens bevegelser i trappen og mulige blodspor i trappen, indikerte at det kan ha vært et brutalt fall her. Dersom AEH døde som resultat av dette, enten i huset eller etterpå av skadene, så kan jo ikke kidnapperne gi livstegn fra henne. 1.4) Vi har vel heller ikke fått lære i saken, at det ville vært en enkel oppgave å gitt livstegn uten at dette ville gitt en risiko for å identifisere gjerningsmennene. Utifra hva vi kjenner til så er ikke sending av video mulig plattformen valgt av kidnapperne? De hadde laget et stramt løp for kommunikasjon, som TH og politiet valgte å ikke følge. 2) Hva er det faktisk som peker mot ektemannen i saken? Annet enn antakelser. Helt konkret hva er det som direkte peker mot TH i sakens detaljer? Endret 12. juli 2020 av Ann Mo 3
Callisto83 Skrevet 13. juli 2020 #1879 Skrevet 13. juli 2020 Hvis motivet til TH virkelig var å kvitte seg med konen, for å leve et liv videre uten henne, så er fingert kidnapping såpass spesielt at han må jo ha skjønt at han ikke fikk fred etterpå.. Ingen grav å gå til, og et helt samfunn som lurer på hva som har skjedd med henne. Er det ikke mer naturlig å tro at hun kunne dødd i en "ulykke" på fjellet eller noe sånt, hvis det virkelig var hensikten hans? Noe som ikke ville vekke internasjonale reaksjoner? Han er jo fremstilt som analytisk og kalkulerende. Jeg får ikke det til å stemme. Jeg holder fortsatt en knapp inne for Mitt Anbud hypotesen. I og med at hunden ble funnet lukket inne på et rom, og en bøtte er vekk, så kan noen "arbeidere" ha dukket opp i huset hennes. Vi har visst fra ganske tidlig av at mange var på befaring i hjemmet, for AEH trengte personer til maling og vask av yttervegger. At en dame så en rød BMW x3 i Ås samme dag, og fikk en ekkel følelse av at noen hadde blitt kidnappet, er jo litt for spesielt til å være helt tilfeldig etter min mening. 3
Snuppelupp.. Skrevet 13. juli 2020 #1880 Skrevet 13. juli 2020 9 timer siden, Ann Mo skrev: Det er ikke mer sannsynlig med en økonomisk motivert kidnapping av milliardærfrue? Nei, det er ikke sannsynlig at dette er noen kidnapping foretatt av ukjente kidnappere. Dette er ingen bortføring, og det har heller aldri vært det. Det er et drap, forkledd som å være bortføring. Motivet synes og være delvis økonomisk. Ikke bare pga skilsmissen, men også trusler fra AEH om å avsløre noe som ikke tålte dagens lys. Det helt ulogisk at noen skulle kidnappe AEH. Det er snakk om en helt ukjent familie. Hadde noen ønsket penger hadde de kidnappet et barnebarn, eller et barn. Hvem ønsker å kidnappe ei 70 år gammel dame som går på medisiner? Hvem er det som skriver et kravbrev på mange, mange sider? Det har kommet frem at brevet er uvanlig langt, skrevet av en som latet som man ikke er norsk. Hvorfor skulle kidnapperne vaske åstedet før de dro derfra? Hvorfor skulle AEH ringe sønnen som tilforlatelig var på ferie? Ringe tidlig på morgenen og vekke han på ferie for og snakke jobb? Det er åpenbart at det ikke var AEH som ringte. Hvem er det som kommuniserer via kryptovaluta? Opplegget med kommunikasjon og betaling i Monero er så amatørmessig. Det finnes ikke så mye Moneri kidnapperne skal ha krevd. I tillegg er det umulig og kommunisere. I tillegg fremkommer det i brevet at TH skulle opprette en konto og kjøpe 1 mill Monero om dagen. "Kidnapperne" la dermed opp til at det ville gå minst 10 dager før TH hadde nok Monero til å betale. Sykt å sitte på et kidnappingsoffer så lenge! Det var aldri meningen og sende noe livstegn - det er ikke mulig via denne kommunikasjonskanalen. Hvem er det som nekter og samarbeide med politiet? Fra dag 1 har TH nektet og signere avhør, stille til avhør, nektet politiet ransaking osv. I tillegg skriver han en rekke brev til politiet med sine egne teorier. Og nå siler de hvilke tips politiet skal få! Det er helt sykt. I tillegg gjør TH, familien og Holden alt de kan for og få politiet/media til å tro dette er kidnapping. De trosser politiets arbeid. Dette kan jeg bare huske og ha sett en gang tidligere (Tor M Wara) - og hun er nå tiltalt for å ha fabrikkert alt! Du svarte heller ikke på mitt forrige svar til deg. Der skrev jeg om tingrettens avgjørelse vedr ransaking. Nye bevis ble lagt frem, og bevisene gir grunn for å mistenke TH for drap. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå