Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Belsebubba skrev:

Tro meg... De finnes. Jeg har jobbet sammen med noen av de. Sivilingeniører som ikke klarer å bytte papir i kopimaskinen engang.

Pappa er teknisk smart på mye, men kan knapt bruke telefonen, så han hadde ikke visst hvordan man sletter en logg. Noen føler de har bedre kontroll ved å gjøre alt som de alltid har gjort. 

Hva faren din kan og ikke kan bryr jeg meg ikke så mye om, men det er vel ganske mange som ikke vet hvordan man sletter enn logg, det er dermed ikke sagt at man ikke kan lære seg det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har jo slettet to anrop fra telefonen hans. Og en sånn kontrollfreak, som familie og venner beskriver ham som, ville nok ikke gitt telefonen sin til noen andre. Og hvorfor skulle noen andre slettet to anrop? Hvis noen har framet TH så går de vel ikke opp til ham og ber om å låne telefonen hans uten at TH selv påpeker dette til politet. 
Og det er veldig påfallende at telefonen selv skal slette akkurat to telefonanrop. Politet har nok sjekket om dette har skjedd både før og etterpå. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
4 minutter siden, SpaceX skrev:

Ikke dum kanskje, men analog. Det er vel ingen tvil om at mannen er dyktig på investeringer.

Definitivt ingen tvil om at han er dyktig. Derfor har jeg ved flere tilfeller reagert på hvordan Holden karakteriser Tom Hagen. Han kalte han en enkel mann når han beskrev TH i forbindelse med løslatelsen. Så dette narrative Han bygger opp handler ikke kun om TH tekniske ferdigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Jeg kjenner en person med dyp psykisk funksjonshemning med kognitiv alder mellom 1-2 år som er bedre på teknologi enn Tom Hagen, bare for å sette det i perspektiv :fnise:

Nettopp! Synes nesten det blir en slags stakkarsliggjøring av Hagen og teknologikunnskapene hans.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mimmii skrev:

Nettopp! Synes nesten det blir en slags stakkarsliggjøring av Hagen og teknologikunnskapene hans.

Kan umulig være sant at han er såpass invalid på det punktet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Mimmii said:

Hva faren din kan og ikke kan bryr jeg meg ikke så mye om, men det er vel ganske mange som ikke vet hvordan man sletter enn logg, det er dermed ikke sagt at man ikke kan lære seg det.

Nei, men det er et stykke fra det å slette en logg og til å lage tidenes kryptoplott.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@made4u, jeg orker ikke sitere hele innlegget ditt for det blir for mye å scrolle for alle sammen. 

Du var veldig streng i den andre tråden med at vi ikke kan sammenligne oss med TH eller noen av de andre i denne saken. Men alikevel drar du helt merkelige sammenligninger selv. Så da tar jeg ditt eksempel: 

Jeg har vært sammen med mannen min i lang tid. Ikke femti år, som TH og AEH, men lenge nok til å ha en åpen og ærlig dialog om jeg vil på hyttetur eller ikke. Jeg venter ikke med å gi ham informasjon om at jeg  ikke har lyst til noe alikevel i tilfelle jeg sårer ham. Det vil jo bare kludre til planene hans mer!

Om det er som du sier, at AEH etter femti år, kvier seg for å si til mannen sin at hun ikke vil på hytta - ja da er det sant som ryktene tilsier at de har hatt et turbulent ekteskap den siste tiden. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
5 minutter siden, Atheena skrev:

Har reagert på det samme. I intervjuet etter løslatelsen omtalte Holden han som en enkel mann på 70 år. Virker som han prøver å bygge opp et narrativ rundt Tom Hagen hvor vi skal tro han er dum. 

Jeg forstår ikke hvordan du kan tolke det Holden sier som at han forsøker å få folk til å tro at Hagen er dum, det har han aldri en gang argumentert for at Hagen er og det ville han aldri funnet på å gjøre heller. Klart Hagen ikke er dum, det enes samtlige i.

Høre nå på hva han argumenterer, man kan meget godt være smart og ha teknologisk kompetanse som er helt elendig. Klart Hagen kan lære og sikkert også bli god til det meste, slik vi alle kan det, men så har vi alle noe vi er blank i... Jeg kan ikke strikke, symaskiner ville også vært gresk for meg.

Mange på Hagens alder, og det inkluderer også min far og min mor, kan lite om både PC-bruk og smarttelefoner. At Hagen er en mann som er dårlig på slike tekniske ting kan nok de rundt han sikkert bekrefte sikkert mer enn 15-20 år tilbake i tid. Det hadde vært kjent dersom det ikke medførte riktighet, da hadde mange kunne vitnet om SMS'er fra Hagen for 15 år siden, 10 år siden eller kanskje 5 år siden? Men han sender tydeligvis ikke SMS'er, og det bekrefter jo det Holden sier. Er nok mange på hans jobb som også kan si mye om hans digitale kunnskaper.

Han er altså en analog mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
1 minutt siden, fotballjenta skrev:

@made4u, jeg orker ikke sitere hele innlegget ditt for det blir for mye å scrolle for alle sammen. 

Du var veldig streng i den andre tråden med at vi ikke kan sammenligne oss med TH eller noen av de andre i denne saken. Men alikevel drar du helt merkelige sammenligninger selv. Så da tar jeg ditt eksempel: 

Jeg har vært sammen med mannen min i lang tid. Ikke femti år, som TH og AEH, men lenge nok til å ha en åpen og ærlig dialog om jeg vil på hyttetur eller ikke. Jeg venter ikke med å gi ham informasjon om at jeg  ikke har lyst til noe alikevel i tilfelle jeg sårer ham. Det vil jo bare kludre til planene hans mer!

Om det er som du sier, at AEH etter femti år, kvier seg for å si til mannen sin at hun ikke vil på hytta - ja da er det sant som ryktene tilsier at de har hatt et turbulent ekteskap den siste tiden. 

Det er du som konkluderer sådan, for meg gir ikke dette logikk.

Som at vi alle er forskjellig så er det også slik med alle forhold, at ikke alt kommuniseres like vel i et forhold er ikke ensbetydende med at forholdet er turbulent, noen er for eksempel personer som har vanskeligheter med å skuffe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belsebubba skrev:

Nei, men det er et stykke fra det å slette en logg og til å lage tidenes kryptoplott.

Det er det. Ingen av oss vet hvem som har stelt i stand dette, men det har vel heller aldri vært snakk om at TH har satt opp dette kryptoplottet alene.

Endret av Mimmii
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
1 minutt siden, Belsebubba skrev:

Holden ønsker selvfølgelig å underbygge at TH ikke er smart nok til å lage tidenes kryptoplott og vil selvfølgelig prøve å få oss til å tro dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
Akkurat nå, Mimmii skrev:

Det er det, men nå vet ingen av oss hvem som har stelt i stand dette, men det har vel aldri vært snakk om at TH har satt opp dette kryptoplottet alene heller.

Hvis han er skyldig så er det fysisk umulig, for forberedelser med kryptokontoen skjedde fra Oslo mens han var på Lillehammer. Altså må det være minst en annen part dersom han er skyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena
11 minutter siden, Made4u skrev:

Jeg forstår ikke hvordan du kan tolke det Holden sier som at han forsøker å få folk til å tro at Hagen er dum, det har han aldri en gang argumentert for at Hagen er og det ville han aldri funnet på å gjøre heller. Klart Hagen ikke er dum, det enes samtlige i.

Høre nå på hva han argumenterer, man kan meget godt være smart og ha teknologisk kompetanse som er helt elendig. Klart Hagen kan lære og sikkert også bli god til det meste, slik vi alle kan det, men så har vi alle noe vi er blank i... Jeg kan ikke strikke, symaskiner ville også vært gresk for meg.

Mange på Hagens alder, og det inkluderer også min far og min mor, kan lite om både PC-bruk og smarttelefoner. At Hagen er en mann som er dårlig på slike tekniske ting kan nok de rundt han sikkert bekrefte sikkert mer enn 15-20 år tilbake i tid. Det hadde vært kjent dersom det ikke medførte riktighet, da hadde mange kunne vitnet om SMS'er fra Hagen for 15 år siden, 10 år siden eller kanskje 5 år siden? Men han sender tydeligvis ikke SMS'er, og det bekrefter jo det Holden sier. Er nok mange på hans jobb som også kan si mye om hans digitale kunnskaper.

Han er altså en analog mann.

Holden prøver selvfølgelig å få folk til å tro at han ikke har kompetanse til dette kryptoplottet. Det er derfor han poengterer at Hagen er enkel, gammel og teknisk dum. Jeg kjøper det ikke, men du går rett på. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Made4u skrev:

Hvis han er skyldig så er det fysisk umulig, for forberedelser med kryptokontoen skjedde fra Oslo mens han var på Lillehammer. Altså må det være minst en annen part dersom han er skyldig. 

Ja, det er det jeg også tenker. Belsebubba mente at det var umulig at TH har satt opp kryptoplottet helt alene om han er skyldig, men det er vel noe vi har konkludert med for lenge siden.

Endret av Mimmii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konen snakket med et annet familiemedlem kl 9.14, samtidig som Hagens bil ble filmet kjørende inn på arbeidsplassen. 

Hvilke betydning kan de to oppringningene kl 10.05 og 10.07 ha i saken? 

- Hvorfor skulle Hagen ha motiv til å slette de?  (Når han ringte 6-8 ganger etterpå)

- Kan det være andre naturlige eller ikke-naturlige årsaker til at oppringingene ikke er på den gamle telefonen? 

«Ifølge politiets telefonundersøkelser, ringer Tom Hagen til kona klokken 10.06 og 10.07 fra en eldre Nokia-telefon. Disse to anropene fant ikke politiet igjen på selve telefonens anropslogg, noe som kan peke mot at de er slettet.»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Made4u
1 minutt siden, Mimmii skrev:

Ja, det er det jeg også tenker. Belsebubba mente at det var umulig at TH har satt opp kryptoplottet helt alene om han er skyldig, men det er vel noe vi har konkludert med for lenge siden.

Ville du satt alt på spill om en kriminell IT.ekspert sa han kunne hjelpe deg med anonymitet Politiet ikke kunne spore? Neppe, når du ikke kunne vite sikkert...

Så mye skulle stemme i denne sak dersom dette skulle være et iscenesatt plott, jeg ser virkelig ikke for meg at Hagen kan stå bak dette.

Og hvorfor? Jeg ser virkelig ikke for meg hvorfor, det ville vært helt meningsløst å stelle i stand noe som dette for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Made4u skrev:

Ville du satt alt på spill om en kriminell IT.ekspert sa han kunne hjelpe deg med anonymitet Politiet ikke kunne spore? Neppe, når du ikke kunne vite sikkert...

Så mye skulle stemme i denne sak dersom dette skulle være et iscenesatt plott, jeg ser virkelig ikke for meg at Hagen kan stå bak dette.

Og hvorfor? Jeg ser virkelig ikke for meg hvorfor, det ville vært helt meningsløst å stelle i stand noe som dette for han.

Jeg tror ikke at Hagen står bak dette alene, men jeg utelukker ikke at han har hatt en brikke med i spillet. Det er mye mulig at han har leid noen inn til å gjøre dette for han, og at han ikke helt vet så mye om kryptoppsettet. Det er jo også en mulighet for at Hagen faktisk er uskyldig, men det kan man jo ikke vite på nåværende tidspunkt. Etter Hagen ble pågrepet og siktet har jeg vel trodd at han i allefall har NOE med dette å gjøre, men så og si alt som skrives i denne tråden er jo egentlig bare antagelser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel ringt til noen andre (ala kidnapperne) og slettet de to anropene til AE samtidig uten å tenke seg om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
6 minutter siden, Made4u skrev:

Han kan ha kontakter som kan sette han i slike forbindelser. Hvis han er kapabel til å drepe ligger det mye under underflaten. En ting er sikkert, han har penger til det meste av eskapader. Det er naivt å tro annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...