Eryn Skrevet 9. juni 2020 #1041 Skrevet 9. juni 2020 Jeg aner ikke hva jeg skal tro med tanke på hvem som står bak. Men en ting synes jeg er litt merkelig,og det er at TH gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Hvordan klarer man det etter at ens kjære har blitt kidnappet av fæle forbrytere? 5
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1042 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 8 minutter siden, Eryn skrev: Jeg aner ikke hva jeg skal tro med tanke på hvem som står bak. Men en ting synes jeg er litt merkelig,og det er at TH gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Hvordan klarer man det etter at ens kjære har blitt kidnappet av fæle forbrytere? Å arbeide og å prøve å få tankene over på noe annet tror jeg at mange bruker som en slags overlevelsestrategi når de opplever ekstreme situasjoner, traumer o.l. Jeg tror at det er veldig sunt og har hørt om at mange synes at det hjelper å arbeide. Endret 9. juni 2020 av hhhh9
Eryn Skrevet 9. juni 2020 #1043 Skrevet 9. juni 2020 13 minutter siden, hhhh9 skrev: Å arbeide og å prøve å få tankene over på noe annet tror jeg at mange bruker som en slags overlevelsestrategi når de opplever ekstreme situasjoner, traumer o.l. Jeg tror at det er veldig sunt og har hørt om at mange synes at det hjelper å arbeide. Ja enig i det, men kanskje ikke dagen etter? På sikt ja.... 6
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1044 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 15 minutter siden, Eryn skrev: Ja enig i det, men kanskje ikke dagen etter? På sikt ja.... Jeg vet ikke angående dagen etter, om folk flest hadde valgt å reise på arbeid. Folk er jo også forskjellige og håndterer ting forskjellig. Hagen hadde jo heller ikke anledning til å være hjemme før nærmere jul 2018, grunnet politiets undersøkelser i huset i Sloraveien. Hagen og barna var på hotell med politivakter de første dagene. Deretter bodde Hagen hos et av barna sine, inntil han kunne flytte hjem kort tid før jul. Har det vært offentliggjort at Hagen arbeidet fra og med den 1. november? Endret 9. juni 2020 av hhhh9
Eryn Skrevet 9. juni 2020 #1045 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, hhhh9 skrev: Jeg vet ikke angående dagen etter, om folk flest hadde valgt å reise på arbeid. Folk er jo også forskjellige og håndterer ting forskjellig. Hagen hadde jo heller ikke anledning til å være hjemme før nærmere jul 2018, grunnet politiets undersøkelser i huset i Sloraveien. Hagen og barna var på hotell med politivakter de første dagene. Har det vært offentliggjort at Hagen arbeidet fra og med den 1. november? Deretter bodde Hagen hos et av barna sine, inntil han kunne flytte hjem kort tid før jul. Ja det har vært offentliggjort at Hagen gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Jeg ser for meg at i en slik ekstremt tøff situasjon så har man behov for å være samlet med sine nærmeste, med barna sine, snakke om hva som har skjedd, hvem står bak etc. Det siste stedet jeg hadde gått er vel jobben min. Altså dagen etter. 8
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1046 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 1 time siden, Eryn skrev: Ja det har vært offentliggjort at Hagen gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Jeg ser for meg at i en slik ekstremt tøff situasjon så har man behov for å være samlet med sine nærmeste, med barna sine, snakke om hva som har skjedd, hvem står bak etc. Det siste stedet jeg hadde gått er vel jobben min. Altså dagen etter. Jeg forstår. Men igjen - mennesker er forskjellige og håndterer situasjoner ulikt. En annen viktig detalj angående at Hagen dro på arbeid: Hagen måtte gå på jobb for at det ikke skulle vekke mistanke på noe vis, han måtte leve som før. Endret 10. juni 2020 av hhhh9
Gjest hhhh9 Skrevet 10. juni 2020 #1047 Skrevet 10. juni 2020 11 minutter siden, Eryn skrev: Ja det har vært offentliggjort at Hagen gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Jeg ser for meg at i en slik ekstremt tøff situasjon så har man behov for å være samlet med sine nærmeste, med barna sine, snakke om hva som har skjedd, hvem står bak etc. Det siste stedet jeg hadde gått er vel jobben min. Altså dagen etter. En kamerat av Hagen fortalte etter Hagens løslatelse fra varetekt: Han beskriver Hagen som en arbeidsnarkoman, og tror kameraten allerede er tilbake på jobb på Futurum.- Det har aldri skjedd før at han har vært borte så lenge som nå. Han elsker jobben sin og er dyktig, sier Nilsen. https://www.dagbladet.no/nyheter/derfor-tror-de-hagen-er-uskyldig/72458886
miss spjåk Skrevet 10. juni 2020 #1048 Skrevet 10. juni 2020 På 5.6.2020 den 14.03, Humas skrev: Jeg har ikke engasjert meg i saken før. Leste likevel teksten i brevet. Dette kan overhodet ikke være google translate, da blir det ikke så utrolig mange skrivefeil men feil setningsoppbygging og grammatiske feil.. Det virker svært mistenkelig, akkurat som om det er skrevet av en norsk og lagt inn masse skrivefeil for å villede. Det er enkelte ord som er skrevet bra og andre ord som er unaturlig å være så feil. Tror jeg kunne ha skrevet noe sånt for å late som jeg var utlending. Var det første jeg tenkte på når jeg leste deler av brevet også. Flere har gått ut i media og er uenige med ekspertene som mener brevet ikke er skrevet av en nordmann, se link. Setningsoppbyggingen er ganske god, mens helt elementære ord er feilskrevet. Vil en kidnapper som kan norsk på nybegynnerstadiet skriver så grammatisk riktige setninger, mens ord som seter (setter) , eler (eller) skrives feil? Komplekse ord som behandle, rettferdighet og forberede greier de stave korrekt.. Går man ut ifra at kidnapperne ikke kan et kløyva ord norsk ville de som du sier fått alle ordene riktig oversatt på google. Og man skulle tro et så viktig brev ble googlet opp og i mente så de var sikre på at Hagen ikke skulle misforstå viktige beskjeder i brevet? Ser og at de skriver vill (vil) flere ganger i starten av brevet. På slutten av brevet skrives ordet riktig. Er det fordi forfatteren er en nordmann som glemmer at han har denne stavefeilen etterhvert? Uttrykk som "så klart" tror jeg heller ikke er vanlig i google? Oversetter man fra engelsk er "selvfølgelig" ordet som kommer opp. Så klart er ikke ord utlendinger vil bruke. Ble ganske opphengt i dette brevet her nå!! https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPae4G/trusselbrev-forsker-det-er-skrevet-feil-norsk-med-vilje 8
EMG Skrevet 10. juni 2020 #1049 Skrevet 10. juni 2020 6 timer siden, Eryn skrev: Jeg aner ikke hva jeg skal tro med tanke på hvem som står bak. Men en ting synes jeg er litt merkelig,og det er at TH gikk på jobb dagen etter forsvinningen. Hvordan klarer man det etter at ens kjære har blitt kidnappet av fæle forbrytere? Jeg ser for meg at det hadde blitt "feil" uansett hva Hagen hadde gjort. Hadde han valgt å ikke gå på jobb hadde han blitt kritisert for det, for da hadde folk rundt han skjønt at noe var galt, og han hadde da slik sett ikke tatt truslene i brevet på alvor. Han valgte å gå på jobb - og dermed prøve å holde situasjonen skjult slik som det ble krevet i brevet - og nå blir han kritisert for det. 11
SpaceX Skrevet 10. juni 2020 #1050 Skrevet 10. juni 2020 1 hour ago, EMG said: Jeg ser for meg at det hadde blitt "feil" uansett hva Hagen hadde gjort. Hadde han valgt å ikke gå på jobb hadde han blitt kritisert for det, for da hadde folk rundt han skjønt at noe var galt, og han hadde da slik sett ikke tatt truslene i brevet på alvor. Han valgte å gå på jobb - og dermed prøve å holde situasjonen skjult slik som det ble krevet i brevet - og nå blir han kritisert for det. Damned if you do and damned if you don't. Er nok feil uansett hva han hadde gjort eller hva han gjør. Ser at noen kritiserer han for å ha kontaktet politiet for raskt. Lurer på om folk mener at det hadde vært riktig å vente en dag eller to? Eller en uke? 😏 Er det ikke naturlig å ringe politiet med en gang hvis noen kidnapper noen du er glad i? Mens det er ferske spor? 6
SpaceX Skrevet 10. juni 2020 #1051 Skrevet 10. juni 2020 12 hours ago, fotballjenta said: Har vært inne på tanken flere ganger at det kan være taktikk, men jeg syns det er en veldig rar en. Særlig hvis TH er uskyldig. Har også lurt på om TH kanskje er med på det sammen med politet, og at alt er et spill for galleriet for å lure gjerningspersonene. Men det blir litt tinnfoliehattete, så jeg har valgt å legge den teorien død 😅 Det er jo ikke rart man begynner å tro på sånne teorier i den saken her 😅 Jeg så intervjuet VG hadde med HH og det var at drapsteorien er styrket, som er hovedhypotesen, men de holdt også muligheten åpen for at det var en kidnapping og etterforsket deretter. Greit å helgardere seg. Lurer på om de begynner å tro at de kan ha tatt feil? 3
_popcorn_ Skrevet 10. juni 2020 #1052 Skrevet 10. juni 2020 Ryddet for avsporing og spekulasjon, og svar til det. _popcorn_, mod
_popcorn_ Skrevet 10. juni 2020 #1053 Skrevet 10. juni 2020 Ryddet for svar til slettet innhold. _popcorn_, mod
_popcorn_ Skrevet 10. juni 2020 #1054 Skrevet 10. juni 2020 Ryddet for kommentar til moderering. _popcorn_, mod
Gjest hhhh9 Skrevet 10. juni 2020 #1055 Skrevet 10. juni 2020 (endret) «CEE FACE AE» står det i meldingen, skjult mellom andre tegn. I forkant var det gjort en overføring der teksten «dec0de» var lagt med. Meldingen ba altså mottakeren om å lese en kodet beskjed. https://www.nrk.no/norge/her-ber-familien-om-bilde-av-anne-elisabeth-hagen-1.15044844 Detaljene (som ble slettet her på KG) som omhandler at dette med de kodede bitcoin-beskjedene har vært alment kjent før NRK publiserte dette, vedrører saken i høyeste grad. VG.no har vært en av bidragsyterne til å publisere slike lekkede detaljer* som gjorde publikum i stand til å finne de kodede beskjedene som ble sendt mellom motpart og Hagen og politiet. * detaljer om hva kodene betydde, detaljer om datoer for når kodene ble sendt m.m. Endret 10. juni 2020 av hhhh9
_popcorn_ Skrevet 10. juni 2020 #1056 Skrevet 10. juni 2020 Tråden stenges i påvente av moderering. _popcorn_, mod 1
_popcorn_ Skrevet 11. juni 2020 #1057 Skrevet 11. juni 2020 Ryddet for avsporinger og svar til slettet innhold. _popcorn_, mod
The Kitten Skrevet 11. juni 2020 #1058 Skrevet 11. juni 2020 13 minutter siden, Happy-Face skrev: Brevet fra de kidnapperne var jo veldig tydelige på at Tom Hagen kunne være under "overvåkning" av kidnapperne. Er det så veldig merkelig dersom ektemannen umiddelbart ønsket flytte hjem, i ett forsøk på å opprettholde en relativt normal tilværelse da? Dersom noen virkelig holder ett øye med hjemmet deres, så oppdaget de sannsynligvis temmelig kjapt at ektemannen ikke var hjemme i det hele tatt, men at åstedsgranskere eller andre etterforskere var inn og ut av den boligen deres ganske ofte kort tid etter kidnappingen. Jeg syns fortsatt det er merkelig. At han kunne føle seg trygg der er over min fatteevne. 6
Gjest hhhh9 Skrevet 11. juni 2020 #1059 Skrevet 11. juni 2020 VGs undersøkelser viser at Tom Hagen fredag 29. mai sendte en kodet bitcoin-melding til motparten som betyr: «Jeg bekrefter at jeg vil betale». https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale (Artikkelen ble publisert: 02.06.20 kl. 16:33.) Biler beslaglagt i Lørenskog-saken: «Vær stille» risset i lakken. En av Tom Hagens forretningspartnere meldte fra til politiet da bilene hans ble utsatt for hærverk. Det var lørdag 30. mai at politiet reiste ut og gjorde undersøkelser på en adresse på Østlandet. Politiet lette blant annet etter sko- og fingeravtrykk, får VG opplyst. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken Akkurat når forretningspartnerens biler ble utsatt for det hærverket eller når det ble oppdaget og når det antas å ha blitt gjort, står det ikke noe om. Her ber familien om bilde av Anne-Elisabeth Hagen. I en hittil ukjent kryptert melding fra desember 2018 ber familien Hagen om å få se ansiktet til Anne-Elisabeth Hagen. Meldingen brøt med det strenge oppsettet skissert i trusselbrevet. https://www.nrk.no/norge/her-ber-familien-om-bilde-av-anne-elisabeth-hagen-1.15044844 Hagens datter er alvorlig bekymret over politiets etterforskning. I et brev beskriver hun sin frustrasjon. Vi var alle i familien enige om den strategien. Ikke svare motparten via kryptovaluta. Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? Hva skjer nå? Hvorfor har politiet gjort dette? VI får da forklaringen at politiet har gjort dette ved en «feil», noe de beklager sterkt! https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199 (Hele brevet er gjengitt i Dagbladet).
Gjest hhhh9 Skrevet 11. juni 2020 #1060 Skrevet 11. juni 2020 (endret) Det er ikke opplyst noe om at hærverket av forretningspartnerens bil har eller ikke har forbindelse med AEH-saken. En av Tom Hagens forretningspartnere meldte fra til politiet da bilene hans ble utsatt for hærverk. – For meg ser dette ut som hærverk. Jeg har ingen rolle i Hagen-saken, og vet ikke hvem som står bak dette mot meg, sier han. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken Pga avisenes tidligere lekkasje-publiseringer har flere blant publikum kunnet se (gjennom å se på bitcointransaksjonene) Hagens melding («Jeg bekrefter at jeg vil betale») 29. mai 2020 til motparten før det ble offentliggjort i avisartikler den 2. juni 2020 at Hagen hadde sendt den meldingen. (se innlegg 1067). Jeg spekulerer ikke i hvem som sto bak eller hvem som utførte hærverket. Men avisenes lekkasjer kan føre til forkludring av politiets etterforskning og kan føre til at etterforskningen blir mer ressurskrevende enn den hadde behøvd å bli. VGs undersøkelser viser at Tom Hagen fredag 29. mai sendte en kodet bitcoin-melding til motparten som betyr:«Jeg bekrefter at jeg vil betale». Etter det VG kjenner til er det første gang den nå drapssiktede milliardæren sender denne bitcoin-koden til motparten. Det er også første melding på bitcoin-plattformen siden januar 2019. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale Man vet ikke om "VGs undersøkelser" er det samme som flere blant publikum har hatt mulighet til å undersøke/ å følge med på (å skaffe seg oversikt over bitcoin-kommunikasjonen mellom motparten og Hagen og politiet). Endret 11. juni 2020 av hhhh9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå