Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1021 Skrevet 9. juni 2020 (endret) Allerede samme dag kona forsvant ville Hagen hjem til boligen. Innholdet i trusselbrevet og Hagens ønske om å flytte hjem, skal ha en direkte sammenheng. «Vi fortsatt holder øye på deg» og «vi ser», skrev motparten blant annet i trusselbrevet, ifølge VG. Hagen skal da ha blitt bekymret for om avvik fra hans vanlige rutiner i verste fall kunne gjøre motparten oppmerksom på at milliardæren hadde trosset dem og kontaktet politiet. Å opprettholde fasaden utad og være tilgjengelig for annen eventuell kontakt fra motparten, skal ha motivert Hagens ønske om å flytte hjem allerede 31. oktober. https://www.dagbladet.no/nyheter/fryktet-spaning---ville-ikke-flytte-ut/72545236 Det at Hagen ønsket at politiet skulle gjøre sine åstedsundersøkelser så fort som mulig slik at han kunne flytte hjem (aller helst samme dag), har av politiet blitt pekt på som mistenkelig. Nå ser vi jo av det vi leser at Hagen ønsket dette av helt naturlige årsaker. Når noen først blir mistenkt, så vil jo de som mistenker vedkommende mistenkeliggjøre ALT hva den personen sier og gjør (og alt hva den personen ikke sier og ikke gjør) selv om vedkommende er uskyldig! Det må være helt forferdelig å komme i en slik situasjon der man blir mistenkt for å ha gjort slike forbrytelser som man ikke har gjort! Endret 9. juni 2020 av hhhh9
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1022 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, Made4u skrev: Jeg lar heller Håvard Aksnes, tidligere etterforsker i Kripos, som var en av flere som reagerte (som jeg selv og mange andre også gjorde), på ett av flere meningsløse uttalelser Haris Hrenovica har kommet med om Hagen. Håvard Aksnes uttalte følgende: "Jeg ser overhodet ikke poenget med å si noe slikt som dette. Det er nok et tegn på frustrasjon, og det er forståelig. Men man må håndtere dét også, og ikke på denne måten. Å gå ut med en slik kommentar, er et godt eksempel på at man har mistet fokus. Jeg ser ikke poenget med det. Det er helt håpløst." Det sier tidligere etterforskningsleder i Kripos, Håvard Aksnes, til Dagbladet. Den kraftige kritikken kommer etter at politiadvokat og påtaleansvarlig Haris Hrenovica onsdag ga følgende kommentar til TV 2: Gjennom store deler av etterforskningen har politiet opplevd Tom Hagen som utfordrende å samarbeide med. --- Det er ikke første gang politiadvokat Haris Hrenovica markerer seg negativt i Hagen-saken. Da Høyesterett forkastet politiets anke og løslot Hagen fra varetekt, ville Hrenovica arrestere ham igjen på vei ut av fengslet. Da satte statsadvokaten foten ned. Holden sa senere: "Jeg er overrasket. Eidsivating lagmannsrett har slått fast at det ikke er skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for noe som helst. Da synes jeg det er fullstendig uhørt av lederen for politiets etterforskning å gå ut med slike negative karakteristikker av min klient. Jeg forventer at det ikke skjer igjen", sier Holden. Det er slettes ikke vanlig at Påtaleansvarlige går ut som det Haris Hrenovica har gjort, ved flere anledninger. Kan blant annet minne om hvordan han var nedsettende da han kalte Hagen "Pjusk" da han måtte avlyse et avhør av helsemessige årsaker, mange reagerte på det intervjuet og deriblandt også jeg. --- Haris Hrenovica har blitt gjenstand for kraftig kritikk og har blitt beskyldt for å være arrogant i flere saker, saken hvor en forsvant og senere ble funnet død i Skogbygda bl.a. --- Begge disse eksemplene har mange reagert på, og media, personer innad i Politiet samt advokater (som ikke er part i saken) etc. har reagert på uttalelsene, selv kan jeg ikke minnes å ha sett lignende i noen saker, så man kan jo spørre seg om dem har tunnelsyn. Dagen Hagen ble varetektsfengslet så ble det klart sagt at det ikke har forekommet noen kidnapping, da var de klokkeklar i sin uttalelse om at det ER en avledningsmanøvre for å dekke over et drap. Nå har han måtte korrigere seg i ettertid, men man kan jo spørre seg hvor sterkt de etterforsker andre teorier de som er på saken nå når de uttaler seg som dem gjør - jeg tenker det er nærligende å tenke at de ser i for liten grad mot andre teorier og da har de jo tunnelsyn. Ja på det er jeg enig med Aksnes. Med mindre utsagnene de kommer med er av taktisk karakter?
yamask Skrevet 9. juni 2020 #1023 Skrevet 9. juni 2020 Det hadde sikkert ikke skadet med nye folk på saken nei. Trenger kanskje ikke bytte de ut helt, men friske øyer er som regel aldri feil. Jeg vet ikke hvor mange som til daglig jobber med denne saken, og det kan jo hende det er flere innom. Kan også hende de spør om hjelp internt også uten at vi får vite det. De har vel sagt at de har fått hjelp fra utlandet? Gjelder det enda eller var det bare da hovedhypotesen var kidnapping tro? 4
yamask Skrevet 9. juni 2020 #1024 Skrevet 9. juni 2020 41 minutter siden, marie420 skrev: Ja på det er jeg enig med Aksnes. Med mindre utsagnene de kommer med er av taktisk karakter? Har vært inne på tanken flere ganger at det kan være taktikk, men jeg syns det er en veldig rar en. Særlig hvis TH er uskyldig. Har også lurt på om TH kanskje er med på det sammen med politet, og at alt er et spill for galleriet for å lure gjerningspersonene. Men det blir litt tinnfoliehattete, så jeg har valgt å legge den teorien død 😅 2
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1025 Skrevet 9. juni 2020 10 minutter siden, fotballjenta skrev: Har vært inne på tanken flere ganger at det kan være taktikk, men jeg syns det er en veldig rar en. Særlig hvis TH er uskyldig. Har også lurt på om TH kanskje er med på det sammen med politet, og at alt er et spill for galleriet for å lure gjerningspersonene. Men det blir litt tinnfoliehattete, så jeg har valgt å legge den teorien død 😅 Hmmm, ja klarer liksom ikke se hva de har å tjene på det ... 💂🏻♂️
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1026 Skrevet 9. juni 2020 Har dere sett denne her på db ? 16:40 Jesper Nordahl Finsveen Hagen-saken: Biler utsatt for hærverk: Bilen til en av Tom Hagens forretningsforbindelser er blitt utsatt for hærverk. VG melder at ordene «vær stille» ble risset i lakken til bilen. Bilene er nå beslaglagt, bekrefter Haris Hrenovica, påtaleansvarlig i politiet, overfor avisa. Det er uklart om hærverket har noen tilknytning til forsvinningssaken, hvor Tom Hagen er siktet for å ha drept eller medvirket til å drepe sin forsvunne kone Anne-Elisabeth Hagen. Hærverket skal ha funnet sted 30. mai. Bilens eier sier følgende til VG: - For meg ser dette ut som hærverk.
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1027 Skrevet 9. juni 2020 Hvorfor skulle noen risse det inn i lakken på bilen? 1
clyde Skrevet 9. juni 2020 #1028 Skrevet 9. juni 2020 24 minutter siden, fotballjenta skrev: Har vært inne på tanken flere ganger at det kan være taktikk, men jeg syns det er en veldig rar en. Særlig hvis TH er uskyldig. Har også lurt på om TH kanskje er med på det sammen med politet, og at alt er et spill for galleriet for å lure gjerningspersonene. Men det blir litt tinnfoliehattete, så jeg har valgt å legge den teorien død 😅 Kanskje jeg er gal, men har tenkt den samme tanken. At arrestasjonen og alt det der bare var et spill. At det er derfor ingenting gir mening. 4
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1029 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 13 minutter siden, marie420 skrev: Hvorfor skulle noen risse det inn i lakken på bilen? Hvis skadeverket på de bilene er relatert til AEH-saken, så tror jeg at skadeverket ble begått av noen som forsøker å villede politiet: 4 timer siden, hhhh9 skrev: Her tror jeg at det er enten "rampestreker" (skadeverk på de to bilene utført av en tilfeldig person som har ødeleggelseslyst) eller at en i gjerningsmanns-banden (som det kanskje har begynt å brenne under føttene på) forsøkte å kaste mistanke mot Tom Hagen & co ved å antyde at den forretningspartneren (som fikk risset inn "Vær stille" i lakken på bilen sin) har kjennskap til gjerningsmannen og andre detaljer i saken. Og jeg tenker i så fall at Hagen er uskyldig, og at gjerningsmanns-banden ønsker at Hagen skal forbli mistenkt. Endret 9. juni 2020 av hhhh9
yamask Skrevet 9. juni 2020 #1030 Skrevet 9. juni 2020 Denne saken er så spinnvill at jeg er tilbøyelig til å tro hva som helst. Skulle ønske de fant henne. Hva tror dere sjansen er for det? 2
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1031 Skrevet 9. juni 2020 28 minutter siden, marie420 skrev: Hmmm, ja klarer liksom ikke se hva de har å tjene på det ... 💂🏻♂️ Det de kan tjene på det, er at gjerningsmannen/gjerningsmanns-banden slapper av og tenker at de ikke er i politiets søkelys, og at de derfor begynner å gjøre (avslørende) tabber som vil kunne føre til at den/de blir arresterte.
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1032 Skrevet 9. juni 2020 7 minutter siden, hhhh9 skrev: Hvis skadeverket på de bilene er relatert til AEH-saken, så tror jeg at skadeverket ble begått av noen som forsøker å villede politiet: Og jeg tenker i så fall at Hagen er uskyldig, og at gjerningsmanns-banden ønsker at Hagen skal forbli mistenkt. Interessant 🤔
The Kitten Skrevet 9. juni 2020 #1033 Skrevet 9. juni 2020 6 minutter siden, fotballjenta skrev: Denne saken er så spinnvill at jeg er tilbøyelig til å tro hva som helst. Skulle ønske de fant henne. Hva tror dere sjansen er for det? Den tror jeg er forsvinnende liten, dessverre. 1
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1034 Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, hhhh9 skrev: Det de kan tjene på det, er at gjerningsmannen/gjerningsmanns-banden slapper av og tenker at de ikke er i politiets søkelys, og at de derfor begynner å gjøre (avslørende) tabber som vil kunne føre til at den/de blir arresterte. Ja skjønner hva du mener. Eventuelle gjerningsmenn har jo fått litt cash allerede.. Kanskje politiet kal finne dem hvis de blir uforsiktige med pengene...? 🤔
yamask Skrevet 9. juni 2020 #1035 Skrevet 9. juni 2020 Men tror dere at hvis det er en kidnappingsbande at de driver å henger rundt på Lørenskog og i nærmiljøet? De har jo frem til nå holdt seg GODT skjult. Og hvorfor skulle de gjøre dette? TH er jo siktet allerede og jeg tror ikke denne bilrissingen vil gjøre noe fra eller til. Jeg tror det er noen drittunger som kjenner bileieren som står bak. 4
marie420 Skrevet 9. juni 2020 #1036 Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, fotballjenta skrev: Men tror dere at hvis det er en kidnappingsbande at de driver å henger rundt på Lørenskog og i nærmiljøet? De har jo frem til nå holdt seg GODT skjult. Og hvorfor skulle de gjøre dette? TH er jo siktet allerede og jeg tror ikke denne bilrissingen vil gjøre noe fra eller til. Jeg tror det er noen drittunger som kjenner bileieren som står bak. Ja godt mulig det
The Kitten Skrevet 9. juni 2020 #1037 Skrevet 9. juni 2020 14 minutter siden, fotballjenta skrev: Men tror dere at hvis det er en kidnappingsbande at de driver å henger rundt på Lørenskog og i nærmiljøet? De har jo frem til nå holdt seg GODT skjult. Og hvorfor skulle de gjøre dette? TH er jo siktet allerede og jeg tror ikke denne bilrissingen vil gjøre noe fra eller til. Jeg tror det er noen drittunger som kjenner bileieren som står bak. Jeg tror fortsatt ikke det er kidnapping, og jeg tror i hvert fall ikke se i så fall henger på Lørenskog. 4
_popcorn_ Skrevet 9. juni 2020 #1038 Skrevet 9. juni 2020 Ryddet for brukerangrep og svar til det. _popcorn_, mod 1
yamask Skrevet 9. juni 2020 #1039 Skrevet 9. juni 2020 24 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg tror fortsatt ikke det er kidnapping, og jeg tror i hvert fall ikke se i så fall henger på Lørenskog. Enig. 2
Gjest hhhh9 Skrevet 9. juni 2020 #1040 Skrevet 9. juni 2020 (endret) 3 timer siden, marie420 skrev: Ja skjønner hva du mener. Eventuelle gjerningsmenn har jo fått litt cash allerede.. Kanskje politiet kal finne dem hvis de blir uforsiktige med pengene...? 🤔 Ja foreksempel uforsiktig med pengene og/eller andre avslørende tabber. Politiet kan jo ha hemmelig etterforskning inkludert avlytting og annen overvåkning av flere personer som de har i kikkerten. Endret 9. juni 2020 av hhhh9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå