Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, marie420 skrev:

Hvis jeg hadde vært han, så hadde jeg sagt, hei dette er **************, kona mi er bortført, det ligger et brev her som sier jeg ikke skal varsle poliet men jeg gjør det  likevel fordi jeg trenger deres hjelp. Hva skal jeg gjøre ?

Men hvordan vet du hva han sa? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Made4u
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Du om det. Jeg syns han uttaler seg helt fint og gjør en fin opptreden.

Du står fritt til det altså, man vil alltid ha forskjellige meninger.

Mange flinke Politifolk her i landet, men han synes jeg at har begått for mange tabber (ikke bare i denne saken) og er blitt såpass mye kritisert, at jeg har mistet tiltro til han i den rollen han har nå.

Sant når noe ser ut til å stå helt fast, som denne saken, så er det sunt med nye øyne til å vurdere det hele i et helt nytt lys tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

JEg har ikke sagt at jeg vet hva han sa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Made4u skrev:

Du står fritt til det altså, man vil alltid ha forskjellige meninger.

Mange flinke Politifolk her i landet, men han synes jeg at har begått for mange tabber (ikke bare i denne saken) og er blitt såpass mye kritisert, at jeg har mistet tiltro til han i den rollen han har nå.

Sant når noe ser ut til å stå helt fast, som denne saken, så er det sunt med nye øyne til å vurdere det hele i et helt nytt lys tenker jeg...

Det er jo ikke han som frontet saken i starten da.. 🙈😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, marie420 skrev:

JEg har ikke sagt at jeg vet hva han sa. 

Ok, men du skriver som om du vet det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppelupp.. skrev:

Flaut! (For den brukeren du siterer).

Endret av The Kitten
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Made4u
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Det er kjent og bekreftet at Hagen ble meget opprørt da Politiet møtte han i uniformert politibil, så det er helt klart at han har vært opptatt av at de ikke skulle gjøre det-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Flaut! (For den brukeren du siterer).

Hvem var det hun siterte ? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Made4u skrev:

Det er kjent og bekreftet at Hagen ble meget opprørt da Politiet møtte han i uniformert politibil, så det er helt klart at han har vært opptatt av at de ikke skulle gjøre det-

Whaaat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
2 minutter siden, Snuppelupp.. skrev:

Det vet jeg, TB som frontet den i starten har jeg alltid synes at var mye flinkere, og han hadde jeg alt et godt inntrykk av fra flere andre saker jeg har fulgt. Men i denne saken har også han vært del av noe jeg synes at er slett politiarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Ok, men du skriver som om du vet det.

Nei jeg skriver jo det jeg "tror" quote on quote lissom

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, marie420 skrev:

Hvem var det hun siterte ? 😂

Så pass bør du få med deg uten at andre må fortelle deg det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pass bør du få med deg uten at andre må fortelle deg det. 

Ja jeg fikk det med meg as

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, marie420 skrev:

Ja jeg fikk det med meg as

Hvorfor spør du da? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du da? 

Fordi jeg ikke visste det når jeg spurte om det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, marie420 skrev:

Han må jo ha sagt til dem på telefonen at kidnaperne skriver at de holder øye med meg. Da er det jo dumt at han skal sette seg inn i en politibil på en bensinstasjon. Da ser jo de som følger med at han setter seg inn i en politibil.

14 minutter siden, marie420 skrev:

Nei jeg skriver jo det jeg "tror" quote on quote lissom

Du skrev det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, The Kitten skrev:

Du skrev det ja.

Haha :P   73.000 innlegg eller? Okay,  "Han må jo ha sagt til dem" betyr ikke "det han sa til dem". Get it sistah? :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jabx skrev:

Artikkelen din er irrelevant. Den handler om en helt annen tidsepoke. Det betyr ikke at det ikke kan gjøres feil i dag, men de systematiske metodefeilene som er beskrevet er ikke relevante i dag.

Jaja. Da får du legge inn hele quote’n på meg når du hevder dette: 

Fra det som er fremkommet så har politiet nå:

- Ingen anelse hva som har skjedd med AEH og hvor hun er. 
- Ingen anelse om hvem som kan ha bortført henne. 
- Ingen anelse om hvem som har opprettet og sendt mail til politiet og Hagen 
- Ingen anelse om hvem som har laget kryptoplottet. 
- Ingen anelse om hvem som har mottatt summen for å skulle gi livsbevis.

Og etter månedsvis uten noen kunnskap om hva som har skjedd AEH har politiet landet på å tro at ektemannen har sikkert, på en uviss måte, fått hjelp av en eller flere uvisse medhjelpere bortført og drept AEH, og i tillegg til å fått hjelp av en eller flere uvisse medhjelpere til å organisere et svært digitalt avansert kryptoplott. Fordi han kanskje kunne ønsket å kvitte seg med konen sin, fordi hun kanskje ønsket å skille seg og da var det kanskje en fare for en andel av den 1,9 milliarder store formuen hans.

— Alt dette utelot du, samtidig som du hevder det ikke er relevant. Til tross for at nøyaktig det samme er godt sannsynlig det som skjer nå  

Endret av Ann Mo
Tydeliggjøre ekstra med uthevinger, i tilfelle det var vanskelig å se
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ann Mo skrev:

Jaja. Da får du legge inn hele quote’n på meg når du hevder dette: 

Fra det som er fremkommet så har politiet nå:

- Ingen anelse hva som har skjedd med AEH og hvor hun er. 
- Ingen anelse om hvem som kan ha bortført henne. 
- Ingen anelse om hvem som har opprettet og sendt mail til politiet og Hagen 
- Ingen anelse om hvem som har laget kryptoplottet. 
- Ingen anelse om hvem som har mottatt summen for å skulle gi livsbevis.

Og etter månedsvis uten noen kunnskap om hva som har skjedd AEH har politiet landet på å tro at ektemannen har sikkert, på en uviss måte, fått hjelp av en eller flere uvisse medhjelpere bortført og drept AEH, og i tillegg til å fått hjelp av en eller flere uvisse medhjelpere til å organisere et svært digitalt avansert kryptoplott. Fordi han kanskje kunne ønsket å kvitte seg med konen sin, fordi hun kanskje ønsket å skille seg og da var det kanskje en fare for en andel av den 1,9 milliarder store formuen hans.

— Alt dette utelot du, samtidig som du hevder det ikke er relevant. Til tross for at nøyaktig det samme er godt sannsynlig det som skjer nå  

True

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 21.31, fotballjenta skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet 

Her er hele trusselbrevet. Jeg skal ikke være veldig bastant her, men jeg syns det virker som noen prøver etterligne østeuropeere.

To ting som er rart.

Brevet er ikke oversatt gjennom Google translate, noe som hadde vært naturlig om de ikke kunne norsk.

Den andre tingen er de rare skrivefeilene. Jeg er gift med en østeuropeer og kjenner mange av dem i Norge via ham + i jobbsammenheng. Ingen av dem har disse skrivefeilene. Manglende dobbeltkonsonanter i noen ord, og dobbeltkonsonanter i andre ord som ikke skulle vært der er rare feil selv for en utlending. 
Setningsoppbyggingen er i noen setninger østeuropeeisk, men ikke alle.

Jeg skjønner hvorfor politiet og deres eksperter mener dette brevet er fabrikkert. Om det er TH som står bak skal jeg ikke si, men jeg tror ikke det er østeuropeere. Da er det isåfall en som har fått i oppdrag om å skrive det så ræva som mulig og å legge til feil. 

Men SKUMMELT! DET er det! 

Uavhengig av hvem som står bak kan man vel fastslå at det hele virker ganske så gjennomført og/eller proft. Jeg tenker da at såpass proffe folk som dette hadde nok ikke, om de ikke er norske, ønsket at dette var en detalj Tom Hagen og evt polititet, skulle vite. Det faller på sin egen urimelighet å skulle gi bort så viktig informasjon frivillig. Om noe, ville det vært mer naturlig å skrevet det på engelsk. Her virker det absolutt som om noen prøver å villede en til å tro at brevskriver er utenlandsk. Som andre påpeker er det langt fra typiske feil som blir gjort i brevet.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...