Jobbermedbarn Skrevet 2. juni 2020 #601 Skrevet 2. juni 2020 44 minutter siden, cafele skrev: Ja, veldig merkelig. Og jeg skjønner jo på en måte resten av familien som vil ha det til å være kidnapping og ha et håp, ikke ta det inn over seg at faren kan ha gjort det eller vært involvert på noen måte. Virker som de er i benektelsesfasen enda... Men slik det er så virker det for meg også rart og på vei til å være mistenkelig. Og hvor lenge kan man tro på den kidnappingen med så lite kontakt og ingen ordentlig tegn på at hun lever? Finnes det andre hendelser der noen har blitt kidnappet på denne måten og kommet tilbake etter så lang tid? Vet ikke, men har aldri hørt om det. Ja, det er på vei til å være mistenkelig. Jeg tror mer og mer på at er det TH som står bak, er det en nær knyttet person han har fått hjelp fra. Jeg tror det er en brikke i dette puslespillet som ikke er allmen kjent ennå, en person... Eller så er det helt ukjente kidnappere som har gjort det. Jeg tror ikke noe på at TH har involvert seg med ukjente mennesker, det er alt for risky! Men saken blir jo bare mer og mer merkelig ... 9
cafele Skrevet 2. juni 2020 #602 Skrevet 2. juni 2020 43 minutter siden, SpaceX skrev: Det kan jo være at medhjelpere krever mer betaling for å holde munn, men det ville jo være et sjansespill når de nå først har sluppet unna. Iallefall foreløpig. Ja det kan hende 🤔 1
clyde Skrevet 2. juni 2020 #603 Skrevet 2. juni 2020 3 timer siden, kastetutavkg1 skrev: Hvordan tar man første steg i å henvende seg til noen for å be om hjelp til å bortføre/ta livet av kona? Man kjenner vel noen som kjenner noen. Finnes nok av voldelige mennesker som kunne gjort det meste for en (veldig) god slump med penger. 4
Madame Butterfly Skrevet 2. juni 2020 #604 Skrevet 2. juni 2020 Just now, clyde said: Man kjenner vel noen som kjenner noen. Finnes nok av voldelige mennesker som kunne gjort det meste for en (veldig) god slump med penger. Slike slumper med penger kan vel spores? Økokrim har jo gått gjennom privat og bedriftsøkonomi siden hun forsvant. Jeg får det ikke til å stemme at Tom Hagen skulle ha gjort dette. 6
clyde Skrevet 2. juni 2020 #605 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, Madame Butterfly skrev: Slike slumper med penger kan vel spores? Økokrim har jo gått gjennom privat og bedriftsøkonomi siden hun forsvant. Jeg får det ikke til å stemme at Tom Hagen skulle ha gjort dette. Nå sier jeg ikke at Hagen nødvendigvis har gjort det, men det er fullt mulig å få til noe slikt dersom man kjenner de rette folka og har nok med penger. Cash kan ikke alltid spores f.eks, og folk har vel sine metoder for å skjule penger. Om Hagen har gjort dette vet jeg ikke. 4
Madame Butterfly Skrevet 2. juni 2020 #606 Skrevet 2. juni 2020 22 minutter siden, clyde said: Nå sier jeg ikke at Hagen nødvendigvis har gjort det, men det er fullt mulig å få til noe slikt dersom man kjenner de rette folka og har nok med penger. Cash kan ikke alltid spores f.eks, og folk har vel sine metoder for å skjule penger. Om Hagen har gjort dette vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om han står bak dette, eller ikke. Jeg bare stiller meg tvilende til det utfra den informasjon jeg har. Alle teorier dom blir lagt frem føler jeg at jeg tenker «ja, men hva med» Litt sånn som politiet med Hagens DNA midt i det påståtte åstedet, veldig inkriminetende om han hadde utført drapet, men ikke relevant om han brukte leiemorder. Det er ingen av teoriene som passer hele veien. 7
Limbo 2014 Skrevet 3. juni 2020 #607 Skrevet 3. juni 2020 5 hours ago, clyde said: Man kjenner vel noen som kjenner noen. Finnes nok av voldelige mennesker som kunne gjort det meste for en (veldig) god slump med penger. Poenget er at man kan ikke shoppe rundt. Må man treffe på første forsøk. Dersom man må forhøre seg med flere, til og med anonymt, vil det være flere som vet om at det finnes noen drapsplaner og som enten kan tipse polititet eller drive pengeutpressing når de i ettertid leser at noen er blitt tatt av dage. Ethvert tvilsomt miljø som er kjent med en slik forespørsel i det sentrale østlandsområdet i 2018 vil jo knytte det til denne saken, riktig eller ei. 5 hours ago, clyde said: Nå sier jeg ikke at Hagen nødvendigvis har gjort det, men det er fullt mulig å få til noe slikt dersom man kjenner de rette folka og har nok med penger. Cash kan ikke alltid spores f.eks, og folk har vel sine metoder for å skjule penger. Om Hagen har gjort dette vet jeg ikke. Det er veldig vanskelig å skjule store pengebeløp. Nær sagt umulig om ikke man benytter seg sv realaktiva (cash er det vanskelig - umulig - å få tak på i store volum uten at Økokrim varsles, og man ikke har inntektene svart, og innskudd på konto blir rapportert til skattemyndighetene). 9 hours ago, Jobbermedbarn said: Er helt enig med deg. Han har jo betalt penger for snart ett år siden(?) uten å få noe tegn på at hun lever, det virker helt merkelig det han gjør nå. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke heller går ut og lover dusør til opplysninger som kan løse saken? Det må jo være mye mer hensiktsmessig enn dette... jeg leste et sted at han vurderer dusør. Ulempen med dusør er flom av tips fra lykkejegere som håper på jackpot, men som politier må følge opp for å avgjøre om tips er relevant eller ikke. Mao vil det kunne være veldig ressurskrevende å håndtere. Men etterhvert som spor og leads tørker bort, vil jeg anta det blir en aktuell problemstilling. Jeg synes forøvrig også det virker vel desperat å si seg villig til å betale, men jeg tror det er et forsøk på å få kidnapperne på banen. Han har jo ikke noe å tape. 3
miss spjåk Skrevet 3. juni 2020 #608 Skrevet 3. juni 2020 På 1.6.2020 den 21.44, Made4u skrev: Det er du som har konkludert med at det var trøbbel, i forhold der det er veldig turbulent er dette også veldig kjent for de aller nærmeste, det klarer ikke par å holde skjult. Hva gjelder dine erfaringer så er de ikke representative for saken, på samme måte som mine egne erfaringer ikke er det. Men fint du deler det, min erfaring er stikk motsatt av din, at i forhold som går til skilsmisse så har det vært ganske tydelig og absolutt ikke kommet som noen overraskelse på omgivelsene. Men klart det finnes par, hvor brudd kommer overraskende på. Men at det gjelder 95% av forholdene og at bare i 5% forholdene så var problemene i forholdet synlig, det blir bare et statistisk påfunn-stunt fra din side og det kan du slette først som sist. Du konkluderer jo selv med en "sannhet" her? Ingen av oss vet statistikk på dette. @Albbas har aldri påstått at brudd kommer overraskende på i 95% av tilfellene. Hun skriver klart og tydelig at i de to tilfellene hun kjenner til kom bruddet som et sjokk på 95% av omgangskretsen til de to parene. Det noen prøver å si er at et ekteskap kan være noe helt annet enn det det fremstår, selv for barna og nære venner. Jeg kjenner til et par der ekteskapet virket bunnsolid. Ungene (tenåringer, altså burde de i teorien ha fått med seg hva som foregikk bak 4 vegger) fikk sjokk over skilsmissen. Far mangler fullstendig empati, har sterke sosiopatiske trekk og er skremmende manipulerende.. Den siden har han aldri vist barna- før nå nylig (etter skilsmissen). Kona levde i frykt, men greide å opprettholde et perfekt image. Veldig lenge. Alltid godt humør, ressurssterk osv. Men overbevist om at mannen ville drepe henne om hun gikk. Ingen visste dette bortsett fra en felles venninne. Jeg kjente dette paret i mange år før jeg så denne siden av ham. Det var kun fordi han ikke var klar over at jeg var i naborommet og hørte hvordan han behandlet kona. Drapstruslene ante jeg ingenting om før etter hun hadde kommet seg vekk. For store deler av omgangskretsen var dette paret idealet på et godt ekteskap. Så feil kan man altså ta. 9
Ann Mo Skrevet 3. juni 2020 Forfatter #609 Skrevet 3. juni 2020 (endret) 13 timer siden, cafele skrev: Tenker det er desperat forsøk på å vise sik uskyld... for min del virker det litt for desperat... Det skurrer bare mer og mer i denne saken 🤔 Hva er det du, og alle de som trykker liker/enig på dette, mener at skurrer i denne saken? Har dere noe annet enn føleri til grunnlag for hvorfor Hagen skal være skyldig? Endret 3. juni 2020 av Ann Mo 3
_popcorn_ Skrevet 3. juni 2020 #610 Skrevet 3. juni 2020 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger, og svar til dette. _popcorn_, mod 1
Madame Butterfly Skrevet 3. juni 2020 #611 Skrevet 3. juni 2020 Vel damen er borte, noen må stå bak. Det er alle sporene på åstedet, om det er åsted for drap eller kidnapping. Slrpespor og biologiske spor taler i mot at hun hsr reist selv, Det samme gjør hennes rolle som familiekjær og overhode i familien som. steller godt med alle. Medlrmsksp i boligjakt gruppe, og tilståelser om å ønske skilsmisse. Undersøkelser hos andre om hvilke rettigheter hun har. Han kan ha bært sterkt i mot skilsmisse av ulike årsaker, fra økonomiske til emosjonelle årsaker, og det med å tape ansikt. Det er et kjent motiv. Det fremstår derimot ikke som om der er særlig med faktiske funn som underbygger noe av dette, samme hvor godt politiet har leita. At de ikke finner særlige faktiske holdepunkter på teorien sin, betyr ikke st de tar feil. 8
Ann Mo Skrevet 3. juni 2020 Forfatter #612 Skrevet 3. juni 2020 11 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Vel damen er borte, noen må stå bak. Det er alle sporene på åstedet, om det er åsted for drap eller kidnapping. Slrpespor og biologiske spor taler i mot at hun hsr reist selv, Det samme gjør hennes rolle som familiekjær og overhode i familien som. steller godt med alle. Medlrmsksp i boligjakt gruppe, og tilståelser om å ønske skilsmisse. Undersøkelser hos andre om hvilke rettigheter hun har. Han kan ha bært sterkt i mot skilsmisse av ulike årsaker, fra økonomiske til emosjonelle årsaker, og det med å tape ansikt. Det er et kjent motiv. Det fremstår derimot ikke som om der er særlig med faktiske funn som underbygger noe av dette, samme hvor godt politiet har leita. At de ikke finner særlige faktiske holdepunkter på teorien sin, betyr ikke st de tar feil. (At hun er forsvunnet ufrivillig, er ikke noe som sier noe om hvem som er gjerningsmann.) Men muligheten for at han er gjerningsmann er der da det kan være hun ønsket skilsmisse og det kan være han ble redd for å tape ansikt eller formue fra det. Men er det noe annet som «skurrer» eller finnes som noe som helst indisium eller bevis for at han skal være gjerningsmann?
cafele Skrevet 3. juni 2020 #613 Skrevet 3. juni 2020 Nå er anken om ransakingen forkastet, og avhør avbrutt pga helsen til Tom Hagen. fra VG:https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qo11pP/loerenskog-saken-tom-hagen-moete-hos-kripos-avbrutt Hvorfor har det ikke vært noe melding siden januar 2019(Når har de har ønske om å få kontakt ned motparten)? Hvorfor involverer de ikke politiet? https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286 «I etterkant av det ikke påbegynte avhøret kjørte politiet Tom Hagen til jobb på Lørenskog, slik han selv ønsket, opplyser politiet.» For «pjusk» for avhør, men jobbe kan han. 7
cafele Skrevet 3. juni 2020 #614 Skrevet 3. juni 2020 Politiet mener de har nye beviser... Håper det er holdbare bevis🤞🏼Og de skal holde på 4 ukers tid til i boligen. 7
Jobbermedbarn Skrevet 3. juni 2020 #615 Skrevet 3. juni 2020 7 minutter siden, cafele skrev: Politiet mener de har nye beviser... Håper det er holdbare bevis🤞🏼Og de skal holde på 4 ukers tid til i boligen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vRReE/politiet-faar-fortsette-ransakingen-hos-tom-hagen Nå vet vi jo ikke hva dette er, men vi får håpe det kan føre til noe. Jeg synes det var spesielt viktig at retten understreker rettferdighet for den fornærmede, altså AEH. Hvis det fortsatt er mulighet for at politiet kan gjøre funn som gjør at de oppklarer saken er det jo en helt riktig avgjørelse, og altså aller mest på AEH sine vegne. 8
cafele Skrevet 3. juni 2020 #616 Skrevet 3. juni 2020 Ja, får håpe det fører de noen skritt videre. Og at fokuset er på hennes vegne. 49 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vRReE/politiet-faar-fortsette-ransakingen-hos-tom-hagen Nå vet vi jo ikke hva dette er, men vi får håpe det kan føre til noe. Jeg synes det var spesielt viktig at retten understreker rettferdighet for den fornærmede, altså AEH. Hvis det fortsatt er mulighet for at politiet kan gjøre funn som gjør at de oppklarer saken er det jo en helt riktig avgjørelse, og altså aller mest på AEH sine vegne. 3
Limbo 2014 Skrevet 3. juni 2020 #617 Skrevet 3. juni 2020 3 hours ago, cafele said: Nå er anken om ransakingen forkastet, og avhør avbrutt pga helsen til Tom Hagen. fra VG:https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qo11pP/loerenskog-saken-tom-hagen-moete-hos-kripos-avbrutt Hvorfor har det ikke vært noe melding siden januar 2019(Når har de har ønske om å få kontakt ned motparten)? Hvorfor involverer de ikke politiet? https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286 «I etterkant av det ikke påbegynte avhøret kjørte politiet Tom Hagen til jobb på Lørenskog, slik han selv ønsket, opplyser politiet.» For «pjusk» for avhør, men jobbe kan han. For noen er det å jobbe avkobling ved at det får tankene bort fra vonde ting, sorg mv. Å gå gjennom avhør krever jo veldig fokus for å huske mest mulig av hva som skjedde og kan være spesielt tøft nå som livsbevis ikke foreligger, og han må forholde seg til drap. Det er noe helt annet enn å gjøre den jobben man har gjort i flere tiår. Sier ikke at det må være tilfelle her, men «jobbe kan han» er ofte en sneversynt kommentar for folk kan ofte jobbe selv om det er andre ting de ikke kan. En annen ting er at ingen av oss vet hvor produktiv han er på jobb, han eier jo arbeidsplassen så han kan jo bare være der uten å levere så mye om dagen. Jeg håper politiet sitter på vesentlig mer enn vi vet, selv om det ikke holdt til varetektsfengsling. Jeg synes imidlertid det er rart at de forventer å finne noe i boligen etter 19 måneder. Enten det er TH eller andre som står ban ville jeg tro at elektroniske spor, herunder fra kryptoforum, ID-tyveri på Sørlandet mm, ville hatt størst potensiale. 9
cafele Skrevet 3. juni 2020 #618 Skrevet 3. juni 2020 Beklager, det var dårlig kommentar fra min side. Var bare ordene fra politiet om at han var litt pjusk som jeg reagerte på, han må vel være litt mer dårlig enn bare litt pjusk, når han ikke kan avhøres. Ja for noen vil en tur på jobben være bra for en i vanskelige perioder, for andre vil det være å dra bort eller andre ting. Sånn er det jo med livet, vi er forskjellige, reagerer forskjellig og tolker forskjellig med tanke på vårt liv erfaring, tanker osv. 50 minutter siden, Limbo 2014 skrev: For noen er det å jobbe avkobling ved at det får tankene bort fra vonde ting, sorg mv. Å gå gjennom avhør krever jo veldig fokus for å huske mest mulig av hva som skjedde og kan være spesielt tøft nå som livsbevis ikke foreligger, og han må forholde seg til drap. Det er noe helt annet enn å gjøre den jobben man har gjort i flere tiår. Sier ikke at det må være tilfelle her, men «jobbe kan han» er ofte en sneversynt kommentar for folk kan ofte jobbe selv om det er andre ting de ikke kan. En annen ting er at ingen av oss vet hvor produktiv han er på jobb, han eier jo arbeidsplassen så han kan jo bare være der uten å levere så mye om dagen. Jeg håper politiet sitter på vesentlig mer enn vi vet, selv om det ikke holdt til varetektsfengsling. Jeg synes imidlertid det er rart at de forventer å finne noe i boligen etter 19 måneder. Enten det er TH eller andre som står ban ville jeg tro at elektroniske spor, herunder fra kryptoforum, ID-tyveri på Sørlandet mm, ville hatt størst potensiale. Ja jeg syns også det er rart, hva kan de finne i huset nå? hvis jeg ikke har forstått feil så kunne de ikke gå så grundig til verks tidligere? Har ikke så mye peiling på dette, så jeg stiller sikkert dumme spørsmål(og ikke så flink på å ordlegge meg, men jeg prøver). 3
Jobbermedbarn Skrevet 3. juni 2020 #619 Skrevet 3. juni 2020 5 minutter siden, cafele skrev: Beklager, det var dårlig kommentar fra min side. Var bare ordene fra politiet om at han var litt pjusk som jeg reagerte på, han må vel være litt mer dårlig enn bare litt pjusk, når han ikke kan avhøres. Ja for noen vil en tur på jobben være bra for en i vanskelige perioder, for andre vil det være å dra bort eller andre ting. Sånn er det jo med livet, vi er forskjellige, reagerer forskjellig og tolker forskjellig med tanke på vårt liv erfaring, tanker osv. Ja jeg syns også det er rart, hva kan de finne i huset nå? hvis jeg ikke har forstått feil så kunne de ikke gå så grundig til verks tidligere? Har ikke så mye peiling på dette, så jeg stiller sikkert dumme spørsmål(og ikke så flink på å ordlegge meg, men jeg prøver). Det står i den VG linken at retten legger vekt på at undersøkelsene nå er av en annen karakter, og at det at de har undersøkt før ikke er avgjørende... Det er jo ikke så lett å vite hva retten mener med det, men det kan jo være ting de vet nå som de ikke visste før som gjør at de ransaker på en annen måte... 5
SpaceX Skrevet 3. juni 2020 #620 Skrevet 3. juni 2020 (endret) Begynner å forstå veldig godt hvorfor Hagen familien ikke vil snakke med politiet. https://www.tv2.no/nyheter/11480054/ https://www.tv2.no/nyheter/11479575/ De etterforsker bredt sier de. Vel, det ser ikke sånn ut. Endret 3. juni 2020 av SpaceX 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå