Maia70 Skrevet i går, 14:02 #5561 Del Skrevet i går, 14:02 K.B. skrev (11 timer siden): Politiet har etterforsket kvinnene som hevdet å ha sett en BMW med en kvinne i baksetet som mimet ordet "hjelp" Jeg husker faktisk at i hvert fall en av disse ble intervjuet på tv og jeg føler meg ganske trygg på at dette er fantasi. Politiet har etterforsket krypto sporet, kanskje mer en noe annet i denne saken og som bla @Alarmselgeren har ymtet frempå, hvis du først har kompetanse til å forstå kryptovaluta, så er det nærliggende å tenke seg at de som har opprettet Monero kontoen også har sørget for å sikre med flere ledd av falsk informasjon. Jeg vil tro at det er mye av grunnen til at det stoppet så ettertrykkelig opp, politiet innså at informasjonen de trodde de hadde ledet til diverse blindspor og at de kanskje forsto at det var en del av opplegget for å sløse med politiets tid og ressurser. Skal denne saken nærmere en løsning må politiet gå tilbake til dagene før og etter kidnappingen/drapet og de må finne ny informasjon eller sette sammen brikkene de har på en annen måte. De har åstedet, de har selve brevet og de har noen fysiske bevis. Utenlandske gjenger, super kriminelle osv. Nei jeg tror at generelt så er de enkleste forklaringene de beste og at svarene finnes nok mye mer lokalt. Om dette ikke er Tom selv eller noen i familien, så er det i hvert fall en god sannsynlighet for for at dette er noen Tom har krysset spor med allerede. For meg virker det som overlagt misinformasjon som en del av det tåketeppet som har blitt lagt over denne saken siden begynnelsen, jeg tror det er ren løgn. Og siden to kvinner skal ha sett det, ikke en, så er ikke dette en gal person's fantasi heller. Det er veldig interessant at de bråstoppet med å etterforske kryptoen. Husker du hvor sporene ledet? Jeg har for meg at jeg leste noe om Middelhavsområdet i begynnelsen, men kan ikke finne det igjen. Og jeg finner det ekstremt vanskelig å tro at ikke en god hacker som f.ex. han her kan finne ut noe: https://youtu.be/ArsvMTRWuXQ?si=rd4c2l6AZun4_ic1 Jeg følger noen scambaiting-kanaler som Jim Browning og Scammer Payback, og de sporer krypto, og leverer info til politiet, som også sporer krypto, så jeg skjønner ikke at det skal være helt umulig. Det jeg tror er at leiemordere ble leid inn, og at de ikke bor i Norge, for dette virker veldig profesjonelt gjort, pluss at de fikk betalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet i går, 16:07 #5562 Del Skrevet i går, 16:07 Maia70 skrev (2 timer siden): For meg virker det som overlagt misinformasjon som en del av det tåketeppet som har blitt lagt over denne saken siden begynnelsen, jeg tror det er ren løgn. Og siden to kvinner skal ha sett det, ikke en, så er ikke dette en gal person's fantasi heller. Det er veldig interessant at de bråstoppet med å etterforske kryptoen. Husker du hvor sporene ledet? Jeg har for meg at jeg leste noe om Middelhavsområdet i begynnelsen, men kan ikke finne det igjen. Og jeg finner det ekstremt vanskelig å tro at ikke en god hacker som f.ex. han her kan finne ut noe: https://youtu.be/ArsvMTRWuXQ?si=rd4c2l6AZun4_ic1 Jeg følger noen scambaiting-kanaler som Jim Browning og Scammer Payback, og de sporer krypto, og leverer info til politiet, som også sporer krypto, så jeg skjønner ikke at det skal være helt umulig. Det jeg tror er at leiemordere ble leid inn, og at de ikke bor i Norge, for dette virker veldig profesjonelt gjort, pluss at de fikk betalt. Scambaiting er vel mest effektivt hvis det gjøres i sanntid, er det ikke? Tenker det kan være vanskelig å knytte disse kryptokontoene til reelle personer nå som det har gått så lang tid. Enhetene som ble brukt til å lage og eventuelt operere rigget er vel gått på dynga for lengst. For ikke å si gått ut på dato, folk bytter jo pc som sokker i våre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet i går, 16:11 #5563 Del Skrevet i går, 16:11 Maia70 skrev (2 timer siden): jeg tror det er ren løgn Jeg så intervjuet med den ene kvinnen fra Ås. Jeg tror ikke hun lyver. Hun fortalte det umiddelbart til sin arbeidsgiver, hva hun hadde sett på vei til jobben. Husker ikke om hun sa fra til politiet da, eller først når salen ble offentliggjort. Selvsagt kan hun ha blitt betalt eller truet til å gjøre dette av italienske leiemordere, eller Tom Hagen selv, eller andre kidnappere/drapsmenn, men har litt vanskelig for å tro at en helt vanlig middelaldrende kvinne skulle lyve om noe sånt til sjefen, helt uten kunnskap om at noen i det hele tatt var kidnappet. Jeg tror hun så det hun beskrev. Hun har ingenting å vinne på dette. Hvorfor tror du hun lyver? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 16:14 #5564 Del Skrevet i går, 16:14 Alarmselgeren skrev (1 minutt siden): Scambaiting er vel mest effektivt hvis det gjøres i sanntid, er det ikke? Tenker det kan være vanskelig å knytte disse kryptokontoene til reelle personer nå som det har gått så lang tid. Enhetene som ble brukt til å lage og eventuelt operere rigget er vel gått på dynga for lengst. For ikke å si gått ut på dato, folk bytter jo pc som sokker i våre dager. Den infoen de får er noen ganger fra tidligere, da de får kontakt med tidligere offer, ved å finne lister på svindlernes datamaskiner. Men det har ikke gått så lang tid nei. Jeg er virkelig forbauset over at politiet droppet det sporet, for pengene gikk jo til gjerningsmennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 16:16 #5565 Del Skrevet i går, 16:16 Madame Butterfly skrev (3 minutter siden): Jeg så intervjuet med den ene kvinnen fra Ås. Jeg tror ikke hun lyver. Hun fortalte det umiddelbart til sin arbeidsgiver, hva hun hadde sett på vei til jobben. Husker ikke om hun sa fra til politiet da, eller først når salen ble offentliggjort. Selvsagt kan hun ha blitt betalt eller truet til å gjøre dette av italienske leiemordere, eller Tom Hagen selv, eller andre kidnappere/drapsmenn, men har litt vanskelig for å tro at en helt vanlig middelaldrende kvinne skulle lyve om noe sånt til sjefen, helt uten kunnskap om at noen i det hele tatt var kidnappet. Jeg tror hun så det hun beskrev. Hun har ingenting å vinne på dette. Hvorfor tror du hun lyver? Kanskje hun ikke lyver og det fantes en slik bil. Men det som er helt sikkert er at de kjører ikke rundt i en flashy bil med en offeret synlig bundet i baksetet, det er jo helt absurd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet i går, 16:26 #5566 Del Skrevet i går, 16:26 Maia70 skrev (4 minutter siden): Kanskje hun ikke lyver og det fantes en slik bil. Men det som er helt sikkert er at de kjører ikke rundt i en flashy bil med en offeret synlig bundet i baksetet, det er jo helt absurd. ingen "normale" kidnappere ville gjort det, nei. Men hva om dette ikke var en "normal" kidnapping? Jeg fikk plutselig en liten anelse om hva som kan ha skjedd her. Men jeg velger å holde det for meg selv, enn så lenge. Jeg regner med politiet fortsatt er åpne for tips. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet i går, 16:42 #5567 Del Skrevet i går, 16:42 Maia70 skrev (15 minutter siden): Kanskje hun ikke lyver og det fantes en slik bil. Men det som er helt sikkert er at de kjører ikke rundt i en flashy bil med en offeret synlig bundet i baksetet, det er jo helt absurd. Så hva er alternativene her. 1) hun lyver 2) hun så noe sånt, og det var uavhengig av Lørenskog 3) det var staget av Lørenskog kidnapperne 4) det var ekte, og det var tilknyttet Lørenskog Jeg tror det var ekte og tilknyttet Lørenskog. Hvor ofte ser man inn i en bil, når man beveger seg ute. Og om man ser noe, biter man seg merke i ting, reagerer man, gir man beskjed videre? Maks uflaks for dem, at det gikk noen utenfor bilen akkurat når hun var synlig, og at det var noen som registrerte det. Om jeg tenker på meg selv, er det ikke sikkert jeg hadde reagert om jeg så det samme. Det var jo ikke tydelig bundet og kneblet, eller høylytt rop om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 16:54 #5568 Del Skrevet i går, 16:54 Madame Butterfly skrev (5 minutter siden): Så hva er alternativene her. 1) hun lyver 2) hun så noe sånt, og det var uavhengig av Lørenskog 3) det var staget av Lørenskog kidnapperne 4) det var ekte, og det var tilknyttet Lørenskog Jeg tror det var ekte og tilknyttet Lørenskog. Hvor ofte ser man inn i en bil, når man beveger seg ute. Og om man ser noe, biter man seg merke i ting, reagerer man, gir man beskjed videre? Maks uflaks for dem, at det gikk noen utenfor bilen akkurat når hun var synlig, og at det var noen som registrerte det. Om jeg tenker på meg selv, er det ikke sikkert jeg hadde reagert om jeg så det samme. Det var jo ikke tydelig bundet og kneblet, eller høylytt rop om hjelp. Men disse folkene driver jo ikke med uflaks. Om det var uflaks hadde saken blitt løst for lengst. Det at politiet ikke klarte å spore kryptoen deres, sier noe om hvor profesjonelt det er, hvorfor skjønner ikke folk dette? Og jeg våger å påstå at selv ikke den mest amatørmessige kidnapper ville kjørt rundt med offeret på utstilling. Hvorfor er korrupsjon et sånt fremmedord i norsk språk? KAN det være ting i denne saken som ikke tåler dagens lys? Nei det er umulig, for politiet, politikerne, og alle mektige og rike folk i Norge er alle engler, ingen snakker med hverandre, ingen beskytter hverandre, og ingen holder noe hemmelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet i går, 17:11 #5569 Del Skrevet i går, 17:11 Maia70 skrev (16 minutter siden): Men disse folkene driver jo ikke med uflaks. Om det var uflaks hadde saken blitt løst for lengst. Det at politiet ikke klarte å spore kryptoen deres, sier noe om hvor profesjonelt det er, hvorfor skjønner ikke folk dette? Og jeg våger å påstå at selv ikke den mest amatørmessige kidnapper ville kjørt rundt med offeret på utstilling. Hvorfor er korrupsjon et sånt fremmedord i norsk språk? KAN det være ting i denne saken som ikke tåler dagens lys? Nei det er umulig, for politiet, politikerne, og alle mektige og rike folk i Norge er alle engler, ingen snakker med hverandre, ingen beskytter hverandre, og ingen holder noe hemmelig. Enig med deg. Har du en teori? Skriv gjerne til meg på pm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 18:02 #5570 Del Skrevet i går, 18:02 Blue Sky skrev (21 timer siden): Jeg har to ganger vært inne i denne tråden og hintet om min teori om motiv, som jeg mener involverer ting som ligger utenfor familien og er relatert til noe som foregikk for flere tiår siden. Begge gangene ble innlegget mitt slettet av moderator. Jeg ser over her nå at det hintes til en familiefeide og dette innlegget har ikke blitt fjernet, så ja, man kan jo lure. Jeg tror også at sannheten om dette drapet ikke SKAL fram, fordi det vil ryste hele Norge. Tar jeg ikke helt feil kommer vel dette innlegget til å bli raskt slettet også. Det er ting man kan spekulere om, og ting man ikke kan spekulere om ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet i går, 18:12 #5571 Del Skrevet i går, 18:12 Maia70 skrev (1 time siden): Men disse folkene driver jo ikke med uflaks. Om det var uflaks hadde saken blitt løst for lengst. Det at politiet ikke klarte å spore kryptoen deres, sier noe om hvor profesjonelt det er, hvorfor skjønner ikke folk dette? Og jeg våger å påstå at selv ikke den mest amatørmessige kidnapper ville kjørt rundt med offeret på utstilling. Enig i at de som har gjort dette ikke stolte på flaks. Men hva om det faktisk var meningen å kjøre rundt med offeret på utstilling...? 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet i går, 18:21 #5572 Del Skrevet i går, 18:21 T-Rex skrev (På 15.5.2020 den 18.39): Hvis Tom Hagen faktisk er uskyldig, er jeg en av de sterkeste støttespillerne han kan ha. Det vi ser på diverse fora, er generell avsporing av det som har fremkommet av fakta. Vet ikke hva jeg skal tro, hele saken er veldig merkelig, men håper virkelig hun blir funnet og at den skyldige blir tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet i går, 18:51 #5573 Del Skrevet i går, 18:51 Maia70 skrev (4 timer siden): For meg virker det som overlagt misinformasjon som en del av det tåketeppet som har blitt lagt over denne saken siden begynnelsen, jeg tror det er ren løgn. Og siden to kvinner skal ha sett det, ikke en, så er ikke dette en gal person's fantasi heller. Det er veldig interessant at de bråstoppet med å etterforske kryptoen. Husker du hvor sporene ledet? Jeg har for meg at jeg leste noe om Middelhavsområdet i begynnelsen, men kan ikke finne det igjen. Og jeg finner det ekstremt vanskelig å tro at ikke en god hacker som f.ex. han her kan finne ut noe: https://youtu.be/ArsvMTRWuXQ?si=rd4c2l6AZun4_ic1 Jeg følger noen scambaiting-kanaler som Jim Browning og Scammer Payback, og de sporer krypto, og leverer info til politiet, som også sporer krypto, så jeg skjønner ikke at det skal være helt umulig. Det jeg tror er at leiemordere ble leid inn, og at de ikke bor i Norge, for dette virker veldig profesjonelt gjort, pluss at de fikk betalt. Vi vet jo ingenting men at Monero er hacket kan ses på nett. Politi etterforskningen leter etter navn. Navn på mottakeren til transaksjonen TH gjorde i Monero. Trenger ikke pc’n til de som satte opp rigget med krypto om man kan greie å spore frem navn inne på Monero børsen eller Dash, Bitcoin, Huobi kontoene deres. Vet at politi bruker hacker-nerdene når de trenger dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet i går, 20:35 #5574 Del Skrevet i går, 20:35 Zaza skrev (1 time siden): Vi vet jo ingenting men at Monero er hacket kan ses på nett. Politi etterforskningen leter etter navn. Navn på mottakeren til transaksjonen TH gjorde i Monero. Trenger ikke pc’n til de som satte opp rigget med krypto om man kan greie å spore frem navn inne på Monero børsen eller Dash, Bitcoin, Huobi kontoene deres. Vet at politi bruker hacker-nerdene når de trenger dem. Hvordan kan man bevise noen som helst tilknytning mellom konkrete personer og en kryptokonto? Jeg tenker at det er umulig med mindre man tar noen på fersken. Styrken ved personvern er svakheten i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet i går, 22:40 #5575 Del Skrevet i går, 22:40 Alarmselgeren skrev (1 time siden): Hvordan kan man bevise noen som helst tilknytning mellom konkrete personer og en kryptokonto? Jeg tenker at det er umulig med mindre man tar noen på fersken. Styrken ved personvern er svakheten i denne sammenhengen. Jo du skal bare skrive p. Link Russere hacker best. Må ha translate i linken. Jeg har tro på hackere. Link viser jo at krypto ikke er safe. Brukernavn kan også spores om du har brukt det flere steder f.eks. Lommebøker er det mye valg rundt. Kald eller varm lommebok. Har du kjøpt så kan identitet avsløres. Monero har egne lommebøker. Jeg kjenner lite til kryptografi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 18 timer siden #5576 Del Skrevet 18 timer siden Zaza skrev (5 timer siden): Jo du skal bare skrive p. Link Russere hacker best. Må ha translate i linken. Jeg har tro på hackere. Link viser jo at krypto ikke er safe. Brukernavn kan også spores om du har brukt det flere steder f.eks. Lommebøker er det mye valg rundt. Kald eller varm lommebok. Har du kjøpt så kan identitet avsløres. Monero har egne lommebøker. Jeg kjenner lite til kryptografi. Tror ikke du skjønner hvor jeg vil. Man kan spore, og spore, og spore, og spore.... og spore enda litt til. Som en parallell: la oss si noen følger etter deg, ser når du taster koden på bankkortet ditt, og stjeler kortet fra deg i et uoppmerksomt øyeblikk. Noe som skjer titt og ofte, vi har jo bl.a. hatt noen svært driftige rumenere som har forsøkt å livnære seg på denne måten. Men disse folkene har blitt tatt flere ganger. Hvordan har de blitt tatt? Jo, de har vært synlig på overvåkningskameraer. De har blitt sett, og gjenkjent. De har gjentatt forbrytelsen, så man har visst hva man skulle se etter. Hva hadde politiet hatt uten overvåkningsvideoer og vitner? I denne saken fins ikke slike muligheter. Ingen personer. Kun innlogginger, passord, transaksjoner. Du MÅ ta dem på fersken, eller de må ha tabbet seg skikkelig ut. Man har dessuten ingen gjentagelsesmoment, ingen modus man kan studere og bruke mot dem neste gang. Det blir ingen neste gang. Eneste mulighet er å ta dem som har gjort selve forbrytelsen, dem som har vært på åstedet og tatt/drept Anne Elisabeth Hagen. Kryptosporet er nok dessverre en blindgate som ikke leder noe sted, og dermed verdiløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 18 timer siden #5577 Del Skrevet 18 timer siden Selv mange profesjonelle kriminelle driter seg ut etter hvert, spesielt etter X antall tid (de tror de kan slappe av), eller at det er for mange kokker på kjøkkenet og løse munner (money talks), eller fordi de undervurderer politiet. Som dessverre nesten er umulig i norge, da politiet her er en haug med nisser som snubler i egne føtter. Krypto-sporet kan være en løsning, hvis man da er heldig med hva man finner. La oss si at man finner noen røde tråder i Monero, og man finner ut hvor pengene landet. Ja vel, en intetsigende konto. Men så begynner politi å snoke i kontoen og ser rørelser der (inn og ut) som kanskje stemmer med en annen sak, hvor de allerede vet hvem de kriminelle er, og dermed kan spore seg litt bakover. Kanskje 1 bakmann der hadde forbindelser i Danmark for eksempel. Kanskje miljøet der kjente bakmannen helt tilbake på 90tallet. Kanskje var det en gjeng som drev med ymse saker i Norge under visse år, som ville stemt med visse ting TH bedrev med, etc. Men slikt krever jo habil etterforskning da, så 🤪😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå