Blåttvann Skrevet 22. mars #5541 Del Skrevet 22. mars Selvsagt skrev (28 minutter siden): Nei, jeg tror dette er velbrukte penger, der kjeltringene ser at slike handlinger ikke blir tatt lett på. Jeg tror det har en veldig god og preventiv effekt. . Preventiv? Dette er første og siste gang noe slik har skjedd i Norge i moderne tid. Og hvis politiet ikke klarer å løse saken så vil det ikke ha preventiv effekt akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 22. mars #5542 Del Skrevet 22. mars Selvsagt skrev (52 minutter siden): Nei, jeg tror dette er velbrukte penger, der kjeltringene ser at slike handlinger ikke blir tatt lett på. Jeg tror det har en veldig god og preventiv effekt. . Både kjeltringer og lovlydige begynner å tvile sterkt på politiets kompetanse, det gjelder forsåvidt ikke bare i denne saken. Vi kan bl.a. lese at kokainbruken øker voldsomt i Norge. Vi ser også at voldsbruken øker, både i gjeng- og narkorelaterte miljøer og på hjemmebane, med et høyt antall saker som omhandler partnervold og drap. Jeg skal ikke påstå at etterforskningen av Lørenskog-saken er helt bortkastet, men den har neppe hatt noen forebyggende virkning. På den annen side har den kanskje vist at politiet har begrensede muligheter til å bekjempe alvorlig kriminalitet, og at man ved å planlegge grundig kan utføre et drap uten å måtte stå til rette for det. Mitt inntrykk er at vi i løpet av det nærmeste året kommer til å se de to resterende siktelsene bli henlagt, og med det vil politiet sannsynligvis ikke lenger drive noen aktiv etterforskning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå