Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

emdes skrev (12 minutter siden):

Ja, det virker som det er det man antar er motivet her. At Tom Hagen er en kontrollerende og sta type som absolutt ikke ville gi slipp på kona. Og det kan nok stemme. Men det er også nettopp dette karaktertrekket som gjør det mindre sansynlig at det er Tom Hagen som står bak. For Tom Hagen har vært på jobb, så eneste måten han kan stå bak er om han har leid inn en tredjepart til å utføre selve handlingen. Det får ikke jeg til å stemme. Du er så kontroll-freak at du er villig til å drepe kona, men du blander inn en uforutsigbar tredjepart til å gjennomføre det. Den forklaringen skurrer!

Jeg spekulerer i hva motivet og hva som må gå gjennom hodet til Tom om han er skyldig. Det spørsmålet er opp til en domstol å vurdere om vi i det hele tatt kommer så langt..
Jeg har selv påpekt akkurat det du sier, hvordan kom Tom i kontakt med slike folk og hvordan tør han ta den sjansen? Det er det største argumentet for at Tom Hagen ikke er gjerningsmannen eller involvert.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emdes skrev (8 timer siden):

Man kunne nok fint lurt sekretæren med dette, men hennes egen sønn ville vel reagert om hun ikke var seg selv i telefonen.

Den harde kjernen av konspirasjonsteoretikere her mener sønnen var med på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, emdes said:

Man kunne nok fint lurt sekretæren med dette, men hennes egen sønn ville vel reagert om hun ikke var seg selv i telefonen.

Sønnen var groggy og gretten, samtalen med mor var kort. Han trengte tid på å huske innholdet.
Tror fint det går an å bli lurt av en falsk oppringning hvis man overhodet ikke er forberedt på det.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (På 9.12.2023 den 12.41):

Sønnen var groggy og gretten, samtalen med mor var kort. Han trengte tid på å huske innholdet.
Tror fint det går an å bli lurt av en falsk oppringning hvis man overhodet ikke er forberedt på det.

Les og se Telenor reklamen. Svindel med fordreid etterlignet stemme er korte samtaler og stakkato. Telenor

Endret av Zaza
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Zaza said:

Les og se Telenor reklamen. Svindel med fordreid etterlignet stemme er korte samtaler og stakkato. Telenor

For ordens skyld - jeg har selv vært deltagende i å lure folk, men det var med båndspleis (kvarttoms spolebånd) for nærmere 40 år siden, lenge lenge før det fantes digitale hjelpemidler. Det var stakkato og hakkete som fy, med unaturlige pauser. Vi lurte faren til en kompis til å tro at det var sønnen som ringte. Samtalen varte i flere minutter. Faren gikk fem på. Det er fullt mulig, jeg lover deg.
😂

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardemommete skrev (3 timer siden):

Den mest sannsynlige forklaringen her er vel at AEH ringte sønnen og ansatt den morgenen......

Politiet mener også det.

Hvorfor tror du sønnen er god venn med den siktede i saken, den såkalte Kryptomannen? Er det noe du stusser over i denne sammenhengen? Han Politiet mener er THs nærmeste samarbeidspartner:

KRYPTOMANNEN - VG

Jeg kan mye om saken, prepare to be surprised er alt jeg sier.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (44 minutter siden):

Hvorfor tror du sønnen er god venn med den siktede i saken, den såkalte Kryptomannen? Er det noe du stusser over i denne sammenhengen? Han Politiet mener er THs nærmeste samarbeidspartner:

KRYPTOMANNEN - VG

En ting er helt klart, det er at det er interessante koblinger i denne saken, kan det være tilfeldigheter? selvfølgelig, men fra hva jeg vet om denne saken, så har mange av disse konstellasjonene kommet sammen på relativt kort tid før kidnappingen.
At "kryptomannen" har interesser som i stor grad sammenfaller med flere av momentene rundt krypto brukt i Lørenskog saken, samt at han har ordlagt seg på rare måter og ikke minst han har en kobling til Tom og sønnen hans. Kryptomannen har vel igjen andre kontakter som har kontakter i kriminelle miljøer. En veldig lang rekke tilfeldigheter...

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, totti_1 said:

KRYPTOMANNEN - VG

Stusser over ham, ja. "Mormoneren", som Hagen kalte ham. Men han fikk jo endret siktelsen mot seg. Fra 'medvirkning til drap', til 'medvirkning til grov frihetsberøvelse'. Har uansett ikke inntrykk av at han og sønnen til Hagen er regulære omgangsvenner, fremstår mer som et perifert bekjentskap. Men du mener altså han har en aktiv rolle? Han har jo hevdet seg utsatt for et komplott, av "mektige mennesker". Har han forklart seg troverdig, eller juger han skamløst? Frister å tro det siste.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (35 minutter siden):

Stusser over ham, ja. "Mormoneren", som Hagen kalte ham. Men han fikk jo endret siktelsen mot seg. Fra 'medvirkning til drap', til 'medvirkning til grov frihetsberøvelse'. Har uansett ikke inntrykk av at han og sønnen til Hagen er regulære omgangsvenner, fremstår mer som et perifert bekjentskap. Men du mener altså han har en aktiv rolle? Han har jo hevdet seg utsatt for et komplott, av "mektige mennesker". Har han forklart seg troverdig, eller juger han skamløst? Frister å tro det siste.

Han virker som en merkelig skrue når du sjekker han ut på nett. R.U har et ganske stort fotavtrykk på nettet, virker som han har vært borti litt av hvert..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (12 timer siden):

KRYPTOMANNEN - VG

Tja. det var kanskje sånn Hagen kom i kontakt med kryptomannen ? Sønnen introduserte kryptomann for Hagen ang mulige investeringer? Krypto er stort. mange som har tjent godt.

Om du har info som inkriminerer flere enn de som allerede er siktet,eller ytterlige info om de siktete,synes jeg du skal ta det med politiet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (3 timer siden):

Tja. det var kanskje sånn Hagen kom i kontakt med kryptomannen ? Sønnen introduserte kryptomann for Hagen ang mulige investeringer? Krypto er stort. mange som har tjent godt.

Om du har info som inkriminerer flere enn de som allerede er siktet,eller ytterlige info om de siktete,synes jeg du skal ta det med politiet !

1. Hvorfor beholde vennskapet etter at Kryptomannen ble siktet for kidnapping med døden til følge av moren? De pleier hverandres facebook med offentlige "likes" og slikt den dag i dag. Tredje gang jeg skriver dette til deg.

2. Mange vet mye som ikke er media. Lørenskog er en liten plass. Politiet har stålkontroll på alt jeg vet og mye mer til.

Jeg takker for diskusjonen og setter strek

Endret av totti_1
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 time siden):

1. Hvorfor beholde vennskapet etter at Kryptomannen ble siktet for kidnapping med døden til følge av moren? De pleier hverandres facebook med offentlige "likes" og slikt den dag i dag. Tredje gang jeg skriver dette til deg.

2. Mange vet mye som ikke er media. Lørenskog er en liten plass. Politiet har stålkontroll på alt jeg vet og mye mer til.

Jeg takker for diskusjonen og setter strek

Hagen familien mener Tom Hagen er uskyldig. Det samme med kryptomannen. det er nok grunnen.

Hagen familien tror ikke på Politiets teori om at Hagen og Kryptomannen sto i ledtog om dette.

Bygdesladder i drapssaker skal man være forsiktig med. jfm Tengs/Baneheia.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

totti_1 skrev (3 minutter siden):

Eller de lyver alle mann, slik Politiet som har undersøkt hver tomme av digitale og fysiske bevis, tror. 

Du står fritt til å tro at Kryptomannen, sønnen og TH bare har hatt veldig uflaks. Og at et internasjonalt syndikat står bak denne forbrytelsen.

Håper bare AEH får sin rettferd til slutt, jeg.

Til å ha undersøkt hver tomme av digitale og fysiske spor,er det ikke overbevisende hva de har kommet opp med. Dette er grunnen til at Jeg mener Tom Hagen er uskyldig.

Og har de virkelig undersøkt bredt ? eller har de fått tunnelsyn ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, totti_1 said:

1. Hvorfor beholde vennskapet etter at Kryptomannen ble siktet for kidnapping med døden til følge av moren? De pleier hverandres facebook med offentlige "likes" og slikt den dag i dag.

Ser kun at dette går ene veien. Hagens sønn har ikke "likt" noe på profilen til "Kryptomannen" siden 2017.
Tror uansett aldri de var omgangsvenner som sådan. De frekventerer helt forskjellige miljøer. Det de har felles, bortsett fra nærhet til forsvinningssaken, er bekjentskap via "Kryptomannens" yngre bror.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kryptoduden

Alt har jo gått galt for han! Utkledd i dress og stresskoffert. Møtte TH 15 ganger og mer? Uten at TH husker navnet hans.  Advokaten hans vil ha han ut av saken. 

Duden la frem flere prospekter for TH som miningfabrikk, trading av bitcoin og budsjett. Investering på 175 millioner forklarer han i avhør selv. TH ville høre mer om planene hans. For å unngå strømregningen skulle han bruke solenergi og solen i Egypt. Overskuddet skulle han bruke til trengende barn i Egypt. Han fikk audiens hos TH 2017 etter båttur med TH’s sønn. 

Han har kryptorigg i mange variasjoner og ser seg selv som et stort natur talent. Trusselbrevet var også like sært.

Etterforskere har funnet en kommentar på et nettforum der han har skrevet at usporbar valuta gjør det lettere å bortføre mennesker. I 2018 skrev han om Monero, kidnapping og mektige folk. Altså før Hagensaken var kjent, Så synes flere at bilder er rare i disse profiler som nevnt tidligere i tråden. 

Skjønner godt at Politi har han med i saken. 

Endret av Zaza
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (9 minutter siden):

Ser kun at dette går ene veien. Hagens sønn har ikke "likt" noe på profilen til "Kryptomannen" siden 2017.
Tror uansett aldri de var omgangsvenner som sådan. De frekventerer helt forskjellige miljøer. Det de har felles, bortsett fra nærhet til forsvinningssaken, er bekjentskap via "Kryptomannens" yngre bror.

Er det ikke egentlig vanlig å sørge for å holde litt avstand hvis noen ikke skal få mistanke om tilknytning?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Zaza said:

Kryptoduden

Alt har jo gått galt for han! Utkledd i dress og stresskoffert. Møtte TH 15 ganger og mer? Uten at TH husker navnet hans.  Advokaten hans vil ha han ut av saken. 

Duden la frem flere prospekter for TH som miningfabrikk, trading av bitcoin og budsjett. Investering på 175 millioner forklarer han i avhør selv. TH ville høre mer om planene hans. For å unngå strømregningen skulle han bruke solenergi og solen i Egypt. Overskuddet skulle han bruke til trengende barn i Egypt. Han fikk audiens hos TH 2017 etter båttur med TH’s sønn. 

Han har kryptorigg i mange variasjoner og ser seg selv som et stort natur talent. Trusselbrevet var også like sært. Skjønner godt at Politi har han med i saken. 

Tatt i betraktning at begge er mistenkt og siktet i en alvorlig straffesak, bør man kunne spørre om det faktisk stemmer at "Kryptomannen" møtte Hagen med hensikt om å tigge penger til en kryptofabrikk. Vi har kun deres ord for at dette var et reelt tema. De har begge oppgitt uriktige opplysninger om antall møter, og tidsrommet for når møtene fant sted. Hvis begge har løyet om dette, ser jeg ingen god grunn til å ta historien om kryptofabrikken for god fisk heller. Med andre ord kan de meget gjerne ha diskutert helt andre ting, og vært enig om en dekkhistorie.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (13 minutter siden):

Tatt i betraktning at begge er mistenkt og siktet i en alvorlig straffesak, bør man kunne spørre om det faktisk stemmer at "Kryptomannen" møtte Hagen med hensikt om å tigge penger til en kryptofabrikk. Vi har kun deres ord for at dette var et reelt tema. De har begge oppgitt uriktige opplysninger om antall møter, og tidsrommet for når møtene fant sted. Hvis begge har løyet om dette, ser jeg ingen god grunn til å ta historien om kryptofabrikken for god fisk heller. Med andre ord kan de meget gjerne ha diskutert helt andre ting, og vært enig om en dekkhistorie.

Monero er en kjeltringvaluta brukt til å kidnappe mennesker i utlandet har han sagt til TH. Forklaringene er ulike fra TH og kryptomannen. Men for et eventyr kryptomannen har. Han hadde under 200 000kr i inntekt og jobbet ikke mye. Storhetstanker om å tjene raske kr så han for seg står det i boka. TH var nok mere norsk enn å starte noe i Egypt. Kryptomannen er virkelig kreativ. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...