tvertimot Skrevet 13. november 2023 #4981 Del Skrevet 13. november 2023 Zaza skrev (På 12.11.2023 den 19.00): Vil Politi ta ut ny tiltale? Slik saken står og slik det har utviklet seg, nei det vil de ikke. Er nok heller slik at det går mot at siktelse frafaller, det er åpenbart at politiet ikke har mye å gå etter, hadde de hatt det så hadde det vært utvikling i saken (noe det ikke er). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 14. november 2023 #4982 Del Skrevet 14. november 2023 tvertimot skrev (På 7.11.2023 den 20.13): Lite tyder på at man skal få en oppklaring i denne saken... Hva får deg til å hevde så? I denne saken er politiet nær sagt så langt de kan komme fra en oppklaring, hadde de hatt noe godt å komme med så hadde ikke saken stått der den står i dag, at saken står som den gjør bekrefter bare at politiet sliter i denne saken. Saker blir vanskeligere å oppklare med tid, ikke enklere. Når man også vet at dersom de klarer å nøste litt opp i kryptosporet, altså dersom de kommer seg forbi krypteringer. Når heller ikke det nødvendigvis vil gi svar på hvem som opprettet og eier kontoene, klart politiet da sliter. På grunn av den teknologiske utviklingen har politiet stor tro på at det skal bli mulig å knekke koden og finne ut hvem som satt i andre enden og mottok pengene i monero…c’’.) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 14. november 2023 #4983 Del Skrevet 14. november 2023 Om TH er så teknologisk inkompentent som det gis inntrykk av i mediene så er det nesten rart om han har kommet opp med en plan om kryptovaluta. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2023 #4984 Del Skrevet 14. november 2023 (endret) bysummerfall skrev (1 time siden): Om TH er så teknologisk inkompentent som det gis inntrykk av i mediene så er det nesten rart om han har kommet opp med en plan om kryptovaluta. Om TH er så teknologisk inkompetent som det gis inntrykk av, så er det enda rarere at han har klart å bli en av Norges rikeste personer. Det henger rett og slett ikke på greip. Endret 14. november 2023 av Blueberrymuffin 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. november 2023 #4985 Del Skrevet 14. november 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): På grunn av den teknologiske utviklingen har politiet stor tro på at det skal bli mulig å knekke koden og finne ut hvem som satt i andre enden og mottok pengene i monero…c’’.) Feil...!! Selv med utgangspunkt i at teknologien i fremtiden kommer så langt at de finner ut hvor pengene har tatt veien, ikke dermed sagt at de vil vite hvem mottaker er. Altså er det ingen garantier selv om de skulle komme til å følge det pengesporet i fremtiden. Men klart man skal håpe på et elektronisk gjennombrudd i fremtiden, at den eller de som har stått bak har vært så uforsiktige at hvem det dreier seg om avsløres. Men blir for optimistisk å håpe på det synes jeg, da de langt i fra er der med tanke på dagens krypteringsmuligheter som er nær uløselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14. november 2023 #4986 Del Skrevet 14. november 2023 Blueberrymuffin skrev (59 minutter siden): Om TH er så teknologisk inkompetent som det gid inntrykk av, så er det enda rarere at han har klart å bli en av Norges rikeste personer. Det henger rett og slett ikke på greip. I din logikk kanskje, men klart at folk kan bli søkkrike uten særlig teknologisk kompetanse, om du tror alle søkkrike er teknisk kompetente så overskrider det langt grensen til naivitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 14. november 2023 #4987 Del Skrevet 14. november 2023 (endret) tvertimot skrev (18 minutter siden): I din logikk kanskje, men klart at folk kan bli søkkrike uten særlig teknologisk kompetanse, om du tror alle søkkrike er teknisk kompetente så overskrider det langt grensen til naivitet. Tom Hagen blir fremstillt som teknologisk- og elektronisk inkompetent. Han eier aksjer og er eier av firmaet Elkraft AS, et strømselskap. Sorry, men for å lykkes der er man nødt til å inneha en viss kompetanse og forståelse av elektronisk- og teknologisk verktøy. Jeg sier ikke at man må ha teknologisk kompetanse for å bli søkkrik, men innenfor den platformen Hagen har blitt rik, så er faktisk en viss teknologisk kompetanse et krav for å lykkes. Slik Hagen fremstillte seg til Politiet mener han selv at han knapt klarer å bruke en mobiltelefon. Da hadde man ikke klart å styrt et strømselskap og drive aksjehandel i så stor skala. Du kan godt mene at det jeg kommer med er feil, men da forventer jeg at du har noe mer substans i dine svar. Endret 14. november 2023 av Blueberrymuffin 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 14. november 2023 #4988 Del Skrevet 14. november 2023 2 hours ago, Blueberrymuffin said: Tom Hagen blir fremstillt som teknologisk- og elektronisk inkompetent. Han eier aksjer og er eier av firmaet Elkraft AS, et strømselskap. Sorry, men for å lykkes der er man nødt til å inneha en viss kompetanse og forståelse av elektronisk- og teknologisk verktøy. Jeg sier ikke at man må ha teknologisk kompetanse for å bli søkkrik, men innenfor den platformen Hagen har blitt rik, så er faktisk en viss teknologisk kompetanse et krav for å lykkes. Slik Hagen fremstillte seg til Politiet mener han selv at han knapt klarer å bruke en mobiltelefon. Da hadde man ikke klart å styrt et strømselskap og drive aksjehandel i så stor skala. Du kan godt mene at det jeg kommer med er feil, men da forventer jeg at du har noe mer substans i dine svar. Interessant at du påpeker dette. Hagen hadde smarttelefon (iPhone 5 hvis jeg ikke husker feil) som han overlot til sin kone ikke særlig lenge før hun forsvant. Jeg husker ikke akkurat tidspunkt, men det var ihvertfall i løpet av 2018. Han selv gikk da tilbake til å bruke en gammel Nokia. På vårparten i 2019 kvittet han seg med denne, og gikk tilbake til smarttelefon. Han har selv påstått at han ikke leser eller skriver sine egne eposter, og at dette måtte enten kona eller sekretæren gjøre for ham, og at de også måtte printe ut epostene før han kunne lese dem. Samtidig er det blitt anført at han på forsvinningsdagen leste eposter på sin iPad like etter ankomst til arbeidsplassen. Virker for meg som om han bare er "teknologisk tilbakestående" når det passer ham. 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. november 2023 #4989 Del Skrevet 15. november 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. november 2023 #4990 Del Skrevet 15. november 2023 Blueberrymuffin skrev (15 timer siden): Tom Hagen blir fremstillt som teknologisk- og elektronisk inkompetent. Han eier aksjer og er eier av firmaet Elkraft AS, et strømselskap. Sorry, men for å lykkes der er man nødt til å inneha en viss kompetanse og forståelse av elektronisk- og teknologisk verktøy. Jeg sier ikke at man må ha teknologisk kompetanse for å bli søkkrik, men innenfor den platformen Hagen har blitt rik, så er faktisk en viss teknologisk kompetanse et krav for å lykkes. Slik Hagen fremstillte seg til Politiet mener han selv at han knapt klarer å bruke en mobiltelefon. Da hadde man ikke klart å styrt et strømselskap og drive aksjehandel i så stor skala. Du kan godt mene at det jeg kommer med er feil, men da forventer jeg at du har noe mer substans i dine svar. Han har vel drevet mye med eiendomsforvaltning og utvikling? en ganske low - tech bransje. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 15. november 2023 #4991 Del Skrevet 15. november 2023 Blueberrymuffin skrev (17 timer siden): Tom Hagen blir fremstillt som teknologisk- og elektronisk inkompetent. Han eier aksjer og er eier av firmaet Elkraft AS, et strømselskap. Sorry, men for å lykkes der er man nødt til å inneha en viss kompetanse og forståelse av elektronisk- og teknologisk verktøy. Jeg sier ikke at man må ha teknologisk kompetanse for å bli søkkrik, men innenfor den platformen Hagen har blitt rik, så er faktisk en viss teknologisk kompetanse et krav for å lykkes. Slik Hagen fremstillte seg til Politiet mener han selv at han knapt klarer å bruke en mobiltelefon. Da hadde man ikke klart å styrt et strømselskap og drive aksjehandel i så stor skala. Du kan godt mene at det jeg kommer med er feil, men da forventer jeg at du har noe mer substans i dine svar. Hva du synes og ikke blir irrelevant, klart at man ikke nødvendigvis må ha voldsom teknologisk kompetanse for å tjene seg rik innen elkraft. Hagen har åpenbart vært både dyktig og heldig forretningsmessig, men trenger hverken være elektriker eller it-utdannet for å lede et elselskap. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 15. november 2023 #4992 Del Skrevet 15. november 2023 12 minutter siden, tvertimot said: Hagen har åpenbart vært både dyktig og heldig forretningsmessig, men trenger hverken være elektriker eller it-utdannet for å lede et elselskap. Han har heller ikke trengt disse kvalifikasjonene for å ta sin kone av dage og kamuflere det som en bortføring. Det viktigste har vært motiv og vilje til å gjennomføre. Motivet er temmelig klart, noe som har blitt understreket bl.a. gjennom TV2 sine seneste artikler om ektepaktene, og Hagens notater om bekymring for å tape "veldig mange penger" som følge av en skilsmisse. 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. november 2023 #4993 Del Skrevet 15. november 2023 Hvor er bevisene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 16. november 2023 #4994 Del Skrevet 16. november 2023 Blueberrymuffin skrev (På 14.11.2023 den 20.11): Om TH er så teknologisk inkompetent som det gis inntrykk av, så er det enda rarere at han har klart å bli en av Norges rikeste personer. Det henger rett og slett ikke på greip. Har jeg alltid tenkt også.. du blir ikke så rik og suksessfull da. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 18. november 2023 #4995 Del Skrevet 18. november 2023 Hør på Vg-krimpodden- Lørenskog Politiet bryter tausheten. Intervju med Politi i saken. Interessant at de lager en video-oversikt der de har over 6000 timers videoer å gå gjennom i området som skal settes sammen. Her kan nye ting komme frem som tidligere ikke er sett. Biler/personer m.m. Politi søker praktisk pga tips etter AEH flere steder. De ønsker å holde ting utenfor medier og tyder på at Politi har ting som ikke står i media. Etterforskningen fortsetter inn i 2024. Holden mener siktelsen mot TH bør henlegges det er ikke Politi enig i. Politi jobber med Holden for flere avhør med TH. Avhør har ikke lyktes å få til enda. 3 personer nekter straffeskyld i saken. Mod: Fjerner såkalt ryktespredning? Da henviser jeg til alle norges medier i denne saken. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 18. november 2023 #4996 Del Skrevet 18. november 2023 Jeg tror politiet har et ganske klart bilde av hva som har skjedd, men at de ikke har sikre bevis som står seg i en rettsal. I følge podden har de funnet blodspor etter AEH i huset, men de kan ikke verifisere at det har skjedd i det hun har blitt drept/kidnappet. Blodsporene kan ha oppstått en uke før eller ett år før. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 18. november 2023 #4997 Del Skrevet 18. november 2023 bysummerfall skrev (40 minutter siden): Jeg tror politiet har et ganske klart bilde av hva som har skjedd, men at de ikke har sikre bevis som står seg i en rettsal. I følge podden har de funnet blodspor etter AEH i huset, men de kan ikke verifisere at det har skjedd i det hun har blitt drept/kidnappet. Blodsporene kan ha oppstått en uke før eller ett år før. De kan jo ikke ha det uten beviser, da blir det bare vage spekulasjoner. Om man ser hva de benyttet da de siktet Hagen, det er direkte latterlig og man har knapt sett noe vagere. Så de har basert seg på ting som står så vagt at det direkte er en skandale, slik går det når en veldig feil og svært omstridt påtaleansvarlig benyttes. Denne skandalen vil det bli laget dokumentarer om i fremtiden, ganske oppsiktsvekkende at de skulle ville fengsle noen på så tynt grunnlag og at påtaleansvarlig var så bastant som han var. Men tipper det beror på kulturforskjellene, han er jo ikke norsk. At en påtaleansvarlig har vært så brautende som han er vanskelig å forstå, han har misbrukt rollen fullstendig og derfor har alt endt så galt som det har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bysummerfall Skrevet 18. november 2023 #4998 Del Skrevet 18. november 2023 41 minutter siden, tvertimot said: De kan jo ikke ha det uten beviser, da blir det bare vage spekulasjoner. Om man ser hva de benyttet da de siktet Hagen, det er direkte latterlig og man har knapt sett noe vagere. Så de har basert seg på ting som står så vagt at det direkte er en skandale, slik går det når en veldig feil og svært omstridt påtaleansvarlig benyttes. Denne skandalen vil det bli laget dokumentarer om i fremtiden, ganske oppsiktsvekkende at de skulle ville fengsle noen på så tynt grunnlag og at påtaleansvarlig var så bastant som han var. Men tipper det beror på kulturforskjellene, han er jo ikke norsk. At en påtaleansvarlig har vært så brautende som han er vanskelig å forstå, han har misbrukt rollen fullstendig og derfor har alt endt så galt som det har gjort. Så vagt er det vel egentlig ikke. https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946 Om han er uskyldig så hadde det også vært i hans interesse å snakke med Politiet for å sjekke seg selv ut av saken. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 19. november 2023 #4999 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) E-posten fra kidnappere. Mailen 8.juli. 2019. fra kidnappere. E-posten kryptert kom da Politi forandret saken fra kidnapping til drap på tv med pressemelding. I mailen sto det om AEH helse og oppfordret TH til å betale. Da betalte han 1,3 millioner euro selv om Politi frarådet betalingen. Så ble alt helt stille. Mailen kom da det var mye pressemeldinger på tv. Om det er kidnapping, kan de vel kontakte TH igjen og rart at de ikke har gjort det for å be om mer penger for livsbevis? Politi har heller ikke klart å finne avsender på denne krypterte mailen. De opplyser lite om dette. Hvem hadde fortsatt å bo i S4 etter en sånn sak? Rart ikke Holden ba TH flytte til hemmelig adr for hans sikkerhet. Th/Holden/familien tror jo enda at det er kidnapping. Endret 19. november 2023 av Zaza 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 20. november 2023 #5000 Del Skrevet 20. november 2023 14 hours ago, Zaza said: Hvem hadde fortsatt å bo i S4 etter en sånn sak? Rart ikke Holden ba TH flytte til hemmelig adr for hans sikkerhet. Th/Holden/familien tror jo enda at det er kidnapping. Tom Hagen har uttalt at han mente seg overvåket av fremmede både før og etter forsvinningen. Det var i tillegg installert et alarmsystem i boligen, som merkelig nok var deaktivert. Videre gjorde politiet tidlig i etterforskningen beslag av en skarpladd hagle de fant bak senga til Hagen. Dette skal ha vært under de innledende krimtekniske undersøkelsene i huset. Det merkelige her er at Hagen påberopte seg nødrett for denne hagla, fordi han mente fremmede hadde tatt kona hans. Men den hagla har altså åpenbart blitt plassert bak senga før forsvinningen. Det er ganske spesielt å ha en ladd hagle bak senga fordi man angivelig frykter for sitt liv, samtidig som man da velger å ikke ha på alarmsystemet. Det er i det hele tatt oppsiktsvekkende at man frykter såpass for sitt liv at man har en skarpladd hagle liggende klar, uten at man kontakter politiet. Det samme kan man også si om en episode Hagen i avhør fortalte politiet om. Han skal angivelig, på en av sine kveldsturer rundt Langvannet, ha truffet på noen unge gutter som viste frem en Smith & Wesson-pistol de visstnok hadde funnet på isen på vannet. Denne episoden valgte han ikke å fortelle uoppfordret til politiet, men fortalte den altså på tampen av et avhør som i hovedsak dreide seg om Hagens teorier om hva som kunne ha skjedd. Her hadde hans kone altså nylig blitt utsatt for en svært grov forbrytelse. Likevel brydde han seg tydeligvis ikke mer om at det ble funnet et skytevåpen i nærheten av åstedet enn at han unnlot å kontakte politiet om funnet. Jeg tenker at selv en person som ikke sto i Hagens situasjon, ville meldt fra om noe slikt ganske umiddelbart. Man begynner jo å lure på om denne episoden med pistolen på isen er rent oppspinn fra Hagens side. Sett under ett får oppførselen hans meg til å mistenke at han på et vis driver gjøn med politiet, en slags type "gaslighting". Hans ord og handlinger later til å være i strid med hverandre. Man kunne kanskje forstått det hvis det handlet om en person i sjokktilstand. Men Hagen bærer ikke preg av noe slikt. Han har fortsatt å jobbe som vanlig, og har oppnådd veldig gode resultater bl.a. gjennom aksjehandler. Han har sagt at han mener gjerningsmannen "har en plan om å forvirre". Jeg er ikke helt fremmed for å påstå at hans eget handlingsmønster passer den samme beskrivelsen. Han opptrer forvirrende. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå