totti_1 Skrevet 7. november 2023 #4961 Del Skrevet 7. november 2023 Jeg tror det blir en oppklaring her. Tom hagen er ikke diskré. Han har snakket om Monero i månedsvis med kryptomannen. Han har møtt Kryptomannen og løyet om det. Alt dette har VG dekket. Videre er Kryptomannen venn med sønnen til Hagen. Det spesielle er at på facebook profilen til sønnen, som er offentlig, har Kryptomannen liket sønnens nye profilbilde. Det var gjennom sønnen til Hagen at Kryptomannen og Hagen møttes in the first place. Men at sønnen og Kryptomannen er venner nå, etter siktelsen? Spesielt... Sånne saker løses alltid, tar bare tid... 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 7. november 2023 #4962 Del Skrevet 7. november 2023 Er likt i alle land dette, de rike slipper unna. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 7. november 2023 #4963 Del Skrevet 7. november 2023 Callisto83 skrev (På 23.10.2023 den 12.20): Hvis en person, eller personer, har brutt seg inn hos AEH den morgenen, og jakter henne i hjemmet, så er det ikke så rart at det er slike slepespor. Det er ikke en uvanlig kroppslig reaksjon å gjøre fra seg hvis man er livredd. Eller at hun ble drept på badet, en full blære vil da ikke holde på væsken, som vil renne ut. Eksempelvis er det vanlig at folk som dør de tisser på seg. Dersom hun ble drept på badet, da må hun nødvendigvis ha måtte bli flyttet derfra. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 7. november 2023 #4964 Del Skrevet 7. november 2023 StinkySocks skrev (På 31.10.2023 den 19.56): Det er fem år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Men politiet har visst fremdeles tro på at denne saken kommer til å bli løst. For eksempel teknologiske spor. Det er vel ikke godt å si hvordan teknologien kommer til å utvikle seg i fremtiden. Fem år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant: Politiet tror på drahjelp fra teknologien (politiforum.no) Klart at politiet må kommunisere at de har tro på en løsning i denne saken, Politiet har ALLTID troen på at de kan løse saker, selv i de sakene som aldri oppklares. Annet kan de nær sagt heller ikke si, uten at jeg skal utdype det ytterligere. Realitetene er derimot at politiet i denne saken er langt unna å skulle oppklare saken, det er lite som bærer håp om at saken skal bli oppklart også. Men igjen, klart politiet ikke kan kapitulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 7. november 2023 #4965 Del Skrevet 7. november 2023 Alarmselgeren skrev (På 2.11.2023 den 12.33): Det gjør ikke Hagen skyldig, sant nok. Men enn så lenge er han den siste som beviselig så henne fysisk i levende live. Bare det i seg selv er nok til at han er naturlig å mistenke. Den mistanken ville nok kunne svekkes dersom han var mer samarbeidsvillig. Påtalelederen uttalte for få dager siden at de fremdeles har et ønske om å gjøre flere avhør av ham. Han sier de har bevisst gått inn for å dempe den offentlige oppmerksomheten rundt saken. Det har nå gått tre år siden både Hagen og familien snudde ryggen til politiet. Hvorfor denne standhaftige motviljen? Dersom Tom Hagen er uten skyld vil han aldri bli dømt. Det er ikke engang sikkert at han vil bli dømt selv om han er skyldig. Hva har han å tape på å la seg avhøre? Absolutt ingenting, dersom han er uskyldig. Tvert imot. Forståelig at han ikke vil snakke med Politiet all den tid at de gikk til det skritt å sikte han, den siktelsen bygger på noen av det svakeste indisiene i Norgeshistorien, en overivrig og kritisert påtaleleder som mest sannsynlig ble sparket oppover i systemet for å få han bort fra den rollen han hadde er den som i hovedsak stod bak den fadesen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 7. november 2023 #4966 Del Skrevet 7. november 2023 Korsihalsen skrev (31 minutter siden): Er likt i alle land dette, de rike slipper unna. Usakelig og irrelevant. Nei, de rike slipper ikke unna mord hverken her i Norge eller i andre siviliserte land. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 7. november 2023 #4967 Del Skrevet 7. november 2023 totti_1 skrev (2 timer siden): Jeg tror det blir en oppklaring her. Lite tyder på at man skal få en oppklaring i denne saken... Hva får deg til å hevde så? I denne saken er politiet nær sagt så langt de kan komme fra en oppklaring, hadde de hatt noe godt å komme med så hadde ikke saken stått der den står i dag, at saken står som den gjør bekrefter bare at politiet sliter i denne saken. Saker blir vanskeligere å oppklare med tid, ikke enklere. Når man også vet at dersom de klarer å nøste litt opp i kryptosporet, altså dersom de kommer seg forbi krypteringer. Når heller ikke det nødvendigvis vil gi svar på hvem som opprettet og eier kontoene, klart politiet da sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 7. november 2023 #4968 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) EMG skrev (På 15.5.2020 den 20.04): Mitt inntrykk er at politiet lekker som ei sil - spesielt til VG. Men etter oppslaget til NRK om at VG forkludret pågripelsen, så har det virket som om andre medier har vært først ute med nyheter. Kanskje NRK oppslaget skapte litt dårlig stemning. Sett fra barna’s side og deres advokat. Pågripelsen av TH gjorde vel ikke samarbeidet med familien bedre. Det er en åpen konflikt der barna ikke har fått informasjon fra Politi men via media. Barna klager på at saken har blitt et Mediesirkus. Forsvarsadvokaten til barna sier; At Politiet tror det er et drap, betyr ikke at det er det. Er det ikke Politiet’s jobb å samarbeide med pårørende? Avhørs nekt er resultatet av konflikten. Barna mener at Politi har gjort flere feil i etterforskningen og har tunnelsyn. Med mediesirkuset må det være helt ekstremt for barn, nettverket til familien. Endret 7. november 2023 av Zaza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvins Skrevet 7. november 2023 #4969 Del Skrevet 7. november 2023 tvertimot skrev (2 timer siden): Forståelig at han ikke vil snakke med Politiet all den tid at de gikk til det skritt å sikte han, den siktelsen bygger på noen av det svakeste indisiene i Norgeshistorien, en overivrig og kritisert påtaleleder som mest sannsynlig ble sparket oppover i systemet for å få han bort fra den rollen han hadde er den som i hovedsak stod bak den fadesen. Nytt navn, samme innhold som du gjentar og gjentar. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 7. november 2023 #4970 Del Skrevet 7. november 2023 Zaza skrev (12 timer siden): En krim film viser bedre og mer forsvarlig etterforskning! • Er det rasjonelt å skrive i et trusselbrev: Trenger mer tid å betale? Ikke vise livstegn. TH betalte. Hvor hadde saken stått om ikke TH overførte alle Monero? Hvorfor ble ikke TH tatt om han er skyldig? Han burde blitt tatt til avhør og forsvarsadvokaten burde ordnet det! •Er det rasjonell etterforskning å gå til media med pressemelding så tidlig i en sånn sak? Der forsvarsadvokaten plutselig sier på pressemeldingen at han mulig nå fikk en ny mail/melding fra kidnapper? Burde ikke Politi tiet og jobbet på kammerset som vi ser i en krim film der de er livredde for at noe skal lekke til medier pga sikkerhet og etterforskning? Politi kunne gått til medier mye lengre ut i saken og uttalt litt sannhet. Ettersøkt de personer de trengte osv. Media ødela saken som i flere andre saker etter min mening. • Er det rasjonelt at forsvarsadvokaten sier i medier at sak mot klient skal henlegges? Uten svar i saken? Utlover privat dusør sammen med sin advokat og uten Politiet? Nekte avhør. Holden burde spart seg alle uttalelser i medier. • Politi har opplyst om mistenkte i medier. Dette burde de holdt under taushetsplikt. Etterlyst. Politi lovet løsning i 2019-2022. De skal knekke krypto koden. De lover ting de ikke kan holde til medier. Jeg mener media er skyldige i at folk/lesere må forholde seg til denne sjokkerende sak og andre saker! Politi gikk til media selv noe de ikke burde gjort. Netflix filmen og boka om saken er reinspikka slarv fra journalister. De vil tjene penger på saken. Hennviser videre til de andre uløste saker i Norge. Folk er dømt uskyldige! Min mening. Har politiet gjort feil i denne saken? absolutt, men det du skriver fremstår for meg i stor grad som konspirasjonsteori tenkning. Politiet har som en del av etterforskningen aktivt brukt media i denne saken, så disse "lekasjene" du hinter til er nok en del av en bevisst strategi. Vi må nesten anta at politiet har holdback informasjon, så du vet ikke hva politiet sitter på som gjør at de ganske tidlig skjønte at her var det ingen kidnapping. Politiet har aldri lovt løsning på saken, de har ytret at de har håp om å løse saken. At det finnes uløste saker i Norge og også saker med justismord, betyr ikke at denne saken har noen av disse elementene, det redegjorde jeg for i innlegget du siterer 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 8. november 2023 #4971 Del Skrevet 8. november 2023 tvertimot skrev (På 7.11.2023 den 20.13): Lite tyder på at man skal få en oppklaring i denne saken... Hva får deg til å hevde så? Politiet, statsadvokaten og Riksadvokaten er veldig positive. Det er et veldig bra tegn. Jeg kunne skrevet side opp og ned, men gir meg her. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 9. november 2023 #4972 Del Skrevet 9. november 2023 K.B. skrev (På 7.11.2023 den 23.11): Har politiet gjort feil i denne saken? absolutt, men det du skriver fremstår for meg i stor grad som konspirasjonsteori tenkning. Politiet har som en del av etterforskningen aktivt brukt media i denne saken, så disse "lekasjene" du hinter til er nok en del av en bevisst strategi. Vi må nesten anta at politiet har holdback informasjon, så du vet ikke hva politiet sitter på som gjør at de ganske tidlig skjønte at her var det ingen kidnapping. Politiet har aldri lovt løsning på saken, de har ytret at de har håp om å løse saken. At det finnes uløste saker i Norge og også saker med justismord, betyr ikke at denne saken har noen av disse elementene, det redegjorde jeg for i innlegget du siterer Mine synspunkter står fritt til å forklare rasjonelt. Mine spørsmål er grasrotas (leseres) alminnelige oppfatninger. Altså ikke bare jeg som lurer på forsvars advokaten til TH, medie oppslag og etterforskning. Håper saken kommer på ID Investigation Discovery. Denne sak blir kanskje unsolvet investigation case. ? På ID er det så rasjonelle forklaringer i alt. Mulig skjønner jeg saken bedre om det kommer et program der. Lurer på hvordan de forklarer krypto valuta betalingen fra TH, der Politi hjalp han. Lurer også på hvordan ID forklarer hvordan krypto koden skal løses mot en gjerningsmann og avhørs nekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 9. november 2023 #4973 Del Skrevet 9. november 2023 totti_1 skrev (20 timer siden): Politiet, statsadvokaten og Riksadvokaten er veldig positive. Det er et veldig bra tegn. Jeg kunne skrevet side opp og ned, men gir meg her. Fullstendig betydningsløst, men klart de må si det de gjør, det er som forventet. Realitetene gir ingen grunn til å være positiv med tanke på oppklaring, snarere tvert imot viser alt i denne saken at politiet ikke evner å oppklare denne saken. Oddsene er absolutt ikke på politiets side i denne saken, og de odsene blir bare dårligere og dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 9. november 2023 #4974 Del Skrevet 9. november 2023 Tråden er ryddet for ryktespredning, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 9. november 2023 #4975 Del Skrevet 9. november 2023 tvertimot skrev (5 timer siden): Fullstendig betydningsløst, men klart de må si det de gjør, det er som forventet Ser du på Åsted Norge? Mange uopplyste drap der gjennom årene og Politiet er ikke alltid positive, nei. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 11. november 2023 #4976 Del Skrevet 11. november 2023 Tv2 er ute med en ny artikkel i dag. De melder på bakgrunn av opplysninger fra Anne Elisabeth Hagens helsejournal at hennes egen fastlege for rundt 20 år siden oppfordret henne til å søke juridisk hjelp i forbindelse med ektepakten. Det kommer også frem at hun hadde fortalt legen at hun var blitt tvunget til å signere den. Hagen selv er naturlig nok ikke så begeistret for at disse tingene blir offentliggjort, og TV2 blir kritisert av Hagens forsvarere. Synes likevel TV2 redegjør greit for grunnen til at de velger å publisere artikkelen. Kilde 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 12. november 2023 #4977 Del Skrevet 12. november 2023 Alarmselgeren skrev (14 timer siden): Tv2 er ute med en ny artikkel i dag. De melder på bakgrunn av opplysninger fra Anne Elisabeth Hagens helsejournal at hennes egen fastlege for rundt 20 år siden oppfordret henne til å søke juridisk hjelp i forbindelse med ektepakten. Det kommer også frem at hun hadde fortalt legen at hun var blitt tvunget til å signere den. Hagen selv er naturlig nok ikke så begeistret for at disse tingene blir offentliggjort, og TV2 blir kritisert av Hagens forsvarere. Synes likevel TV2 redegjør greit for grunnen til at de velger å publisere artikkelen. Kilde Viser jo med tydelighet hvor lite politiet har å bygge på i denne saken, det blir en parodi slik jeg ser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 12. november 2023 #4978 Del Skrevet 12. november 2023 Utrolig vondt å lese at hun har slitt i alle disse årene og åpnet seg til legen, venninner o.l Ektepakten er uten tvil helt ekstrem skjev, med tanke på at de møttes så unge å har barn og barnebarn sammen. Om det er sånn at T.H står for forsvinningen av kona, hadde det ikke vært lettere og billigere å kjøpe en leilighet til henne og gitt henne noen millioner, fremfor å betale folk for å ta henne? Hva er evt motivet da? At han ikke ønsket at hun skulle gå videre uten han? Jeg forstår ikke hvorfor en gammel mann på over 70 år skal være så gjerrig at han er villig til å kvitte seg med kona på den måten, da er han i såfall psykopat. Slik jeg ser det virker han ikke spesielt opptatt av materielle ting heller. Huset i Lørenskog er av enkel standard og lite luksuriøs. Forstår heller ikke at han klarer å bo der etter det som har skjedd , jeg hadde flytta i en penthouse med dobbel sikkerhetslås,overvåkingskamera og alarm. Hadde vært livredd for at de evt skulle komme tilbake. Hele denne saken er merkelig. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 12. november 2023 #4979 Del Skrevet 12. november 2023 Saken virker å være merkelig. At politiet i flere måneder holdt skjult for omgivelsene hendelsen forteller jo at de tapte masse viktig informasjon fra nær miljøet. Startet media med hvem går der på kamera? Iallfall utrolig merkelig sak. Skulle media leke detektiv? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 12. november 2023 #4980 Del Skrevet 12. november 2023 (endret) Egenskap skrev (På 12.11.2023 den 5.24): Saken virker å være merkelig. At politiet i flere måneder holdt skjult for omgivelsene hendelsen forteller jo at de tapte masse viktig informasjon fra nær miljøet. Startet media med hvem går der på kamera? Iallfall utrolig merkelig sak. Skulle media leke detektiv? Politiet hadde god kontroll på det som ble publisert i media den første tiden, bl.a. gjaldt det disse overvåkningsvideoene fra arbeidsplassen. Enkelte har kritisert media for å være ubalansert i dekningen av denne saken. På den annen side fikk Tom Hagen, som sannsynligvis første drapssiktede person noensinne, anledning til å prosedere sin sak i beste sendetid da han ble intervjuet for Dagsrevyen høsten 2020. Noe slikt har aldri skjedd før, og jeg tviler på det noensinne skjer igjen. Endret 15. november 2023 av Elaine Marley 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå