Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

Kardemommete skrev (7 timer siden):

Flere av indisiene mot Hagen er vekke. slettingen av mobilmeldinger og nå kjøringen hans på drapsdagen.

Når kommer frafallet av siktelse?

Dette har jeg ikke fått med meg. Fortell? 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samfunnsdebatt skrev (20 minutter siden):

Dette har jeg ikke fått med meg. Fortell? 😃

Kjøringen finner du forklaringer på forrige sider i tråden.samt forsiden av dagens vg på nett.

Politiet mente Hagen hadde slettet smser på tlf sin. forsvarerne fant ut at den gamle nokian hans slettet meldinger automatisk etter som det kom inn nye eller noe sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre tror jeg ikke denne mannen fra vegvesenet vil føre til noe oppklaring i saken. Dette er en mann som har som meritt å juge for politiet, og forfalske beviser. Noe mannen har gjort i flere saker, uten motiv. Derfor er nok Hagen her et "tilfeldig" offer for denne mannen fra vegvesenet, og at det ikke er noe personlig motiv mot Hagen.

Noen av de kritikkverdige forholdene til denne mannen fra vegvesenet:

- Han er tiltalt for å ha gitt uriktige opplysninger i saken om drapet på Janne Jemtland.

- Han er tiltalt for å ha manipulert fartsdata i 12 trafikkulykker hvor 3 av de hadde dødelig utfall.

- Politiet har ingen kjent motiv bak manipuleringen i noen av disse sakene.

Det kan derfor virke som at det er helt tilfeldig at denne mannen ble blandet inn i Hagen saken, og at han ikke ble blandet inn av personlig motiv mot Hagen, men enkelt ble innblandet av samme grunn til at han har manipulert fakta i de 13 andre sakene. 

Jeg tror derfor ikke denne siktelsen vil føre politiet noe videre i denne saken, basert av det som står på nett per nå.

Kilde: Falsk forklaring, Anne-Elisabeth Hagen | Ansatt i Vegvesenet tiltalt for å ha løyet om Tom Hagens kjøring (nettavisen.no)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (8 timer siden):

Dessverre tror jeg ikke denne mannen fra vegvesenet vil føre til noe oppklaring i saken. Dette er en mann som har som meritt å juge for politiet, og forfalske beviser. Noe mannen har gjort i flere saker, uten motiv. Derfor er nok Hagen her et "tilfeldig" offer for denne mannen fra vegvesenet, og at det ikke er noe personlig motiv mot Hagen.

- Han er tiltalt for å ha gitt uriktige opplysninger i saken om drapet på Janne Jemtland.

- Han er tiltalt for å ha manipulert fartsdata i 12 trafikkulykker hvor 3 av de hadde dødelig utfall.

Det kan derfor virke som at det er helt tilfeldig at denne mannen ble blandet inn i Hagen saken, og at han ikke ble blandet inn av personlig motiv mot Hagen, men enkelt ble innblandet av samme grunn til at han har manipulert fakta i de 13 andre sakene. 

Jeg tror derfor ikke denne siktelsen vil føre politiet noe videre i denne saken, basert av det som står på nett per nå.

Kilde: Falsk forklaring, Anne-Elisabeth Hagen | Ansatt i Vegvesenet tiltalt for å ha løyet om Tom Hagens kjøring (nettavisen.no)

Det stemmer ikke. Det er jo åpenbart at mannens handling svekker saken mot Tom Hagen. Dette vil jo tvinge politiet til å jobbe med andre teorier. som forhåpentligvis vil løse saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er svært, svært merkelig at politie ikke har greie å løse denne saken til nå. De har jo omtrent hatt ubegrenset med penger og arbeidskraft.

Det er åpenbart at det har vert mange innen politiet som rir egne kjepphester, virker som disse indre konfliktene om hva som skal etterforskes og ikke har fått etterforskningen til å stoppe opp. Folk flyttes rundt, folk sier opp, folk fjernes. Det fremstår som kaos, uten ledelse.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_Toholt

Jeg begynner å tro at Tom ikke har noe med saken å gjøre likevel og at saken faktisk er så innviklet som den gir uttrykk for offentlig. "The husband did it" er jo en velkjent setning, men jeg begynner å vike bort fra det inntrykket altså. Om politiet gjør en god eller dårlig jobb er også vanskelig å si. Skjer vel så og si ingenting som offentligheten får vite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/19/2023 at 5:43 PM, Selvsagt said:

Dette er jo en katastrofe for politiet og saken. Her har de jo blitt rundlurt så til de grader, og dette ble ikke oppdaget før nå?  Må jo være en svært kynisk person som forfalsker slike bevis, særlig med tanke på at det på tidspunktet kanskje stod om liv. 

Det ble oppdaget rundt to måneder etter at de fikk dataene fra Vegvesenet at de ikke stemte. Altså var dette "beviset" verdiløst allerede i januar 2019 og ble forkastet. Det har med andre ord ikke blitt vektlagt i det hele tatt. Så forsvarerens forsøk på å diskreditere etterforskningen på bakgrunn av dette, faller på steingrunn.

I korte trekk har altså Vegvesen-dataene aldri hatt noen betydning for politiets siktelse mot Tom Hagen.

Endret av Alarmselgeren
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (På 24.9.2023 den 10.13):

Jeg synes det er svært, svært merkelig at politie ikke har greie å løse denne saken til nå. De har jo omtrent hatt ubegrenset med penger og arbeidskraft.

Det er åpenbart at det har vert mange innen politiet som rir egne kjepphester, virker som disse indre konfliktene om hva som skal etterforskes og ikke har fått etterforskningen til å stoppe opp. Folk flyttes rundt, folk sier opp, folk fjernes. Det fremstår som kaos, uten ledelse.

Det er vel ikke spesielt merkelig. Det virker temmelig umulig å løse saken med mindre noen som vet noe plaprer, noe som er lite sannsynlig at vil skje, og hvorvidt noen skal gjøre det eller ikke står vel uansett ikke så mye på politiet. Noen saker blir ikke løst, uten at det nødvendigvis betyr at det burde vært enkelt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende at de to personene som lusket utenfor jobben til TH på overvåkningskamera aldri ble identifisert. Den ene av dem snudde til og med akkurat i synsvidde av hvor TH pleide å parkere bilen sin. Mystiske billys ble også sett kjørende opp og ned bak boligen i Sloraveien, to ganger, fra et overvåkningskamera litt lengre unna. For meg, virker det opplagt at noen rekognoserte, og slo til når de fant ut at TH hadde forlatt hjemmet/ankom jobben.

Jeg har til gode å få en god forklaring på hvorfor alle piler peker mot TH, når AEH er i live når TH er et helt annet sted. Så vidt jeg vet, har det aldri kommet noe info om at TH ikke var på arbeidsplassen sin den morgenen AEH ble borte.

Skulle ikke forundre meg om saken kanskje blir løst i forbindelse med politiets innsats ovenfor de kriminelle nettverkene som opererer enten i Sverige eller Norge. Ved en tilfeldighet. Man ser hva enkelte miljøer er kapable til.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skulle Tom Hagen sette i gang et sånt sirkus om han ville ta livet av kona. iscenesette det som utvilsomt ville bli en av de mest omtalte kriminalsakene vi har hatt? 

Det er ofte mannen,men det forekommer også at svært rike mennesker,eller deres nærstående blir bortført i håp om å få løsepenger. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett veldig spesielt om det er noen som ønsker penger også. Hvorfor lage alt dette styret? Men de har jo "klart det" på en måte, politiet har ikke funnet ut av noe og hun er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafele skrev (1 minutt siden):

Uansett veldig spesielt om det er noen som ønsker penger også. Hvorfor lage alt dette styret? Men de har jo "klart det" på en måte, politiet har ikke funnet ut av noe og hun er borte. 

Samt at de har fått ut en sum løsepenger. 1,3 mill euro.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (På 29.9.2023 den 16.54):

Samt at de har fått ut en sum løsepenger. 1,3 mill euro.

Ja, og det og har de også fått… 

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardemommete skrev (38 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle Tom Hagen sette i gang et sånt sirkus om han ville ta livet av kona. iscenesette det som utvilsomt ville bli en av de mest omtalte kriminalsakene vi har hatt? 

Det er ofte mannen,men det forekommer også at svært rike mennesker,eller deres nærstående blir bortført i håp om å få løsepenger. 

Og så lenge kona hans er forsvunnet, så blir vel etterforskningen stående som "aktiv" frem til hun faktisk blir oppdaget eventuelt at de finner liket av henne? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Callisto83 said:

Skulle ikke forundre meg om saken kanskje blir løst i forbindelse med politiets innsats ovenfor de kriminelle nettverkene som opererer enten i Sverige eller Norge. Ved en tilfeldighet. Man ser hva enkelte miljøer er kapable til.

Den siste siktelsen fra i fjor ble jo tatt ut på bakgrunn av beviser funnet i forbindelse med etterforskningen av en bedragerisak, som kledelig nok også involverer mannen i 40-årene som i neste måned må på tiltalebenken anklaget for drapsforsøk etter at han skjøt mot tre personer på en parkeringsplass utenfor et kjent møbelvarehus på Oslos østkant. Legg til at denne personen har tette bånd til en person svært nær Hagen, så kan man jo lett begynne å spekulere litt. Det heter seg også at den siste siktede (en mann i 30-årene) har til dags dato nektet å forklare seg om sin rolle i Hagen-saken.

Uansett er disse to jeg her beskriver, del av et større nettverk av tunge kriminelle og forretningsfolk som har drevet både med narko, hvitvasking og bedragerier i stor stil. Uten at jeg vil nevne navn, knytter de seg blant annet også til import og salg av smittevernsprodukter under pandemien, bl.a. munnbind og vernedrakter som viste seg å være ubrukelige. Bedragerisaken de to er dømt i handlet også om urettmessige utbetalinger av såkalte "corona-penger" fra NAV.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (2 timer siden):

Det er ofte mannen,men det forekommer også at svært rike mennesker,eller deres nærstående blir bortført i håp om å få løsepenger

Vel, der er det jo det som er så rart. Fordi, dersom dette er en kidnapping, hvorfor ønsket de da ikke hele beløpet?

De som skrev brevet krevde 9 million euro i Monero, og at betalingen skulle foregå gjennom en blockchain på 11 ledd (hvis jeg husker rett på antall). Første blockchainen var på 1.3 million euro, for et livstegn fra AEH.

Det snodige her var at de påståtte kidnapperne fremdeles hadde flere blockchains igjen. Blockchains kan brukes for anonym og kryptert kommunikasjon. Som vil si at kidnapperne ikke utsatte seg for noe risiko ved å holde forbindelsen og be om mer penger. Så hvorfor gjorde de ikke det!? Det gir virkelig ikke mening.

For meg skurrer dette veldig.

Når Hagen betalte 1.3m euro, og viser betalingsevne og betalingsvilje, hvorfor bryter da kidnapperne kontakten? Hvorfor var de ikke interessert i resten av beløpet, når de åpenbart kunne fått mer. De gjør jo en rimelig dårlig jobb (rent økonomisk) når de fraskriver seg interesse fra å opprettholde blackchainen for mer penger. Husk de krevde 90m euro.

I serien på TV2 og Netflix kommer det frem at en teori politiet jobber utifra var at kidnapperene aldri var interessert i de 90m euroene, og at den første blockchainen kun var betaling for utført arbeid, på bestilling fra Hagen selv.

Nå er det noen som sikkert tenker, hva om kidnapperne «dreit seg ut», og med en feil drepte AEH, og at det er grunnen til at de brøt kontakten og ikke presset Hagen for mer penger. Dette er mindre sannsynlig. Kidnapperne vet at Monero tar mnd, potensielt år for å oppdrive den summen de krever. Derfor vet også kidnapperne at de er nødt til å holde AEH i livet over en lengre periode, dersom kravet i trusselbrevet er reelt.

Så da spør jeg, når alt i forsvinningen er så nøye planlagt, det er ingen spor. Hvordan kan det ha seg at de da har slurvet når det kommer til å holde AEH i live? Det gir virkelig ikke mening, dette er en kjempestor logisk brist med trusselbrevet.  Og selv om de hadde vært uheldige og skadet AEH, kunne de fint fortsatt å presse Hagen og familien for mer penger, noe de ikke gjorde.

Denne teorien gir derfor mening, fordi den forklarer hvorfor kidnapperene aldri spurte om resten av beløpet, men heller brøt kontrakten til tross for at familien viste vilje til å betale. Dersom Hagen står bak, var dette en god avledning, fordi han kunne betale for gjennomført arbeid uten at det vekket mistanke hos politet, fordi det ikke blir noen økonomiske spor.

Motivet Tom Hagen kan ha for å utføre dette er den skjeve ektepaket, som sier at AEH kunne hatt krav på halve formuen til Tom Hagen ved en eventuelt skillsmisse, noe vi vet at AEH ønsket. Derfor er det ikke utenkelig at han ønsket AEH dø, ettersom at hun ville ut av ekteskapet og kunne ta med seg halve formuen om hun gikk rettens vei.

Jeg sier ikke at Tom Hagen er skyldig, det vet ingen av oss. Det jeg derimot reagerer på er hvor mange i tråden her som helt uten kritisk sans nærmest konkluderer med at Tom Hagen må være uskyldig, kun fordi saken har vært uoppklart så lenge.

I mange drapssaker som blir oppklart etter flere år, viser det seg også at politiet i en tidlig fase har hatt den skyldige som mistenkt, men at noen saker tar tid fordi politiet mangler nok tekniske bevis.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (50 minutter siden):

Vel, der er det jo det som er så rart. Fordi, dersom dette er en kidnapping, hvorfor ønsket de da ikke hele beløpet?

De som skrev brevet krevde 9 million euro i Monero, og at betalingen skulle foregå gjennom en blockchain på 11 ledd (hvis jeg husker rett på antall). Første blockchainen var på 1.3 million euro, for et livstegn fra AEH.

Det snodige her var at de påståtte kidnapperne fremdeles hadde flere blockchains igjen. Blockchains kan brukes for anonym og kryptert kommunikasjon. Som vil si at kidnapperne ikke utsatte seg for noe risiko ved å holde forbindelsen og be om mer penger. Så hvorfor gjorde de ikke det!? Det gir virkelig ikke mening.

For meg skurrer dette veldig.

Når Hagen betalte 1.3m euro, og viser betalingsevne og betalingsvilje, hvorfor bryter da kidnapperne kontakten? Hvorfor var de ikke interessert i resten av beløpet, når de åpenbart kunne fått mer. De gjør jo en rimelig dårlig jobb (rent økonomisk) når de fraskriver seg interesse fra å opprettholde blackchainen for mer penger. Husk de krevde 90m euro.

I serien på TV2 og Netflix kommer det frem at en teori politiet jobber utifra var at kidnapperene aldri var interessert i de 90m euroene, og at den første blockchainen kun var betaling for utført arbeid, på bestilling fra Hagen selv.

Nå er det noen som sikkert tenker, hva om kidnapperne «dreit seg ut», og med en feil drepte AEH, og at det er grunnen til at de brøt kontakten og ikke presset Hagen for mer penger. Dette er mindre sannsynlig. Kodnapperne vet at Monero tar mnd, potensielt år for å oppdrive den summen de krever. Derfor vet også kidnapperne at de er nødt til å holde AEH i livet over en lengre periode, dersom kravet i trusselbrevet er reelt.

Så da spør jeg, når alt i forsvinningen er så nøye planlagt, det er ingen spor. Hvordan kan det ha seg at de da har slurvet når det kommer til å holde AEH i live? Det gir virkelig ikke mening, dette er en kjempestor logisk brist med trusselbrevet.  Og sel om de hadde vært uheldige og skadet AEH, kunne de fint fortsatt å presse Hagen og familien for mer penger, noe de ikke gjorde.

Denne teorien gir derfor mening, fordi den forklarer hvorfor kidnapperene aldri spurte om resten av beløpet, men heller brøt kontrakten til tross for at familien viste vilje til å betale. Dersom Hagen står bak, var dette en god avledning, fordi han kunne betale for gjennomført arbeid uten at det vekket mistanke hos politet, fordi det ikke blir noen økonomiske spor.

Motivet Tom Hagen kan ha for å utføre dette er den skjeve ektepaket, som sier at AEH kunne hatt krav på halve formuen til Tom Hagen ved en eventuelt skillsmisse, noe vi vet at AEH ønsket. Derfor er det ikke utenkelig at han ønsket AEH dø, ettersom at hun ville ut av ekteskapet og kunne ta med seg halve formuen om hun gikk rettens vei.

Jeg sier ikke at Tom Hagen er skyldig, det vet ingen av oss. Det jeg derimot reagerer på er hvor mange i tråden her som helt uten kritisk sans nærmest konkluderer med at Tom Hagen må være uskyldig, kun fordi saken har vært uoppklart så lenge.

I mange drapssaker som blir oppklart etter flere år, viser det seg også at politiet i en tidlig fase har hatt den skyldige som mistenkt, men at noen saker tar tid fordi politiet mangler nok tekniske bevis.

👏 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 19.9.2023 den 23.56):

Klart at det her er snakk om et psykriatisk tilfelle, hvorfor han har manipulert som han har gjort kan nok best psykriatisk sakkyndige svare på.

Det er bra at hans manipulasjon er avdekket, politiet og rettsvesenet kan slik se bort fra hva han har kommet med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, tvertimot said:

Klart at det her er snakk om et psykriatisk tilfelle, hvorfor han har manipulert som han har gjort kan nok best psykriatisk sakkyndige svare på.

Det er bra at hans manipulasjon er avdekket, politiet og rettsvesenet kan slik se bort fra hva han har kommet med.

Har vel endel med prestisje å gjøre, tenker jeg. Han ble brukt i mange alvorlige straffesaker, og satt bl.a. som vitne i rettssalen under Jemtlandsaken. Kanskje det var litt for stas å være delaktig i oppklaringen. Så har han nok gitt blaffen i at denne bevismanipuleringen potensielt kunne bidra til å sende uskyldige i fengsel. Han bidro jo også i flere saker som omhandlet alvorlige dødsulykker i trafikken. Kudos til politiet for å ta tak i dette og faktisk ta ut tiltale. Jeg noterte meg at Tom Hagen sin assisterende forsvarer forsøkte å bruke denne saken som et stikk til politiet og påsto at de manipulerte dataene var med å bidra til det han kaller en feilaktig mistanke mot Hagen. Det stemmer jo ikke, og jeg mener politiets avsløring av svindleren tvert om gir et inntrykk av at politiet jobber grundig med denne saken.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (11 timer siden):

Har vel endel med prestisje å gjøre, tenker jeg. Han ble brukt i mange alvorlige straffesaker, og satt bl.a. som vitne i rettssalen under Jemtlandsaken. Kanskje det var litt for stas å være delaktig i oppklaringen. Så har han nok gitt blaffen i at denne bevismanipuleringen potensielt kunne bidra til å sende uskyldige i fengsel. Han bidro jo også i flere saker som omhandlet alvorlige dødsulykker i trafikken. Kudos til politiet for å ta tak i dette og faktisk ta ut tiltale. Jeg noterte meg at Tom Hagen sin assisterende forsvarer forsøkte å bruke denne saken som et stikk til politiet og påsto at de manipulerte dataene var med å bidra til det han kaller en feilaktig mistanke mot Hagen. Det stemmer jo ikke, og jeg mener politiets avsløring av svindleren tvert om gir et inntrykk av at politiet jobber grundig med denne saken.

Klart det er en feilaktig siktelse mot Hagen, sjelden har Politiet hatt svakere grunnlag for å sikte noen.

I kjølevannet av hvor feilslått siktelsen åpenbart var så er det helt naturlig at Hagens advokat argumenterer som han gjør, den vegvesenet ansatte sin feilaktige rapport indikerte jo overfor Politiet at Hagen løy om drapsdagen, klart det kan ha bidratt til at politiet fikk tunnelsyn og siktet han.

Alt tyder på at siktelsen mot Hagen vil frafalle og at saken vil forbli uoppklart, tiden har jobbet mot politiet i denne saken. Eneste håp for oppklaring er derimot dersom politiet noen gang vil løse de elektroniske sporene, altså finner eier av konto penger er overført til.

Endret av tvertimot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...