Kardemommete Skrevet 5. februar 2023 #4861 Del Skrevet 5. februar 2023 Alarmselgeren skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke har lest boka "Lørenskogmysteriet", vil jeg anbefale deg å gjøre det. Kapittelet som bærer navnet "Tre dager med krangling" gjengir en ikke spesielt samarbeidsvillig person. Da snakker jeg ikke om avhøreren. Utover det så har Hagen nektet å snakke med politiet etter han ble løslatt. Resten av familien har fulgt det samme eksempelet, og nekter å ha noe med politiet å gjøre. Det er synd, for jeg tror de kunne bidratt til å belyse saken. Kan hende de tar til fornuften etterhvert, det er lov å håpe. Man kan jo tenke seg en scenario hvor TH som uskyldig har opplevd å bli varetektsfengslet for å ha forvoldt sin kones forsvinning og død har blitt så rasende at han ikke vil ha noe med den nåværende etterforskningen å gjøre. Han har jo også fortsatt status som siktet. Jeg vet ikke helt om jeg i en sånn situasjon hadde funnet meg i så mye. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 5. februar 2023 #4862 Del Skrevet 5. februar 2023 1 hour ago, Kardemommete said: Man kan jo tenke seg en scenario hvor TH som uskyldig har opplevd å bli varetektsfengslet for å ha forvoldt sin kones forsvinning og død har blitt så rasende at han ikke vil ha noe med den nåværende etterforskningen å gjøre. Han har jo også fortsatt status som siktet. Jeg vet ikke helt om jeg i en sånn situasjon hadde funnet meg i så mye. Man kan selvsagt tenke seg at det er provoserende å bli mistenkt for noe slikt, ja. Men likevel har han altså vært vrien helt siden samtalen han hadde med politiet den skjebnesvangre ettermiddagen. Uavhengig av om han er skyldig eller ikke, fremstår han som en type som ønsker å ha kontroll. Han fikk det jo også delvis som han ville, da avhøreren gikk med på å slå av videokameraet. Siden, da han ble konfrontert med noe han hadde sagt i foregående avhør, og fikk høre opptak av dette, påsto han at han ikke hadde sagt det, og mente det måtte være feil med opptakeren. Dette var i februar 2019, lenge før de valgte å sikte ham. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 11. februar 2023 #4863 Del Skrevet 11. februar 2023 Alarmselgeren skrev (På 5.2.2023 den 22.02): Man kan selvsagt tenke seg at det er provoserende å bli mistenkt for noe slikt, ja. Men likevel har han altså vært vrien helt siden samtalen han hadde med politiet den skjebnesvangre ettermiddagen. Uavhengig av om han er skyldig eller ikke, fremstår han som en type som ønsker å ha kontroll. Han fikk det jo også delvis som han ville, da avhøreren gikk med på å slå av videokameraet. Siden, da han ble konfrontert med noe han hadde sagt i foregående avhør, og fikk høre opptak av dette, påsto han at han ikke hadde sagt det, og mente det måtte være feil med opptakeren. Dette var i februar 2019, lenge før de valgte å sikte ham. 3 dager med krangling. Side 187. Han (TH) viser tydelig forvirring og hvem han er. Tror ikke han skjønner mer en det han sier der. Han vil ikke si «den bikkja» og vil ta bort «den» og si «hunden». Han beskriver dette med at han er glad i hunder. Han vil fjerne ordet: «mannssjåvinistisk» og avhører må forklare at TH er beskrevet som det av annen person. Så vil TH diskutere at han ikke er det. Han vil stoppe lyd og videoopptak og kan ikke skjønne at det er nødvendig. Så har Politi skrevet avhørene på en måte som setter han i et dårlig lys mener han selv. Kan se ut som han er i tåkeheimen. Han har lang diskusjon om signering av avhørs dokumentene og han signerer ikke. Politi trenger heller ikke hans underskrift. TH er heller ikke fornøyd med avhøreren og kritiserer metoden hun gjør det på. TH ser heller ikke nødvendigheten med å ha med seg advokat i avhør. Medisin bruken til TH ser han ikke som nødvendig opplysninger i saken. Han mener Politi har «giftige spørsmål til han». TH vil vite hvor mye Politi har lest av almanakkene hans som er på over 1000 sider og avhører bekreftet at de kun tok ut almanakkene fra 2018 og frem til forsvinningen. TH synes det er rart-at de leser disse private tanker. Politi rapporten er på 53 sider fra disse tre dager med bare krangel mener TH. 🙈 Systemet til TH avsløres og lurer på hvordan fruen hadde det? 🙈 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 12. februar 2023 #4864 Del Skrevet 12. februar 2023 Zaza skrev (2 timer siden): 3 dager med krangling. Side 187. Han (TH) viser tydelig forvirring og hvem han er. Tror ikke han skjønner mer en det han sier der. Han vil ikke si «den bikkja» og vil ta bort «den» og si «hunden». Han beskriver dette med at han er glad i hunder. Han vil fjerne ordet: «mannssjåvinistisk» og avhører må forklare at TH er beskrevet som det av annen person. Så vil TH diskutere at han ikke er det. Han vil stoppe lyd og videoopptak og kan ikke skjønne at det er nødvendig. Så har Politi skrevet avhørene på en måte som setter han i et dårlig lys mener han selv. Kan se ut som han er i tåkeheimen. Han har lang diskusjon om signering av avhørs dokumentene og han signerer ikke. Politi trenger heller ikke hans underskrift. TH er heller ikke fornøyd med avhøreren og kritiserer metoden hun gjør det på. TH ser heller ikke nødvendigheten med å ha med seg advokat i avhør. Medisin bruken til TH ser han ikke som nødvendig opplysninger i saken. Han mener Politi har «giftige spørsmål til han». TH vil vite hvor mye Politi har lest av almanakkene hans som er på over 1000 sider og avhører bekreftet at de kun tok ut almanakkene fra 2018 og frem til forsvinningen. TH synes det er rart-at de leser disse private tanker. Politi rapporten er på 53 sider fra disse tre dager med bare krangel mener TH. 🙈 Systemet til TH avsløres og lurer på hvordan fruen hadde det? 🙈 Hva er feil med det? Hvis noen er medgjørlig så er alt bra og fint? Sier de i mot noe så er de fæle? Hva om man ikke går med på å behandles slik? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 13. februar 2023 #4865 Del Skrevet 13. februar 2023 Samfunnsdebatt skrev (På 12.2.2023 den 2.05): Hva er feil med det? Hvis noen er medgjørlig så er alt bra og fint? Sier de i mot noe så er de fæle? Hva om man ikke går med på å behandles slik? Ja… avslører jo litt hva han tenker og virker ikke som han skjønner at han er i avhør. Må ta i betraktning hans alder kanskje? Savner litt referanse i boka. Jeg undres også over hvorfor TH sier «Bakhon» tingen som lå på dørmatta inntil inngangsdøren da han kom hjem 31.10.2018. Kl: ca 13.30. Bakhon er beskrevet som (Bakhun) (Dialekt?) og er det ytterste på trestokk som er blitt saget opp til planke eller bord. Det har bare en skåret side mens andre siden kan være dekket av bark. Bakhon er billigere en kjerneved og skjørere. Billigved! Brukes oftest til å sette opp/lage skigard, sponplater, trefiberplater, kuttes opp til flis. Hvorfor gjøre seg så sær og si bakhon i Lørenskog? Hvorfor sier han ikke enkelt-vedkubbe? Ordforråd han bruker og virker kanskje som noen spiller på særegenhetene til TH og en som kjenner han for dette godt? Derfor vedkubben lå ved døra? Boka anbefales å lese. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 13. februar 2023 #4866 Del Skrevet 13. februar 2023 On 2/12/2023 at 2:05 AM, Samfunnsdebatt said: Hva er feil med det? Hvis noen er medgjørlig så er alt bra og fint? Sier de i mot noe så er de fæle? Hva om man ikke går med på å behandles slik? Med forbehold om at publikum ikke har full oversikt over hva Hagen har sagt og ikke sagt i de avhørene han var i, så er det likevel slik at han hadde full rett til å ikke uttale seg, og ble dessuten anbefalt å ha advokaten sin til stede under avhøret - noe han sa han fant unødvendig. Det jeg finner merkelig er at han valgte å stille til avhør, valgte å gå med på å forklare seg, men likevel sauset bort muligheten sin ved å henge seg opp i slike pirkete detaljer som video- og lydopptak. Sekvensen der han påstår at det er feil på lydopptakeren er nesten parodisk, og på grensen til irrasjonelt. Han har jo av sine venner og kolleger blitt beskrevet som en person som "går rett på sak", en som er tydelig og konkret når han f.eks. driver forretninger og forhandling. Mener det var en som kalte ham "rett-fram-Tom". Man kan ikke si helt det samme om hans figur i forbindelse med politiavhørene. Jeg håper for all del han velger å ta til vettet og gå tilbake i dialog med politiet. Det enorme fokuset på hans person har endret seg, og politiet er ikke lenger like tydelig på hugget i hans retning. Forsvareren har kontinuerlig framholdt at mistankegrunnlaget mot ham er "betydelig svekket". Derfor burde det være en smal sak å stille til nye avhør, med bistand fra sin advokat. Han kan ikke forvente at siktelsen mot ham frafalles kun fordi han synes det er en belastning. Har han rent mel i posen, har han også mulighet til å gå rakrygget i møte med politiet. Det gjelder også hans nærmeste familie. Jeg mener det er på tide at de kommer opp fra skyttergraven. Hvis mistanken mot Hagen står fordi han er vrangvillig, men likevel uskyldig, så mener jeg nesten han skylder sin hustru såpass, slik at saken kan gå nærmere en løsning, og familien kanskje også kan få en grav å gå til. Slik det er nå, blir mistanken hengende ved ham helt til noen andre eventuelt blir tiltalt og dømt. Er han uskyldig, har han ingen verdens ting å tape på medgjørlighet. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marleah Skrevet 13. februar 2023 #4867 Del Skrevet 13. februar 2023 Etter at jeg leste at sønnen til TH og kryptomannen kjente hverandre fra før, har jeg hatt en følelse av at sønnen er mer innblandet enn hva vi hittill har hørt om. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 14. februar 2023 #4868 Del Skrevet 14. februar 2023 1 hour ago, Marleah said: Etter at jeg leste at sønnen til TH og kryptomannen kjente hverandre fra før, har jeg hatt en følelse av at sønnen er mer innblandet enn hva vi hittill har hørt om. Atte hva? Grunnen til at kryptomannen møtte TH var fordi sønnen kjente han. Det er ikke noe som kom frem etter siktelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrysmoothie Skrevet 14. februar 2023 #4869 Del Skrevet 14. februar 2023 (endret) @ZazaHvordan har forfatter av boken fått tak i avhøret? Er ikke det helt konfidensielt og mellom politi og forsvarsadvokat? Endret 14. februar 2023 av Blueberrysmoothie 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 14. februar 2023 #4870 Del Skrevet 14. februar 2023 Alarmselgeren skrev (12 timer siden): Med forbehold om at publikum ikke har full oversikt over hva Hagen har sagt og ikke sagt i de avhørene han var i, så er det likevel slik at han hadde full rett til å ikke uttale seg, og ble dessuten anbefalt å ha advokaten sin til stede under avhøret - noe han sa han fant unødvendig. Det jeg finner merkelig er at han valgte å stille til avhør, valgte å gå med på å forklare seg, men likevel sauset bort muligheten sin ved å henge seg opp i slike pirkete detaljer som video- og lydopptak. Sekvensen der han påstår at det er feil på lydopptakeren er nesten parodisk, og på grensen til irrasjonelt. Han har jo av sine venner og kolleger blitt beskrevet som en person som "går rett på sak", en som er tydelig og konkret når han f.eks. driver forretninger og forhandling. Mener det var en som kalte ham "rett-fram-Tom". Man kan ikke si helt det samme om hans figur i forbindelse med politiavhørene. Jeg håper for all del han velger å ta til vettet og gå tilbake i dialog med politiet. Det enorme fokuset på hans person har endret seg, og politiet er ikke lenger like tydelig på hugget i hans retning. Forsvareren har kontinuerlig framholdt at mistankegrunnlaget mot ham er "betydelig svekket". Derfor burde det være en smal sak å stille til nye avhør, med bistand fra sin advokat. Han kan ikke forvente at siktelsen mot ham frafalles kun fordi han synes det er en belastning. Har han rent mel i posen, har han også mulighet til å gå rakrygget i møte med politiet. Det gjelder også hans nærmeste familie. Jeg mener det er på tide at de kommer opp fra skyttergraven. Hvis mistanken mot Hagen står fordi han er vrangvillig, men likevel uskyldig, så mener jeg nesten han skylder sin hustru såpass, slik at saken kan gå nærmere en løsning, og familien kanskje også kan få en grav å gå til. Slik det er nå, blir mistanken hengende ved ham helt til noen andre eventuelt blir tiltalt og dømt. Er han uskyldig, har han ingen verdens ting å tape på medgjørlighet. Det står skrevet mellom alle linjer i det kapittelet og i andre kapitler at han ikke evner. Han er nok beskrevet litt i overkant av nettverket som naboer. Han har nok hjelp på alle måter, Med mobilen, pc, og mat han spiser. Finner de ikke mer bevis i saken så tror jeg saken står der den gjør i dag. Rart ikke Holden hjelper han bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 14. februar 2023 #4871 Del Skrevet 14. februar 2023 Alarmselgeren skrev (16 timer siden): Med forbehold om at publikum ikke har full oversikt over hva Hagen har sagt og ikke sagt i de avhørene han var i. … Sekvensen der han påstår at det er feil på lydopptakeren er nesten parodisk, og på grensen til irrasjonelt. … Er han uskyldig, har han ingen verdens ting å tape på medgjørlighet. Tja. Hadde min kone blitt drept og jeg hadde hjulpet alt jeg kunne i lang tid, så hadde jeg ikke etter dette villig tatt den ekstrabelastning å fått enhver detalj om hva jeg sa brettet ut til «publikum». Samtidig som jeg ble frontet som drapsmann av politet og tusener satt å konspirerte teorier om hva enn som ble sagt, hvordan det ble sagt, ordforrådet mitt osv. Forstår noen her at en person ikke lar seg brette ut videre etter slikt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 14. februar 2023 #4872 Del Skrevet 14. februar 2023 13 minutter siden, Samfunnsdebatt said: Tja. Hadde min kone blitt drept og jeg hadde hjulpet alt jeg kunne i lang tid, så hadde jeg ikke etter dette villig tatt den ekstrabelastning å fått enhver detalj om hva jeg sa brettet ut til «publikum». Samtidig som jeg ble frontet som drapsmann av politet og tusener satt å konspirerte teorier om hva enn som ble sagt, hvordan det ble sagt, ordforrådet mitt osv. Forstår noen her at en person ikke lar seg brette ut videre etter slikt? For ordens skyld ble avhørene jeg refererer til i det innlegget du her siterer, gjort allerede i februar 2019. Altså mens saken fremdeles ble etterforsket som en bortføring med økonomisk motiv. Det var på dette tidspunktet ikke snakk om noe "utbretting" av ekteskapsforhold i media, som skjedde først i perioden etter at han hadde vært forsøkt varetektsfengslet. Forøvrig er vi kanskje uenige om hva som ville være smart av Hagen å gjøre i den situasjonen han nå står i. Er han uskyldig, er en oppklaring av saken den eneste muligheten han har for å renvaskes 100%. Det må kunne betegnes som et aksiom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 24. februar 2023 #4873 Del Skrevet 24. februar 2023 https://inyheter.no/24/02/2023/gift-med-redaksjonssjef-i-dagbladet-dette-er-den-siktede-43-aringen-i-skytingen-pa-furuset/ Søker man litt så finner man firmaet til denne personen i Futurum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 25. februar 2023 #4874 Del Skrevet 25. februar 2023 23 hours ago, Zaza said: https://inyheter.no/24/02/2023/gift-med-redaksjonssjef-i-dagbladet-dette-er-den-siktede-43-aringen-i-skytingen-pa-furuset/ Søker man litt så finner man firmaet til denne personen i Futurum. Hvilket firma er det snakk om? Han har et firma som ble opprettet samme dag som Anne Elisabeth Hagen forsvant, men ser ikke ut som om det har noen tilknytning til Hagens eiendommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 25. februar 2023 #4875 Del Skrevet 25. februar 2023 (endret) Alarmselgeren skrev (4 timer siden): Hvilket firma er det snakk om? Han har et firma som ble opprettet samme dag som Anne Elisabeth Hagen forsvant, men ser ikke ut som om det har noen tilknytning til Hagens eiendommer. Her er det mye firma og navn bytting. Klokker, hockey, entreprenørfirma, eiendom/Estate, venner B-gjengen, kryptomannen, m.fl. Så et firmanavn utenfor Futurum/bilde. Kan være før 2018 må lete frem igjen. Synes ikke at jeg kan skrive helt detaljert fordi navn skrives i medier også. Personvern? 🙈 Se også andre diskusjonsforum som belyser noe av dette m.m. https://preview.app.goo.gl/maps.app.goo.gl/qDP9Mypt1Fj1xpqe8 Hvem eier disse dyre Tesla utenfor Futurum? Endret 25. februar 2023 av Zaza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 6. april 2023 #4876 Del Skrevet 6. april 2023 Muligens ikke sammenheng men funnet død kvinne i Lørenskog nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. april 2023 #4877 Del Skrevet 6. april 2023 Motelvibes skrev (46 minutter siden): Muligens ikke sammenheng men funnet død kvinne i Lørenskog nå. Mest sannsynlig noe nytt som ikke har med dette å gjøre … Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 12. april 2023 #4878 Del Skrevet 12. april 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/omkring-140-mennesker-reiser-inn-ut-av-norge-med-falsk-identitet---hver-dag/61491596 Oppslaget er gammelt men tror dette gjelder i dag også, at veldig mange skifter identitet og reiser ut og inn til Norge lett om vi ser medie oppslag om dette. (Google søk) Det er lite kontroll av identitet i Schengen og i Norge. Om hun har dratt selv så kan hun fått ny identitet og nytt utseende? Tenker dette fordi TH kjøpte Monero for 25 millioner kr og overførte 10 millioner. Kan AEH være mottaker? Da har TH betalt henne ut? 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 12. april 2023 #4879 Del Skrevet 12. april 2023 Flyfoto-Kartverket kan sette tilbake i tid. Måned og år- 2018. Finnes det andre å bruke? Media bruker Planet Labs da de leter etter Putin-missiler på flyplasser f.eks med dato oversikt. Kan man se området S4? Dvs området rundt huset. ?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 13. april 2023 #4880 Del Skrevet 13. april 2023 Zaza skrev (13 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/omkring-140-mennesker-reiser-inn-ut-av-norge-med-falsk-identitet---hver-dag/61491596 Oppslaget er gammelt men tror dette gjelder i dag også, at veldig mange skifter identitet og reiser ut og inn til Norge lett om vi ser medie oppslag om dette. (Google søk) Det er lite kontroll av identitet i Schengen og i Norge. Om hun har dratt selv så kan hun fått ny identitet og nytt utseende? Tenker dette fordi TH kjøpte Monero for 25 millioner kr og overførte 10 millioner. Kan AEH være mottaker? Da har TH betalt henne ut? 🙃 Nå er det vel ingenting som er umulig, men denne teorien er mest heller svært tvilsom. Politiet hadde vel også gått bort fra dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå