Alarmselgeren Skrevet 1. november 2022 #4821 Skrevet 1. november 2022 10 minutter siden, Made4u said: Nå blir en slik tanke bare vill gjetting av spekulasjoner, altså ikke noe man kan legge noe i. Vil anta at den som har kontoen (og det kan jo være ett av to, altså kidnappere eller Hagen selv dersom han står bak dette), i begge scenariene så ser jeg for meg at gjerningsperson(er) ville ha tømt kontoen. -- Skulle pengene fortsatt stå på kontoen, ja så sier det heller ikke mye. Hagen selv trenger dem strengt tatt ikke og derfor kan de stå der, eventuelle kidnappere kan ha fått kalde føtter og følt at de burde vente med å ta ut pengene til saken roer seg ned litt, klart de vil vekke oppmerksomhet om de plutselig får uvanlig mye penger å rutte med for dem å være (altså er det derfor de venter for å ikke knyttes opp mot saken). Altså ville det ikke gitt noen svar fra eller til det heller, men kunne vært grunnlag for nye spekulasjoner. -- Saken trenger sårt konkrete beviser, ikke flere spekulasjoner og å se for seg det ene og det andre fører ikke til oppklaring. Men klart, jeg har lekt med forskjellige teorier også jeg, uten at jeg har skrevet all verden om det da det ikke har verdi. Uten at jeg kan gå nærmere inn på det, så er det et faktum at den siktede mannen i 30-årene har vært usedvanlig godt bemidlet de siste par årene, uten at dette står i forhold til vedkommendes offisielle ligning. Det som skurrer litt dog er at han ikke har vært spesielt forsiktig eller påpasselig når det gjelder å skjule spor i de andre kriminalsakene han har vært dømt for. Han sitter nå tiltalt og venter på dom for heleri, der han etter sigende har fungert som såkalt "muldyr" i en bedragerisak. 8 minutter siden, Made4u said: Det er jo sant, men dagens avanserte krypteringer er laget for å ikke skulle løses, lett er det ikke og det ligger frem i tid at det vil bli mulig (om det noen gang blir det?) Jeg gjentar - muligheten for å knekke koden rent teknisk sett er ekvivalent med muligheten til å lage den. Når det nå har gått over tre år siden Hagen betalte, kan man tenke seg at muligheten for å knekke transaksjonen har blitt større. Når det er sagt, ligger kanskje løsningen på kryptosporet på et mer menneskelig plan. For et eller annet sted sitter det minst én person som har tilgang til lommeboka. Det interessante er at for å logge seg inn, trenger man bl.a. en rekke med unike ord eller bokstavkombinasjoner som kun innehaveren av lommeboka kjenner til. Rekken er lang nok til at de færreste vil kunne huske den utenat. Da er man nødvendigvis avhengig av å notere den ned eller lagre den på ett eller annet vis, og ha den tilgjengelig når man skal gjøre transaksjoner. Sett i lys av at politiet driver aktivt søk etter personer som har eller har hatt befatning med denne blokkjeden, er dette et svakt ledd, og ingen kjede er som kjent sterkere enn det svakeste leddet. 3 4
Alarmselgeren Skrevet 2. november 2022 #4822 Skrevet 2. november 2022 Heleridommen mot den 31 år gamle mannen som også er siktet for medvirkning til drap på Anne Elisabeth Hagen ble i dag avsagt i Oslo Tingrett. Dommen lyder på 3 år og 3 måneder i fengsel for heleri og hvitvasking av over 7 millioner kroner. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/drapssiktet-mann-31-domt-for-grovt-heleri-og-hvitvasking/15236791/ Som tidligere nevnt er mannen ennå ikke avhørt i forbindelse med Lørenskog-saken. Det blir spennende å se hva han sier hvis han velger å la seg avhøre. 4 2
Rødstrupa Skrevet 8. januar 2023 #4823 Skrevet 8. januar 2023 Lurer på hva som egentlig skjedde og om saken blir løst…. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4824 Skrevet 8. januar 2023 Den saken blir nok aldri løst. Om ikke herr Hagen blir dement da og på en eller annen måte forsnakker seg. Anonymkode: ee6c2...10e 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4825 Skrevet 8. januar 2023 Finnes lang tråd om det her inne Anonymkode: 941d5...0d0 1
Rødstrupa Skrevet 8. januar 2023 #4826 Skrevet 8. januar 2023 Saken er i allefall spennende & tragisk.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4827 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Finnes lang tråd om det her inne Anonymkode: 941d5...0d0 Dem tråden orker jeg ikke å poste i da den nedspammes av to eller tre brukere med svært stygg språkbruk. Anonymkode: ee6c2...10e 3
frecjoha Skrevet 10. januar 2023 #4829 Skrevet 10. januar 2023 (endret) Skulle dette stemme, vil vel saken snart bli oppklart? Tyrkisk «eks-agent» hevder å ha løsningen https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364 Endret 10. januar 2023 av frecjoha 1 2
Rhodiola Skrevet 11. januar 2023 #4830 Skrevet 11. januar 2023 Tråden er slått sammen med tilsvarende emne. Rhodiola, adm.
kar90 Skrevet 11. januar 2023 #4831 Skrevet 11. januar 2023 frecjoha skrev (23 timer siden): Skulle dette stemme, vil vel saken snart bli oppklart? Tyrkisk «eks-agent» hevder å ha løsningen https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364 Uansett om opplysningene han kommer med er korrekte, vet vi at norsk politi ikke er interessert i å ettergå dette eller vektlegge det særlig, spesielt om det innebærer at etterforskningen går i en helt annen retning. 1
Rødstrupa Skrevet 11. januar 2023 #4832 Skrevet 11. januar 2023 frecjoha skrev (På 10.1.2023 den 17.04): Skulle dette stemme, vil vel saken snart bli oppklart? Tyrkisk «eks-agent» hevder å ha løsningen https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364 Ok, takk for info!
Alarmselgeren Skrevet 24. januar 2023 #4833 Skrevet 24. januar 2023 (endret) On 1/10/2023 at 5:04 PM, frecjoha said: Skulle dette stemme, vil vel saken snart bli oppklart? Tyrkisk «eks-agent» hevder å ha løsningen https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364 Er det ikke ganske spesielt at en person som hevder å ha så detaljert informasjon om selve forbrytelsen, går til Dagbladet med disse opplysningene før politiet har rukket å ettergå dette? Attpåtil under fullt navn? Man kan jo tenke seg at dersom disse navngitte personene står i fare for å bli straffet for en så alvorlig forbrytelse, så ville de kanskje ha en interesse av å hindre folk i å vitne mot dem? Jeg er rimelig sikker på at dersom jeg fikk opplysninger som kunne bidra til å løse denne saken, så ville jeg aldri gått ut offentlig på den måten. Jeg ville sørget for at kun politiet fikk tilgang til det jeg satt på. Man bør også ta forbehold om at denne selvtitulerte "eks-agenten" også tidligere har vært profilert i media, hvor hans troverdighet eller mangel på sådan, har vært oppe til diskusjon. Det er også påfallende at det kun var Dagbladet som omtalte dette, og de understreker jo også at de har tatt forbehold vedrørende troverdighet, og valgt å ikke publisere konkrete opplysninger fordi de ikke hadde mulighet til å ettergå dem. Ei heller har det vært skrevet noen oppfølgingssaker, og denne spesifikke saken ble heller ikke stående lenge på Dagbladets førsteside. Den forsvant kjapt ut. Så blir det jo spennende å se om dette "sporet" blir fulgt videre, og om politiet velger å omtale eventuelle resultater. Jeg stilller meg foreløpig noe tvilende til det hele. Endret 24. januar 2023 av Alarmselgeren 6 1
yamask Skrevet 24. januar 2023 #4834 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Alarmselgeren skrev (1 time siden): Er det ikke ganske spesielt at en person som hevder å ha så detaljert informasjon om selve forbrytelsen, går til Dagbladet med disse opplysningene før politiet har rukket å ettergå dette? Attpåtil under fullt navn? Man kan jo tenke seg at dersom disse navngitte personene står i fare for å bli straffet for en så alvorlig forbrytelse, så ville de kanskje ha en interesse av å hindre folk i å vitne mot dem? Jeg er rimelig sikker på at dersom jeg fikk opplysninger som kunne bidra til å løse denne saken, så ville jeg aldri gått ut offentlig på den måten. Jeg ville sørget for at kun politiet fikk tilgang til det jeg satt på. Man bør også ta forbehold om at denne selvtitulerte "eks-agenten" også tidligere har vært profilert i media, hvor hans troverdighet eller mangel på sådan, har vært oppe til diskusjon. Det er også påfallende at det kun var Dagbladet som omtalte dette, og de understreker jo også at de har tatt forbehold vedrørende troverdighet, og valgt å ikke publisere konkrete opplysninger fordi de ikke hadde mulighet til å ettergå dem. Ei heller har det vært skrevet noen oppfølgingssaker, og denne spesifikke saken ble heller ikke stående lenge på Dagbladets førsteside. Den forsvant kjapt ut. Så blir det jo spennende å se om dette "sporet" blir fulgt videre, og om politiet velger å omtale eventuelle resultater. Jeg stilller meg foreløpig noe tvilende til det hele. Ja, det er noe som skurrer. Ser andre forum beskriver han som betalt skuespiller, uten at det trenger være noe sannhet i det, men alt det som denne "eks-agenten" melder virker jo enda mer absurd. Endret 24. januar 2023 av yamask 1
Alarmselgeren Skrevet 24. januar 2023 #4835 Skrevet 24. januar 2023 2 hours ago, yamask said: Ja, det er noe som skurrer. Ser andre forum beskriver han som betalt skuespiller, uten at det trenger være noe sannhet i det, men alt det som denne "eks-agenten" melder virker jo enda mer absurd. Jeg kan ikke tenke meg at noen som helst ville ha nytte av å betale den personen for å dumme seg ut i media. Jeg tenker at han mest sannsynlig har sin egen agenda, som kanskje er å unngå utlevering til Tyrkia. 4
Samfunnsdebatt Skrevet 27. januar 2023 #4836 Skrevet 27. januar 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/vennenes-uro-toms-forandring/78308947 Noen som har pluss og ser hva saken handler om?
Justlooking Skrevet 27. januar 2023 #4837 Skrevet 27. januar 2023 Samfunnsdebatt skrev (8 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/vennenes-uro-toms-forandring/78308947 Noen som har pluss og ser hva saken handler om? Ikke så spennende eller nytt. Det er en god venn som sier at Hagen stort sett er enten på kontoret eller hjemme. At han har trukket seg tilbake for ute er det mange som stirrer og prater. En slags forsvarstale over vennen som fortsatt har siktelsen på seg. 4 1 1
Alarmselgeren Skrevet 27. januar 2023 #4838 Skrevet 27. januar 2023 4 hours ago, Justlooking said: Ikke så spennende eller nytt. Det er en god venn som sier at Hagen stort sett er enten på kontoret eller hjemme. At han har trukket seg tilbake for ute er det mange som stirrer og prater. En slags forsvarstale over vennen som fortsatt har siktelsen på seg. Det mest interessante i artikkelen er kommentaren fra etterforskningslederen som framhever at de holder på hovedhypotesen, som tilsier at Hagen har rigget en falsk kidnapping for å skjule drap på sin kone. Ellers er det som du sier lite nytt, for det meste skøytevennen til Hagen som gir sin støtte ved å hevde at han ikke kan stå bak forsvinningen. 2 2
kraftwerk Skrevet 27. januar 2023 #4839 Skrevet 27. januar 2023 (endret) Merkelig at alle barna er så støttende mot sin far, ingen vet jo hva som har skjedd, men finnes nok sv eksempler å ta av - mann som dreper kone og barn aner ingenting. Når jeg gikk på ungdomsskolen 14/15 år siden, så var det en kvinne som forsvant like ved der jrg bodde. Mannen fikk full spalteplass og politiet lette overalt, igjen sto tre unger. Etter noen uker siktet politiet mannen, for de fant vasket blod på soverommet - han hadde drept kona med øks eller hammer omens ungene sov, og gravd hun ned i hagen. Ene barnet deres er illusjonisten Alex Alexander, så han var ungdom når dette skjedde. Dette var på Nøtterøy, har vært flere slike saker der oppigjennom. Skikkelig tragisk. Endret 27. januar 2023 av kraftwerk 7
Samfunnsdebatt Skrevet 28. januar 2023 #4840 Skrevet 28. januar 2023 Justlooking skrev (17 timer siden): Ikke så spennende eller nytt. Det er en god venn som sier at Hagen stort sett er enten på kontoret eller hjemme. At han har trukket seg tilbake for ute er det mange som stirrer og prater. En slags forsvarstale over vennen som fortsatt har siktelsen på seg. Uff. Tragisk situasjon å leve i. Tenk om han er uskyldig. Mistet konen sin på brutal måte. Og stå igjen slik både uten sin livspartner, og med stirrende øyne, snakk og avisartikler i mot seg. Ikke en god måte å avslutte sine leveår med. Håper han reiser til andre steder i verden og lever bedre og mer hyggelig siste delen sv livet sitt der, dersom han er uskyldig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå