Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kardemommete skrev (7 timer siden):

Hva får deg til å tro at Hagen står bak ? noe konkrekt?

Det som kan løse denne saken er dataspor. her kommer det nok bedre og bedre teknologi. litt som utviklingen av DNA prøver ? virker ganske spennende.

Hagen var på jobb,så flere må ha vært innvolvert. det er vanskelig å planlegge å gjennomføre noe sånt som dette uten at politiet klarer å nøste opp noe. det har de ikke etter flere års etterforskning.

Jeg vet ingenting om hvem som står bak. Om Hagen gjør det, så er det ikke sikkert han visste så mye om når og hvordan. Ei heller at de som har gjort dette vet hvem oppdragsgiver er, ved ev. bruk av mellommann. Men dette er jo bare spekulasjoner. Det virker usannsynlig at Hagen skal ha stelt i stand dette, og det virker også usannsynlig at noen andre skal ha et motiv for å fjerne en aldrende kvinne på denne måten. Fremstår heller ikke som noe spesielt sannsynlig med AEH som kidnappingsoffer, om man skal gå for teorien «drept ved et uhell under kidnapping».

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Jeg vet ingenting om hvem som står bak. Om Hagen gjør det, så er det ikke sikkert han visste så mye om når og hvordan. Ei heller at de som har gjort dette vet hvem oppdragsgiver er, ved ev. bruk av mellommann. Men dette er jo bare spekulasjoner. Det virker usannsynlig at Hagen skal ha stelt i stand dette, og det virker også usannsynlig at noen andre skal ha et motiv for å fjerne en aldrende kvinne på denne måten. Fremstår heller ikke som noe spesielt sannsynlig med AEH som kidnappingsoffer, om man skal gå for teorien «drept ved et uhell under kidnapping».

Løsepenger er jo et ganske åpenbart alternativ. Hagen var milliardær. AEH var kona hans. de levde ganske nedpå virket det som. lite sikkerhet. enkelt mål.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kardemommete skrev (3 minutter siden):

Løsepenger er jo et ganske åpenbart alternativ. Hagen var milliardær. AEH var kona hans. de levde ganske nedpå virket det som. lite sikkerhet. enkelt mål.

Motparten har ikke virket spesielt ivrig etter å få betalt, men det er jo en mulighet. Det er ikke spesielt merkelig at det mistenkes at AEH ble drept samme dag hun forsvant, bl.a. siden det aldri ble gitt noe livsbevis.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Skrevet
Djækklåsst skrev (2 minutter siden):

Motparten har ikke virket spesielt ivrig etter å få betalt, men det er jo en mulighet. Det er ikke spesielt merkelig at det mistenkes at AEH ble drept samme dag hun forsvant, bl.a. siden det aldri ble gitt noe livsbevis.

De fremmet da krav om løsepenger. Det kan godt være AEH ble drept samme dag. det ville jo vært mye mindre styr for kidnapperne å holde en levende person i skjul. de kan ha vurdert at de ville få penger av Hagen uten livsbevis. Hun kan også ha blitt drept ved et uhell. Vi vet heller ikke om hun ble drept samme dag. det finnes ikke bevis for det.

Det kan godt være at Hagen har gjort det,men med så lite bevis mot fyren synes jeg det er direkte ufint å gå så hardt ut mot mannen som det gjøres i denne tråden. jeg husker ikke lenger hvilken status Hagen har,men det har altså gått 4 år og det finnes knapt vann å koke spiker på for politiet og andre forløp fremstår som minst like plausible.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kardemommete skrev (11 minutter siden):

De fremmet da krav om løsepenger. Det kan godt være AEH ble drept samme dag. det ville jo vært mye mindre styr for kidnapperne å holde en levende person i skjul. de kan ha vurdert at de ville få penger av Hagen uten livsbevis. Hun kan også ha blitt drept ved et uhell. Vi vet heller ikke om hun ble drept samme dag. det finnes ikke bevis for det.

Det kan godt være at Hagen har gjort det,men med så lite bevis mot fyren synes jeg det er direkte ufint å gå så hardt ut mot mannen som det gjøres i denne tråden. jeg husker ikke lenger hvilken status Hagen har,men det har altså gått 4 år og det finnes knapt vann å koke spiker på for politiet og andre forløp fremstår som minst like plausible.

Jeg tror ikke vi er spesielt uenige.

Men om du hadde fått fasiten i morgen, og hadde vært nødt til å sette en stor sum penger på hvorvidt Hagen er involvert eller ikke i dag, så er det mulig vi er uenige omkring hva vi ville satt pengene på.

Men fasiten får vi trolig aldri.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Gjest kapteinsupertruse
Skrevet

Jeg så en overskrift i en av nettavisene om at AEHs venninne hadde en teori om hva hun tror hadde hendt.

Har noen kommet inn på betalingsartikkelen og lest hva hennes teori er?

Venninner er gode kilder til hva som foregår på innsiden? Bare lurer. 

Jeg syns det er interessant å høre fra henne, for det er liksom ingen av Hagens familie som sier noe. Helt stille. Hun

hadde vel 3 barn. Ingen går ut i media og er beskymret for hvor hun er og trygler til kidnapperne. 

Skrevet
Djækklåsst skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke vi er spesielt uenige.

Men om du hadde fått fasiten i morgen, og hadde vært nødt til å sette en stor sum penger på hvorvidt Hagen er involvert eller ikke i dag, så er det mulig vi er uenige omkring hva vi ville satt pengene på.

Neida,men vi deltar vel begge på en annen tråd her om Baneheia hvor forhåndsdømming er en grunn til at det gikk så galt som det gjorde. 

• Liker 2
Skrevet
Kardemommete skrev (9 timer siden):

Hva vet du om det ? At Hagen er iskald ? hva du hadde vært kan ikke brukes som noe bevis.

Hvor er bevisene som tilsier at Hagen har bestilt dette ?

Bevis og bevis.. Trenger ikke være til stedet når det skjer for å tenke seg til ting.. Ved drap så er det som regel familie medlemmer som står bak gjerningen. Ingen ukjente planlegger at de skal bortføre eldre damer sånn der. Da hadde de vunnet mere på å bortføre TH. Men bestilling på å børtføre seg selv blir jo litt vanskelig..

• Liker 4
Skrevet
kapteinsupertruse skrev (6 minutter siden):

Jeg så en overskrift i en av nettavisene om at AEHs venninne hadde en teori om hva hun tror hadde hendt.

Har noen kommet inn på betalingsartikkelen og lest hva hennes teori er?

Venninner er gode kilder til hva som foregår på innsiden? Bare lurer. 

Jeg syns det er interessant å høre fra henne, for det er liksom ingen av Hagens familie som sier noe. Helt stille. Hun

hadde vel 3 barn. Ingen går ut i media og er beskymret for hvor hun er og trygler til kidnapperne. 

Om AEHs veninne sitter på viktige opplysninger får vi tro hun har pratet med politiet.

Nå har vel Hagen hatt et TV intervju og barna har vel uttrykt bekymring for hva som har skjedd med moren. de har holdt en litt lav profil og hva de føler er riktig er ikke noe vi har noe med.

• Liker 1
Skrevet
Eleaelea skrev (Akkurat nå):

Bevis og bevis.. Trenger ikke være til stedet når det skjer for å tenke seg til ting.. Ved drap så er det som regel familie medlemmer som står bak gjerningen. Ingen ukjente planlegger at de skal bortføre eldre damer sånn der. Da hadde de vunnet mere på å bortføre TH. Men bestilling på å børtføre seg selv blir jo litt vanskelig..

Det har nok skjedd før at familiemedlemmer til rike personer blir kidnappet mot løsepengekrav. 

• Liker 2
Skrevet
Kardemommete skrev (2 minutter siden):

Det har nok skjedd før at familiemedlemmer til rike personer blir kidnappet mot løsepengekrav. 

Ja, det har det... men i dette tilfelle skulle det se ut som kinapping å ikke drap fra første dag.  TH har "sluppet unna" foreløpig. Samtidlig som han aldri kommer til å "slippe unna" saken. Selv etter sin død kommer han til å være "dømt".

• Liker 5
Skrevet
Kardemommete skrev (11 minutter siden):

Neida,men vi deltar vel begge på en annen tråd her om Baneheia hvor forhåndsdømming er en grunn til at det gikk så galt som det gjorde. 

Jeg har ikke forhåndsdømt Tom Hagen, jeg sier derimot at jeg ikke kan se at det finnes noen beviser som knytter ham til saken, og han kan selvsagt verken tiltales eller dømmes uten  det. Og uten beviser er det selvsagt slik at man kan være uskyldig. At jeg er ærlig på hva jeg ville tippet, om jeg måtte, er for å presisere at det ikke er slik at jeg sitter med en overbevisning om at han ikke har noe med saken å gjøre.

Når det kommer til å skrive om hva man tror, så har jeg altså heller ingen andre bedre forklaringer mtp. hvem som kan stå bak. Det er jo litt av problemet ved denne saken. Det er ingen teorier som virker spesielt sannsynlige i seg selv. Nokså ubegripelig sak. 

Skrevet
Eleaelea skrev (1 minutt siden):

Ja, det har det... men i dette tilfelle skulle det se ut som kinapping å ikke drap fra første dag.  TH har "sluppet unna" foreløpig. Samtidlig som han aldri kommer til å "slippe unna" saken. Selv etter sin død kommer han til å være "dømt".

Vi vet ikke hva som har skjedd med AEH. Vi vet ikke om TH har gjort det. Desverre kommer denne saken til å henge over TH til hans død om den ikke blir løst.

• Liker 1
Gjest kapteinsupertruse
Skrevet

ja han har sluppet unna så langt. Men han blir tatt til slutt. 

Skrevet
kapteinsupertruse skrev (25 minutter siden):

ja han har sluppet unna så langt. Men han blir tatt til slutt. 

Det er lite som tyder på at noen vil bli tatt i denne saken, noen gang.

Skrevet

Jeg er dronningen av dobbeltmoral, for i baneheia-saken vrir jeg meg av raseri over forhåndsdømmingen VK opplevde, mens her i denne tråden kaster jeg tydeligvis moralen min ut av vinduet og forhåndsdømmer ivei. Skal slutte med det med, og er enig i at Tom Hagen er uskyldig til det motsatte er bevist. Og det kommer nok aldri til å skje. 

Enten er dette en kidnapping gone wrong (de fikk 10 mill, men krevde jo i utgangspuntet en fantasi-sum).  Kanskje hun døde ved et uhell og at planen deres ble spolert med en gang. 

Eller så er dette det mest kalkulerte, kalde og gjennomtenkte konedrapet gjennom tidene. Så kalkulert og gjennomtenkt at ingen finner ut av det med mindre noen driter seg ut. 

Jeg er åpen for begge deler, men jeg tror aldri vi får svaret. 

Kanskje hun sitter på en sydhavsøy og drikker piña colada fra kokosnøtt. Selvom alt taler dét tvert imot. 

• Liker 1
Skrevet
Kardemommete skrev (8 timer siden):

Det er ikke veldig vanlig og i alle fall ikke i Norge …

• Liker 4
Skrevet
Justlooking skrev (1 minutt siden):

Det er ikke veldig vanlig og i alle fall ikke i Norge …

Det er heller ikke vanlig at ektemannen bestiller kidnapping og drap av kona og fremstiller det utad som et løsepengedrama.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Lomvi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...