totti_1 Skrevet 3. mai 2022 #4621 Skrevet 3. mai 2022 Made4u skrev (47 minutter siden): Det er kanskje på tide å ta inn over deg, at dette er en sak som ikke står sterkt og at det går mot henleggelse heller enn en oppklaring og dom, klart politiet må trappe ned ytterligere i denne saken (og da svinner sjansene enda mer). Noen saker lar seg bare ikke løse, denne saken ligner mer og mer en slik sak. Men selvfølgelig, gjennombrudd kan komme, pr. dags dato ser det derimot ikke lyst ut med tanke på oppklaring og å få noen dømt i saken. Snarere tvert imot, og tiden jobber fortsatt mot politiet og kostnadene saken belaster politiet både økonomisk og også ressursmessig, det kan ikke vedvare. Altså er det liten grunn til optimisme slik jeg ser det.... Hehe. Jeg har ikke noe ønske om tiltale selv. Men jeg har snakket med folk som kjenner folk i familien. De tror det blir tiltale... Har disse gitt meg ikke-offentlig kjent informasjon som siden har lekket ut i offentligheten? Ja, cirka 4-5 ganger. Derfor tror jeg på dem. Politiet har også sagt utallige ganger at de tror på tiltale. Det kan være bløff, men jeg tror ikke det. Skjønner godt at du føler saken står på et håpløst sted. 7 1
cafele Skrevet 3. mai 2022 #4622 Skrevet 3. mai 2022 totti_1 skrev (26 minutter siden): Hehe. Jeg har ikke noe ønske om tiltale selv. Men jeg har snakket med folk som kjenner folk i familien. De tror det blir tiltale... Har disse gitt meg ikke-offentlig kjent informasjon som siden har lekket ut i offentligheten? Ja, cirka 4-5 ganger. Derfor tror jeg på dem. Politiet har også sagt utallige ganger at de tror på tiltale. Det kan være bløff, men jeg tror ikke det. Skjønner godt at du føler saken står på et håpløst sted. For alt vi vet kan jo det du skriver være løgn. Blir jo spennende å se da!! håper det blir oppklaring! Men ut fra nyhetene som kommer virker det jo ikke lovende 🫤 tror det blir oppklaring i fremtiden når teknologien har blitt enda bedre, hvis det ikke er noen som sprekker før det. Som jeg tviler på…
K.B. Skrevet 4. mai 2022 #4623 Skrevet 4. mai 2022 @Made4u Det er ikke noen automatikk eller sannhet i at en etterforskning alltid gir all informasjon til media. Mesteparten av tiden, så klarer politiet å holde informasjon som er essensiell for etterforskningen for seg selv. At det er vanskelig å bygge en sak og at de er bakpå etterforskningsmessig er på det rene. Jeg deler din oppfatning om at "sms sporet" er en long shot og det er utrolig mye som skal klaffe for at de kan spore dette tilbake til en gjerningsmann, men en tiltale bygges på en rekke bevis, det kan være andre mer konkrete ting vi ikke vet om, men at politiets sak hadde stått sterkere om de hadde fått bedre eller mer bevis og ideelt sett den eller de som har medvirket til dette. Så får vi se om det er noen kobling til Tom Hagen, som fortsatt er siktet. Det er vanskelig å se for seg denne saken uten at T.H har vært involvert. Han har motiv og midler. Tilfeldige kidnappinger er uhyre sjeldent, spesielt når man har med en part som ikke viser livsbevis eller er interessert i løsepenger... 10
Kardemommete Skrevet 5. mai 2022 #4624 Skrevet 5. mai 2022 totti_1 skrev (På 3.5.2022 den 21.05): Hehe. Jeg har ikke noe ønske om tiltale selv. Men jeg har snakket med folk som kjenner folk i familien. De tror det blir tiltale... Har disse gitt meg ikke-offentlig kjent informasjon som siden har lekket ut i offentligheten? Ja, cirka 4-5 ganger. Derfor tror jeg på dem. Politiet har også sagt utallige ganger at de tror på tiltale. Det kan være bløff, men jeg tror ikke det. Skjønner godt at du føler saken står på et håpløst sted. Dette er like troverdig som julenissen,kristi oppstandelse og vedums matbudsjett til sammen.. 1 1
Kardemommete Skrevet 5. mai 2022 #4625 Skrevet 5. mai 2022 K.B. skrev (På 4.5.2022 den 12.30): @Made4u Det er ikke noen automatikk eller sannhet i at en etterforskning alltid gir all informasjon til media. Mesteparten av tiden, så klarer politiet å holde informasjon som er essensiell for etterforskningen for seg selv. At det er vanskelig å bygge en sak og at de er bakpå etterforskningsmessig er på det rene. Jeg deler din oppfatning om at "sms sporet" er en long shot og det er utrolig mye som skal klaffe for at de kan spore dette tilbake til en gjerningsmann, men en tiltale bygges på en rekke bevis, det kan være andre mer konkrete ting vi ikke vet om, men at politiets sak hadde stått sterkere om de hadde fått bedre eller mer bevis og ideelt sett den eller de som har medvirket til dette. Så får vi se om det er noen kobling til Tom Hagen, som fortsatt er siktet. Det er vanskelig å se for seg denne saken uten at T.H har vært involvert. Han har motiv og midler. Tilfeldige kidnappinger er uhyre sjeldent, spesielt når man har med en part som ikke viser livsbevis eller er interessert i løsepenger... Det er jo åpenbart at dette ikke er en "tilfeldig" kidnapping. Jeg har ingen problemer med å se for meg at Hagen er uskyldig. Motivet virker tynt. Hagen ville ikke blitt ruinert ved en skilsmisse og jeg kan ikke tenke meg han ville eksponere seg selv på denne måten i forhold til media,politi osv. Han ville gjort det mer i det stille.. Det er også svært vanskelig å gjennomføre dette i vår tid uten å legge igjen noen form for spor. Motparten har krevd løsepenger.Hagen har betalt noe. At det ikke finnes livsbevis kan f.eks bety at AEH ikke overlevde bortførelsen, eller ble helt kynisk tatt av dage da motparten har regnet med å få penger av Hagen uten livsbevis. 1
Callisto83 Skrevet 5. mai 2022 #4626 Skrevet 5. mai 2022 Det jeg lurer litt på nå, litt over tre og et halvt år senere, er hvem i politiet som synes det var en god idé å holde saken skjult så lenge fra offentligheten? Hele to måneder gikk det, før vi andre fikk vite at noe hadde skjedd i Sloraveien. Hadde de gjort det samme hvis et barn f.eks ble borte under samme omstendighet? Jeg vet jeg skriver i etterpåklokskapens navn, men likevel. Hvis de hadde gått ut med en etterlysning med en gang, kunne de kanskje fått inn tips og observasjoner som faktisk ledet til hvor AEH kan ha blitt transportert, eller i det minste styrket eller svekket alibi til mistenkte. 4
Kardemommete Skrevet 6. mai 2022 #4627 Skrevet 6. mai 2022 Callisto83 skrev (7 timer siden): Det jeg lurer litt på nå, litt over tre og et halvt år senere, er hvem i politiet som synes det var en god idé å holde saken skjult så lenge fra offentligheten? Hele to måneder gikk det, før vi andre fikk vite at noe hadde skjedd i Sloraveien. Hadde de gjort det samme hvis et barn f.eks ble borte under samme omstendighet? Jeg vet jeg skriver i etterpåklokskapens navn, men likevel. Hvis de hadde gått ut med en etterlysning med en gang, kunne de kanskje fått inn tips og observasjoner som faktisk ledet til hvor AEH kan ha blitt transportert, eller i det minste styrket eller svekket alibi til mistenkte. Det gikk vel frem av løse-penge brevet som ble lagt igjen at AEH ville blitt tatt av dage om TH gikk til politiet. 3
Callisto83 Skrevet 6. mai 2022 #4628 Skrevet 6. mai 2022 Litt ny informasjon i dag i VG. Nå jaktes det på nye bevis i forhold til Sim kort mysteriet, på en Bunnpris butikk på Grønland i Oslo. LINK 1
Callisto83 Skrevet 6. mai 2022 #4629 Skrevet 6. mai 2022 Kardemommete skrev (5 timer siden): Det gikk vel frem av løse-penge brevet som ble lagt igjen at AEH ville blitt tatt av dage om TH gikk til politiet. Stemmer det. Likevel tok TH kontakt med politiet samme dag, og i følge naboer på den tiden var det åpenlyst at noen (politiet) drev med undersøkelser i huset. Hvis det var slik at gjerningspersonene fulgte med på huset etter forsvinningen, virker det jo sannsynlig at de ville lagt merke til det også. AEH skulle vel også dø om ikke alle pengene ble overført? Det kunne jo vært interessant om politiet kanskje ville håndtert en lignende sak på en annen måte i fremtiden. Av og til kan vitneopplysninger og tips fra befolkningen være mer gull verdt enn hva kanskje etterforskere kan finne ut på egen hånd. I hvert fall hvis befolkningen har mulighet til å huske tilbake på en bestemt dato. 2 måneder er altfor lenge. 2
K.B. Skrevet 8. mai 2022 #4630 Skrevet 8. mai 2022 (endret) Kardemommete skrev (På 5.5.2022 den 21.12): Det er jo åpenbart at dette ikke er en "tilfeldig" kidnapping. Jeg har ingen problemer med å se for meg at Hagen er uskyldig. Motivet virker tynt. Hagen ville ikke blitt ruinert ved en skilsmisse og jeg kan ikke tenke meg han ville eksponere seg selv på denne måten i forhold til media,politi osv. Han ville gjort det mer i det stille.. Det er også svært vanskelig å gjennomføre dette i vår tid uten å legge igjen noen form for spor. Motparten har krevd løsepenger.Hagen har betalt noe. At det ikke finnes livsbevis kan f.eks bety at AEH ikke overlevde bortførelsen, eller ble helt kynisk tatt av dage da motparten har regnet med å få penger av Hagen uten livsbevis. Jeg har vel aldri sagt at dette er en tilfeldig kidnapping? Samme hvilke hendelsesforløp du ser for deg i denne saken, så er ordet "tilfeldig" ikke tilstede. Det ser ut til at du har en binær forståelse av eventuelle motiver og ikke ser det mellommenneskelige. Jeg kjenner ikke T.H, så jeg bare spekulerer, men i andre saker, som har noen av de samme elementene, altså partnerdrap, så er det jo f.eks mangel på kontroll, eller rettere sagt det å se for seg at man mister kontroll over partneren sin som er en utløsende faktor. Du vet ingen ting om T.H resonnement rundt dette. Via media har vi fått vite at T.H er en strateg og planlegger, noe som passer godt med hva vi ser i denne saken. Det finnes mennesker der ute som ser på det å gjøre det perfekte mord som noe mer en en intellektuell utfordring.. Det at det er lite spor er interessant i seg selv, det er nemlig også ganske uvanlig og vitner om enten noen som naturlig har sitt DNA der, altså T.H, familie osv. eller noen som er meget godt forberedt. Motparten har skrevet et langt brev, noe som i seg selv er litt uvanlig, da jo mer du skriver, jo vanskeligere det å skjule hvem du/dere er. Du har rett A.E.H kan ha omkommet i prosessen, men rent logisk da rett etter kidnappingen har skjedd, brevet er allerede lagt igjen. Hadde hun omkommet mens hun var hjemme, i ferd med å bli tatt ut, ja da hadde det jo vært best å ikke legge igjen brevet om løsepenger, det er jo et bevis i seg selv. Dette er jo ren spekulasjon, vi kan ikke vite den ene eller andre veien, men veldig lite av dette ligner en klassisk kidnappings sak. Jeg tror du og mange andre ikke tenker over hvor komplisert det er å skjule noen over tid, spesielt en eldre kvinne som kanskje har helseutfordringer, er avhengig av medisiner. Bare et par dager er en utfordring om du tenker over det, veldig få av oss har fasilitetene som de har i et fengsel, men også der trengs det vakt 24 timer i døgnet, med andre ord, det er en arbeidsintensiv prosess å være kidnapper. Jeg må presisere at jeg ikke vet om T.H er gjerningsmannen eller involvert, men når du legger alle indisiene sammen og ser på T.H sin oppførsel etter han ble siktet og i f.eks. tv intervjuet, så virker det ikke som en mann som er desperat etter å finne kona si, han og hans familie gjør det motsatte, de aktivt trenerer saken, det ser ikke bra ut. Endret 8. mai 2022 av K.B. 5 3
Callisto83 Skrevet 8. mai 2022 #4631 Skrevet 8. mai 2022 Når en ser hva som skjedde med millionær Reidar Osen i Bergen, så synes jeg ikke det er så usannsynlig at noen faktisk har kidnappet AEH pga et økonomisk motiv. Sannsynligvis "Futurum mennene" som er fanget på film. Den "åpenheten" i Norge, som gjør at man kan sjekke skattelister, søke opp adresser, telefon numre etc, gjør at kriminelle lykkejegere føler seg som "a kid in a candy store". 2
K.B. Skrevet 8. mai 2022 #4632 Skrevet 8. mai 2022 Callisto83 skrev (9 timer siden): Når en ser hva som skjedde med millionær Reidar Osen i Bergen, så synes jeg ikke det er så usannsynlig at noen faktisk har kidnappet AEH pga et økonomisk motiv. Sannsynligvis "Futurum mennene" som er fanget på film. Den "åpenheten" i Norge, som gjør at man kan sjekke skattelister, søke opp adresser, telefon numre etc, gjør at kriminelle lykkejegere føler seg som "a kid in a candy store". Du velger bevisst å se bort fra enormt mye informasjon for å kunne gjøre den sammenligningen. Men det er selvfølgelig teoretisk mulig at det er noen helt fremmede, men de har da vært fullstendig inkompetente i gjennomføringen, noe som er rart når det er gjort så mye forarbeid. Du må se på det store bildet, hvis du gjør det, så sliter jeg med å se likheter mellom Osen saken og Lørenskog saken. 7
Callisto83 Skrevet 9. mai 2022 #4633 Skrevet 9. mai 2022 K.B. skrev (8 timer siden): Du velger bevisst å se bort fra enormt mye informasjon for å kunne gjøre den sammenligningen. Men det er selvfølgelig teoretisk mulig at det er noen helt fremmede, men de har da vært fullstendig inkompetente i gjennomføringen, noe som er rart når det er gjort så mye forarbeid. Du må se på det store bildet, hvis du gjør det, så sliter jeg med å se likheter mellom Osen saken og Lørenskog saken. Hvis AEH var i live på morgenen når TH hadde ankommet jobben, og ble bortført rett etter det, så må det jo ha vært noen helt fremmede som har gjort det. Jeg vet heller ikke hva man kan anse som inkompetanse, når alt fremdeles er uoppklart etter tre og et halvt år. 1
Kardemommete Skrevet 11. mai 2022 #4634 Skrevet 11. mai 2022 K.B. skrev (På 8.5.2022 den 14.48): Jeg har vel aldri sagt at dette er en tilfeldig kidnapping? Samme hvilke hendelsesforløp du ser for deg i denne saken, så er ordet "tilfeldig" ikke tilstede. Det ser ut til at du har en binær forståelse av eventuelle motiver og ikke ser det mellommenneskelige. Jeg kjenner ikke T.H, så jeg bare spekulerer, men i andre saker, som har noen av de samme elementene, altså partnerdrap, så er det jo f.eks mangel på kontroll, eller rettere sagt det å se for seg at man mister kontroll over partneren sin som er en utløsende faktor. Du vet ingen ting om T.H resonnement rundt dette. Via media har vi fått vite at T.H er en strateg og planlegger, noe som passer godt med hva vi ser i denne saken. Det finnes mennesker der ute som ser på det å gjøre det perfekte mord som noe mer en en intellektuell utfordring.. Det at det er lite spor er interessant i seg selv, det er nemlig også ganske uvanlig og vitner om enten noen som naturlig har sitt DNA der, altså T.H, familie osv. eller noen som er meget godt forberedt. Motparten har skrevet et langt brev, noe som i seg selv er litt uvanlig, da jo mer du skriver, jo vanskeligere det å skjule hvem du/dere er. Du har rett A.E.H kan ha omkommet i prosessen, men rent logisk da rett etter kidnappingen har skjedd, brevet er allerede lagt igjen. Hadde hun omkommet mens hun var hjemme, i ferd med å bli tatt ut, ja da hadde det jo vært best å ikke legge igjen brevet om løsepenger, det er jo et bevis i seg selv. Dette er jo ren spekulasjon, vi kan ikke vite den ene eller andre veien, men veldig lite av dette ligner en klassisk kidnappings sak. Jeg tror du og mange andre ikke tenker over hvor komplisert det er å skjule noen over tid, spesielt en eldre kvinne som kanskje har helseutfordringer, er avhengig av medisiner. Bare et par dager er en utfordring om du tenker over det, veldig få av oss har fasilitetene som de har i et fengsel, men også der trengs det vakt 24 timer i døgnet, med andre ord, det er en arbeidsintensiv prosess å være kidnapper. Jeg må presisere at jeg ikke vet om T.H er gjerningsmannen eller involvert, men når du legger alle indisiene sammen og ser på T.H sin oppførsel etter han ble siktet og i f.eks. tv intervjuet, så virker det ikke som en mann som er desperat etter å finne kona si, han og hans familie gjør det motsatte, de aktivt trenerer saken, det ser ikke bra ut. Beklager men du gjør ikke noe annet enn å synse. Det er et faktum at det etter 3.5 års etterforskning ikke finnes beviser mot TH. Du vet heller ikke hvordan TH hagen tenker. at han har vært en strateg i forretningslivet gjør ikke mannen til konemorder. At han gjør en dårlig figur i intervjuet er dine øyne. jeg så ikke det. Det er vel heller ikke så merkelig at samarbeidet med politiet bryter sammen når du er fengslet uskyldig for å drept kona. 1
Gjest Anonobilis Skrevet 13. mai 2022 #4635 Skrevet 13. mai 2022 https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet Enda mer god dag mann økseskaft i media.
Kardemommete Skrevet 13. mai 2022 #4636 Skrevet 13. mai 2022 Anonobilis skrev (1 minutt siden): https://www.vg.no/nyheter/i/lVRBB3/loerenskog-saken-nye-opplysninger-om-trusselbrevet Enda mer god dag mann økseskaft i media. Politiet vet nok mer enn vi tror. Jada.....
Kardemommete Skrevet 13. mai 2022 #4637 Skrevet 13. mai 2022 Har ikke den pc/printeren vært kasta på sjøen ennå blir den det nå. 1
Djækklåsst Skrevet 13. mai 2022 #4638 Skrevet 13. mai 2022 (endret) VG er virkelig helt ute av det for tiden. Bare ubetydelig vissvass omtrent, hausset opp og presentert som om man er like ved å fakke forbryterne. De som en gang i tiden var best på krim blant norske medier (faktisk). Hva slags type datamaskin og skriveprogram, printer som er benyttet osv er jo helt uinteressant med mindre man har klart å finne frem til noen mistenkte som man vet har disponert en slik maskin og printer. Osv. Og spor knyttet til Norge? Hallo? Anne Elisabeth Hagen er fra Norge! Hun ble tatt fra sitt hjem i Norge! Selvsagt vil spor knyttes mot Norge. Er det umulig for utlendinger å reise til Norge, kjøpe noe på Clas Ohlson mens de har vært i Norge? Selvsagt kan det være nordmenn som står bak, men det er jo umulig å vite, uavhengig av om Hagen er bakmann eller ikke. Og brevet? Det er vel åpenbart at de som har skrevet det IKKE har trodd at noen ville tenkte "gebrokkent norsk! det er garantert utlendinger!" Disse folkene er ett skritt foran. Ikke dermed sagt at det er en "dobbeltluring", altså at det er utlendinger likevel, selv om det ikke kan utelukkes, men jeg tror nok skriveformen er valgt for å prøve å få det til å ligne minst mulig på hvordan skribenten egentlig formulerer seg, og ikke fordi skribenten var dum nok til å tro at politiet ville være dumme nok til å tenke "Gebrokkent norsk! Da er det garantert utlendinger!" som nevnt. Politiet har ellers åpenbart ikke erfaring med poker. "Those who act strong are weak" passer godt på dårligere spillere. Og motsatt. Hadde man faktisk hatt gode kort på hånden, så hadde man aldri fremstilt det som om en oppklaring var like rundt hjørnet. Det meste tyder på at man ikke er i nærheten av å knytte noe som helst mot noen faktiske personer. Jeg håper jo jeg tar feil, men det ser virkelig ikke bra ut. At de virker å ha overbevist Milli i VG om at det kan komme et svar/løsning ila. året er vel et godt tegn på det motsatte. Milli uttalte som kjent i fjor høst at han ikke trodde det ville komme nye svar i Baneheia-saken. Hva skjedde? Noen uker senere og det neste halvåret har det kommet nye svar i bøtter og spann. Så det motsatte av det han tror er som regel det mest sannsynlige. Ganske så bemerkelsesverdig at VG kjører så hardt på med saker som neppe har betydning omkring Lørenskog, samtidig som de ignorerer oppklaringen av en historisk rettsskandale, altså Baneheia, som TV 2 dekker svært grundig for tiden. Sist VG laget en egenprodusert artikkel om den saken var før påske, og det er ikke akkurat imponerende, det de har levert. Milli & co i VG har dessverre mistet det fullstendig. Endret 13. mai 2022 av Djækklåsst 5
Callisto83 Skrevet 13. mai 2022 #4639 Skrevet 13. mai 2022 Med tanke på at politiet garantert har sjekket det meste av datamaskiner og slikt hos TH og kryptomannen, er det da sånn å forstå at de to mest sannsynlig ikke har disse spesifikke programvarene, skjermkortene eller printerne? Siden de begge er ute i det fri? Det er jo imponerende detaljert arbeid. Bare så synd at potensielle vitneobservasjoner trolig gikk tapt i all hemmeligholdet. 2
Nattero Skrevet 13. mai 2022 #4640 Skrevet 13. mai 2022 Håper de finner ut av det, og det burde vært funnet ut for lenge siden! Mer enn det vet jeg ikke, selv om jeg har hatt noen tanker. Synes bare ikke det er helt riktig å ha en sånn debatt her på KG med kun spekulasjoner som garantert vil utarte seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå