Callisto83 Skrevet 22. november 2020 #3341 Del Skrevet 22. november 2020 12 minutter siden, Pilleville skrev: Det kan vere som du seier eller at de to tre som er involvert og han hadde et fast møtested( utendørs) der de møttes til faste tider. Ikkje komplisert og noe eg ville valgt om eg skulle planlagt noko ulovleg( som eg aldri har gjort) "Hei, vil du hjelpe meg med et drap på ektefellen min? Du kan risikere livstid i fengsel, og jeg kan ikke betale deg, for politiet vil mest sannsynlig studere alle transaksjoner jeg utfører, og mobilbloggen min, med lupe..." Høres det sannsynlig ut? Jeg synes faktisk ikke det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stroganoff Skrevet 22. november 2020 #3342 Del Skrevet 22. november 2020 11 minutter siden, Callisto83 skrev: "Hei, vil du hjelpe meg med et drap på ektefellen min? Du kan risikere livstid i fengsel, og jeg kan ikke betale deg, for politiet vil mest sannsynlig studere alle transaksjoner jeg utfører, og mobilbloggen min, med lupe..." Høres det sannsynlig ut? Jeg synes faktisk ikke det. Her er jeg enig med deg, usannsynlig at utenforstående er involvert. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 22. november 2020 #3343 Del Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden, Stroganoff skrev: Her er jeg enig med deg, usannsynlig at utenforstående er involvert. Kan vel være dei som mottok penger/ overføringen på krypto? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. november 2020 #3344 Del Skrevet 22. november 2020 16 minutter siden, Callisto83 said: "Hei, vil du hjelpe meg med et drap på ektefellen min? Du kan risikere livstid i fengsel, og jeg kan ikke betale deg, for politiet vil mest sannsynlig studere alle transaksjoner jeg utfører, og mobilbloggen min, med lupe..." Høres det sannsynlig ut? Jeg synes faktisk ikke det. Nå er det faktisk overført 10 mill til ukjent mottaker. Det kan ha vært betalingen. Om vi tenker oss at TH fikk hjelp til drap på sin kone, tror jeg nok det må ha vært noen som sto ham svært nær som var medhjelper(e). Da er det ikke utenkelig at den/de var kjent med problemstillingene rundt skilsmisse; at THs "imperium" potensielt kunne vakle. Ideen om falsk kidnapping kan ha kommet fra vedkommende. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stroganoff Skrevet 22. november 2020 #3345 Del Skrevet 22. november 2020 23 minutter siden, T-Rex skrev: Nå er det faktisk overført 10 mill til ukjent mottaker. Det kan ha vært betalingen. Om vi tenker oss at TH fikk hjelp til drap på sin kone, tror jeg nok det må ha vært noen som sto ham svært nær som var medhjelper(e). Da er det ikke utenkelig at den/de var kjent med problemstillingene rundt skilsmisse; at THs "imperium" potensielt kunne vakle. Ideen om falsk kidnapping kan ha kommet fra vedkommende. Overføringen ble sannsynligvis foretatt til en konto som disponeres av TH eller en av de nærmeste. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 22. november 2020 #3346 Del Skrevet 22. november 2020 Eg trur han har med seg to tre fra sin næraste bekjentskapskrets. ikj familie 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 22. november 2020 #3347 Del Skrevet 22. november 2020 10 minutter siden, Pilleville skrev: Eg trur han har med seg to tre fra sin næraste bekjentskapskrets. ikj familie Vi får da tro at politiet har sjekket alibiet til alle i nærmeste omgangskrets samt familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stroganoff Skrevet 22. november 2020 #3348 Del Skrevet 22. november 2020 40 minutter siden, EMG skrev: Vi får da tro at politiet har sjekket alibiet til alle i nærmeste omgangskrets samt familie. Det har de garantert gjort, men en plan som er utarbeidet over måneder, kanskje år, inneholder nok også gode alibier. Bare se hvordan de trolig har flyttet drapstidspunktet til TH’s alibi, det er ganske genialt tenkt. I de fleste saker hvor alibi fabrikkeres er det alibiet som blir flyttet til hendelsestidspunktet, som i L*ila B*rteussen-saken. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 22. november 2020 #3349 Del Skrevet 22. november 2020 1 time siden, Stroganoff skrev: Det har de garantert gjort, men en plan som er utarbeidet over måneder, kanskje år, inneholder nok også gode alibier. Bare se hvordan de trolig har flyttet drapstidspunktet til TH’s alibi, det er ganske genialt tenkt. I de fleste saker hvor alibi fabrikkeres er det alibiet som blir flyttet til hendelsestidspunktet, som i L*ila B*rteussen-saken. Enig, alibi er nok planlagt til minste detalj 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 22. november 2020 #3350 Del Skrevet 22. november 2020 3 timer siden, T-Rex skrev: Nå er det faktisk overført 10 mill til ukjent mottaker. Det kan ha vært betalingen. Om vi tenker oss at TH fikk hjelp til drap på sin kone, tror jeg nok det må ha vært noen som sto ham svært nær som var medhjelper(e). Da er det ikke utenkelig at den/de var kjent med problemstillingene rundt skilsmisse; at THs "imperium" potensielt kunne vakle. Ideen om falsk kidnapping kan ha kommet fra vedkommende. Det var dette jeg også antok. Dette med overføringen av pengene. Jeg tror det var lønn for jobben han betalte ut, under påskudd av noe annet. Eller tror det kunne vært. Det var viktig for han å få sendt de pengene. Det har ikke vært viktig for han å hjelpe politiet noe særlig i nyere tid. Hvorfor ikke? Er egoet hans viktigere enn konas liv? For han ville det vært lett å møte noen uten digitale spor. De hadde vel ikke noe overvåking hjemme, han kunne brukt en burner phone eller noe lignende skrot som ikke stod i hans navn. Han kunne brukt Tor nettleser osv, en hemmelig epost, you name it. Han kunne tatt en "lunsj ute" på jobb. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 22. november 2020 #3351 Del Skrevet 22. november 2020 "Hvis Anne-Elisabeth ville gå, så hadde hun gått for lenge siden" (TV2 nyhetene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. november 2020 #3352 Del Skrevet 22. november 2020 12 minutter siden, Callisto83 said: "Hvis Anne-Elisabeth ville gå, så hadde hun gått for lenge siden" (TV2 nyhetene) Det er hun som hevder hun var en venninne av AEFH. Hvem kan bestride det nå? TH og barna vil det jo ikke. Jeg tror hun er kjøpt og betalt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stroganoff Skrevet 22. november 2020 #3353 Del Skrevet 22. november 2020 38 minutter siden, T-Rex skrev: Det er hun som hevder hun var en venninne av AEFH. Hvem kan bestride det nå? TH og barna vil det jo ikke. Jeg tror hun er kjøpt og betalt. Forretningsvenninne som kom inn på et bananskall i 2007, neppe trygt å involvere i sine innerste hemmeligheter med stor risiko for å plapre til TH. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. november 2020 #3354 Del Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, Stroganoff said: Forretningsvenninne som kom inn på et bananskall i 2007, neppe trygt å involvere i sine innerste hemmeligheter med stor risiko for å plapre til TH. Jeg tenker også at "venner av paret" ikke er de menneskene AEFH ville ha betrodd seg til. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stroganoff Skrevet 22. november 2020 #3355 Del Skrevet 22. november 2020 8 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg tenker også at "venner av paret" ikke er de menneskene AEFH ville ha betrodd seg til. Og, det sier skremmende mye om intelligensen til denne dama å stå fram med dette nå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 22. november 2020 #3356 Del Skrevet 22. november 2020 5 timer siden, T-Rex skrev: Nå er det faktisk overført 10 mill til ukjent mottaker. Det kan ha vært betalingen. Om vi tenker oss at TH fikk hjelp til drap på sin kone, tror jeg nok det må ha vært noen som sto ham svært nær som var medhjelper(e). Da er det ikke utenkelig at den/de var kjent med problemstillingene rundt skilsmisse; at THs "imperium" potensielt kunne vakle. Ideen om falsk kidnapping kan ha kommet fra vedkommende. 54 minutter siden, T-Rex skrev: Det er hun som hevder hun var en venninne av AEFH. Hvem kan bestride det nå? TH og barna vil det jo ikke. Jeg tror hun er kjøpt og betalt. Ja, det ble overført 10 mill til ukjent mottaker - med Kripos og hele verdens krypto-eksperter som vitner. Hvem tenker du det er som sto han svært nær som han fikk hjelp av? En forretningsparter? Gutta fra kafeen på Metrosentret? Hvorfor valgte de dagen elektrikeren skulle komme? Han må jo ha vært som en løs kanon på dekk som de ikke hadde kontroll på i så fall. Han kunne jo finne på å reise til Sloraveien selv om han ikke fikk svar på telefonen. Hvis TH driver og betaler venner for å stå frem i pressen så regner jeg med at politiet klarer å finne frem til mistenkelige kontantuttak eller bankoverføringer - eller kanskje han har satt dem inn i kryptovalutaens fordeler så han betaler i bitcoin? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. november 2020 #3357 Del Skrevet 22. november 2020 (endret) 11 minutter siden, EMG said: Ja, det ble overført 10 mill til ukjent mottaker - med Kripos og hele verdens krypto-eksperter som vitner. Hvem tenker du det er som sto han svært nær som han fikk hjelp av? En forretningsparter? Gutta fra kafeen på Metrosentret? Hvorfor valgte de dagen elektrikeren skulle komme? Han må jo ha vært som en løs kanon på dekk som de ikke hadde kontroll på i så fall. Han kunne jo finne på å reise til Sloraveien selv om han ikke fikk svar på telefonen. Hvis TH driver og betaler venner for å stå frem i pressen så regner jeg med at politiet klarer å finne frem til mistenkelige kontantuttak eller bankoverføringer - eller kanskje han har satt dem inn i kryptovalutaens fordeler så han betaler i bitcoin? De visste ikke om avtalen? Eller visste at han ikke ville komme uten å ha fått en bekreftelse fra AEFH? Eller hun døde langt tidligere enn det som er antatt? Endret 22. november 2020 av T-Rex 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 22. november 2020 #3358 Del Skrevet 22. november 2020 3 minutter siden, T-Rex skrev: De visste ikke om avtalen? Eller visste at han ikke ville komme uten å ha fått en bekreftelse fra AEFH? Eller hun døde langt tidligere enn det som er antatt? Mener du at lønningsansvarlige på Futurum også er kjøpt og betalt da eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 22. november 2020 #3359 Del Skrevet 22. november 2020 Just now, EMG said: Mener du at lønningsansvarlige på Futurum også er kjøpt og betalt da eller? Jeg kjenner ikke mennesket, så vet ikke om det kan være en mulighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 22. november 2020 #3360 Del Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, T-Rex skrev: Jeg kjenner ikke mennesket, så vet ikke om det kan være en mulighet. Men du kjenner venninnen til AEH så du kan konkludere når det gjelder henne? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå