miniomelett Skrevet 2. november 2020 #2841 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, Djækklåsst skrev: Verre? Jeg skjønner ikke hva du mener. Papirene taler for seg. Hun vurderte skilsmisse. Men det ble ingen skilsmisse. Vi vet ikke hvorfor, vi vet ikke om hun viste papirene til mannen og ba ham signere, eller om han aldri visste om papirene. Om han aldri visste er det ikke sikkert hun ville han skulle vite om dem heller. Om det du skal fram til er at dersom alt plutselig hadde blitt supert de to i mellom, så er det rart at hun tok vare på papirene, så er jeg enig, for ingen tror vel at dette var et spesielt kjærlig ekteskap de siste årene, eller siste tiårene for den saks skyld. Uten at det trenger ha betydning for hvorfor hun ble bortført/drept, dette (kjølig forhold) gjelder for svært mange ekteskap uten at det skjer noe drap av den grunn. Jeg bare skjønte ikke hva du mente med at hun ikke ville at han skulle se at hun kastet skillsmissepapiret (som en teori)...hvorfor skulle det være noe å legge skjul på?
Villvin Skrevet 2. november 2020 #2842 Skrevet 2. november 2020 33 minutter siden, MalloryK skrev: Kan noen anbefale en god oppsummering av hele saken, fra start til idag? Jeg blir bare mer og med lost føler jeg. Har det blitt laget noe dokumentar ennå? Evt bare en nettside som har oppsummert alt? Den er laget for 4 mnd siden men gir en kort og grei info. Finnes sikkert noe bedre. 4
Gjest Made4u Skrevet 2. november 2020 #2843 Skrevet 2. november 2020 (endret) På 1.11.2020 den 10.11, T-Rex skrev: Kidnappingsbrevet har vært kommentert og diskutert i det vide og brede. Det er såpass langt at det blir litt omfattende å kommentere hver enkelt del her. Sum totalt er det slik at det virker som om "kidnapperne" ikke er særlig interessert i å motta noen penger (hvilket "de" heller ikke gjorde), brevet er ekstremt omfattende i forhold til hva som ville vært naturlig (noe eksperter kobler til at skriveren er en nærstående av offeret), og det er et knotete og konstruert språk, som om noen forsøker å virke utenlandske (mens mye tyder på østlandsk opphav på skriveren, altså Øst-Norge). Det er null problem å opprette en kryptokonto uten å etterlate elektroniske spor, som vil være brukbare for etterforskere. I dette tilfellet er det brukt en tilfeldig valgt og uskyldig person som "mellommann". Nå må man ikke glemme Politiets egen gjennomgang av trusselbrevet, og at de kom frem til at de som hadde skrevet trusselbrevet ikke hadde Norsk som morsmål. Og det viser jo i grunn hvor usikre slike undersøkelser er, de kan være svært sprikende. Da kan man også spørre seg, hvor vektlagt slike vurderinger kan bli... Endret 2. november 2020 av Made4u
Oida Skrevet 2. november 2020 #2844 Skrevet 2. november 2020 (endret) 3 timer siden, Djækklåsst skrev: Jeg skriver jo at jeg er enig i at det virker som om ekteskapet var i dårligere forfatning enn det Tom Hagen gir uttrykk for. Det var jo poenget mitt, at Hagen kan ha sine grunner til å ikke ønske å fortelle til offentligheten og de nærmeste alle mulige detaljer om ekteskapet, som i utgangspunktet er en privatsak. Og det er uavhengig av skyldspørsmålet. Om poenget ditt er at du ikke har noen interesse av skyldspørsmålet i denne saken, siden du reagerte på innlegget mitt, men kun er interessert i hvordan ekteskapet var, så trenger du selvsagt ikke bry deg om at jeg legger til mulige tolkninger av Tom Hagens versjon av ekteskapet, eller rettere sagt at det er umulig å tolke dette opp mot spørsmålet om han står bak dette eller ikke. Som sagt, jeg beklager at jeg ikke skjønte hvor du ville med ditt innlegg. Men når du nå har forklart dette, eventuelt "puttet det inn med teskje", så ja jeg er enig med deg. Etter det som er kommet frem i media tror jeg dette ekteskapet skrantet mer enn TH vil innrømme. Endret 2. november 2020 av Oida 6
Nostradamus Skrevet 3. november 2020 #2845 Skrevet 3. november 2020 14 timer siden, cafele skrev: Dette la jeg også merke til, tenkte ikke over usikkerheten etterpå, men det var bare snodig sagt. Og hvis man har bygd seg opp en slik formue så er man vel interessert i penger? Det jeg stusset mest på var egentlig at han sa «Det er ikke noen sånne motiver bak.» Sier ikke han indirekte her at han har hatt andre motiver bak, og at han har vært med på det? 20
cafele Skrevet 3. november 2020 #2846 Skrevet 3. november 2020 1 time siden, T1gerlilje skrev: Det jeg stusset mest på var egentlig at han sa «Det er ikke noen sånne motiver bak.» Sier ikke han indirekte her at han har hatt andre motiver bak, og at han har vært med på det? Ja, kan jo høres sånn ut! men legger man godvilje til kan han mene han da snakker om det kan ikke være han fordi han ikke er opptatt av penger og status eller at han mener motivet for den ekteskapspakten er redd for å miste penger og status. Og at han la merke til at det hørtes feil ut, derfor usikkerheten bak. Men syns det da er rart å lage noe slik ektepakt hvis han ikke er opptatt av penger. Status kan så være, men at han ikke er opptatt av penger? 9
_popcorn_ Skrevet 3. november 2020 #2847 Skrevet 3. november 2020 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt, og svar til det. _popcorn_, mod 3
mammahjarte Skrevet 3. november 2020 #2848 Skrevet 3. november 2020 Trur dere denne saka blir oppklart?
cafele Skrevet 3. november 2020 #2849 Skrevet 3. november 2020 6 minutter siden, mammahjarte skrev: Trur dere denne saka blir oppklart? Nei 😔 1
Gjest Airman Skrevet 3. november 2020 #2850 Skrevet 3. november 2020 Nei denne saken tror jeg blir stående uoppklart
Dankert Skrevet 3. november 2020 #2851 Skrevet 3. november 2020 26 minutter siden, mammahjarte said: Trur dere denne saka blir oppklart? Nei.
EnKoppTe Skrevet 3. november 2020 #2852 Skrevet 3. november 2020 21 timer siden, MalloryK skrev: Kan noen anbefale en god oppsummering av hele saken, fra start til idag? Jeg blir bare mer og med lost føler jeg. Har det blitt laget noe dokumentar ennå? Evt bare en nettside som har oppsummert alt? Krimpodden? 1
Gjest Made4u Skrevet 3. november 2020 #2853 Skrevet 3. november 2020 2 timer siden, mammahjarte skrev: Trur dere denne saka blir oppklart? Enhver sak kan bli oppklart, også denne. Hvor sannsynlig det er, det er en annen sak. Umiddelbart er ikke jeg optimistisk med tanke på oppklaring, det er åpenbart at Politiet ikke har gode beviser i denne saken, hadde de hatt det så hadde jo ikke saken stått der den står i dag. Men gjennombrudd kan skje, at AEH blir funnet, at eier av kryptokontoen blir identifisert etc., eller at de rett og slett finner et godt spor/bevis etc. Slikt kan endre mye umiddelbart. Men sjansene minker jo for at de klarer å oppklare saken, tiden løper på alle måter fra Politiet i denne saken.
Villvin Skrevet 3. november 2020 #2854 Skrevet 3. november 2020 3 timer siden, mammahjarte skrev: Trur dere denne saka blir oppklart? Hvis krypto sporet kan løses så blir saken oppklart. 1
Villvin Skrevet 3. november 2020 #2855 Skrevet 3. november 2020 Det amerikanske sikkerhetsdepartementet har nylig anskaffet seg et verktøy til utprøving , dette er utviklet for å kunne spore krypto valuta bl.a monero. Det betyr at hvis dette viser seg å være effektivt så har man kommet nermere en løsning. Hagen- saken er faktisk omtalt på cyberintelligens firmaets hjemmeside. CipherTrace 7
Ann Mo Skrevet 3. november 2020 Forfatter #2856 Skrevet 3. november 2020 41 minutter siden, Villvin skrev: Det amerikanske sikkerhetsdepartementet har nylig anskaffet seg et verktøy til utprøving , dette er utviklet for å kunne spore krypto valuta bl.a monero. Det betyr at hvis dette viser seg å være effektivt så har man kommet nermere en løsning. Hagen- saken er faktisk omtalt på cyberintelligens firmaets hjemmeside. CipherTrace Det hadde vært bra flott! 4
Gjest Made4u Skrevet 4. november 2020 #2857 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Villvin skrev: Det amerikanske sikkerhetsdepartementet har nylig anskaffet seg et verktøy til utprøving , dette er utviklet for å kunne spore krypto valuta bl.a monero. Det betyr at hvis dette viser seg å være effektivt så har man kommet nermere en løsning. Hagen- saken er faktisk omtalt på cyberintelligens firmaets hjemmeside. CipherTrace Finner de ut av det så løser saken seg definitivt, jeg håper jo det. Men kan ikke si at jeg er optimistisk, for det er jo laget for å være tilnærmet umulig å finne ut av.
cafele Skrevet 4. november 2020 #2858 Skrevet 4. november 2020 6 timer siden, Villvin skrev: Det amerikanske sikkerhetsdepartementet har nylig anskaffet seg et verktøy til utprøving , dette er utviklet for å kunne spore krypto valuta bl.a monero. Det betyr at hvis dette viser seg å være effektivt så har man kommet nermere en løsning. Hagen- saken er faktisk omtalt på cyberintelligens firmaets hjemmeside. CipherTrace Spennende! Mer håp for at det kan oppklares 🤞🏼 3
Gjest Kristina S. Skrevet 4. november 2020 #2859 Skrevet 4. november 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
Stroganoff Skrevet 4. november 2020 #2860 Skrevet 4. november 2020 20 timer siden, mammahjarte skrev: Trur dere denne saka blir oppklart? JA 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå