Stroganoff Skrevet 7. august 2020 #2121 Skrevet 7. august 2020 18 minutter siden, Callisto83 skrev: Kunne de ikke bare dukket opp i sivil på jobben hans? Han møter vel ikke opp der fullt bevæpnet.. Planen var trolig å pågripe han på vei ut av huset, men han gikk visst ut bakdøra er det blitt fortalt. Da var neste alternativ bilen hvor han var alene og de hadde full kontroll. På kontoret vet man ikke hva han kunne finne på med flere ansatte til stede. Husk at han skulle pågripes for konedrap, en meget alvorlig siktelse. 11
Callisto83 Skrevet 7. august 2020 #2122 Skrevet 7. august 2020 4 minutter siden, Stroganoff skrev: Planen var trolig å pågripe han på vei ut av huset, men han gikk visst ut bakdøra er det blitt fortalt. Da var neste alternativ bilen hvor han var alene og de hadde full kontroll. På kontoret vet man ikke hva han kunne finne på med flere ansatte til stede. Husk at han skulle pågripes for konedrap, en meget alvorlig siktelse. Joda, jeg ser den. Men på det tidspunktet forventet han vel ikke å bli arrestert, så de kunne jo bare bedt han ned på stasjonen til et "avhør". Det er vel først etter denne spektakulære pågripelsen forholdet mellom TH, familien og politiet har skjært seg helt. Media var jo også tilstede, så det er tydelig at noen lekker. Det kunne jo potensielt gjort situasjonen enda farligere, hvis det da er noe hold i bekymringene. 4
Villvin Skrevet 7. august 2020 #2123 Skrevet 7. august 2020 54 minutter siden, Callisto83 skrev: Joda, jeg ser den. Men på det tidspunktet forventet han vel ikke å bli arrestert, så de kunne jo bare bedt han ned på stasjonen til et "avhør". Det er vel først etter denne spektakulære pågripelsen forholdet mellom TH, familien og politiet har skjært seg helt. Media var jo også tilstede, så det er tydelig at noen lekker. Det kunne jo potensielt gjort situasjonen enda farligere, hvis det da er noe hold i bekymringene. Planen var å pågripe han sttille og rolig Idet han kom ut av døren for å sette seg i bilen, så gikk han ut en annen vei og derved var alternativet de hadde å gjøre det slik det ble gjort å stoppe ham for å pågripe mens han var alene i bilen. At Delta styrkene var representativ er nok en lovbestemt prosedyre som politiet må forholde seg til Ved en pågripelse av en slik art. Politiet hadde altså fått medhold av tingretten til å pågripe ham, de kan ikke operere på egenhånd de hadde nok også lagt fram for retten plan for pågripelse 7
EMG Skrevet 7. august 2020 #2124 Skrevet 7. august 2020 36 minutter siden, Villvin skrev: Planen var å pågripe han sttille og rolig Idet han kom ut av døren for å sette seg i bilen, så gikk han ut en annen vei og derved var alternativet de hadde å gjøre det slik det ble gjort å stoppe ham for å pågripe mens han var alene i bilen. At Delta styrkene var representativ er nok en lovbestemt prosedyre som politiet må forholde seg til Ved en pågripelse av en slik art. Politiet hadde altså fått medhold av tingretten til å pågripe ham, de kan ikke operere på egenhånd de hadde nok også lagt fram for retten plan for pågripelse Kan du henvise til den loven eller prosedyren? Den har jeg aldri hørt om. 2
Villvin Skrevet 7. august 2020 #2125 Skrevet 7. august 2020 12 minutter siden, EMG skrev: Kan du henvise til den loven eller prosedyren? Den har jeg aldri hørt om. I Norge er det begrenset hvor når og hvilke situasjoner som gjør det mulig for politiet å bruke våpen. Deltastyrken skal i de fleste tilfeller benyttes dersom en aksjon skal være bevæpnet. Værsogod og les i lenken under er om du orker.. mEn mitt poeng er at å henge ut politiet som om de handler utifra prestisje og egne påfunn blir feil https://lovdata.no/static/PROP/prop-201415-061.pdf 6
Villvin Skrevet 7. august 2020 #2126 Skrevet 7. august 2020 45 minutter siden, EMG skrev: Kan du henvise til den loven eller prosedyren? Den har jeg aldri hørt om. Kanskje dette utdraget kan gi deg en pekepinn. 6.7 Kontroll med politiets virksomhet 6.7.1 Generelt Politiets virksomhet er regulert i en rekke lover og forskrifter. Virksomheten omfattes av de generelle kontrollordningene under Sivilom- budsmannen og Riksrevisjonen på vegne av Stor- tinget, og er på ulike måter underlagt kontroll fra domstolene. 7
Callisto83 Skrevet 8. august 2020 #2127 Skrevet 8. august 2020 3 timer siden, Villvin skrev: Planen var å pågripe han sttille og rolig Idet han kom ut av døren for å sette seg i bilen, så gikk han ut en annen vei og derved var alternativet de hadde å gjøre det slik det ble gjort å stoppe ham for å pågripe mens han var alene i bilen. At Delta styrkene var representativ er nok en lovbestemt prosedyre som politiet må forholde seg til Ved en pågripelse av en slik art. Politiet hadde altså fått medhold av tingretten til å pågripe ham, de kan ikke operere på egenhånd de hadde nok også lagt fram for retten plan for pågripelse Den forklaringen er jeg litt skeptisk til.. Delta styrken er de som ble kalt inn til å ta Anders Behring Breivik, som nettopp har sprengt et regjeringskvartal, og dreper ungdommer på en øy. I tillegg til f.eks flykapringer og pågående terroraksjoner. Man kan si hva som helst om 70 år gamle TH, men han er vel ikke akkurat der.. Jeg ble i hvert fall selv veldig overrasket den dagen han ble arrestert. Nå får vi endelig vite hva som har skjedd, kanskje de har funnet AEH, tenkte jeg. Kanskje de hadde sporet monero kontoen? Neida, en ektepakt fra 80 tallet var neste avsløring. Da datt jeg litt av lasset. Hvis det var et tidspunkt hvor kortene skulle bli lagt på bordet, så var det da. Derfor er det kanskje ikke så søkt å fundere på om ressursbruken har vært litt feil i denne saken. Lagmannsretten mente jo at det ikke var nok bevis, så han slapp ut etter 10 dager.. 5
T-Rex Skrevet 8. august 2020 #2128 Skrevet 8. august 2020 Det er rimelig sikkert at Tom Hagen drepte kona, eller fikk noen til å gjøre det. Han er den som hadde en god grunn til det. 13
EMG Skrevet 8. august 2020 #2129 Skrevet 8. august 2020 8 timer siden, Villvin skrev: I Norge er det begrenset hvor når og hvilke situasjoner som gjør det mulig for politiet å bruke våpen. Deltastyrken skal i de fleste tilfeller benyttes dersom en aksjon skal være bevæpnet. Værsogod og les i lenken under er om du orker.. mEn mitt poeng er at å henge ut politiet som om de handler utifra prestisje og egne påfunn blir feil https://lovdata.no/static/PROP/prop-201415-061.pdf Jeg har lest Nærpolitireformen tidligere også, og en gang til nå fordi du henviste til den. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva den har med saken vi snakker om her å gjøre - kan du forklare? Det du sier om at det er begrenset for når politiet kan bruke våpen gjelder for hele politiet - ikke bare Delta. Hvor finner jeg den uthevede teksten din? 1
Villvin Skrevet 8. august 2020 #2130 Skrevet 8. august 2020 59 minutter siden, EMG skrev: Jeg har lest Nærpolitireformen tidligere også, og en gang til nå fordi du henviste til den. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva den har med saken vi snakker om her å gjøre - kan du forklare? Det du sier om at det er begrenset for når politiet kan bruke våpen gjelder for hele politiet - ikke bare Delta. Hvor finner jeg den uthevede teksten din? Mitt poeng er at politiet får urettmessig kritikk og framstilles som om de handler utifra sine egne ideer og påfunn utøver unødig maktbruk og er mest opptatt av prestisje og tåler ikke nederlag og hevner seg med å lekke til pressen etc. Det blir feil og det irriterer meg grenseløst. Vi er jaggu så heldige i dette landet at vi har et velfungerende rettssystem der det meste styres av lover og på den måten i stor grad forhindrer at mennesker kan ha makt over hverandre. Deltastyrken er spesialister, akkurat hvorfor poiliet fant det nødvendig og ha de i bakhånd ved pågripelsen vet jeg like lite om som du.. Jeg skjønner ikke hva som er problemet ved at de var representert ved pågripelsen. Det endrer vel ikke saken uansett. 11
Villvin Skrevet 8. august 2020 #2131 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, T-Rex skrev: Det er rimelig sikkert at Tom Hagen drepte kona, eller fikk noen til å gjøre det. Han er den som hadde en god grunn til det. Enig. Hvem ellers har et motiv? Motparten, er det noen som tror på det ennå? 13
EMG Skrevet 8. august 2020 #2132 Skrevet 8. august 2020 (endret) 42 minutter siden, Villvin skrev: Mitt poeng er at politiet får urettmessig kritikk og framstilles som om de handler utifra sine egne ideer og påfunn utøver unødig maktbruk og er mest opptatt av prestisje og tåler ikke nederlag og hevner seg med å lekke til pressen etc. Det blir feil og det irriterer meg grenseløst. Vi er jaggu så heldige i dette landet at vi har et velfungerende rettssystem der det meste styres av lover og på den måten i stor grad forhindrer at mennesker kan ha makt over hverandre. Deltastyrken er spesialister, akkurat hvorfor poiliet fant det nødvendig og ha de i bakhånd ved pågripelsen vet jeg like lite om som du.. Jeg skjønner ikke hva som er problemet ved at de var representert ved pågripelsen. Det endrer vel ikke saken uansett. Men kan du ikke bare skrive hva du mener da og ikke henvise til lover som ikke eksisterer? For det irriterer meg grenseløst ☺️ Endret 8. august 2020 av EMG 1
Oida Skrevet 8. august 2020 #2133 Skrevet 8. august 2020 (endret) 15 timer siden, EMG skrev: Dette synes jeg er skummelt... at man gjennom media antar at man har lært TH å kjenne og gjør seg opp en mening med det som bakteppe. Jeg kritiserer ikke brukeren Villvin for sine meninger her altså - men det som skjer ved at det er lekkasjer fra saken til pressen - som presenterer saken for publikum - og gjerne vil holde kilden i politiet varm - og publikum gjør seg opp en mening på bakgrunn av en "politivennlig" fremstilling. Er det like skummelt at enkelte gjør seg opp en mening om at politiet gjør en dårlig jobb? At en navngitt politimann blir omtalt som udugelig? Dette basert på hva som er kommet frem i media. Endret 8. august 2020 av Oida 13
Villvin Skrevet 8. august 2020 #2134 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, EMG skrev: Men kan du ikke bare skrive hva du mener da og ikke henvise til lover som ikke eksisterer? For det irriterer meg grenseløst ☺️ Og hva mener så du i denne saken? 1
Villvin Skrevet 8. august 2020 #2135 Skrevet 8. august 2020 15 minutter siden, EMG skrev: Men kan du ikke bare skrive hva du mener da og ikke henvise til lover som ikke eksisterer? For det irriterer meg grenseløst ☺️ For at du ikke skal irritere deg kan du jo kontakte her med spørsmål om hvilke lover og forskrifter som gjelder ved bruk av spesialstyrken, sikker på du får et tilfredsstillende svar. Kan desverre ikke finne en eksakt formulering til deg som du etterlyser, beklager https://www.politiforum.no/om 6
Villvin Skrevet 8. august 2020 #2136 Skrevet 8. august 2020 8 timer siden, Callisto83 skrev: Den forklaringen er jeg litt skeptisk til.. Delta styrken er de som ble kalt inn til å ta Anders Behring Breivik, som nettopp har sprengt et regjeringskvartal, og dreper ungdommer på en øy. I tillegg til f.eks flykapringer og pågående terroraksjoner. Man kan si hva som helst om 70 år gamle TH, men han er vel ikke akkurat der.. Jeg ble i hvert fall selv veldig overrasket den dagen han ble arrestert. Nå får vi endelig vite hva som har skjedd, kanskje de har funnet AEH, tenkte jeg. Kanskje de hadde sporet monero kontoen? Neida, en ektepakt fra 80 tallet var neste avsløring. Da datt jeg litt av lasset. Hvis det var et tidspunkt hvor kortene skulle bli lagt på bordet, så var det da. Derfor er det kanskje ikke så søkt å fundere på om ressursbruken har vært litt feil i denne saken. Lagmannsretten mente jo at det ikke var nok bevis, så han slapp ut etter 10 dager.. Ja tenk noe så ubetydelig som en ektepakt fra 80 tallet da. Vel den ektepakten var gjeldene da AEH forsvant . Ved rettslig skilsmisse ville hun kunne hatt rett på flere hundre mill det er funnet skilsmisse papirer som kun er undertegnet av henne og ikke hennes elskverdige ektemann, den stakkars 70 år gamle som ikke får styre etterforskingen 4
Girlygirl9 Skrevet 8. august 2020 #2137 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Villvin skrev: Enig. Hvem ellers har et motiv? Motparten, er det noen som tror på det ennå? Politiet har vel konkludert for en god stund siden at det ikke finnes noen motpart 6
Justlooking Skrevet 8. august 2020 #2138 Skrevet 8. august 2020 (endret) Hagen sine fingeravtrykk er ikke på konvolutten til trusselbrevet han fant https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qL2gle/trusselbrev-gaate-ikke-fingeravtrykk-paa-konvolutten Heller ikke på alle arkene Endret 8. august 2020 av Justlooking 4
Bag Skrevet 8. august 2020 #2139 Skrevet 8. august 2020 39 minutter siden, Justlooking said: Hagen sine fingeravtrykk er ikke på konvolutten til trusselbrevet han fant https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qL2gle/trusselbrev-gaate-ikke-fingeravtrykk-paa-konvolutten Heller ikke på alle arkene Forteller det egentlig noe som helst? 4
T-Rex Skrevet 8. august 2020 #2140 Skrevet 8. august 2020 Man vil vel normalt regne med at det første en person tar i, er det som får mest hudfett. Her er det fingeravtrykk på to av fire ark, mens konvolutten ikke har fingeravtrykk. Det er mulig å finne en forklaring på det, men litt pussig er det jo. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå