Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Zaza skrev (19 minutter siden):

I Orderudsaken f.eks ble vitner drept. Et nøkkelvitne som de mener kunne avslørt saken ble skutt og funnet i et skogholt i Malmø langs en vei. Her var det rask henrettelse. Samme som Nokas-raneren i går så ser det ut som ren henrettelse og viser brutalt drap ifg. aviser i dag. 

Hvem? Hvor kan jeg lese om det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ås-Bilen en Bmv X3 rød. De koster 1200 000.00kr og fargen rød fantes ikke i 2018. Kan ikke se registrering i Norge eller i Skandinavia. Skiltene (falske?) ble ikke sett for de var skitne og skjulte ifg. To vitnene fra Tv-Åsted Norge. 

Gård innerst i Brekkeveien er interessant mht, bilsalg og eiendomssalg firma. 

Ikea skytingen (MDWL).  Kom i luksus Mercedes til Ikea. Hans kone er TWL. Han ble dømt til 3 år og 6 mnd men sitter han inne? Han er dømt for medvirkning i Nokas-ranet, brudd på våpenlov, vold, heleri, dop innførsel/salg. Oversikt over ran som ikke er oppklart Det er mange. Han er eiendomsmegler og har oppført reg-firma selv. Han kan kobles jobbet for gård med eiendomsfirma i Brekkeveien. Salg av luksusbiler finnes også i samme nettverket. Tror neppe Politi har lagt bort Ås beskrivelsen fra to vitner selv om de ikke har beviser, det burde undersøkes. MDWL slapp unna med lav straff. Kona? og Vg nekter å gi avhør/opplysninger om hennes 8 år’s ansettelse (Blir ikke nevnt i Vg krim podkaster) og er nå i Dagbladet som vaktsjef fra 2019 der hun er tabloid kunstner. Hvordan skal man klare å ha tilliten til disse? Ser også at ishockeyen i Lørenskog gikk konkurs med MDWL som leder og at laget fikk mye kroner/gave fra eier som gikk konkurs i milliardklassen. TH mente det var noen i nær miljøet og hvem mente han det var? 

Virker som det er gode bekjentskaper blant bermen og en Nokas raner ble nylig drept.  Viste han noe? Skrives om uenigheter i kriminelle miljøer i media. Ser ut som Nokas bruker muslimer som tjenere for seg i krim miljøene. 

Tror ikke MDWL er bare muldvarp han kan være en boss. 

Det finnes også Stemmeforvrengnings apparater til mobil i sanntid. Med mer enn 600 stemmeeffekter og 200 meme lydefekter. Endre stemme med AI-stemmefiltre i sanntid. Tenker på AEH’ mobil i S4. 

Bare til info

Endret av Zaza
  • Liker 1
  • Nyttig 2
  • 1 måned senere...
Skrevet
K.B. skrev (På 16.4.2025 den 2.08):

Den nye informasjonen viser jo nettopp at politier har holdback-informasjon. At de har ventet så lenge med å dele dette synes jeg er utrolig merkelig, men det ser ut som de har brukt mye tid å prøve å få mer informasjon om disse personene og kjøretøyet. Gitt tidspunktet, så er det jo ganske interessant. Vi kan bare spekulere på hva de da faktisk har fra inne i huset, som vi ikke vet om, men jeg vil tro at de sitter på ganske vesentlig informasjon om hva som har foregått inne i huset. 
Jeg husker godt artiklene om lydspesialisten. Jeg vet de testet bla dette med mobiltelefon, men det hadde vært interessant å høre hva mer de testet som de mente kunne belyse saken.

De sitter absolutt ikke på vesentlig informasjon om hva som har foregått i huset, nå må du legge fra deg feberfantasier om at Politiet sitter på så mye mer enn de gjør, det er toskete utsagn som gjenngis i et ekkokammer (og fanges opp av ukritiske som bringer det videre).
Nei, Politiet sitter ikke på vesentlig og god informasjon om hva som foregikk i huset, da hadde saken vært vesentlig enklere å oppklare. Slutte først som sist å gjenngi fordummende myter, er gjennganger i de fleste saker det, at de mest virkelighetsfjerne gjentar myten om at Politiet sitter på så mye mer enn det som blir kjent. Historien viser helt klart at det raskt blir kjent hva Politiet sitter på, det ser man jo når sakene havner i retten også (sakene baserer seg på det som er blitt kjent i media), det er toskete å gjenngi en feilaktig myte i et ekkokammer hvor det bare blir dumt.

Skrevet
K.B. skrev (På 16.4.2025 den 2.08):

Den nye informasjonen viser jo nettopp at politier har holdback-informasjon. At de har ventet så lenge med å dele dette synes jeg er utrolig merkelig, men det ser ut som de har brukt mye tid å prøve å få mer informasjon om disse personene og kjøretøyet. Gitt tidspunktet, så er det jo ganske interessant. Vi kan bare spekulere på hva de da faktisk har fra inne i huset, som vi ikke vet om, men jeg vil tro at de sitter på ganske vesentlig informasjon om hva som har foregått inne i huset. 
Jeg husker godt artiklene om lydspesialisten. Jeg vet de testet bla dette med mobiltelefon, men det hadde vært interessant å høre hva mer de testet som de mente kunne belyse saken.

Nå har politiet naturlig nok en prioriteringsliste, altså vil noen ting ettergås mer enn andre. Man skal heller ikke glemme at i starten av saken hadde politiet en katastrofe av en påtaleansvarlig på saken, han ødela saken mer enn godt er og hadde et tunnelsyn vi sjelden har sett maken til i norsk kriminalhistorie (takk og lov ble han sparket over i en annen rolle, og er ikke lenger fremtredende). Faren ved at politiet får alvorlig tunnelsyn er at vesentlige ting, som ikke passer inn med det politiet har av hypoteser, det blir forbigått i større grad (som observasjonene i bil på Ås, som er opsiktsvekkende at ikke ble etterforsket så godt som det skulle).

Regner med at dette ikke er delt fordi det åpenbart ikke har passet inn med hypoteser politiet den gang hadde, noe som er vanlig i saker hvor politiet har klare hypoteser og tunnelsyn. Ser man på Knutby-saken så gjorde politiet flere oppsiktsvekkende feil også i den, og i mange andre saker ser man det samme. Altså at de ikke i det hele tatt har hatt fokus på ting man i ettertid ser at de absolutt burde ha hatt fokus på, det kan være så graverende at man i ettertid blir sjokkert over at så lite ble gjort for å finne ut av spor eller observasjoner etc.

Nå er det nok enklere å se slik i ettertid, men det bekrefter jo at tunnelsyn forekommer og at politiet definitivt har prioriteringsliste for hva de fokuserer på og ikke. Når alt skal ettergås i ettertid så kan man tidvis bli paff av hva politiet ikke fulgte mer opp, av spørsmålene de aldri stilte seg, ofte blir de stilt senere og når saken er så kald at det nær sagt blir umulig å gå videre med det de skulle tatt for seg umiddelbart.

Skrevet

Tom Hagen i strid Fint at dette kommer frem. Tror det finnes mer også. Konfliktene har vel kanskje noe med notat skrivings systemet hans å gjøre STG: Strategi, taktikk, gjennomføring-2000-2018 som igjen kanskje har noe med hans væremåte å gjøre. 🫣 For abonnenter 😣 Men han er jo frikjent. Politi skriver at de har god dialog med TH nå og ønsker å lære av feil de gjorde mot han. Selv tror jeg Politi fortsatt har tunnelsyn mot TH. Så de kan lett kjøre seg fast igjen med den dialogen. Politi har ingenting i saken. Står igjen en siktet MDWL. Dette er tragisk for Politietaten. 

• Liker 1
Skrevet

Om man skal se på hvem som står bak denne sak. Se dokumentaren Philip Holst Cappelen. Hans venner som er dømte jobber i psykiatrien og har store firma i dag. De var stor svindlere for millioner i flere land. Penger ordnet de lett. Dette var svindlerene i Norge. De ble jo ikke straffet heller og når de ble tatt hadde de eget hus på Bastøy der store planer ble igangsatte.  Kappelen i Eirik Jensen saken var også styrtrik. Disse gutta gikk ikke etter småkroner og det var neppe sjalusi til rike som drev dem. De var frekke nok til å lure alle og selv Politiet. Hadde Philip stått bak AEH saken så hadde hun overlevd. 

Viser bare type forbrytelser. Har vi en sånn type svindler og kidnapper for kroner i dag?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...