Zaza Skrevet 7. november 2024 #5501 Del Skrevet 7. november 2024 (endret) Må ha med REAKSJONSFASENE hos mennesket i denne saken også. Alle går igjennom reaksjonsfasene i krise situasjoner. Dette er normale reaksjoner på traumatiske kriser og tar tid. De går frem og tilbake i disse faser. Man kan f.eks klare å høre ved at en person snakker som h*n er i sjokkfase og fornekter situasjonen eller er i reparasjonsfase eller er i reaksjonsfase eller nyorienteringsfasen. Dette er katastrofe psykiatri. Endret 7. november 2024 av Zaza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 17. november 2024 #5502 Del Skrevet 17. november 2024 https://www.vg.no/nyheter/i/lwQqek/advokatenes-oppgjoer-med-politiet-i-loerenskog-saken Fra Vg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 3. januar #5503 Del Skrevet 3. januar (endret) Kardemommete skrev (På 17.11.2024 den 8.47): https://www.vg.no/nyheter/i/lwQqek/advokatenes-oppgjoer-med-politiet-i-loerenskog-saken Fra Vg i dag. Lørenskogmysteriet boken og Netflix film er jo bare gjentagelser av/fra medier. Skal man åpne sine egne sanser når man ser på denne saken så anbefaler jeg en bok: Anna Elisabeth Westerlund (Må settes på side 1 ved og bla tilbake) Hun er vel den eneste som har blitt godtatt som synsk i Norge. Hun løste flere forsvunnet saker og tror hun hadde løst denne saken også. Hun hadde vist hvor AEH er. I boken vedlagt beskriver hun forståelig hva synsk betyr. Hun peker også på forstyrrende elementer i en sak og at medier ofte er forstyrrende/forvirrende i saker. Om boken leses så kanskje 🤔 noen er synske? Hun beskriver også telepati. Hun mener synskhet finnes i oss alle. Finnes mange flere bøker fra henne, men de er utsolgt nå. Endret 3. januar av Zaza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 1. februar #5504 Del Skrevet 1. februar Politiet har ikke sluppet taket, har gjort avhør i utlandet https://www.dagbladet.no/nyheter/har-gjort-avhor-i-utlandet/82602258?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1_o5BTOopzj2R8LT77EaeJG_UsmHB0rkQOy-_Domm-sv3mgta76byuG3s_aem_7CMVXAVDnQc1T6ACHt-nRQ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 4. februar #5505 Del Skrevet 4. februar Fjugur skrev (På 1.2.2025 den 20.00): Politiet har ikke sluppet taket, har gjort avhør i utlandet https://www.dagbladet.no/nyheter/har-gjort-avhor-i-utlandet/82602258?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1_o5BTOopzj2R8LT77EaeJG_UsmHB0rkQOy-_Domm-sv3mgta76byuG3s_aem_7CMVXAVDnQc1T6ACHt-nRQ På høy tid.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 6. februar #5506 Del Skrevet 6. februar Kardemommete skrev (På 4.2.2025 den 19.07): På høy tid.. Tidlig i saken husker jeg at det sto i medier og om det kom fra Politiet at det var nok utenlandske og profesjonelle som sto bak en sånn sak for sånt har vi ikke hatt i norge. Golf og passet hans. Besøkte flere land, og han har bodd i utlandet. Om Politi nå prøver og finne ut hvor passet kan ha blitt stjålet? Leser også litt om saken i utlandet og videoer på YouTube, det går igjen i kommentarer at det skal ha vært et dårlig politi arbeide i saken men hva kunne de gjort annerledes? Damen er borte og etter så mange år finnes ikke et helt lik i såfall mer, så ser at det må være folk som snakker som kan løse noe om saken nå. Såkalte kidnappere ble stille. Politi fant ikke ut hvem gjerningsmenn var og kunne de ikke nå så lang tid etter skrevet en ny mail med info om hvor AEH er siden de skriver kryptert uten sporing? Siden det ikke har skjedd tror jeg de skyldige er de vi kjenner fra saken via media/Politi. Helt ukjente gjerningsmenn fra utlandet f.eks hadde vært mer reale med mer empati og de hadde ikke satt seg selv i fare for å bli tatt ved å beskrive hvor hun er kryptert. Så tror ikke hun er så langt unna Lørenskog/Oslo. Siden det er så stille rundt gjerningsmenn. Min teori. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 11. februar #5507 Del Skrevet 11. februar Zaza skrev (På 6.2.2025 den 22.29): Tidlig i saken husker jeg at det sto i medier og om det kom fra Politiet at det var nok utenlandske og profesjonelle som sto bak en sånn sak for sånt har vi ikke hatt i norge. Golf og passet hans. Besøkte flere land, og han har bodd i utlandet. Om Politi nå prøver og finne ut hvor passet kan ha blitt stjålet? Leser også litt om saken i utlandet og videoer på YouTube, det går igjen i kommentarer at det skal ha vært et dårlig politi arbeide i saken men hva kunne de gjort annerledes? Damen er borte og etter så mange år finnes ikke et helt lik i såfall mer, så ser at det må være folk som snakker som kan løse noe om saken nå. Såkalte kidnappere ble stille. Politi fant ikke ut hvem gjerningsmenn var og kunne de ikke nå så lang tid etter skrevet en ny mail med info om hvor AEH er siden de skriver kryptert uten sporing? Siden det ikke har skjedd tror jeg de skyldige er de vi kjenner fra saken via media/Politi. Helt ukjente gjerningsmenn fra utlandet f.eks hadde vært mer reale med mer empati og de hadde ikke satt seg selv i fare for å bli tatt ved å beskrive hvor hun er kryptert. Så tror ikke hun er så langt unna Lørenskog/Oslo. Siden det er så stille rundt gjerningsmenn. Min teori. Dette er jo helt på jordet.. Du mener altså at hardbarka utenlandske kriminelle ville risikere noe som helst ved å fortelle politiet hvor AEH befinner seg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 14. februar #5508 Del Skrevet 14. februar (endret) Kardemommete skrev (På 11.2.2025 den 20.54): Dette er jo helt på jordet.. Du mener altså at hardbarka utenlandske kriminelle ville risikere noe som helst ved å fortelle politiet hvor AEH befinner seg ? Trusselbrevene er norsk/svensk/engelsk eller på norsk folkemunne ——> kebab språk. Tror det er ei syk dame som har skrevet brevene også for det virker sånn. Om det er utenlandske utenfor Sverige/Norge hva har de å tape på å fortelle hvor AEH er? (Regner ikke med at AEH ble tatt med ut av skandinavia) Om det er norske/svenske så tør de vel ikke beskrive hvor hun er kryptert uten sporing pga dna og stedet som kan avsløre mer om dem. Endret 14. februar av Zaza 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alarmselgeren Skrevet 16. februar #5509 Del Skrevet 16. februar Zaza skrev (På 6.2.2025 den 22.29): Tidlig i saken husker jeg at det sto i medier og om det kom fra Politiet at det var nok utenlandske og profesjonelle som sto bak en sånn sak for sånt har vi ikke hatt i norge. Golf og passet hans. Besøkte flere land, og han har bodd i utlandet. Om Politi nå prøver og finne ut hvor passet kan ha blitt stjålet? Leser også litt om saken i utlandet og videoer på YouTube, det går igjen i kommentarer at det skal ha vært et dårlig politi arbeide i saken men hva kunne de gjort annerledes? Damen er borte og etter så mange år finnes ikke et helt lik i såfall mer, så ser at det må være folk som snakker som kan løse noe om saken nå. Såkalte kidnappere ble stille. Politi fant ikke ut hvem gjerningsmenn var og kunne de ikke nå så lang tid etter skrevet en ny mail med info om hvor AEH er siden de skriver kryptert uten sporing? Siden det ikke har skjedd tror jeg de skyldige er de vi kjenner fra saken via media/Politi. Helt ukjente gjerningsmenn fra utlandet f.eks hadde vært mer reale med mer empati og de hadde ikke satt seg selv i fare for å bli tatt ved å beskrive hvor hun er kryptert. Så tror ikke hun er så langt unna Lørenskog/Oslo. Siden det er så stille rundt gjerningsmenn. Min teori. Man må vel konstatere at politiets arbeid med denne saken ikke akkurat har vært tilfredsstillende når de har brukt over seks år og et ukjent antall millioner kroner på å ende med henleggelse som "intet straffbart forhold anses bevist" i to av tre tilfeller. Det er rimelig spesielt at store deler av det politiet tidligere omtalte som beviser og indisier på straffbare forhold nå liksom skal være beviser på det motsatte. Begge henleggelsene "taler med styrke" mot at de siktede har begått straffbare forhold. Hvordan det er mulig at det tok dem seks år å lande på en slik konklusjon er utenfor min fatteevne - særlig siden det ikke foreligger inkriminerende beviser mot andre personer. Det kan i sum virke som om politiet ikke har gjort noen verdens ting for å løse saken. Selv med en type forbrytelse som er høyst uvanlig i form og utførelse skulle man forvente litt mer. Bare litt. Her vet man fremdeles nada. Spor som pekte mot utlandet ledet til ingenting. Spor som pekte mot Tom Hagen ledet til ingenting. Spor som pekte mot "Kryptomannen" likeså. Den siste siktede i saken sitter i fengsel for andre forbrytelser, men har hevdet seg for syk til å snakke med politiet. Det er likevel stor sannsynlighet for at han kun er et slags "muldyr" som ikke har noen del i forbrytelsens ultimate motiv. Det sier litt at hans antatte involvering ble avdekket i forbindelse med en annen etterforskning som resultat av en tilfeldighet. Jeg tenker nå at denne saken aldri i verden blir løst. Det er i hvertfall liten sjanse for at Tom Hagen lever lenge nok til å se saken løst, han fyller vel 75 år om knappe to måneder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet tirsdag kl 08:14 #5510 Del Skrevet tirsdag kl 08:14 Alarmselgeren skrev (På 16.2.2025 den 12.58): Man må vel konstatere at politiets arbeid med denne saken ikke akkurat har vært tilfredsstillende når de har brukt over seks år og et ukjent antall millioner kroner på å ende med henleggelse som "intet straffbart forhold anses bevist" i to av tre tilfeller. Det er rimelig spesielt at store deler av det politiet tidligere omtalte som beviser og indisier på straffbare forhold nå liksom skal være beviser på det motsatte. Begge henleggelsene "taler med styrke" mot at de siktede har begått straffbare forhold. Hvordan det er mulig at det tok dem seks år å lande på en slik konklusjon er utenfor min fatteevne - særlig siden det ikke foreligger inkriminerende beviser mot andre personer. Det kan i sum virke som om politiet ikke har gjort noen verdens ting for å løse saken. Selv med en type forbrytelse som er høyst uvanlig i form og utførelse skulle man forvente litt mer. Bare litt. Her vet man fremdeles nada. Spor som pekte mot utlandet ledet til ingenting. Spor som pekte mot Tom Hagen ledet til ingenting. Spor som pekte mot "Kryptomannen" likeså. Den siste siktede i saken sitter i fengsel for andre forbrytelser, men har hevdet seg for syk til å snakke med politiet. Det er likevel stor sannsynlighet for at han kun er et slags "muldyr" som ikke har noen del i forbrytelsens ultimate motiv. Det sier litt at hans antatte involvering ble avdekket i forbindelse med en annen etterforskning som resultat av en tilfeldighet. Jeg tenker nå at denne saken aldri i verden blir løst. Det er i hvertfall liten sjanse for at Tom Hagen lever lenge nok til å se saken løst, han fyller vel 75 år om knappe to måneder. Tom Hagen rart oppfatningen skal være at han ikke skriver sms på mobilen sin engang når man ser hvordan han har bygget seg opp. Det kan jo være provoserte misfornøyde krenkende misunnelse og hatere bak handelsforetaket til TH. Så henviser jeg til å lese mailen fra 27.1.2019 i link jeg la ut over her, fra motpart i saken. Her står det bl.a at det «var for sent» men de forhandler videre 10 uker etter at AEH forsvant og de følger media. Synes jeg ser at de er norske. «Agnen» hvem bruker ordet sånn? Er black metal gruppe. «Return» likeså? Tilfeldigheter? «Ferdig du» står det. «Ikke prøve spille spill» står det. De skriver om å ikke klare finne AEH og du er dummere en vi trodde. Virker som politi kan ha flere mail i saken og synes i såfall de bør publiseres etter min mening. Så når de siktede/mistenkte nå er frikjente etter så lang tid så vil Politi se andre veier? De har mye i saken er det opplyst om så nyhetsoppslag i medier har de vel nok av i lang tid skulle en tro. Terrorlisten dreier saken seg om målrettet terroraksjon mot rike da? Tror det vil bli mye konspirasjon i saken og ser de har begynt på nett. Strøm er et tema, Nygaard-saken som også er uoppklart. Gardermoen osv osv. Det er så typisk norske forståsegpågåere å konspirere om sånt som Nygaardsaken f.eks og de er veldig kreative i sine konspirasjonsteorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet torsdag kl 09:16 #5511 Del Skrevet torsdag kl 09:16 Når jeg leser trusselbrevet på nytt, syns jeg det er så utrolig pussig at de «feilskriver» deres som dems. Dette er vel ikke en vanlig feil som utlendinger ville skrevet (om norsken deres er basic norskopplæring for voksne), og ikke noe jeg har hørt svensker eller noen andre si feil heller. De eneste jeg vet som sier feil mellom deres/dems er nordmenn, spesifikt østlendinger o.l. Sår ikke tvil om hva ekspertene mener da, de har mer greie på dette. Men deres/dems er for meg en slags «falsk» feil som en nordmann ville valgt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå