Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

Athod skrev (37 minutter siden):

Var vel helt som forventet det her. Vil fortsatt ha mine mistanker jeg altså etter å ha lest den syke skilsmisseavtalen de hadde, ikke kom her å si at formuen ikke var viktig for han.

Pluss det faktum at hun hadde nevnt til venninner at hun ønsket skilsmisse.

Nå er det vel veldig mange som på et eller annet tidspunkt har diskutert skilsmisse med en nær venn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følt jeg har vært alene om å tro han er uskyldig, var visst dum som kunne tro noe slikt 

Heldigvis har Hagen ressurser til å kjempe tilbake nå, for måten dette har vært håndtert på har vært helt skandale

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel rimelig at det offentlige betaler erstatning for hva det offentlige har skylden for. Men hva med media? Media kan påføre langt større skade. Skal aldri media holdes ansvarlig?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (16 minutter siden):

Nå er det vel veldig mange som på et eller annet tidspunkt har diskutert skilsmisse med en nær venn.

Vet ikke hvor vanlig det er jeg, men det gir uansett et mulig motiv. Når man legger til den sinnsyke skilsmisseavtalen som viser hva slags person han er og at man vet at de fleste drap skjer i familiære relasjoner så..

Kanskje litt feil av meg å spekulere i dette, men har ikke noe dårlig samvittighet etter å ha lest den nevnte avtalen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (7 minutter siden):

Følt jeg har vært alene om å tro han er uskyldig, var visst dum som kunne tro noe slikt 

Du er ikke alene. Jeg har alltid trodd hun ble kidnappet og drept.

TH var beviselig på jobb når AEH var i live hjemme, så selvsagt må noen andre enn TH ha bortført henne. Man har overvåkningsbilder av en bil som kjører opp og ned bak huset samme morgen, og en annen av to personer som helt tydelig holder utkikk etter noe på TH sin arbeidsplass. Ingenting av dette har man fått svar på. Jeg tror aldri en 70 åring ville tullet seg inn i krypto, falske pass og involvere små løpegutter for å kvitte seg med kona. Hvis hun ville skilles, hadde advokater tatt seg av den delen.

(Svaret tipper jeg man finner i kriminelle miljøer, enten i Norge, Sverige eller øst Europa. Noe ala Reidar Osen saken fra 2015.)

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (13 minutter siden):

Du er ikke alene. Jeg har alltid trodd hun ble kidnappet og drept.

TH var beviselig på jobb når AEH var i live hjemme, så selvsagt må noen andre enn TH ha bortført henne. Man har overvåkningsbilder av en bil som kjører opp og ned bak huset samme morgen, og en annen av to personer som helt tydelig holder utkikk etter noe på TH sin arbeidsplass. Ingenting av dette har man fått svar på. Jeg tror aldri en 70 åring ville tullet seg inn i krypto, falske pass og involvere små løpegutter for å kvitte seg med kona. Hvis hun ville skilles, hadde advokater tatt seg av den delen.

(Svaret tipper jeg man finner i kriminelle miljøer, enten i Norge, Sverige eller øst Europa. Noe ala Reidar Osen saken fra 2015.)

Tom Hagen har fortalt politiet hvor han tror løsningen ligger. Det er nok i den typen miljøer du nevner her. En av Skandinavias tyngste kriminelle har hatt mobiltrafikk på Lørenskog på forsvinningsdagen!. Han er navngitte på litt mer obskure diskusjonssider,og jeg tipper det er disse gutta politiet nå har søkelys på. 

https://www.vg.no/nyheter/i/3MkaEX/loerenskog-saken-politiet-vil-avhoere-straffedoemt-mann

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardemommete skrev (1 minutt siden):

Tom Hagen har fortalt politiet hvor han tror løsningen ligger. Det er nok i den typen miljøer du nevner her. En av Skandinavias tyngste kriminelle har hatt mobiltrafikk på Lørenskog på forsvinningsdagen!. Han er navngitte på litt mer obskure diskusjonssider,og jeg tipper det er disse gutta politiet nå har søkelys på. 

https://www.vg.no/nyheter/i/3MkaEX/loerenskog-saken-politiet-vil-avhoere-straffedoemt-mann

Straffedømte knyttes til åstedet

Politiet vil ikke gå i detaljer for hvorfor de nå vil avhøre mannen så mange år senere.

– Politiet har gjennom etterforskningen avdekket tidligere straffedømte som kan knyttes til åstedet eller nærområdet på interessante tidspunkt. Flere av dem som faller innenfor denne kategorien, har vi valgt å kalle inn til vitneavhør, sier påtaleleder Guro Holm Hansen til VG.

Og hvorfor har han ikke blitt avhørt tidligere ?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (1 time siden):

Jo, men det ser svært få som har fortalt nære venner at de er fast bestemt på å skilles, og så forsvinner sporløst kort tid etterpå. Jeg forstår godt at politiet ikke kunne overse dette. Men at de skulle bruke nærmere seks år på en resultatløs etterforskning er altfor drøyt. 

Noen vet hva som har skjedd, og jeg mistenker at dette er en eller flere personer i Tom Hagens krets. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmselgeren skrev (2 timer siden):

Jo, men det ser svært få som har fortalt nære venner at de er fast bestemt på å skilles, og så forsvinner sporløst kort tid etterpå. Jeg forstår godt at politiet ikke kunne overse dette. Men at de skulle bruke nærmere seks år på en resultatløs etterforskning er altfor drøyt. 

Noen vet hva som har skjedd, og jeg mistenker at dette er en eller flere personer i Tom Hagens krets. 

For meg høres dette ut som spekulasjoner uten basis i noe reelt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (3 timer siden):

Akkurat som med meg! Jeg har også trodd at han er uskyldig pga at de etterforsket ham i skjul i et år før pågripelsen,  og avlyttet telefoner og sjekket åstedet uten å finne noe mistenkelig mht til Hagen.  

Godt å se at jeg (og du) hadde rett! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siktelsen mot TH er henlagt fra Riksadvokaten. Neste må bli erstatningssak via Holden. Utrolig «lynsjestemning» i saken via norske medier og såkalt lekkasjer til media fra Politiet. Hadde ikke media skrevet så mye om saken tror jeg TH spesielt hadde vært spart for mye lynsjing. Se How to kill a mockingbird 1962 og se lynsjingen som forvirrer i saken. 

Saken må få ny vinkling fra Politiets side. Hva blir neste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (48 minutter siden):

Akkurat som med meg! Jeg har også trodd at han er uskyldig pga at de etterforsket ham i skjul i et år før pågripelsen,  og avlyttet telefoner og sjekket åstedet uten å finne noe mistenkelig mht til Hagen.  

Godt å se at jeg (og du) hadde rett! 

Jeg var ikke alene ihvertfall, selv om vi var få

Jeg reagerte motsatt enn andre når han ikke ville la seg avhøre. Mobben mente han ikke lot seg avhøre pga han var skyldig 

Men jeg tenkte at om han er uskyldig, som viste seg være rett, så er den beste strategi å holde kjeft og lytte til advokat når han fikk så mye anklager i alle retninger, ett ord eller to feil kunne fått han i enda mer knipe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken har pågått i årevis og det var ikke holdbart å opprettholde en siktelse uten å komme med nye bevis. Så da MÅ politiet utad både henlegge og beklage, slik vi har sett de har gjort i dag. 
Når det er sagt, så betyr ikke en henleggelse eller beklagelse at Tom ikke har hatt noe med dette å gjøre, som @Alarmselgeren påpeker, så er det noen utrolige sammentreff her og gitt at A.E.H ikke er funnet, død eller i live og at det strengt tatt var et opplegg som ikke la til rette for en utveksling, så da har man logisk nok ikke så mange motiver igjen som ikke involverer Tom. Samme hvor du står i saken, så må du nesten innrømme at det er der vi står. Selv om dette skulle vært en hevnaksjon for å straffe Tom, så er det en merkelig måte å oppnå målet sitt.
At vi nå vet om mennesker i periferien som definitivt er tvilsomme kan være gunstig for videre etterforskning, men at det har tatt så lang tid å kartlegge dette, som er noe politiet skulle gjort innen de første syv dagene, sier litt om hvor dårlig saken har vært håndtert. Når det kommer til Holden, så er jeg sjokkert over hvor hvor villig han er til å gå utenfor rollen sin, se hva han gjorde i Jan helge Andersen rettsaken, der han lagde en historie etter at alle fakta var presentert, en historie som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Han har vært med på å gjøre politiets arbeid vanskeligere en det måtte være også i denne saken, han kunne gjort mye av dette uten å gå på kompromiss med klienten sin.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å tenke på er at om dette var en ressurssvak person, så ville den personen sannsynligvis aldri fått vist sin uskyld. Dette er en priviligert mann, med store ressurser selv, og rundt seg, alikevel ble han nesten dømt. 

Det kan få en til å tenke hvor mange ressurssvake personer som sitter inne helt uskyldig 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
K.B. skrev (11 minutter siden):

Saken har pågått i årevis og det var ikke holdbart å opprettholde en siktelse uten å komme med nye bevis. Så da MÅ politiet utad både henlegge og beklage, slik vi har sett de har gjort i dag. 
Når det er sagt, så betyr ikke en henleggelse eller beklagelse at Tom ikke har hatt noe med dette å gjøre, som @Alarmselgeren påpeker, så er det noen utrolige sammentreff her og gitt at A.E.H ikke er funnet, død eller i live og at det strengt tatt var et opplegg som ikke la til rette for en utveksling, så da har man logisk nok ikke så mange motiver igjen som ikke involverer Tom. Samme hvor du står i saken, så må du nesten innrømme at det er der vi står. Selv om dette skulle vært en hevnaksjon for å straffe Tom, så er det en merkelig måte å oppnå målet sitt.
At vi nå vet om mennesker i periferien som definitivt er tvilsomme kan være gunstig for videre etterforskning, men at det har tatt så lang tid å kartlegge dette, som er noe politiet skulle gjort innen de første syv dagene, sier litt om hvor dårlig saken har vært håndtert. Når det kommer til Holden, så er jeg sjokkert over hvor hvor villig han er til å gå utenfor rollen sin, se hva han gjorde i Jan helge Andersen rettsaken, der han lagde en historie etter at alle fakta var presentert, en historie som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre. Han har vært med på å gjøre politiets arbeid vanskeligere en det måtte være også i denne saken, han kunne gjort mye av dette uten å gå på kompromiss med klienten sin.

Han er blankt renvasket.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaza skrev (1 time siden):

Siktelsen mot TH er henlagt fra Riksadvokaten. Neste må bli erstatningssak via Holden. Utrolig «lynsjestemning» i saken via norske medier og såkalt lekkasjer til media fra Politiet. Hadde ikke media skrevet så mye om saken tror jeg TH spesielt hadde vært spart for mye lynsjing. Se How to kill a mockingbird 1962 og se lynsjingen som forvirrer i saken. 

Saken må få ny vinkling fra Politiets side. Hva blir neste? 

Dette er vinklingen til politiet nå. som det burde vært fra dag 1. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (Akkurat nå):

Han er blankt renvasket.

De er nødt til å si det, de har bokstavelig talt ikke noe valg. Som jeg sa i forrige innlegg, så er det vanskelig å komme utenom Tom i denne saken, da motiv er så og si fraværende. Politiet kan definitivt skylde seg selv for at de har havnet i denne situasjonen. "lekkasjene" til media har vært for lite for sent, politiet har vært bakpå siden første dag og måten de har gått frem mot Hagen er idiotisk, det virker som de ikke har tatt inn over seg hvilke ressurser 2 milliarder kroner i formue gir deg. 
At de nå opprettholder siktelsen mot de andre i saken er interessant og jeg lurer på hvor mye det er basert på bevis og hvor mye er lite ressurser fra de som er siktet sin side.. At de har plukket opp mobil signaler fra en kjenning i det aktuelle tidsvinduet er kanskje interessant, kanskje bare helt tilfeldig, hadde jeg skulle kidnappe eller drepe noen, så hadde jeg i det minste sørget for at mobilen lå igjen et sted eller var avslått og hadde jeg hatt behov for kommunikasjon, så hadde jeg brukt en ikke sporbar telefon. Når du ser på hele kryptogreiene og opplegget rundt, så vil jeg tro de som gjorde dette sørget for å ikke pinge på en basestasjon i det aktuelle tidsrommet...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (6 minutter siden):

De er nødt til å si det, de har bokstavelig talt ikke noe valg. Som jeg sa i forrige innlegg, så er det vanskelig å komme utenom Tom i denne saken, da motiv er så og si fraværende. Politiet kan definitivt skylde seg selv for at de har havnet i denne situasjonen. "lekkasjene" til media har vært for lite for sent, politiet har vært bakpå siden første dag og måten de har gått frem mot Hagen er idiotisk, det virker som de ikke har tatt inn over seg hvilke ressurser 2 milliarder kroner i formue gir deg. 
At de nå opprettholder siktelsen mot de andre i saken er interessant og jeg lurer på hvor mye det er basert på bevis og hvor mye er lite ressurser fra de som er siktet sin side.. At de har plukket opp mobil signaler fra en kjenning i det aktuelle tidsvinduet er kanskje interessant, kanskje bare helt tilfeldig, hadde jeg skulle kidnappe eller drepe noen, så hadde jeg i det minste sørget for at mobilen lå igjen et sted eller var avslått og hadde jeg hatt behov for kommunikasjon, så hadde jeg brukt en ikke sporbar telefon. Når du ser på hele kryptogreiene og opplegget rundt, så vil jeg tro de som gjorde dette sørget for å ikke pinge på en basestasjon i det aktuelle tidsrommet...

De har valgt den mest klare måten å henlegge dette på ift skyldspørsmålet. Saken er etterforsket i 6! år uten at det har kommet opp et fnugg av bevis mot TH. Siktelsen har vært syltynn fra dag 1. De hadde ikke engeng nok til å holde han i varetekt. Holdens jobb i JHA saken har ingenting med Tom Hagens skyldsspørsmål å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...