yamask Skrevet 10. oktober 2022 #4781 Skrevet 10. oktober 2022 Lenelarsen skrev (3 timer siden): Har dere funnet ut av dette enda? 😆 Aliens. 1
Smurfii Skrevet 12. oktober 2022 #4782 Skrevet 12. oktober 2022 Tviler sterkt på de kommer til å finne henne..🥺😣 Tenk om de har tatt livet av henne i utlandet, eller at liket er støpt i betong og skjult på den måten? Det er sååå mange bisarre måter å kvitte seg med et lik på at det er helt ekkelt! Kan ikke forestille meg hvordan hun har det om hun faktisk er i live. 3 1
Gjest Made4u Skrevet 12. oktober 2022 #4783 Skrevet 12. oktober 2022 Endelig noe som kan være en god nyhet i denne saken, jeg håper dette er noe veldig konkret og ikke noe vagt. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politiet-om-loerenskog-siktet-i-dialog-med-forsvarer-om-avhoer.fJZ1_aD3z?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-d56b9a9b Nå er jeg mer optimistisk til at saken kan nøstes opp, i alle fall dersom en kobling er udiskutabel og ikke bare er indisier. Da vil alt være mye enklere for Politiet og jeg har tro på at siktede vil forklare seg mot strafferabatt. Så gjenstår det å se hvilken av de to hovedteoriene det vil lede mot.
trioving Skrevet 12. oktober 2022 #4785 Skrevet 12. oktober 2022 Det kan jo være at han bare er involvert i salget av pass-identiteten, men at de prøver å presse han til å avsløre kjøpere. 3
Gjest Made4u Skrevet 12. oktober 2022 #4786 Skrevet 12. oktober 2022 Pilleville skrev (16 minutter siden): No har eg trua👍 Nå hevder siktedes advokat, som naturlig nok vet hva siktelsen baserer seg på, at det er en tynn suppe som ikke knytter siktede til saken. Når aviser bruker overskrifter som "knytter siktede til saken" så er det lov å håpe at så er tilfellet, i så fall tenker jeg at floken saken er nå, det vil være gode muligheter for å løse saken om ikke dette er blåst ut av enhver dimensjon. Gjenstår å vente å se nå da, jeg tar i alle fall intet for gitt. Jeg håper for all del at dette er noe udiskutabelt, a smoking gun som nagler siktede til krypto-oppsettet og forberedelsene. Synes derimot at dersom man tar utgangspunkt at siktede er delaktig i saken, det er toskeskap av siktede å ha beholdt bevisene fra en så alvorlig sak på PC'en. Er man inkludert i en slik sak ville det vært naturlig å slette enhvert elektronisk spor, noe som ikke kan være gjort her, og da blir jeg jo litt usikker på om han virkelig er en del av Lørenskog saken. Politiet hadde nok også vært tydeligere om siktelsen stod sterkt tenker jeg... Så kanskje er det noe i advokatens uttalelse om at det politiet har mot hans klient, det holder ikke til å knytte han til Lørenskog-saken. Jeg håper politiet klarer å knytte han til saken og at det ikke er noe man aldri kan konkludere med, en oppklaring av denne saken trenger vi...
Alarmselgeren Skrevet 12. oktober 2022 #4787 Skrevet 12. oktober 2022 21 minutter siden, trioving said: Det kan jo være at han bare er involvert i salget av pass-identiteten, men at de prøver å presse han til å avsløre kjøpere. Hvis han er en som har drevet med salg av falske identiteter på det mørke nettet, vet han vel lite om kjøperne. Der foregår vel all kommunikasjon via krypterte kanaler, og betaling gjøres i kryptovaluta. Da er det vel mer nærliggende å tenke at han er kjøper av identiteten til Golf, og at han har kjøpt den på et tidspunkt som sammenfaller med planleggingen i denne saken. 16 minutter siden, Made4u said: Synes derimot at dersom man tar utgangspunkt at siktede er delaktig i saken, det er toskeskap av siktede å ha beholdt bevisene fra en så alvorlig sak på PC'en. Er man inkludert i en slik sak ville det vært naturlig å slette enhvert elektronisk spor, noe som ikke kan være gjort her, og da blir jeg jo litt usikker på om han virkelig er en del av Lørenskog saken. Han er nok ikke noen MENSA-kandidat, nei. Så mange dommer som han har på seg mener jeg det indikerer at han ikke er den aller skarpeste kniven i skuffen. Det taler vel kanskje til hans fordel her, at så slepphendt som han har vært, burde han vært et lett bytte for politiet dersom han hadde noen fremtredende rolle i forsvinningen. Politiet har vel muligens kommet over ham ad omveier, og håper kanskje at de skal kunne bruke ham til å finne dem som virkelig står bak. For alt vi vet kan det jo hende det sitter noen et sted nå og river seg i håret og angrer på at de involverte denne personen. 5 2
Polarisstella Skrevet 12. oktober 2022 #4788 Skrevet 12. oktober 2022 Made4u skrev (På 9.10.2022 den 22.41): Så får du som naivt tror det, nevne saker hvor hovedtrekkene av hva politiet bygger sakene på, hvor det ikke lekkes til media og blir kjent i forkant. Så godt som i samtlige saker så lekkes jo det viktigste momentene til media i forkant, jeg minnes ikke en eneste sak der overraskelsen hat kommet (altså at Politiet har hatt noe essensielt som ikke har blitt leket til media). Klart Politiet bregunner siktelser med det beste de har, det skjer i sak etter sak. ... Men den tåplige frasen du gjengir her, den gjentar like fult ukritiske til det fordummende i sak etter sak. Det er åpenbart at politiet sliter sterkt i denne saken, så NEI de har absolutt ikke noe stort å bygge sak på og hadde de hatt det så hadde det blitt kjent raskt naturlig nok. Så slutte først som sist å tro på vannvittigheter som ikke har rot i virkeligheten, det har jeg gjentatt gang på gang at blir for dumt og gjør det samme overfor deg nå... Made4u skrev (På 10.10.2022 den 13.23): Det er trolig nettopp derfor han er siktet i denne saken også, hans bakgrunn. Klart den gjør han interessant i denne saken, slik skal og må det være. Man kan si at han er en moduskandidat for en forbrytelse som dette. Når det er sagt, så har han en bakgrunn med bruk av falske identiteter og bedragerier. Når de så finner Golf sitt pass på hans PC, det er jo dette som er benyttet i Lørenskog-saken, så måtte det bli som det gjorde. Men man vet jo at pass og stjålne identiteter selges på det mørke nett, og at det benyttes av flere. Altså må han knyttes opp mot Lørenskog-saken på et overbevisende vis, en tilknyttning må bevises. Og det er der jeg opplever at Politiet nå sliter, hadde de hatt noe veldig overbevisende så hadde det vært kjent alt, ergo har åpenbart ikke politiet en "smoking gun" (altså noe som nagler han til saken). Hans forsvarer sier at det de har er meget tynt, altså kan vi forvente oss noe som trolig bare er indisier (og det holder absolutt ikke til å oppklare saken). Hadde dette virkelig vært noe udiskutabelt, da hadde hva det er alt vært lekket og skrevet om, og saken hadde raskt tatt sine vendinger og vært på vei mot oppklaring. Så jeg har som du skjønner ikke voldsomme forventninger og venter fortsatt på gjennombrudd som kan gi optimisme om en oppklaring, når et slikt gjennombrudd eventuelt kommer så vil det naturlig nok bli kjent raskt og ting vil skje i saken desto umiddelbart. At hun blir funnet eller at de klarer å finne ut av hvem som står bak kryptokontoen etc., skjer noe slik så er det grunn til optimisme. Slik saken står nå, så tenker jeg at den nok aldri blir oppklart og at passet er funnet på den nye siktede sin PC tenker jeg at ikke nødvendigvis løser denne saken. --- Dessuten vet man heller ikke hva den nye siktelsen leder mot, det kan jo være to retninger, at Tom Hagen sin siktelse frafaller eller at de vil forsøke å knytte den nye siktede opp mot Tom Hagen. Han virker ikke å være en i Tom Hagen sin krets i alle fall. Vi får se hva som kommer, selv venter jeg derimot på reelle gjennombrudd av verdi, som kan få meg til å tro at saken kan oppklares. For nå ser jeg dette som at det går mot færre og færre ressurser på saken, at politiet har indisier men ikke kommer noen vei med saken, og når de må skjære ytteligere ned på ressursene så minker jo sjansene for oppklaring enda mer. Så optimist er jeg ikke på nåværende tidspunkt. Made4u skrev (På 10.10.2022 den 16.08): Nå er nok ikke besittelsen av den stjålne identiteten alene eneste årsak til at de velger å sikte han, politiet har jo selv gått ut og sagt at det er andre forhold med hans bakgrunn som er årsaken til det. Derimot er det åpenbart at noen god kobling mot Lørenskogsaken, det har de åpenbart ikke da i så fall hadde dette blitt kjent og det hadde ikke trukket slik ut i tid som det har. Det er tross alt snart et halvt år siden politiet fikk mistanken mot han uten at det har bragt saken nærmere en oppklaring. Hva gjelder at han er pågrepet, så tenker jeg at det er et skritt nærmere at siktelsen av Tom Hagen frafaller, den er en gedigen tabbe av politiet som en overivrig påtaleansvarlig som etter alt å dømme ble tatt av saken fordi han var ulevelig å ha i rollen har stått for. Tenker at undersøkelsene gjort i huset til Hagen ikke nødvendigvis hadde med denne pågripelsen å gjøre, det er åpenbart at de ikke ville finne noen kobling mellom siktede og Tom Hagen (om man så tar utgangspunkt i at Hagen skulle være skyldig), selvfølgelig ville han ikke da lagret kommunikasjon mellom dem i eget hus og ville for lengst ha kvittet seg med det... Så jeg tenker at undersøkelsene i huset også kunne ha vært gjennomført av andre grunner, det er åpenbart at en frafallelse av siktelser står for døren og vil komme i denne saken og undersøkelsene kan like gjerne være en del av en slik utvikling. Og jeg står fast ved at de neppe kommer til å finne noen kobling mellom den nye som er siktet og Tom Hagen, da de nok ikke har vært i hverandres omgangskrets. I mine øyne, altså at dersom den nye siktede har befatning med saken, noe som i så fall må skulle bevises (men er jo det politiet åpenbart sliter med og jeg tror de nå baserer seg på vage indisier), da taler det mer for en reell kidnapping og et svindelforsøk slik jeg ser det, heller enn at ektemannen står bak. Dessverre tar det ofte sin tid og er en prosess, at siktelser skal frafalle. Men er unektelig den veien det går, og mot en uoppklart sak, for hvis politiet hadde noe bra så hadde vi visst det alt slik det pleier å være i saker. Det er ikke i Politiets interesse, å ikke meddele slik, for det pleier de jo alltid så snart de har noe stort. Dette er tynn suppe, og derfor stabber saken som den gjør og politiet har ikke noe godt og konkret å vise til. Indisier, altså hva om og viss at, det er ikke holdbart i det hele tatt og bringer ikke saken noen vei. Made4u skrev (5 timer siden): Endelig noe som kan være en god nyhet i denne saken, jeg håper dette er noe veldig konkret og ikke noe vagt. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politiet-om-loerenskog-siktet-i-dialog-med-forsvarer-om-avhoer.fJZ1_aD3z?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-d56b9a9b Nå er jeg mer optimistisk til at saken kan nøstes opp, i alle fall dersom en kobling er udiskutabel og ikke bare er indisier. Da vil alt være mye enklere for Politiet og jeg har tro på at siktede vil forklare seg mot strafferabatt. Så gjenstår det å se hvilken av de to hovedteoriene det vil lede mot. Litt av en helomvending. Fra å være direkte nedlatende og ufin til enkelte brukere, til å holde lange foredrag om politiets udugelighet, er det nå plutselig håp. Kanskje noen unnskyldninger og ydmykhet er på sin plass? 7 4
cafele Skrevet 12. oktober 2022 #4789 Skrevet 12. oktober 2022 Polarisstella skrev (40 minutter siden): Litt av en helomvending. Fra å være direkte nedlatende og ufin til enkelte brukere, til å holde lange foredrag om politiets udugelighet, er det nå plutselig håp. Kanskje noen unnskyldninger og ydmykhet er på sin plass? Hehe ja! Dette stusset jeg også på! 7 1
Pilleville Skrevet 12. oktober 2022 #4790 Skrevet 12. oktober 2022 Sikkert dumt spørsmål men sitter han inne? 1
Gjest Made4u Skrevet 12. oktober 2022 #4791 Skrevet 12. oktober 2022 Polarisstella skrev (Akkurat nå): Litt av en helomvending. Fra å være direkte nedlatende og ufin til enkelte brukere, til å holde lange foredrag om politiets udugelighet, er det nå plutselig håp. Kanskje noen unnskyldninger og ydmykhet er på sin plass? Absolutt ingen helomvending, om du ser det slik så forstår du ikke meningen med hva jeg skriver. Enhver er uskyldig inntil skyld er bevist, det er et veldig viktig prinsipp for min del, og det er forhåndsdømming jeg vil være en motvekt mot. Når det er sagt, og dette har jeg sagt mange ganger tidligere også. Generelt har jeg god tillit til politiet og synes også at de har imponerende god oppklaringsprosent hva gjelder drap og veldig alvorlig kriminalitet. I enkeltsaker er jeg derimot ikke like imponert over politiets innsats. I denne saken har politiet gjort mange feil og jeg er ikke imponert over deres innsats så langt i saken, uansett sak så tenker jeg at det er greit å være kritisk til hvordan de jobber, det gjelder spesielt i de sakene som er vanskelig å oppklare og hvor bevisene i saken ikke er gode. Det siste man vil ha er et justismord, og de forekommer jo, altså siktes uskyldige viser ettertiden i flere saker (så kan det også være i denne saken). Og da skal man være avventende, se de som er siktet som uskyldige i alle fall inntil beviser viser annet ut over rimelig tvil. Så langt, i denne saken, så er det ikke presentert beviser som har vært holdbare for å dømme noen. Og da skal folk ansees uskyldige. Partene i saken kjente jeg ikke til hvem var, før denne saken ble kjent i media, altså visste jeg ikke en gang at de eksisterte. Hadde hverken noen forhold til de som jobbet med saken hos politiet eller siktede eller deres familie, jeg vet bare hva jeg har lest. Så for egen del står saken i dag, slik den stod også i starten, for min del ønsker jeg de skyldige i dette dømt - om det er en reel kidnapping eller om Tom Hagen har bestilt drap på sin kone og har villedet, det er det samme for min del. Jeg har forsvart Tom Hagen som at han er uskyldig, klart jeg har da det er han jo også inntil skyld kan bevises. Vil aldri angre på ha gjort det, dersom fremtiden skulle vise at han er skyldig og gode beviser kan legges frem. Først om det blir en realitet, vil jeg ser han som skyldig, og er det slik så vil jo jeg også dømme han og være glad for at saken er oppklart. Ville på ingen måte følt at det var feil av meg å forsvare han mot forhåndsdømming, jeg har aldri vært imot at folk dømmes (vil bare at det skal skje på riktig grunnlag, altså gode beviser). Så av prinsipp så ser jeg han som uskyldig, slik skal og må det være slik saken står... Samme med de andre siktede i saken. Nå vet jeg jo heller ikke hva det at den nye siktede, at han knyttes til krypto-oppsettet, hva det består av... Jeg håper jo det er gode beviser og ikke bare indisier, at det kan lede mot at saken kan nøstes opp og løses (men er også forberedt på det motsatte). Hva som da kommer frem, det har jeg liten formening om og jeg er selvfølgelig forberedt på at det kan peke mot både en reel kidnapping hvor Tom Hagen er uskyldig, eller at han er den som står bak og har betalt noen for å få konen tatt av dage. Hva fremtiden eventuelt vil vise, det ene eller det andre er naturlig nok ett fett for meg så lenge saken blir oppklart. Anser fortsatt forhåndsdømming som toskete, de som gjør det anser jeg for å være mindre begavet og kritikk av dem som gjør det er helt berettiget. Hva gjelder håpet om en oppklaring i denne saken, klart det er litt styrket nå og det er jeg naturlig nok glad for at det er, for jeg som alle andre har hele veien ønsket denne saken oppklart og at den eller de som står bak, at de dømmes. Men først må det jo bevises på en overbevisende måte, og der er vi absolutt ikke enda.
Kardemommete Skrevet 12. oktober 2022 #4792 Skrevet 12. oktober 2022 Pilleville skrev (53 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål men sitter han inne? Nei,ingen av de 3 siktede sitter inne. ingenting som har lekket ut knytter siste siktede til Tom Hagen.
Gjest Anonobilis Skrevet 12. oktober 2022 #4793 Skrevet 12. oktober 2022 58 minutter siden, Pilleville said: Sikkert dumt spørsmål men sitter han inne? Jeg så Tom Hagen på Karl Johan i helga så han sitter definitivt ikke inne. Han har vel ordna seg greit.
Gjest Made4u Skrevet 12. oktober 2022 #4794 Skrevet 12. oktober 2022 Alarmselgeren skrev (Akkurat nå): Hvis han er en som har drevet med salg av falske identiteter på det mørke nettet, vet han vel lite om kjøperne. Der foregår vel all kommunikasjon via krypterte kanaler, og betaling gjøres i kryptovaluta. Da er det vel mer nærliggende å tenke at han er kjøper av identiteten til Golf, og at han har kjøpt den på et tidspunkt som sammenfaller med planleggingen i denne saken. Dersom han har kjøpt identiteten til Golf i et tidsrom som sammenfaller med når planleggingen i denne saken skjedde, la oss si samme dag som kryptokontoen ble opprettet, altså om det er et slik "bevis" politiet baserer seg på (må sees som indisie heller enn et udiskutabelt og naglende bevis). Da blir jeg skuffet!! Får håpe de kan knytte han til Lørenskog-saken på en mer konkret måte enn det, så det ikke kan argumenteres for at det kan være tilfeldig. Alarmselgeren skrev (Akkurat nå): Han er nok ikke noen MENSA-kandidat, nei. Så mange dommer som han har på seg mener jeg det indikerer at han ikke er den aller skarpeste kniven i skuffen. Det taler vel kanskje til hans fordel her, at så slepphendt som han har vært, burde han vært et lett bytte for politiet dersom han hadde noen fremtredende rolle i forsvinningen. Politiet har vel muligens kommet over ham ad omveier, og håper kanskje at de skal kunne bruke ham til å finne dem som virkelig står bak. For alt vi vet kan det jo hende det sitter noen et sted nå og river seg i håret og angrer på at de involverte denne personen. Han vet definitivt ikke sitt eget beste, smart er det absolutt ikke, om beviser i saken er å finne på hans PC. Blir spennende å se hva som kobler han til saken, når jeg leser at det som er funnet kobler han til saken så vil jo den håpefulle delen av meg tro at det er en reel kobling (altså et udiskutabelt bevis). Men det kan jo som sagt også være vagt, altså indisier (og da er politiet like langt). Dersom det kan bevises at han har en kobling til denne saken, da tror jeg at denne saken vil oppklares, for da blir jo alt vesentlig enklere for politiet. I så fall er det et stort gjennombrudd, og det har jo denne saken trengt lenge nå da den har stabbet alt for lenge. Tidsbruken nå lover derimot ikke alt for godt, i og med at det er en stund siden han ble siktet i denne saken (selv om det nylig ble kjent i media). For gode og klare beviser, de presenteres som regel vesentlig raskere. Pessimisten i meg tenker jo at kanskje er det noe i det forsvareren til den nye siktede, når det sies at dette er tynt. Så jeg er forberedt på både opptur og nedtur nå, men generelt er oppklaringshåpet kraftig tent nå naturlig nok. Så at dette kom, det var på tide at skjedde.
Gjest Made4u Skrevet 12. oktober 2022 #4795 Skrevet 12. oktober 2022 Anonobilis skrev (Akkurat nå): Jeg så Tom Hagen på Karl Johan i helga så han sitter definitivt ikke inne. Han har vel ordna seg greit. Han skal naturlig nok heller ikke sitte inne, uskyldig inntil det motsatte eventuelt er bevist. Og det er det jo definitivt ikke!! Og de to andre siktede også, i denne saken så skal de gå fri, inntil eventuelt beviser nagler dem til saken. Indisier skal de i alle fall ikke dømmes på, slikt ender alt for ofte i justismord og det bør aldri forekomme.
Gjest kapteinsupertruse Skrevet 12. oktober 2022 #4796 Skrevet 12. oktober 2022 mammahjarte skrev (På 26.9.2022 den 19.46): Det eg tenkjer er at det kanskje har blitt sett litt lite på ho direkte, har det blitt undersøkt? Det er heilt sikkert ikkje nødvendig altså, men tenk om ho rota seg inn i noko og hadde fiender? Tenk om det var meir til Anne Elisabeth enn det vi trur? Bildet er snill uskyldig litt eldre kvinne som var interessert i hunder, jobba litt for mannen o.s.v. Men du har nok rett. Det enklaste er å arbeida ut i frå teorien om at TH gjorde det. Sikta er han også, men dei mangle den siste biten/bitane for at det skal halda i retten trur eg. Eg stusser også på kvifor barna støtter TH blindt. Familie eller ei, man kan ha ein følelse av kva folk er i stand til. Spesielt om han var kontrollerande overfor kona. Arven.
Alarmselgeren Skrevet 12. oktober 2022 #4797 Skrevet 12. oktober 2022 2 hours ago, Kardemommete said: Nei,ingen av de 3 siktede sitter inne. ingenting som har lekket ut knytter siste siktede til Tom Hagen. Den nye siktede sitter visstnok inne etter det jeg har forstått. Han får vel dessuten en dom for heleri i disse dager. 2
Kardemommete Skrevet 13. oktober 2022 #4798 Skrevet 13. oktober 2022 Alarmselgeren skrev (13 timer siden): Den nye siktede sitter visstnok inne etter det jeg har forstått. Han får vel dessuten en dom for heleri i disse dager. Jeg har ikke lest igjennom alle artikler om siste siktete. han ble gjerne ikke varetektsfengslet på Hagen saken? 1
Alarmselgeren Skrevet 13. oktober 2022 #4799 Skrevet 13. oktober 2022 3 hours ago, Kardemommete said: Jeg har ikke lest igjennom alle artikler om siste siktete. han ble gjerne ikke varetektsfengslet på Hagen saken? Nei, han er fengslet i forbindelse med en annen sak. Jeg har ikke helt oversikten, men han ble visstnok pågrepet i forbindelse med en skyteepisode i januar i år. For meg fremstår det som om denne personen kun har en perifer kobling til forsvinningen, men at han er forbundet med andre som kan ha en mer sentral rolle. 3
kraftwerk Skrevet 13. oktober 2022 #4800 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg så Lørenskog serien på Netflix, og må si den var svært interessant. Jeg visste ikke at politiet fikk spor ned til et velkjent hardt miljø i Sandefjord. Jeg kjenner til dette miljøet, og dette er mennesker som driver med våpensmugling, narkotikasmugling, kjøp og salg av stjelende biler, drap og mange andre ting. Jeg undres over hvorfor politiet aldri gikk ut i media med dette. I serien blir man også gjenfortalt at det kun er to miljøer i Norge som driver med kjøp og salg av ID. I Oslo og u Vestfold (Sandefjord). Mannen som nå har blitt siktet (nærmere bestemt i mai) burde nesten tilhøre dette miljøet, siden han var kjenning iht id-tyveri og hadde ID-en til AEH på PC-en sin. Dette er to miljøer politiet skulle infiltrert for lenge siden, men i serien ser man at Lørenskog politiet har hengt seg helt opp i Tom Hagen. Syntes det er synd at mediene i Norge følger politiet som lydige bikkjer, svært få journalister som graver og finner ut av ting eller tenker kritisk, bare se Baneheia-saken. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå