Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns TH virker veldig oppegående og iskaldt til at kona snart har vært borte i 4 år. Hadde det vært meg, å jeg hadde vært uskyldig i at hun kom bort. Hadde jeg vært sykemeldt og nervevrak. Sittet med angst, rastløshet og undret hvor hun er den dag i dag. Så klart drept..

Lurer på om han fikk vite hvor hun ble fraktet, drept og gjemt.Eller er det blitt holdt hemmelig mot betaling så han ikke røper seg i avhør og blant venner? En ting som er sikkert er at han "bestilte" bortføringen/drapet. Ingen ukjente har planlagt dette.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eleaelea skrev (32 minutter siden):

En ting som er sikkert er at han "bestilte" bortføringen/drapet. Ingen ukjente har planlagt dette.

Er det så sikkert? Jeg sitter igjen med et inntrykk av at politiet tidlig kjørte seg fast i en hypotese om at TH sto bak, med begrunnelsen at ekte kidnappere ville stukket frem hodet og sagt "Hei, her er vi" i ettertid. Som om det liksom skulle være en selvfølge. Det er vel ikke en selvfølge hvis de har sluppet unna.

Etter min mening har hemmeligholdet i starten, tunnelsynet + lekkasjer i mediene gjort at jeg tror denne saken vil forbli uløst i lang lang tid. Det er vel rimelig å anta at ledelsen i etterforskningen ikke hadde trekt seg hvis oppklaring lå rett rundt hjørnet.

• Liker 2
Skrevet
Callisto83 skrev (8 timer siden):

Er det så sikkert? Jeg sitter igjen med et inntrykk av at politiet tidlig kjørte seg fast i en hypotese om at TH sto bak, med begrunnelsen at ekte kidnappere ville stukket frem hodet og sagt "Hei, her er vi" i ettertid. Som om det liksom skulle være en selvfølge. Det er vel ikke en selvfølge hvis de har sluppet unna.

Etter min mening har hemmeligholdet i starten, tunnelsynet + lekkasjer i mediene gjort at jeg tror denne saken vil forbli uløst i lang lang tid. Det er vel rimelig å anta at ledelsen i etterforskningen ikke hadde trekt seg hvis oppklaring lå rett rundt 

Kommer ikke til å endre mening om at mannen har "bestilt" drap på sin kone. Det at det ble hemmeligholdt i flere mnd før saken kom på nyhetene bare hjalp TH med å slippe " billigere" unna.

• Liker 10
Skrevet
Eleaelea skrev (49 minutter siden):

Kommer ikke til å endre mening om at mannen har "bestilt" drap på sin kone. Det at det ble hemmeligholdt i flere mnd før saken kom på nyhetene bare hjalp TH med å slippe " billigere" unna.

I og med at kidnapperne virket til å ikke være så opptatt av løsepenger så finner jeg denne teorien mest logisk selv. Men jeg er redd vi aldri kommer til bunns i dette fordi politiet har rotet det til fullstendig. At ledelsen nå går av må jo bety at de er langt unna noen løsning. 

Jeg tror at det kun er 2 mulige måter denne saken kan bli løst på:

1) Vi finner mottaker av krypro-overføringen.

2) Noen som er innvolvert i saken driter seg ut/avslører seg. 

• Liker 4
Skrevet
fotballjenta skrev (10 minutter siden):

I og med at kidnapperne virket til å ikke være så opptatt av løsepenger så finner jeg denne teorien mest logisk selv. Men jeg er redd vi aldri kommer til bunns i dette fordi politiet har rotet det til fullstendig. At ledelsen nå går av må jo bety at de er langt unna noen løsning. 

Mest sannsynlig påstand 2.

Krysser fingrene for at TH blir dement og plaprer selv. Til tross for at hans helsetilstand da, ikke er forsvarlig å få han fengslet. Kun dømt?!?

• Liker 4
Skrevet

Kidnapperne fikk 10 millioner. De var smartere enn politiet og gav seg mens leken var god. 

• Liker 4
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Kidnapperne fikk 10 millioner. De var smartere enn politiet og gav seg mens leken var god. 

De 10 millionene var nok betaling og stor takk fra TH.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
fotballjenta skrev (1 time siden):

I og med at kidnapperne virket til å ikke være så opptatt av løsepenger så finner jeg denne teorien mest logisk selv.

Vel, TH overførte 10 millioner kroner til "kidnapperne" - så jo, de var klart opptatt av løsepenger og de fikk det også. Politiet anbefalte TH, til å ikke overføre ett øre, men han overførte 10 millioner kroner. Etter det hørte de aldri fra dem igjen.

Jeg har også tenkt at denne overføringen var planlagt på forhånd, at TH skulle overføre 10mill i Monero, og de aldri skulle ha kontakt igjen.

Endret av kraftwerk
  • Liker 5
Skrevet

Uten å orke å lese alt, kan hun ha stukket av selv, faket kidnapping og selv sitte et sted nå med 10 mill? Har ikke fulgt supergodt med på dette, men mener å huske det var litt sære ting dem imellom og at hun ikke ville kommet veldig godt ut av en skilsmisse. Håper ihvertfall hun lever.

Påskekrimmateriale 😀

• Liker 1
Skrevet
Eleaelea skrev (1 time siden):

Eller kanskje konge Harald var med på det...eller Johnny Depp.

Det har ingen hensikt å kompisere en teorien ved å trekke inn flere elementer enn nødvendig. Det er ikke nødvendig å trekke inn TH for å forklare at hun ble kidnappet. Vi  vet at noen andre en ham fysisk bortførte henne. Han var på jobb.

Løsepenger er godt nok motiv alene.

Det kalles Occam's razor. Den enkleste teorien er mest sannsynlig den korrekte. Man bør ikke trekke inn overflødige element.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Eleaelea skrev (13 timer siden):

Syns TH virker veldig oppegående og iskaldt til at kona snart har vært borte i 4 år. Hadde det vært meg, å jeg hadde vært uskyldig i at hun kom bort. Hadde jeg vært sykemeldt og nervevrak. Sittet med angst, rastløshet og undret hvor hun er den dag i dag. Så klart drept..

Lurer på om han fikk vite hvor hun ble fraktet, drept og gjemt.Eller er det blitt holdt hemmelig mot betaling så han ikke røper seg i avhør og blant venner? En ting som er sikkert er at han "bestilte" bortføringen/drapet. Ingen ukjente har planlagt dette.

Det er jo fullt mulig at en kvinne i et "dødt" ekteskap kan tas av dage, uten at det dermed er nødt til å være ektemannen som står bak. Dvs. det er ikke slik at det eneste alternativet til at Tom Hagen er skyldig er at han elsket kona skyhøyt og er nødt til å handle deretter, med angst, rastløshet osv. som du beskriver. 

For ordens skyld tror også jeg det er mer sannsynlig at han er bakmann enn at han ikke er det, men det hjelper lite om man ikke har noe som knytter ham til forsvinningen. Det er flere år siden jeg antok at denne saken aldri kom til å bli oppklart (som vel nevnt i denne tråden), og det ser dessverre ut til at den heller ikke blir det. Selv om Øystein Milli i VG til stadighet uttaler seg optimistisk i så henseende. Men kanskje også han innser realiteten etter de siste nyhetene om etterforskningen. Skal saken oppklares er man nok avhengig av at noen som vet noe snakker. Ikke spesielt sannsynlig, men man kan jo aldri utelukke noe.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Skrevet
fotballjenta skrev (9 timer siden):

Men hva skulle de med løsepenger når de uansett fikk masse penger (husker ikke hvor mye) for å få livstegn? 

• Liker 2
Skrevet
Nabokjerringen skrev (8 timer siden):

Uten å orke å lese alt, kan hun ha stukket av selv, faket kidnapping og selv sitte et sted nå med 10 mill? Har ikke fulgt supergodt med på dette, men mener å huske det var litt sære ting dem imellom og at hun ikke ville kommet veldig godt ut av en skilsmisse. Håper ihvertfall hun lever.

Påskekrimmateriale 😀

Men hva slags normalt oppegående gammel dame ønsker å bytte ut sine barn og barnebarn og livet en er vant med i Norge mot 10millioner? Høres rart ut. 

• Liker 10
  • 2 uker senere...
Skrevet
Eleaelea skrev (På 12.8.2022 den 0.28):

Hva vet du om det ? At Hagen er iskald ? hva du hadde vært kan ikke brukes som noe bevis.

Hvor er bevisene som tilsier at Hagen har bestilt dette ?

• Liker 3
Skrevet
fotballjenta skrev (På 12.8.2022 den 10.31):

Kidnapperne krevde løsepenger. Hagen betalte de 10 mill.

Skrevet
Djækklåsst skrev (På 12.8.2022 den 14.13):

Det er jo fullt mulig at en kvinne i et "dødt" ekteskap kan tas av dage, uten at det dermed er nødt til å være ektemannen som står bak. Dvs. det er ikke slik at det eneste alternativet til at Tom Hagen er skyldig er at han elsket kona skyhøyt og er nødt til å handle deretter, med angst, rastløshet osv. som du beskriver. 

For ordens skyld tror også jeg det er mer sannsynlig at han er bakmann enn at han ikke er det, men det hjelper lite om man ikke har noe som knytter ham til forsvinningen. Det er flere år siden jeg antok at denne saken aldri kom til å bli oppklart (som vel nevnt i denne tråden), og det ser dessverre ut til at den heller ikke blir det. Selv om Øystein Milli i VG til stadighet uttaler seg optimistisk i så henseende. Men kanskje også han innser realiteten etter de siste nyhetene om etterforskningen. Skal saken oppklares er man nok avhengig av at noen som vet noe snakker. Ikke spesielt sannsynlig, men man kan jo aldri utelukke noe.

Hva får deg til å tro at Hagen står bak ? noe konkrekt?

Det som kan løse denne saken er dataspor. her kommer det nok bedre og bedre teknologi. litt som utviklingen av DNA prøver ? virker ganske spennende.

Hagen var på jobb,så flere må ha vært innvolvert. det er vanskelig å planlegge å gjennomføre noe sånt som dette uten at politiet klarer å nøste opp noe. det har de ikke etter flere års etterforskning.

Skrevet
Eleaelea skrev (På 12.8.2022 den 11.58):

Metoden med å kidnappe og få kona drept,løsepengebrev og all oppmerksomheten dette ville medføre er jo en unødvendig komplisert måte å gjøre det på. Hagen må jo ha skjønt at han ville få et enormt mediefokus på seg. og havne i politiets søkelys. det finnes enklere måter å gjøre det på. 

Det er ikke uvanlig at rike personer eller deres nærmeste kidnappes mot løsemiddelkrav.

Det økonomiske motivet fremstår også som tynt. han ville ikke stått ribbet igjen etter skilsmissen akkurat..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eleaelea skrev (På 12.8.2022 den 0.28):

Det stemmer at et drapsoffer ofte kjenner gjerningsmannen,men ikke alltid... 

Skrevet
Kardemommete skrev (8 minutter siden):

Hva får deg til å tro at Hagen står bak ? noe konkrekt?

Det som kan løse denne saken er dataspor. her kommer det nok bedre og bedre teknologi. litt som utviklingen av DNA prøver ? virker ganske spennende.

Hagen var på jobb,så flere må ha vært innvolvert. det er vanskelig å planlegge å gjennomføre noe sånt som dette uten at politiet klarer å nøste opp noe. det har de ikke etter flere års etterforskning.

Det er mange som tror TH står bak, inklusive politiet. Men politiet tabbet seg  ut ved at de lot det gå flere måneder før saken ble kjent. 

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Det er mange som tror TH står bak, inklusive politiet. Men politiet tabbet seg  ut ved at de lot det gå flere måneder før saken ble kjent. 

Vi vet ikke om det ville hjulpet å slippe saken med en gang. grunnen var vel at kidnapperne sa de ville ta livet av AEH om saken ble kjent/hagen gikk til politiet....

Virker som de fleste lener seg på det er mannen garantert! han viser ikke følelser! han fortsetter å bo hjemme! osvosv. ikke noe håndfast.

Akkurat som fettern til tengs ble stempla og kom i politiets søkelys fordi han nappa løken i buskene, Viggo Kristiansens var bestis med JHA, Liland var alkis osvosv. 

Nå kan vel ting tyde litt på med skiftet i etterforskningsledelsen at de ikke er så sikre lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...