Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, EMG skrev:

Nå orker jeg ikke flere begrepsdiskusjoner med deg - du får bare fortsette å leve i din egen verden 🙂

Ok😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liten digresjon: 
Det vel ingen fellende BEVIS i saken mot Laila Anita Bertheussen heller, men en hel rekke indisier. Er det noen som tror hun er uskyldig pga manglende fellende BEVIS? 

Angående intervjuet med TH hos nrk, jeg bet meg merke i at han alltid beskrev henne med «var» og ikke «er». Selvfølgelig er han en smart mann og skjønner at oddsen for at hun er i live er liten, men syns allikevel det er rart av en ektefelle å si «var» når det ikke er bekreftet 100% at hun er død. Mulig jeg tolker ham i verste mening altså. Men alikevel. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Har dere hørt på de siste episodene i podkasten avhørt? 🤯😱😱 

Hvordan skal man stole på politiet? 
alt de gjør for å få resultater... og så får de ikke noe resultater likevel, når de kan ha så mye tilgang? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fotballjenta skrev:

Liten digresjon: 
Det vel ingen fellende BEVIS i saken mot Laila Anita Bertheussen heller, men en hel rekke indisier. Er det noen som tror hun er uskyldig pga manglende fellende BEVIS? 

Angående intervjuet med TH hos nrk, jeg bet meg merke i at han alltid beskrev henne med «var» og ikke «er». Selvfølgelig er han en smart mann og skjønner at oddsen for at hun er i live er liten, men syns allikevel det er rart av en ektefelle å si «var» når det ikke er bekreftet 100% at hun er død. Mulig jeg tolker ham i verste mening altså. Men alikevel. 

Som en digresjon til din ukritiske digresjon som oppfordrer til forhåndsdømming så er mistanken mot Tom Hagen svekket, noe som er åpenlyst da bl.a. telefonloggen fra Tom Hagen sin mobiltelefon var en del av mistenkegrunnlaget Politiet la frem for retten når de ville gjennomføre ransakelser i huset i Solarveien.

At det at han skal ha slettet samtaler i loggen, klart det kan vekke mistanke og når Politiet (feilaktig skal det ha vist seg i ettertid) bruker dette, klart det påvirker dommerne. Senere har Politiet uttrykket dette om telefonloggen:

Resultatet fra de tekniske undersøkelsene viser at anropene ikke er slettet av siktede, bekreftet politiet til VG fredag.

Politiets uttalelser i saken er mildere enn noen gang, det er tydelig at Politiet er vesentlig mer forsiktig og mindre optimistisk. Bl.a. uttaler politiinspektør Agnes Beate Hemiø at bevisene ikke er av en styrke til at de kan ta ut tiltale.

Klart at dersom dette kommer til å stå i stampe lenge, og det ser det helt klart ut som, så går dette med en henleggelse av saken og at siktelsen mot Tom Hagen frafaller.

Politiets prestisjenederlag hva gjelder forsøket på å varetektsfengsle Tom Hagen er den klareste status for hvordan saken står, det utfallet var oppsiktsvekkende og viser i grunn hvor lite Politiet har. Saken har utviklet seg i retning av at Politiet ikke evner å løse denne saken, at de som er på denne saken ikke byttes ut er for mange en gåte da historien jo har vist i mange saker at nye etterforskere har tilført gamle saker mye nytt. For de som er på saken nå har det stokket seg fullstendig i det som åpenlyst er et tilfelle av kraftig tunnelsyn og en tidligere påtaleansvarlig som var fullstendig i utakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fotballjenta skrev:

Liten digresjon: 

Den dagen det kommer fram at politiet har funnet at det har vært et kontant kjøpt av Sprox-sko på Sparkjøp, og Tom Hagen har betalt for en kopp kaffe på Metrosentret med kort 5 minutter etterpå - samt har en video av at han kaster Sproxskoene i søpla så kan vi begynne å sammenligne sakene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EMG skrev:

Den dagen det kommer fram at politiet har funnet at det har vært et kontant kjøpt av Sprox-sko på Sparkjøp, og Tom Hagen har betalt for en kopp kaffe på Metrosentret med kort 5 minutter etterpå - samt har en video av at han kaster Sproxskoene i søpla så kan vi begynne å sammenligne sakene.

Enig i at det er veldig forskjell på de to sakene, så en direkte sammenligning blir irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, EMG skrev:

Hahahhahhahhahha 😂😂😂🤣

Knallbra. Den var god! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ann Mo skrev:

Hahahhahhahhahha 😂😂😂🤣

Knallbra. Den var god! 😅

Den som ler sist ler best, jeg venter til TH sitter bak lås og slå som den som drepte stakkars «Lisbeth».

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stroganoff skrev:

Den som ler sist ler best, jeg venter til TH sitter bak lås og slå som den som drepte stakkars «Lisbeth».

Det er her jeg tror virkelighetsforståelsen har en krasj, ifht hva «forkjemperne» for muligheten til Tom Hagens uskyld står for - i forhold til hva de som er i mot dette tror om oss. 

Jeg mener som sagt Tom Hagen kan være uskyldig. Men i motsetning til hva det virker som dere tror, så har jeg ingen følelsesmessige tilknytninger for hans skyld eller uskyld. 

Det samme tror jeg gjelder for de som er i samme leiren som meg. 

Vi ser bare på hva bevisene og mulighetene sier oss. Og så forholder vi oss til dette, uten å knytte følelser til vår holdning om skyld. Dersom det kommer bevis for at Tom Hagen er skyldig, så vil vi føle glede for at dette kommer frem.

Målet vårt er kun at den/de som har gjort ugjerningen skal være de som dømmes for det. Vi ønsker ikke å være en del av de som er med på å dømme en uskyldig mann. Det er utelukket for oss.

Uansett hva som er fakta i saken, så ønsker vi at denne skal komme frem, og at ingen skal feilaktig kunne dømmes. Det er målet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er ikke noe å le av, stakkars Anne-Elisabeth må ha møtt en grusom skjebne hjemme i Sloraveien, trolig fra de som sto henne aller nærmest.

All villedning og motarbeidelse for å hindre offentligheten fra å få vite den mørke sannheten om det som skjedde med den stakkars kona, mora og bestemora på 68 år 31.10.18 fremkaller rystende tanker.

Endret av Stroganoff
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stroganoff skrev:

Dette er vel hva som kalles tunnelsyn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ann Mo skrev:

Det er her jeg tror virkelighetsforståelsen har en krasj, ifht hva «forkjemperne» for muligheten til Tom Hagens uskyld står for - i forhold til hva de som er i mot dette tror om oss. 

Jeg mener som sagt Tom Hagen kan være uskyldig. Men i motsetning til hva det virker som dere tror, så har jeg ingen følelsesmessige tilknytninger for hans skyld eller uskyld. 

Det samme tror jeg gjelder for de som er i samme leiren som meg. 

Vi ser bare på hva bevisene og mulighetene sier oss. Og så forholder vi oss til dette, uten å knytte følelser til vår holdning om skyld. Dersom det kommer bevis for at Tom Hagen er skyldig, så vil vi føle glede for at dette kommer frem.

Målet vårt er kun at den/de som har gjort ugjerningen skal være de som dømmes for det. Vi ønsker ikke å være en del av de som er med på å dømme en uskyldig mann. Det er utelukket for oss.

Uansett hva som er fakta i saken, så ønsker vi at denne skal komme frem, og at ingen skal feilaktig kunne dømmes. Det er målet. 

Så det at brukere som ser på bevisene og kommer frem til motsatt konklusjon av "forkjemperne", blir omtalt som lite skolerte det tyder på ingen følelsesmessig tilknytning? Hva med påstander om at deres innlegg er "idiotiske" og at de er "forhåndsdømmende" når de presenterer fakta ut fra hva som er kommet frem i media. Kommentarer uten følelser det også? For å ikke glemme kommentarer om at enkelte brukere "fremstår som direkte dumme", når de ytrer seg om TH uten positivt fortegn.

En annen sak, å påstå at en masse brukere, som ikke deler din mening, ikke har virkelighetsforståelse og er følelsstyrte faller på sin egen urimelighet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sikkert tegn på at det begynner å snøre seg til for TH er at aktiviteten til forsvareren øker i takt med sakens progresjon. Han går ut i media og skaper inntrykk av at saken står svakere, men nei det gjør den nok ikke.

Endret av Villvin
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Villvin skrev:

Et sikkert tegn på at det begynner å snøre seg til for TH er at aktiviteten til forsvareren øker i takt med sakens progresjon. Han går ut i media og skaper inntrykk av at saken står svakere, men nei det gjør den nok ikke.

Hva sikter du til? Hvilket medie har Holden gått ut i?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Villvin skrev:

Mail til VG 

Rart hvor forskjellig vi leser ting. Du leser det som om Holden aktivt har gått ut til VG i en mail, mens jeg leser det som om VG har kontaktet Holden i forbindelse med de siste lekkasjene fra politiet.

VG kan nå offentliggjøre de nye funnene som politiet la frem for retten i juni – og har stilt en rekke spørsmål til Hagen-leiren om disse:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Villvin skrev:

Mail til VG 

Nå har jo denne saken hovedsaklig vært preget av små drypp til mediene, som tydeligvis politiet har lekket til journalister. Da er det kanskje ikke så rart at forsvareren til TH stiller opp litt ekstra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oida skrev:

Så det at brukere som ser på bevisene og kommer frem til motsatt konklusjon av "forkjemperne", blir omtalt som lite skolerte det tyder på ingen følelsesmessig tilknytning? Hva med påstander om at deres innlegg er "idiotiske" og at de er "forhåndsdømmende" når de presenterer fakta ut fra hva som er kommet frem i media. Kommentarer uten følelser det også? For å ikke glemme kommentarer om at enkelte brukere "fremstår som direkte dumme", når de ytrer seg om TH uten positivt fortegn.

En annen sak, å påstå at en masse brukere, som ikke deler din mening, ikke har virkelighetsforståelse og er følelsstyrte faller på sin egen urimelighet.

Nå ja. Du trenger ikke å dra det lengre enn hva det er ment. 

Frustrasjonen om de som har ytret at det er feil å forhåndsdømme ektemannen, har vært stor i denne tråden. Flere brukere har følt seg så trakassert at de har slettet sine brukere her, og andre slik som jeg har fått tilsendt screenshots av å ha blitt hetset på andre forum av brukere her. 

Holder du sinnet i ro, og tungen rett i munnen, så ser du hva som står skrevet vedrørende virkelighetsforståelse i innlegget. 

Dersom du ikke er enig i min uttalelse om at endel her tolker forsvar av mulighet til at ektemannen kan være uskyldig, som manglende medfølelse for konen - så ok. Da e vi uenige om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, EMG skrev:

Rart hvor forskjellig vi leser ting. Du leser det som om Holden aktivt har gått ut til VG i en mail, mens jeg leser det som om VG har kontaktet Holden i forbindelse med de siste lekkasjene fra politiet.

VG kan nå offentliggjøre de nye funnene som politiet la frem for retten i juni – og har stilt en rekke spørsmål til Hagen-leiren om disse:

Ser du ikke strategien her? Først beskylder SH VG for å ha laget en « drittpakke» mot TH, så VG vil gjerne vite hva han mener og ber om uttalelse og vips så får SH akkurat den vinklingen han håpet på, nemelig å unngå  at  det ser ut som han står frem i media med innsigelser. Så kan vi lese om hvor mye og ofte  politiet har feilet og at saken står svakere osv. ....Smart trekk det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Villvin said:

Jeg har ikke fulgt så godt med i det siste, men jeg får også en følelse av panikk blant de impliserte. Av en eller annen grunn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...