Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg må si jeg føler oppriktig synd på Tom Hagen. For et ekstremt press og stress han må stå i. Dette må være en 100 % umenneskelig påkjenning. 

Usikkerhetsprosesser er det mest skadelige å stå i og håndtere, dersom momentene gjelder alvorlig fare for sine nærmeste og kjæreste. 

Stakkars mann dersom han er uskyldig. Og fy til politiet og samfunnet vårt som henger han ut på denne måten og fråtser i hans liv, mens mannen gjør alt for å redde sin kone. 

Selvfølgelig skal politiet kunne ha han som en av d mistenkte og etterforske alle muligheter for å finne spor. Men denne uthengingen og forhåndsdømmingen, mot det som hittil må anses som en uskyldig person (ikke dømt for noe) er forferdelig og skammelig! 

Håper sannhetene blir avdekket i saken. (Uansett hva de er, og uansett hvem som er skyldige.....som tydeligvis er nødvendig å presiserte for de som er for følelsesmessige ressonerte i saken, til å klare å forstå bedre enn at man håper at TH blir dømt dersom det skulle vise seg at han står bak). 

Endret av Ann Mo
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Tom Hagen får ikke flytte hjem: – Kan gå uker og måneder

Politiet nekter fortsatt Tom Hagen å flytte hjem. En nabo har ikke sett politiet inne i huset på to uker. Hagens forsvarer reagerer på tidsbruken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAB7ly/tom-hagen-faar-ikke-flytte-hjem-kan-gaa-uker-og-maaneder

Det virker som politiet kan være ute etter å trakassere ektemannen, istedenfor å ha interesse av å behandle ektemannen med noe verdighet ut i fra at han må ansees uskyldig så lenge han ikke er dømt.

Jeg mener politiet bør få ransake så lenge de ransaker. Men dersom de slutter å ransake boligen bør de la ektemannen få flytte tilbake.  

Endret av Ann Mo
  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Ann Mo skrev:

Jeg må si jeg føler oppriktig synd på Tom Hagen. For et ekstremt press og stress han må stå i. Dette må være en 100 % umenneskelig påkjenning. 

Usikkerhetsprosesser er det mest skadelige å stå i og håndtere, dersom momentene gjelder alvorlig fare for sine nærmeste og kjæreste. 

Stakkars mann dersom han er uskyldig. Og fy til politiet og samfunnet vårt som henger han ut på denne måten og fråtser i hans liv, mens mannen gjør alt for å redde sin kone. 

Selvfølgelig skal politiet kunne ha han som en av d mistenkte og etterforske alle muligheter for å finne spor. Men denne uthengingen og forhåndsdømmingen, mot det som hittil må anses som en uskyldig person (ikke dømt for noe) er forferdelig og skammelig! 

Håper sannhetene blir avdekket i saken. (Uansett hva de er, og uansett hvem som er skyldige.....som tydeligvis er nødvendig å presiserte for de som er for følelsesmessige ressonerte i saken, til å klare å forstå bedre enn at man håper at TH blir dømt dersom det skulle vise seg at han står bak). 

Syns du synd på andre som er siktet for drap og, eller er det spesielt TH du føler slik for?

• Liker 15
Skrevet
9 timer siden, Ann Mo skrev:

Jeg syns oppriktig synd på Anne Elisabeth Hagen jeg. Hun som er drept og er det egentlige offeret her. 
Hun som har levd i et turbulent ekteskap i mange år. Hun som har vært gift med en mann som forfattet den skjeveste og mest urettferdige ekteskapspakten i manns minne. Hun som, om han hadde fått rett, hadde sittet igjen med 200.000kr og en under midddels bil, selv etter å ha brukt hele sin yrkesaktive del av livet på å oppdra hans barn slik at han kunne tjene penger. 
Hun som har signert skillsmissepapirer og spart på dem. Hun som har søkt etter ny bolig til leie i hjembyen kort tid før hun forsvant. 

Unnskyld meg, men det er hun det er synd på. 

• Liker 28
Skrevet
46 minutter siden, fotballjenta skrev:

Jeg syns oppriktig synd på Anne Elisabeth Hagen jeg. Hun som er drept og er det egentlige offeret her. 
Hun som har levd i et turbulent ekteskap i mange år. Hun som har vært gift med en mann som forfattet den skjeveste og mest urettferdige ekteskapspakten i manns minne. Hun som, om han hadde fått rett, hadde sittet igjen med 200.000kr og en under midddels bil, selv etter å ha brukt hele sin yrkesaktive del av livet på å oppdra hans barn slik at han kunne tjene penger. 
Hun som har signert skillsmissepapirer og spart på dem. Hun som har søkt etter ny bolig til leie i hjembyen kort tid før hun forsvant. 

1) Ser du belastningene med hvordan de har levd som like? 

2) Ps. Alle bryr seg om AEH. Det er ingen motsetninger mellom å forsvare mulighet for at noen er uskyldig i en ugjerning, og å ha 100 % (det betyr full) empati for offeret for en ugjerning. Ser du dette, eller tror du at de som forsvarer mulighet for andre gjerningsmenn dermed bryr seg mindre om AEH? I såfall, hvorfor mener du det er slik? 

3) Du lister opp det forferdelige livet med:

3.1) Nesten null utbytte i ektepakt. Signerte skilsmissepapirer for muligens 10 år siden. Medlemskap i en side for utleie. 

Mener du dette betyr at det var et forferdelig liv de hadde sammen? Fordi hun skulle få null av pengene hans og hun kanskje ønsket å skille seg? 

(Ps. I tilfelle du eller andre tror at kritiske vurderende spørsmål rundt dette, betyr at man synes den økonomiske skjevdelingen var grei, så tar dere feil om dette. Da vet dere dette nå, og kan slutte å hevde dette.)

3.2) I tillegg hevder du med sikkerhet at paret levde et turbulent ekteskap. Men i denne saken så er det ikke enighet om dette.  Vi kjenner heller ikke til identitet, troverdighet og nærhet fra de som hevdet dette.  Og det er heller ikke blitt opplyst noe om hva denne turbulens besto av. 

(Forøvrig underlig at disse detaljene ikke er fremkommet i media, så ivrige som politiet er på å lekke saksdetaljer og gjerne presse TH med svertende grep.) 

3.2.1) Er du enig i at det hevdes også sterkt fra flere i deres nettverk at de hadde et godt ekteskap? Er du også enig i at det finnes flere tegn til at de hadde det godt fra hvordan de levde sitt liv sammen med hytteturer, familietid, vennetid sammen, og venner hver for seg separat?

Er du enig i at det kan være de hadde det fint sammen? Jeg er enig i at det kan være de hadde det dårlig sammen. 

3.2.2) Er du enig i at vi vet faktisk ikke her om AEH ønsket å skille seg? Det kan være hun ville det, og det kan være hun ville være o forholdet sitt. Er du enig i dette? 

3.2.3) Er du enig i at selv om noen ønsker å skille seg, så betyr det ikke at forholdet består av ondskap fra den andre parten? 

4) Hva synes du dersom det er tilfelle at AEH var glad i sin mann og var glad i livet hun hadde med han. Hva tror du AEH ville følt om at forumdeltagere sverter hennes kjæreste på denne måten?

Tenker du at dette er greit ovenfor AEH? Målet helliggjør middelet, og derfor er det greit i tilfelle ektemannen er den skyldige? 

5) Hva tenker du dersom det skulle være tilfelle at TH ikke er gjerningsmann, og at han er uskyldig rammet i dette? Synes du noe synd på hva han står igjennom? 

5) Hva tenker du dersom det skulle være tilfelle at TH ikke er gjerningsmann, og noen kidnappere har tatt AEH? Synes du da det da er snilt, ansvarlig og riktig ovenfor AEH at man ønsker at politiet også fokuserer etterforskningen mot disse? Eller mener du at man da ikke bryr seg om AEH? 

(Dersom andre vil svare for seg selv om disse spørsmålene, så er dere velkomne til å besvare disse spørsmålene dere og.) 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, avsporinger og brudd på rommets retningslinjer, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet
8 timer siden, fotballjenta skrev:

Vil bare nevne at ektepakten er skrevet for 27 år siden, i 1993.

Om Hagen sine selskapers økonomiske situasjon i denne perioden skriver Kapital: 

Tom Hagen stod på randen av konkurs etter Lillehammer-OL. Han tok en timeout fra business, men fikk vind i seilene igjen og gjorde sin entré på Kapitals liste over Norges 400 rikeste i 1999. Formuesutviklingen siden er nærmest et lærebokeksempel i å bygge verdier. 

• Liker 4
Skrevet
On 7/14/2020 at 12:50 AM, EMG said:

Dagen etter dette prøvde Holden å forklare hva han mente:

Kan du garantere at alle andre tips vil bli sendt rett til politiet?

– Ja, alle henvendelser som ikke kommer fra motparten vil bli sendt til politiet uten videre vurdering, sier han.

---

Mandag kveld utlovet Tom Hagen en dusør på 10 millioner til den som kan hjelpe ham med å finne kona. Siden har hans forsvarer fått omkring 40 tips – som alle har blitt sendt til politiet.

https://www.tv2.no/a/11502075/

Dette tror vi på... :ironi:

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, EMG said:

Vil bare nevne at ektepakten er skrevet for 27 år siden, i 1993.

Om Hagen sine selskapers økonomiske situasjon i denne perioden skriver Kapital: 

Tom Hagen stod på randen av konkurs etter Lillehammer-OL. Han tok en timeout fra business, men fikk vind i seilene igjen og gjorde sin entré på Kapitals liste over Norges 400 rikeste i 1999. Formuesutviklingen siden er nærmest et lærebokeksempel i å bygge verdier. 

Den opprinnelige ektepakten er til en viss grad forståelig, sett på bakgrunn av situasjonen da den ble skrevet. Det er likevel nokså stor grunn til å betvile dens gyldighet, av ulike årsaker. Og dette kan igjen medføre at den utgjør et drapsmotiv. Dessverre.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Den opprinnelige ektepakten er til en viss grad forståelig, sett på bakgrunn av situasjonen da den ble skrevet. Det er likevel nokså stor grunn til å betvile dens gyldighet, av ulike årsaker. Og dette kan igjen medføre at den utgjør et drapsmotiv. Dessverre.

Han har hatt god tid, 27 år, på å rette opp ektepakten, om han ville. Men mulig det var viljen det stod på? 

• Liker 17
Skrevet
Just now, Frida said:

Han har hatt god tid, 27 år, på å rette opp ektepakten, om han ville. Men mulig det var viljen det stod på? 

Min gjetning er at han har vært for opptatt til å tenke på den, inntil den "plutselig" ble et problem. Han har tidligere neppe vært klar over hvilken potensiell bombe dette var.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Happy-Face said:

Men hva er det egentlig politiet håper å finne i boligen deres så lenge etterpå?

Dersom ett eller annet av "beviser" virkelig finnes der, så burde vel politiet egentlig ha funnet disse "bevisene" for veldig lenge siden.

Ikke vet jeg. Men noen har tidligere lurt på om det kan skyldes at politiet avventer svar på lab-tester av tidligere funn, som igjen kanskje kan gjøre det aktuelt med videre undersøkelser.

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg er enig i at den nok ikke ville stått seg i en eventuell sak, men utsagnet jeg ville kommentere var  @fotballjenta sin: 

forfattet den skjeveste og mest urettferdige ekteskapspakten i manns minne

For 27 år siden så var det neppe verken den skjeveste eller mest urettferdige ektepakten.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, T-Rex skrev:

Ikke vet jeg. Men noen har tidligere lurt på om det kan skyldes at politiet avventer svar på lab-tester av tidligere funn, som igjen kanskje kan gjøre det aktuelt med videre undersøkelser.

Skulle tro at denne saken har prioritet når det kommer til svar på labtester tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, EMG skrev:

Jeg er enig i at den nok ikke ville stått seg i en eventuell sak, men utsagnet jeg ville kommentere var  @fotballjenta sin: 

forfattet den skjeveste og mest urettferdige ekteskapspakten i manns minne

For 27 år siden så var det neppe verken den skjeveste eller mest urettferdige ektepakten.

Den var jo rimelig skjev allerede da. Sto jo også at AEH må bekoste seg selv fra sine egne penger. Greit å skille litt på ting altså, men sært å ha det nedskrevet i en ektepakt. 

• Liker 11
Skrevet
12 timer siden, Ann Mo skrev:

Forøvrig underlig at disse detaljene ikke er fremkommet i media, så ivrige som politiet er på å lekke saksdetaljer og gjerne presse TH med svertende grep.) 

Hvis du googler «Hagen turbulent ekteskap» så kommer det opp et drøss avisartikler om at AEH har nevnt til flere gode venninner at ekteskapet var turbulent. 

• Liker 11
Skrevet
37 minutter siden, fotballjenta skrev:

Hvis du googler «Hagen turbulent ekteskap» så kommer det opp et drøss avisartikler om at AEH har nevnt til flere gode venninner at ekteskapet var turbulent. 

Jeg måtte jo ta deg på ordet og google "Hagen turbulent ekteskap" og har funnet følgende:

1. VG skriver at "VG får opplyst" - jeg tolker det som en lekkasje

2. VG har en artikkel om at barna ikke kjenner igjen foreldrenes ekteskap i denne beskrivelsen.

3. Nettavisen skriver at "de får opplyst"

4. NRK viser til VG

5. Aftenposten - ingen artikkel, men kommentar

6. TV2 har intervju med en venn av Hagen som taler hans sak.

7. Newsner viser til VG

8. En hel rekke forum som viser til VG

Så en hel drøss kan vi vel ikke akkurat si at dette er.

• Liker 4
Skrevet

Tråden stenges i påvente av moderering. 

_popcorn_, mod

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...