jabx Skrevet 5. juni 2020 #801 Del Skrevet 5. juni 2020 11 timer siden, Limbo 2014 skrev: De, hvem er de? Politier består av enkeltpersoner og såvidt jeg kan forstå har ikke etterforskningsledelsen gått på politihøyskolen de siste tjue årene. Det er heller ikke slik at ett øvelsescase alene endrer praksis i alle enheter for godt, og tar bort feilmarginer. Som jeg har påpekt før, har politiet gjort merkelige og insdekvate vurderinger i denne saken. Men dere som vil henge TH nekter konsekvent å forholde dere til det og se muligheten for at politiet kan gjøre feil. Nei, politiet består ikke bare av enkeltpersoner, men av metoder og prosedyrer. For eksempel avhørsmetoder, etterforskningsmetoder, hvordan etterforskningen legges opp, osv. Du vet ingenting om politiets vurderingen i denne saken er adekvate eller ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. juni 2020 #802 Del Skrevet 5. juni 2020 11 minutter siden, marie420 skrev: Jobber deltatroppen som vanlig politi ? Ja, de bruker en del av tiden sin på vanlig patruljetjeneste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #803 Del Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, jabx skrev: Ja, de bruker en del av tiden sin på vanlig patruljetjeneste. Hvordan vet du det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. juni 2020 #804 Del Skrevet 5. juni 2020 10 timer siden, SpaceX skrev: De som har skrevet trusselbrevet har ikke et skandinavisk språk som morsmål. https://www.dagbladet.no/nyheter/trusselbrevet-sprakdetaljen-politiet-avslorte/72523277 Da kan vi jo utelukke at brevet har blitt skrevet av TH eller noen av barna. Som andre har påpekt, virker det som det dårlige språket er bevisst. At det virker som noen har prøvd å fremstå som dårlig i norsk med vilje. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. juni 2020 #805 Del Skrevet 5. juni 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet Her er hele trusselbrevet. Jeg skal ikke være veldig bastant her, men jeg syns det virker som noen prøver etterligne østeuropeere. To ting som er rart. Brevet er ikke oversatt gjennom Google translate, noe som hadde vært naturlig om de ikke kunne norsk. Den andre tingen er de rare skrivefeilene. Jeg er gift med en østeuropeer og kjenner mange av dem i Norge via ham + i jobbsammenheng. Ingen av dem har disse skrivefeilene. Manglende dobbeltkonsonanter i noen ord, og dobbeltkonsonanter i andre ord som ikke skulle vært der er rare feil selv for en utlending. Setningsoppbyggingen er i noen setninger østeuropeeisk, men ikke alle. Jeg skjønner hvorfor politiet og deres eksperter mener dette brevet er fabrikkert. Om det er TH som står bak skal jeg ikke si, men jeg tror ikke det er østeuropeere. Da er det isåfall en som har fått i oppdrag om å skrive det så ræva som mulig og å legge til feil. Men SKUMMELT! DET er det! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. juni 2020 #806 Del Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, marie420 skrev: Hvordan vet du det? Det har både vært skrevet om, vært filmet, osv. For eksempel: https://www.aftenposten.no/norge/i/pB6r1/styrker-antiterror-politiet-med-20-millioner "Til daglig kjører politifolk fra spesialstyrken vanlig patrulje i Oslos gater" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juni 2020 #807 Del Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, marie420 skrev: Hvorfor ba de han ikke bare om å komme til et avhør eller at de ville ta en kjapp prat hjemme hos han? Fordi pågripelsen skulle komme overraskende på ham. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #808 Del Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, The Kitten skrev: Fordi pågripelsen skulle komme overraskende på ham. Jeg trorat politiet også vet at det er mye tryggere å be om en liten prat enn å la han sette seg i en bil. Han kunne gitt bånn gass og kjørt ned en hel barneskoleklasse på fortauet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #809 Del Skrevet 5. juni 2020 HAr du lest min teori ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. juni 2020 #810 Del Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, marie420 skrev: HAr du lest min teori ? Ja. Men jeg tror ikke det er østeuropeere som har skrevet trusselbrevet. Enig i at de fiskerne og bilene er mistenkelige tho. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. juni 2020 #811 Del Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, marie420 skrev: HAr du lest min teori ? Ja, men jeg stoler mer på politiet enn deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #812 Del Skrevet 5. juni 2020 4 minutter siden, The Kitten skrev: Ja, men jeg stoler mer på politiet enn deg. Har du en teori om hva som har skjedd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #813 Del Skrevet 5. juni 2020 Men hva er dere andres teorier a girlfriends ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. juni 2020 #814 Del Skrevet 5. juni 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/WbEQvj/mystisk-forvirrende-og-skremmende Ser ut som VG mener helt motsatt enn Dagbladet; trusselbrevet er skrevet av en med norsk som morsmål. Iom at brevet blir avslørt i sin helhet nå får man kanskje snart vite hva politiet mener? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 5. juni 2020 #815 Del Skrevet 5. juni 2020 5 minutter siden, marie420 said: Men hva er dere andres teorier a girlfriends ? Har en teori, om en annen en Tom Hagen, men kan ikke diskutere den her. For her har vi bare lov til å spekulere i det samme som politiet. Når politiet sa kidnapping og folk spekulerte på om det var Tom Hagen, så ble det slettet. Nå har politiet spekulert i dette, da får det stå. Jeg spekulerer på et annet alternativ, med motiv, fremgangsmåte etc. Men kan ikke dele dette her. Ikke engang om jeg presiserer at jeg spekulerer. Det er jo et svært rart diskusjonsforum om msn ikke kan diskutere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #816 Del Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, Madame Butterfly skrev: Har en teori, om en annen en Tom Hagen, men kan ikke diskutere den her. For her har vi bare lov til å spekulere i det samme som politiet. Når politiet sa kidnapping og folk spekulerte på om det var Tom Hagen, så ble det slettet. Nå har politiet spekulert i dette, da får det stå. Jeg spekulerer på et annet alternativ, med motiv, fremgangsmåte etc. Men kan ikke dele dette her. Ikke engang om jeg presiserer at jeg spekulerer. Det er jo et svært rart diskusjonsforum om msn ikke kan diskutere. Okay skjønner, men bare skriv fremgangsmåte da ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. juni 2020 #817 Del Skrevet 5. juni 2020 5 minutter siden, marie420 skrev: Men hva er dere andres teorier a girlfriends ? Min teori er at politet sitter på mye mer informasjon enn det vi gjør, og at de mest sannsynlig vet hva de driver med. Jeg er dog enig i at noe av det de har gjort er helt bak mål, hovedsakelig å møte TH i uniform første dagen. Men dette var, så vidt jeg vet, før det ble igangsatt stor etterforskning med det teamet som nå er på saken. Brevet fra datteren tar jeg med en klype salt. Blant annet fordi hun nektet gjennomlesning. Som flere her har påpekt så er gjennomlesninger til for å nettopp få vekk alle misforståelser og feiltolkninger. Dumt av henne å avbryte dette. VG og Dagbladet lekker daglig informasjon, og i det siste har det vært i THs favør. Trusselbrevet har VG hatt i lang lang tid, og derfor har de kommet med litt og litt hver dag før de idag publiserte hele. Dette er for meg et tegn på at de melker denne saken for alt det er verdt, og at vi også må ta disse med en klype salt. Jeg aaaaaaaaaaaaaner ikke om TH står bak eller ikke. Jeg har tidligere vært skråsikker på det før jeg dagen etter er skråsikker på det motsatte. Men jeg prøver å se det fra begge sider, og jeg velger også å stole på at etterforskerne kan jobben sin. De har tross alt erfaring med dette - det har ikke vi. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. juni 2020 #818 Del Skrevet 5. juni 2020 2 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Har en teori, om en annen en Tom Hagen, men kan ikke diskutere den her. For her har vi bare lov til å spekulere i det samme som politiet. Når politiet sa kidnapping og folk spekulerte på om det var Tom Hagen, så ble det slettet. Nå har politiet spekulert i dette, da får det stå. Jeg spekulerer på et annet alternativ, med motiv, fremgangsmåte etc. Men kan ikke dele dette her. Ikke engang om jeg presiserer at jeg spekulerer. Det er jo et svært rart diskusjonsforum om msn ikke kan diskutere. Jeg vil gjerne høre! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marie420 Skrevet 5. juni 2020 #819 Del Skrevet 5. juni 2020 1 minutt siden, fotballjenta skrev: Min teori er at politet sitter på mye mer informasjon enn det vi gjør, og at de mest sannsynlig vet hva de driver med. Jeg er dog enig i at noe av det de har gjort er helt bak mål, hovedsakelig å møte TH i uniform første dagen. Men dette var, så vidt jeg vet, før det ble igangsatt stor etterforskning med det teamet som nå er på saken. Brevet fra datteren tar jeg med en klype salt. Blant annet fordi hun nektet gjennomlesning. Som flere her har påpekt så er gjennomlesninger til for å nettopp få vekk alle misforståelser og feiltolkninger. Dumt av henne å avbryte dette. VG og Dagbladet lekker daglig informasjon, og i det siste har det vært i THs favør. Trusselbrevet har VG hatt i lang lang tid, og derfor har de kommet med litt og litt hver dag før de idag publiserte hele. Dette er for meg et tegn på at de melker denne saken for alt det er verdt, og at vi også må ta disse med en klype salt. Jeg aaaaaaaaaaaaaner ikke om TH står bak eller ikke. Jeg har tidligere vært skråsikker på det før jeg dagen etter er skråsikker på det motsatte. Men jeg prøver å se det fra begge sider, og jeg velger også å stole på at etterforskerne kan jobben sin. De har tross alt erfaring med dette - det har ikke vi. true story Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. juni 2020 #820 Del Skrevet 5. juni 2020 5 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/WbEQvj/mystisk-forvirrende-og-skremmende Ser ut som VG mener helt motsatt enn Dagbladet; trusselbrevet er skrevet av en med norsk som morsmål. Iom at brevet blir avslørt i sin helhet nå får man kanskje snart vite hva politiet mener? Syns jeg leste et sted at de skulle svare over helgen. Spennende! Men iom at de tror TH står bak så er det jo lett å trekke konklusjonen om at de ikke tror det er østeuropeisk kidnappingsmafia? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå