Gå til innhold

Lørenskog forsvinningen

Ann Mo

Anbefalte innlegg

Vel, brevet ble aldri sendt og det er da litt merkelig å lekke det til tv2 samme dag som TH var for pjusk til gjennomgang av tidligere avhør .. ?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, cherryl said:

Vel, brevet ble aldri sendt og det er da litt merkelig å lekke det til tv2 samme dag som TH var for pjusk til gjennomgang av tidligere avhør .. ?

Men det betyr ikke at det ikke er sant det som står der. Og om det er det er det ganske ille. 

Når det er sagt så er det kanskje ikke så rart om de kommer til et punkt hvor de føler at de har fått nok og at de ønsker å forsvare faren sin. For tenk om han faktisk er uskyldig og/eller mye av den dritten som blir spredd om de er usant. Vi som ikke står oppe i det kan vanskelig sette oss inn i den situasjonen. Gå inn på andre forum eller fb. Ikke mye hyggelige ting som blir skrevet og mesteparten er rykter og usannheter. Uten at man kan forsvare seg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor lekke et så kritisk brev ment til politiet som aldri ble sendt, samme dag som TH er for pjusk til gjennomgang av tidligere avhør? Og hvorfor har TH fått en ekstra forsvarer? Begivenhetsrik dag idag.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, cherryl said:

Men hvorfor lekke et så kritisk brev ment til politiet som aldri ble sendt, samme dag som TH er for pjusk til gjennomgang av tidligere avhør? Og hvorfor har TH fått en ekstra forsvarer? Begivenhetsrik dag idag.

Ikke godt å vite. Muligens for å belyse politiets slette arbeid? Nå har jo folk vært kritiske til hvorfor Hagen familien ikke vil stille til avhør. De mener at hvis de vil finne ut hva som har skjedd med AEH så bør de jo gjøre det, men brevet, selv om det ikke ble sendt, forklarer jo ganske greit hvorfor de ikke er så interessert i det lenger. Forståelig nok. De føler jo at de skal i avhør for å få domfelt faren som de mener er uskyldig og måten de gjør det på er å vri på det de sier til det passer inn i teorien deres. Hvis dette er politiets måte å jobbe på vil jeg si det er ganske ille. Da hadde ikke jeg stilt til avhør mer heller. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet fram at det er ekstremt usannsynlig at dette dreier seg om en kidnapping. Da har vi en enkelt person med motiv. Ikke veldig komplisert, egentlig.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det er meget mulig at politiet ønsker å finne spor fra TH og AEH sitt private liv som brev, bilder, dagbøker, notater osv. Alt handler nok ikke kun om tekniske bevis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, SpaceX skrev:

Begynner å forstå veldig godt hvorfor Hagen familien ikke vil snakke med politiet. 

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

https://www.tv2.no/nyheter/11479575/

De etterforsker bredt sier de. Vel, det ser ikke sånn ut. 

Jeg syns egentlig ikke det brevet styrker Hagen sin sak, i det hele tatt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SpaceX skrev:

Begynner å forstå veldig godt hvorfor Hagen familien ikke vil snakke med politiet. 

Herregud. Jeg er sjokkert over politiets fremferd. 

Jeg forstår veldig godt at familien synes nok er nok, og går til dette grep nå. 

Lekasjene av politiet til media gjøres daglig i små drypp som blåses opp til store saker, for at alle leserne av avisene skal formes til å tro at Hagen er fakket av politiet og skyldig i drap. Fullstendig uten noe bevisgrunnlag som støtter ideen. 

Jeg blir rett og slett uvel av å observere den offentlige programmeringen som foregår og se at det tillates. Utrolig at det er lov med slike skriverier når det ikke finnes bevis som tilsier at Hagen er skyldig i noe. Og utrolig at det er lov at politiet kjører et Rambo-løp med å arrestere Hagen med deltastyrken i nabolaget. Er det ingen som har oppsyn med politiets fremferd og sørger for mulige uskyldige sin rettssikkerhet? Er det lov av politiet å kjøre en agenda for å forhåndsdømme Hagen av opinionen ved kontinuerlige avislekkasjer som indikerer skyld - uten et fnugg av bevis for at dette er tilfelle. 

Stakkars familie. Ikke bare har politiet en slik agenda og har klart å vende opinionen til å tro at Hagen er en drapsmann, men de har også gjort fatale feilgrep i sin etterforskingsprosess som kan ha kostet AEH livet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, cherryl said:

Hvorfor ikke lekke det denne dagen? Det får være måte på mistenkeliggjøring.
De har vært uttalt kritiske siden faren ble siktet - åpenbart før deg også jfr brevet - og opplever økt press mot faren, lekkasje etter lekkasje fra politiet og forhåndsdømming i mediene. Situasjonen tilspisser seg og at de får nok akkurat nå er da ikke merkelig. 

Endret av Limbo 2014
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Atheena said:

Det er meget mulig at politiet ønsker å finne spor fra TH og AEH sitt private liv som brev, bilder, dagbøker, notater osv. Alt handler nok ikke kun om tekniske bevis. 

Men dette har de jo hatt tilgang på i 18 mnd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ann Mo skrev:

Herregud. Jeg er sjokkert over politiets fremferd. 

Jeg forstår veldig godt at familien synes nok er nok, og går til dette grep nå. 

Lekasjene av politiet til media gjøres daglig i små drypp som blåses opp til store saker, for at alle leserne av avisene skal formes til å tro at Hagen er fakket av politiet og skyldig i drap. Fullstendig uten noe bevisgrunnlag som støtter ideen. 

Jeg blir rett og slett uvel av å observere den offentlige programmeringen som foregår og se at det tillates. Utrolig at det er lov med slike skriverier når det ikke finnes bevis som tilsier at Hagen er skyldig i noe. Og utrolig at det er lov at politiet kjører et Rambo-løp med å arrestere Hagen med deltastyrken i nabolaget. Er det ingen som har oppsyn med politiets fremferd og sørger for mulige uskyldige sin rettssikkerhet? Er det lov av politiet å kjøre en agenda for å forhåndsdømme Hagen av opinionen ved kontinuerlige avislekkasjer som indikerer skyld - uten et fnugg av bevis for at dette er tilfelle. 

Stakkars familie. Ikke bare har politiet en slik agenda og har klart å vende opinionen til å tro at Hagen er en drapsmann, men de har også gjort fatale feilgrep i sin etterforskingsprosess som kan ha kostet AEH livet. 

Hvorfor tror du blindt på det som står i brevet?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Hvorfor tror du blindt på det som står i brevet?

Hvorfor tror du ikke at dette er hva datteren har opplevd? 

Tror du ikke påstandene hennes vil kunne gjennomgås og sjekkes om at de medfører riktighet? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, SpaceX said:

Det er dette jeg frykter, et politi med dårlige prosesser og dermed svært sårbar for menneskelige feil. At de skal ha kommunisert vis kryptovaluta uten at familien visste det, er like molbo dom at de dukket opp fullt uniformert. At de feilsiterte dramatisk fra avhørene er på nivå med å sette Deltastyrken i sving for å arrestere 70-åringen den fire km stubben han kjører til jobben. Betjenter som plumper ut med intern sladder, lekkasjer i familiens disfavør, som ikke har koll på personvernlovgivning. Nei, dette er akkurat så molbo som jeg fryktet.

Endret av Limbo 2014
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Ann Mo skrev:

Hvorfor tror du ikke at dette er hva datteren har opplevd? 

Tror du ikke påstandene hennes vil kunne gjennomgås og sjekkes om at de medfører riktighet? 

Jeg tror hun overdriver i sine påstander, og for å være ærlig at noe av det er ren løgn. Virker som det er skrevet for å motarbeide politiet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Det er dette jeg frykter, et politi med dårlige prosesser og dermed svært sårbar for menneskelige feil. At de skal ha kommunisert vis kryptovaluta uten St familien visste det, er like molbo dom at de dukket opp fullt uniformert. At de feilsiterte dramatisk fra avhørene er på nivå med å sette Deltastyrken i sving for å arrestere 70-åringen den fire km stubben han kjører til jobben. Betjenter som plumper ut med intern sladder, lekkasjer i familiens disfavør, som ikke har koll pø personvernlovgivninheb. Nei, dette er akkurat så mobil som jeg frykter.

Dette!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg tror hun overdriver i sine påstander, og for å være ærlig at noe av det er ren løgn. Virker som det er skrevet for å motarbeide politiet.

Så hun overdriver og faktisk lyver, selv om alle detaljer i denne saken vil komme frem? 

Hvordan i all verden skulle dette hjulpet familien deres? 

Endret av Ann Mo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Ann Mo skrev:

Så hun overdriver og faktisk lyver, selv om alle detaljer i denne saken vil komme frem? 

Hvordan i all verden skulle dette hjulpet familien deres? 

Du må nesten spørre henne hvorfor hun tror brevet hjelper faren.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Du må nesten spørre henne hvorfor hun tror brevet hjelper faren.

Så ditt motiv for å tro at hun overdriver og lyver, er at hun gjør dette fordi hun tror dette hjelper faren sin, til tross for at alle fakta vedrørende dette vil komme frem

Dette velger hun av en uviss grunn, som vi burde spørre henne om. 

Endret av Ann Mo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ann Mo skrev:

Så ditt motiv for å tro at hun overdriver og lyver, er at hun gjør dette fordi hun tror dette hjelper faren sin, til tross for at alle fakta vedrørende dette vil komme frem

Dette velger hun av en uviss grunn, som vi burde spørre henne om. 

Alle detaljer vil jo ikke komme frem, og det vet vi nok alle sammen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, The Kitten skrev:

Alle detaljer vil jo ikke komme frem, og det vet vi nok alle sammen. 

Så hennes løgner (i følge deg) vil forbli uimotsagt, selv om hennes uttalelser om politiets fremferd skulle vært usanne?

- Det er ditt grunnlag til å tro hvorfor hun kan fortelle disse beretningene om hendelsesforløp fra politiet? 

Endret av Ann Mo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...