Mimmii Skrevet 20. mai 2020 #321 Del Skrevet 20. mai 2020 Jeg lurer litt på hvilken rolle politiet tror 30-åringen har i denne saken, og om det er noen klare bevis mot han? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #322 Del Skrevet 20. mai 2020 22 timer siden, LAS skrev: Sønnen var i Tyrkia... siste «samtale» er med han.. Sønnen er også venn med denne mannen som ble fengslet.. Hmm🤔 For meg er det surrealistisk at Hagen skal ha gjennomført dette med andre, at sønnen også skal være innblandet blir bare enda mer surrealistisk. Så jeg utelukker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #323 Del Skrevet 20. mai 2020 11 timer siden, Limbo 2014 skrev: Nå er jeg spent på hva du «leser» ut av det? At telefonselskapets logg er feil eller at telefonsamtalen er faket, sønnen lurte moren til telefonen for å sikre bevis på at hun levde etter at TH dro hjemmefra? Jeg vil jo anta at en slik telefon har handlet om praktiske ting. Fra pick up på flyplassen til å hente posten. Nå er jo sønnen voksen og ikke 14 og de kan ha smset i forkant. Ville vært mer pussig å snakke med mamma i 30 min om man er 30-40 år og på ferie i Tyrkia Tror ikke selv de største mammadalter ville brukt feriedagene sine i et annet land til lange samtaler med mødrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 20. mai 2020 #324 Del Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, fotballjenta skrev: Kanskje du må spandere is på alle sammen @Girlygirl9 🙃 🤑🤑🧊🧊🧊🍭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 20. mai 2020 #325 Del Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, Made4u said: For meg er det surrealistisk at Hagen skal ha gjennomført dette med andre, at sønnen også skal være innblandet blir bare enda mer surrealistisk. Så jeg utelukker det! Jeg ser på det som mer sannsynlig at den halv narkomane sønnen, med tilhørende lugubert nettverk, og en krypto kompis er involvert enn at Tom Hagen selv har gjort det som er påstått. Men han var i Tyrkia, og kunne ikke gjort det, men kanskje det ikke spiller en rolle at han var utenlands, for han hadde en 2 minutts samtale med sin mor fra syden, og det i seg selv er suspekt når msn er 30-40 år gammel. Vi må passe oss for disse suspekte infidinene, de betyr ikke skyldig i forsettelig drap. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mai 2020 #326 Del Skrevet 20. mai 2020 Hvor har dere det fra at sønnen var i Tyrkia? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mai 2020 #327 Del Skrevet 20. mai 2020 Og hvor har du det fra at sønnen til TH er narkoman? @Madam Butterfly Det har ikke jeg fått med meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #328 Del Skrevet 20. mai 2020 11 minutter siden, fotballjenta said: Og hvor har du det fra at sønnen til TH er narkoman? @Madam Butterfly Det har ikke jeg fått med meg. Ikke jeg heller, men tipper "halvnarkoman" betyr at vedkommende har røyka hasj en gang, eller noe sånt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 20. mai 2020 #329 Del Skrevet 20. mai 2020 4 timer siden, Mimmii skrev: Når tror dere neste gjennombrudd kommer? Venter i spenning.. Har vært veldig stille etter at 30-åringen ble siktet synes jeg. Sånn som ting ser ut nå, så tror jeg neste gjennombrudd eventuelt må være noen nye funn, eller nye tips som kommer inn. Hvis det kommer inn noen da. Denne saken var jo på en måte gammel når den ble en nyhet for oss, tilbake i januar 2019. Jeg er egentlig litt overrasket over hvordan politiet har tenkt, og litt hvordan de kanskje har prioritert. Basert på det som har kommet fram til nå. Hvis en tilsvarende sak skulle skje i fremtiden, så håper jeg man ser viktigheten av å spør publikum om hjelp før det har gått litt over 2 måneder.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 20. mai 2020 #330 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) 18 hours ago, fotballjenta said: Altså jeg skal være den første til å innrømme at jeg har dratt noen slutninger mot TH i denne saken som kanskje ikke har belegg. Men dette mener jeg er et motbydelig overgrep av VG. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ Han er ikke dømt, og allikevel er konen hans med i denne saken. Enig, forkastelig å sette TH på listen før man engang har konstatert at han er enkemann. Det virker forøvrig på meg som at VG, som var tettest på før TH ble løslatt, har tapt terreng (mistet tillit og dermed kilder) og andre aviser et vel så mye på ballen nå, som feks DB, og det er sunt. Jeg er forøvrig en av dem som tror vi vil få svar, om ikke alle detaljer, og ikke gjennom etterforskning, så ved plutselige funn eller at noen lekker. Om politiet løser denne saken og særlig hvis det er gjennom kryptosporet, vil det potensielt være et jordskjelv for organisert kriminalitet (på linje med at hvitvasking ikke lenger er mulig). Dvs gevinsten for samfunnet og prestisjen for politiet om de lykkes med det, vil være enorm - på global basis. Endret 21. mai 2020 av Limbo 2014 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #331 Del Skrevet 20. mai 2020 Det er skremmende at vi er der, at en riksdekkende avis går i fremste rekke for å forhåndsdømme. Jeg så ikke for meg at slik kunne skje i Norge. Det er ille, helt krise. Hva i all verden har VG tenkt her, dette er mer alvorlig enn Giske saken hvor avisen måtte krype. Det fører seg inn i rekken av mer eller mindre dårlige beslutninger de har tatt, nå overgår de seg selv til de grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 21. mai 2020 #332 Del Skrevet 21. mai 2020 8 hours ago, fotballjenta said: Hvor har dere det fra at sønnen var i Tyrkia? Det er slikt som flyter rundt på internett, dette med Tyrkia også. Det er visst temmelig mange som er overbevist om den teorien om han. Det var ikke det som var poenget, poenget var at indisier og hjemmesnekra historier og motiv, bader på det tynneste tolkninger skal tillegges vekt. Jeg snakket om at det skal tolkes og analyseres at en mann snakket med din mor fra dyden, og samtalen varte i yo minutter. Det hender både i fra inn og utland, at en plutsrlig går dårlig forbindelse, og vi kommer tilbake til saken. Tom Hagen kom senere enn vanlig på jobb den dagen. Vrl han var på rn liten rangel kvelden før. At det skal bli et bevis mot Tom Hagen at han sannsynligvis har gjort kryptohsndrlrn, for Holden ved flere anledninger har sagt -at mannen enda er tennelig analog. Da overdriver han for å villede. Det må bære det motsatte, at han er super kompetent på krypto. At politiet holder på sånn er urovekkende om de så gjør. Det kan jo fremstå slik med slle lekkasjene som er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2020 #333 Del Skrevet 21. mai 2020 10 hours ago, Madame Butterfly said: Hvorfor skriver så mange om at de tror og håper, og noen er helt sikre i din sak, om at Politiet sitter på så mange flere beviser enn hva vi vet om. Det er jo greit nok det, det gikk for lukkede dører, men det lekkes en del, Holden var ikke imponert, og ikke lagmannsretten heller. De plikter jo å legge frem det de måtte ha. Jeg aner ikke om han står bak dette eller ikke. Jeg ser på det som usannsynlig, men forstår hvorfor andre tenker motsatt. Jeg håper bare ikke at domstolene tar for lett på beviskravet. Liksom at de ikke har funnet noen utenforstående, så da må det være Tom Hagen? Dessuten så har han oppført seg litt merkelig 🤔 Jeg TROR politiet sitter på flere beviser, for jeg har faktisk tillit til norsk politi (hvertfall på det nivået der), og det som har lekket frem til nå er absolutt ikke godt nok. De MÅ sitte på mer tenker jeg, for det som har kommet frem til nå er jo ikke grunnlag for å sikte noen. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men akkurat som at jeg ikke har tenkt å forhåndsdømme Hagen har jeg ikke tenkt å forhåndsdømme politiet heller. Inntil noe annet er bevist tror jeg at de har bedre beviser enn det som fremkommer nå. Det betyr ikke at jeg tror Hagen er skyldig, gode beviser trenger ikke være ensbetydende med skyld. Domstolene tar selvfølgelig ikke for lett på beviskravet, det som har lekket til nå kan han ikke dømmes for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2020 #334 Del Skrevet 21. mai 2020 Er det noen som har gitt tilbakemelding til VG? Det er helt latterlig tragisk at de gjør dette, burde de meldes til PFU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cammomillo Skrevet 21. mai 2020 #335 Del Skrevet 21. mai 2020 10 timer siden, Made4u skrev: Helt normalt lang samtale for de aller fleste telefonsamtalene jeg tar i alle fall, der i blant til min bror, min mor og venner for den saks skyld. Sjelden mine samtaler blir mer enn fem minutter med noen som helst, men for all del jeg har en sjelden gang lange samtaler som varer 10-15 minutt også men det er unntak heller enn regelen. Hvor mye/lite noen snakker i telefonen varierer veldig og det ene blir ikke mer rett eller galt av den grunn. Uansett kan ikke noen mistenkes noe som helst basert på samtalelengde. Dessuten varierer tiden man snakker i telefonen, selv med det samme mennesket, fra gang til gang. Vet ikke hva du vil konkludere med, siden du ser ut til å mene at det har en form for betydning, at det var en kort samtale? Jeg tenker at gjerningsmennene fikk AEH til å svare kort på anropet. 10 timer siden, Made4u skrev: Tror ikke selv de største mammadalter ville brukt feriedagene sine i et annet land til lange samtaler med mødrene. Det er ikke unormalt å snakke lengere enn to minutter med moren sin i tlf.. når man er på ferie har man hvertfall tid til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 21. mai 2020 #336 Del Skrevet 21. mai 2020 Vg er en forkastelig søppel- avis som ofte tråkker over presse- etiske grenser og driver heksejakt på enkeltpersoner. Mange av journalistene er 18- åringer uten normalt gangsyn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 21. mai 2020 #337 Del Skrevet 21. mai 2020 1 hour ago, Albbas said: Jeg TROR politiet sitter på flere beviser, for jeg har faktisk tillit til norsk politi (hvertfall på det nivået der), og det som har lekket frem til nå er absolutt ikke godt nok. De har ikke lov å holde tilbake bevis fra domstolen i disse varetektssakene. De kan ikke sitte på en mengde greier de holder tilbake fra retten. Da bryter de prosess lovgivningen. Det er vel ikke særlig tillitsskapende? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2020 #338 Del Skrevet 21. mai 2020 36 minutter siden, Madame Butterfly said: De har ikke lov å holde tilbake bevis fra domstolen i disse varetektssakene. De kan ikke sitte på en mengde greier de holder tilbake fra retten. Da bryter de prosess lovgivningen. Det er vel ikke særlig tillitsskapende? Selvsagt, men vi vet jo ikke hvilke bevis domstolen har fått. Det er jo sannsynligvis mer enn det vi har fått kjennskap til gjennom media. Selv om det ikke har vært nok til varetektsfengsling betyr det ikke at det ikke er mer enn vi kjenner til. Saken er jo fortsatt under etterforskning, så at det per nå ikke er nok bevis for varetektsfengsling/tiltale betyr jo ikke at politiet ikke har noe som helst. Vi må bare vente og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 21. mai 2020 #339 Del Skrevet 21. mai 2020 (endret) Det var plutselig noe som slo meg mens jeg diskuterte saken med mannen. Jeg har sikkert ikke tenkt over alt, men kan også tiden fra 8.50-9.15 være med i det villedende? Kan det være sånn at de telefonsamtalene/SMS ene i den tiden er reelle? Og av en eller annen grunn var AEH sin mobil utilgjengelig etter det (skrudd av, fant den ikke el) og at bortføringen/drapet fant sted senere på formiddagen? Bare noe jeg plutselig tenkte på... Men det har kanskje vært diskutert før? Endret 21. mai 2020 av Jobbermedbarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 21. mai 2020 Forfatter #340 Del Skrevet 21. mai 2020 (endret) Herregud. Det ser virkelig ut til at bevisbildet er så tynt som vi snakker om: Politiet om sin pågripelse: «det skjedde på bakgrunn av en totalvurdering bevisbildet i saken, og at Hagen gradvis hadde «utkrystallisert» seg som mistenkt. Det var ikke en enkelthendelse, et enkeltbevis eller en særskilt utvikling i saken som gjorde at politiet gikk til pågripelse. De mente et samlet sett indisier ga grunnlag for at det var skjellig grunn til mistanke mot 70-åringen. Eidsivating lagmannsrett vurderte bevisene annerledes. Retten mente det var mer sannsynlig at han var uskyldig enn skyldig.» https://www.dagbladet.no/nyheter/pagripelsen-var-siste-mulighet/72479581 (21 mai. 8.30) Endret 21. mai 2020 av Ann Mo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå