kvinneguide Skrevet 20. mai 2020 #301 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) 1 time siden, fotballjenta skrev: Altså jeg skal være den første til å innrømme at jeg har dratt noen slutninger mot TH i denne saken som kanskje ikke har belegg. Men dette mener jeg er et motbydelig overgrep av VG. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ Han er ikke dømt, og allikevel er konen hans med i denne saken. -" Dersom tiltalte ble frikjent i retten har vi fjernet drapet i oversikten" Her er man altså dømt til det motsatte er bevist. Endret 20. mai 2020 av kvinneguide rettet sitering 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 20. mai 2020 #302 Del Skrevet 20. mai 2020 23 minutter siden, kvinneguide skrev: -" Dersom tiltalte ble frikjent i retten har vi fjernet drapet i oversikten" Her er man altså dømt til det motsatte er bevist. Hadde han vært tiltalt kunne man skjønt det, det ville betydd at statsadvokaten både er personlig overbevist om skyld, samt mener å kunne bevise det i retten, men nå har man altså kun en siktelse hvor rettens mening er at det er under 50 % sannsynlig at han er skyldig, ut fra de fremlagte bevisene/indisiene. Så i overkant å inkludere denne saken i oversikten akkurat nå, uten at man trenger å ta stilling til om Tom Hagen har noe med saken å gjøre eller ei. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. mai 2020 #303 Del Skrevet 20. mai 2020 Dette er helt på trynet av VG. Ærlig talt! Jeg skal innrømme at jeg heller til at han er skyldig, men vi bor heldigvis i en rettsstat som sier at du er uskyldig til det motsatte er bevist, og sånn skal det fortsette å være! Skikkelig lavmål av VG, mister mye troverdighet her. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. mai 2020 #304 Del Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, Djækklåsst skrev: Hadde han vært tiltalt kunne man skjønt det, det ville betydd at statsadvokaten både er personlig overbevist om skyld, samt mener å kunne bevise det i retten, men nå har man altså kun en siktelse hvor rettens mening er at det er under 50 % sannsynlig at han er skyldig, ut fra de fremlagte bevisene/indisiene. Så i overkant å inkludere denne saken i oversikten akkurat nå, uten at man trenger å ta stilling til om Tom Hagen har noe med saken å gjøre eller ei. Helt enig med deg, ifht det som er kommet ut er det langt igjen til en tiltale, så her bommer VG skikkelig! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 20. mai 2020 #305 Del Skrevet 20. mai 2020 Hun er jo heller ikke funnet, eller erklært død. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 20. mai 2020 #306 Del Skrevet 20. mai 2020 Når tror dere neste gjennombrudd kommer? Venter i spenning.. Har vært veldig stille etter at 30-åringen ble siktet synes jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mai 2020 #307 Del Skrevet 20. mai 2020 34 minutter siden, Mimmii skrev: Når tror dere neste gjennombrudd kommer? Venter i spenning.. Har vært veldig stille etter at 30-åringen ble siktet synes jeg. Usikker. Jeg håper og håper hele tiden, men akkurat nå har jeg liksom mista litt troa på om det i det hele tatt blir oppklart. Om bevisene mot TH er så svake som det virker som er jeg redd kritikerne har rett i at de følger ett blindspor. Men så lever jeg liksom også i troa på at politiet er smartere enn som så, og at de sitter på mye mer enn det som står i avisa. Det som også bekymrer meg er at politiet ikke fikk gjennomført planene sine da Hagen ble løslatt fra varetekt. De skulle jo ha en del avhør etc. Jeg har også mista troa på at hun vil bli funnet, dessverre. Etter så lang tid så skal det vel en del til, og gudene vet hva de gjorde med kroppen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 20. mai 2020 #308 Del Skrevet 20. mai 2020 6 minutter siden, fotballjenta skrev: Usikker. Jeg håper og håper hele tiden, men akkurat nå har jeg liksom mista litt troa på om det i det hele tatt blir oppklart. Om bevisene mot TH er så svake som det virker som er jeg redd kritikerne har rett i at de følger ett blindspor. Men så lever jeg liksom også i troa på at politiet er smartere enn som så, og at de sitter på mye mer enn det som står i avisa. Det som også bekymrer meg er at politiet ikke fikk gjennomført planene sine da Hagen ble løslatt fra varetekt. De skulle jo ha en del avhør etc. Jeg har også mista troa på at hun vil bli funnet, dessverre. Etter så lang tid så skal det vel en del til, og gudene vet hva de gjorde med kroppen. Jeg har også mistet litt troen dessverre, men jeg tror nok at politiet har mye mer enn hva som fremgår i media! Synes det er veldig spesielt av politiet ville pågripe TH på nytt umiddelbart etter at han ble løslatt.. Det virker jo da som at politiet er veldig sikker i sin sak. Vanskelig å vite om det er for at de er desperate etter en så krevende og lang etterforskning, eller om de faktisk har klare bevis mot TH.. Det har i hvertfall ikke kommet særlig mye info om 30-åringen i media, så jeg undres litt på hva politiet jobber med nå 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mai 2020 #309 Del Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, Mimmii skrev: Jeg har også mistet litt troen dessverre, men jeg tror nok at politiet har mye mer enn hva som fremgår i media! Synes det er veldig spesielt av politiet ville pågripe TH på nytt umiddelbart etter at han ble løslatt.. Det virker jo da som at politiet er veldig sikker i sin sak. Vanskelig å vite om det er for at de er desperate etter en så krevende og lang etterforskning, eller om de faktisk har klare bevis mot TH.. Det har i hvertfall ikke kommet særlig mye info om 30-åringen i media, så jeg undres litt på hva politiet jobber med nå Ja nettopp det med at de ville fengsle ham med en gang han ble sluppet løs får meg til å tro at de avhørene de hadde planlagt var veldig viktige. Det var også løslatelsen som gjorde at de pågrep 30-åringen såpass fort. https://www.aftenposten.no/norge/i/4qw0g6/mann-i-30-aarene-paagrepet-i-loerenskog-saken – Vi kan bekrefte at pågripelsen er fremskyndet på bakgrunn av lagmannsrettens kjennelse i går. Årsaken til fremskyndelsen er bevisforspillelsesfare, uttaler påtaleansvarlig politiadvokat Haris Hrenovica i pressemeldingen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #310 Del Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, Mimmii skrev: Når tror dere neste gjennombrudd kommer? Venter i spenning.. Har vært veldig stille etter at 30-åringen ble siktet synes jeg. Neste gjennombrudd? Har de overhodet hatt noen som helst gjennombrudd i denne saken, foruten et dødfødt spor om at det er benyttet Sporex-sko og at det er funnet et strips etc... Jo da, de har elektroniske spor og trusselbrev etc. Men gjennombrudd kan man ikke si at noe i denne saken har vært. Regner med partene ville vært fengslet igjen dersom de hadde funnet noe av grei betydning, Politiet har jo en iver uten like etter å fengsle Hagen, så da er det kanskje fordi det ikke er noe å finne på det sporet som er grunnen til at de heller ikke finner noe der (?). Det kan godt være slik. Men for all del, jeg håper på et gjennombrudd jeg også i denne saken, og aller helst at de finner henne. --- Mistet litt troen på at vi noen gang skal få svar i denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #311 Del Skrevet 20. mai 2020 4 timer siden, fotballjenta skrev: Altså jeg skal være den første til å innrømme at jeg har dratt noen slutninger mot TH i denne saken som kanskje ikke har belegg. Men dette mener jeg er et motbydelig overgrep av VG. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/ Han er ikke dømt, og allikevel er konen hans med i denne saken. Det er drøyt av VG, for å uttrykke det mildt. Her følger ikke avisen det helt grunnleggende prinsipp om at enhver er uskyldig frem til det motsatte er bevist. Men de bruker en setning som at det er i følge siktelser, altså ikke domfellelser. De er kyniske for å skape overskrifter og å selge aviser, men man skal ikke se bort ifra at VG må beklage at dette ble trykket eller at dette kan få etterspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 20. mai 2020 #312 Del Skrevet 20. mai 2020 18 minutter siden, Made4u skrev: Neste gjennombrudd? Har de overhodet hatt noen som helst gjennombrudd i denne saken, foruten et dødfødt spor om at det er benyttet Sporex-sko og at det er funnet et strips etc... Jo da, de har elektroniske spor og trusselbrev etc. Men gjennombrudd kan man ikke si at noe i denne saken har vært. Regner med partene ville vært fengslet igjen dersom de hadde funnet noe av grei betydning, Politiet har jo en iver uten like etter å fengsle Hagen, så da er det kanskje fordi det ikke er noe å finne på det sporet som er grunnen til at de heller ikke finner noe der (?). Det kan godt være slik. Men for all del, jeg håper på et gjennombrudd jeg også i denne saken, og aller helst at de finner henne. --- Mistet litt troen på at vi noen gang skal få svar i denne saken. Ja, neste gjennombrudd. Jeg vil så absolutt si at det var et gjennombrudd da TH ble pågrepet. Det var stille om saken i veldig lang tid før det skjedde, og da kaller jeg det et gjennombrudd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 20. mai 2020 #313 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) Ny artikkel, om det Hagen har forklart rett etter at han kom hjem. Må si det politiet har virker svært tynt. Meget mulig de har rett, men jeg begynner å skjønne hvorfor retten ikke fant politiets argumenter overbevisende. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale Endret 20. mai 2020 av Djækklåsst 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. mai 2020 #314 Del Skrevet 20. mai 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Det er hvertfall ingen overbevisende bevis som lekker fra politiet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #315 Del Skrevet 20. mai 2020 15 minutter siden, Djækklåsst skrev: Ny artikkel, om det Hagen har forklart rett etter at han kom hjem. Må si det politiet har virker svært tynt. Meget mulig de har rett, men jeg begynner å skjønne hvorfor retten ikke fant politiets argumenter overbevisende. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale Endelig begynner det å komme hva Politiet har bygget sak på, spesielt overbevisende er det jo ikke, snarere tvert imot. At det er tynt, alt som har kommet kan ha sine helt naturlige årsaker. Politiets siktelse blir bare mer og mer absurd slik jeg ser det, og regner med at det er de største og viktigste bevisene som lekkes først... Ikke rart lagmannsretten løslatte han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 20. mai 2020 #316 Del Skrevet 20. mai 2020 Kanskje du må spandere is på alle sammen @Girlygirl9 🙃 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 20. mai 2020 #317 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) Hvorfor skriver så mange om at de tror og håper, og noen er helt sikre i din sak, om at Politiet sitter på så mange flere beviser enn hva vi vet om. Det er jo greit nok det, det gikk for lukkede dører, men det lekkes en del, Holden var ikke imponert, og ikke lagmannsretten heller. De plikter jo å legge frem det de måtte ha. Jeg aner ikke om han står bak dette eller ikke. Jeg ser på det som usannsynlig, men forstår hvorfor andre tenker motsatt. Jeg håper bare ikke at domstolene tar for lett på beviskravet. Liksom at de ikke har funnet noen utenforstående, så da må det være Tom Hagen? Dessuten så har han oppført seg litt merkelig 🤔 Endret 20. mai 2020 av Madame Butterfly Glemte en setning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 20. mai 2020 #318 Del Skrevet 20. mai 2020 Og dette med denne VG listen er usmaklig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #319 Del Skrevet 20. mai 2020 12 timer siden, Cammomillo skrev: Ok, så sønnen er på ferie og snakker med mor i «hele» to minutter på morgenen...? Det var en kort samtale.. Helt normalt lang samtale for de aller fleste telefonsamtalene jeg tar i alle fall, der i blant til min bror, min mor og venner for den saks skyld. Sjelden mine samtaler blir mer enn fem minutter med noen som helst, men for all del jeg har en sjelden gang lange samtaler som varer 10-15 minutt også men det er unntak heller enn regelen. Hvor mye/lite noen snakker i telefonen varierer veldig og det ene blir ikke mer rett eller galt av den grunn. Uansett kan ikke noen mistenkes noe som helst basert på samtalelengde. Dessuten varierer tiden man snakker i telefonen, selv med det samme mennesket, fra gang til gang. Vet ikke hva du vil konkludere med, siden du ser ut til å mene at det har en form for betydning, at det var en kort samtale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 20. mai 2020 #320 Del Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Og dette med denne VG listen er usmaklig. Definitivt! Her har VG slik jeg ser det gått langt over streken. Jeg tror dette kan få etterspill for avisen, det burde i alle fall det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå